Üdv!
Az a problémám, hogy egyik napról a másikra nem tudom használni a gépet (MacBook Pro early2015).
Bejelentkezési képernyő oké, bejelentkezési jelszó nem oké, semmiképpen sem fogadta el.
Cmd + R -el való újraindítás után a lemezkezelő nem látja a teljes meghajtót, csak egy 2 Gb-os partíciót.
Ha újra szeretném telepíteni, akkor csak a Catalina jöhet szóba, de azzal sem megyek semmire, mert az sem lát semmilyen meghajtót.
Természetesen a jelszó változtatásnál sem jutok előre, nincs meghajtó - amúgy meg nem a jelszó a probléma, hanem az, hogy nem engedi láttatni/használni a meghajtót.
Képek:
Ui. Valaki megmondaná, hogyan tudok ide képet beilleszteni?
Kép: feltöltöd nyilvános tárhelyre, az ottani linket illeszted be ide.
https://support.apple.com/en-us/HT207584
Bejelentkezési képernyő oké, bejelentkezési jelszó nem oké, semmiképpen sem fogadta el.
Ha a problémád még aktuális, indítsd a gépet Visszaállítás módban (cmd+R) és a menüsor Segédprogramok menüjéből indítsd el a Terminal alkalmazást és az ablakába minden karakterre, kis- és nagybetűre, szóközre ügyelve írd be az alábbi parancsot:
rm "/Volumes/Macintosh HD/var/db/.AppleSetupDone"
Ha a rendszermeghajtód neve nem a parancsban látható alapértelmezett “Macintosh HD” akkor ezt a részt helyettesítsd be a rendszermeghajtód nevével. Nyomd le az enter gombot a parancs futtatásához. Miután lefutott lépj ki a Terminálból és indítsd újra a gépet. Újraindulás után a Big Sur telepítésekor megjelenő beállítóablakot fogod látni. Kezdd el a lépéseket és amikor odaérsz ahol felhasználói fiókot kell létrehoznod, csinálj egy másik, az eredetitől eltérő nevű felhasználói fiókot. Vidd végig a hátralévő beállításokat és miután elindult a rendszer, a Rendszerbeállítások→Felhasználók és csoportok panelen nyisd ki az ablak alján látható lakatot az új felhasználói fiók jelszavával, a bal oldali felhasználói listában kattints a régi fiókodra, és pipáld be a “A felhasználó adminisztrálhassa ezt a gépet” opciót. Indítsd újra a gépet és próbálj bejelentkezni a régi fiókodba. Amennyiben a “A felhasználó adminisztrálhassa ezt a gépet” opció már be lenne pipálva akkor nyomj a “Jelszó visszaállítása…” gombra és változtasd meg a régi fiók jelszavát. Ha magyar nyelvű billentyűzeted van ügyelj arra, hogy lehetőleg csak olyan karakterek szerepeljenek az új jelszóban amik az USA kiosztású billentyűzeten is ugyanazon a helyen vannak mint a magyaron (kerüld az ékezetes betűket és az Y, Z karaktereket). Indítsd újra a gépet és jelentkezz be a régi fiókodba ezzel a jelszóval. Ha minden rendben ment akkor a Rendszerbeállítások→Felhasználók és csoportok alatt törölheted a helyreállításhoz létrehozott fiókot.
Ha újra szeretném telepíteni, akkor csak a Catalina jöhet szóba, de azzal sem megyek semmire, mert az sem lát semmilyen meghajtót.
Ez azért van mert a Big Sur-al új APFS driver is érkezett és a régi rendszer Visszaállítási partíciójának Lemezkezelője még a régi APFS drivert használja. Ha vissza akarsz térni a Catalina-ra, akkor töltsd le a Catalina legfrissebb verzióját az AppStore-ból és készíts egy USB telepítőt. Bootolj be róla és az USB telepítő Lemezkezelője már látni fogja a meghajtókat.
Kedves Fórumozók,
én is hasonló ügyben szeretnék segítséget kérni. Ugyanígy 2015 (Mid) MacBook Pro-m van, a Big Sur-rel is minden tökéletesen működik, KÍVÉVE, hogy sem a Finder, sem a Spotlight az égvilágon semmit nem “talál” a gépen. Nem tudok keresni dokumentumok, képek, stb., között, semmilyen tartalmat nem talál, de még alkalmazásokat sem, amik persze rajta vannak a gépen, hiszen használom őket. Gyakorlatilag nem tudok dolgozni a gépen, mert nem találok semmit a gépben.
Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segíteni ez ügyben.
Üdv,
Fatuhiva
Ha még úgy van, mint régebben, a Spotlight kivételeihez hozzá kell adni a meghajtó(ka)t, majd kitörölni onnan, így talán megtörténik az (újra)indexelés.
Köszönöm szépen a választ! Ha esetleg abban kérhetnék segítséget, hogy ezt a “hozzáadás - kitörlés - újraindexelés” műveletet hogyan kell véghez vinni, azt nagyon megköszönném. Sajnos/szerencsére ilyenre még nem volt szükségem, így nem tudom hol, hogyan kell csinálni.
Üdv és hálás köszönet
Kedves Titi,
köszönöm szépen a linket. A gépen minden keresési (találati) lehetőség be van jelölve (ki van pipálva) - ezt már régebben is megnéztem. A problémám tehát nem oldódik meg ettől. Tudna bárki segíteni, hogy a Finder és a Spotlight “rendesen” működjön? Gyakorlatilag használhatatlan a gép munka közben, ha semmit nem lehet megtalálni.
Kapcsolatba léptem az iDoki-val, akik azt javasolták, hogy vigyem be a gépet 1-2 napra, kb.30.000 Ft lesz az újra telepítés és a mentés - attól elvileg működnie kell. Elvileg. 30.000 Ft-ért. Újra telepíteni a Big Sur-t én is meg tudom tenni ingyen (meg is tettem), lementeni dolgokat ugye nem kellett, de sajnos a Finder keresési probléma nem szűnt meg.
Tud valaki segíteni? Van- e bárkinek hasonló problémája a Big Sur-rel? Mi a megoldás?
Hálás köszönettel
F
Tudnál képernyőfotót feltenni a keresési beállításokról?
Persze! Le is fotóztam, látszik? Csak behúztam a Finderből, nekem nem jelenik meg. Más beillesztési módot nem látok. /Users/Bence/Desktop/Képernyőfotó 2020-12-14 - 14.46.02.png
A képet töltsd fel egy nyilvános tárhelyre (pl. kepfeltoltes.eu), az ottani linket illeszd be.
A “válasz”-gomb után a “szerkesztő eszközök megnyitása” is segíthet.
A feltöltött képnek lesz egy linkje, azt kell ide bemásolni.
Látszik?
Nagyon picike a kép, valószínűleg a kicsinyített kép linkjét osztottad meg. Talán így a legegyszerűbb:
Köszönöm a segítséget!
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=787K_perny_fot_2020_12_15.png]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=787K_perny_fot_2020_12_15.png]
Továbbra sem jó. Nem másolod ki az egész kódot a “Fórumkód” alatti szövegdobozból.
Na, most értettem meg, köszönöm! Azonnal hozzá is akartam adni egy mappát amit majd utána törölnék, de hozzá adni sem engedi… Ilyenkor mi a teendő?
Talán törölni kellene (kukába helyezni) a Spotlight preferenciáit, majd újraindítani a gépet.
Előtte nyomozni a neten.
Megpróbálhatod, hogy a gépet Visszaállítás módban indítod és a Lemezkezelővel csinálsz egy lemezjavítást a rendszermeghajtón. Visszaállítás módba úgy jutsz, hogy a gép indításakor AZONNAL nyomva tartod a cmd és az R billentyűket egészen addig amíg meg nem látod a képernyő közepén az almát. Visszaállítás módba kicsit lassabban bootol a gép, ez teljesen normális.
https://support.apple.com/hu-hu/HT210898
A te géped 2015-ben a 10.10 Yosemite operációs rendszerrel jött ki, és ha mindig csak frissítettél az időközben megjelent operációs rendszerekre, akkor abba a problémába futhatsz mint a topikindító fórumtárs, azaz a Visszaállítás mód Lemezkezelője nem látja a rendszermeghajtó köteteit. Ebben az esetben több dolgot is tehetsz:
1. Letöltöd a Big Sur-t és az Apple oldalán található leírás segítségével készítesz egy bootolható USB telepítőt, a gépet arról bootolva a Lemezkezelőjével leformázod a rendszermeghajtót majd teljes újratelepítést végzel. Telepítés előtt minden adatodat le kell mentened mert törlésre kerülnek. A Big Sur teljes újratelepítésével a Visszaállítási partíció és a Lemezkezelője is lecserélődik a legfrissebbre, tehát látni fogja a Big Sur köteteit a rendszermeghajtón.
2. Letöltöd a Big Sur-t és az Apple oldalán található leírás segítségével készítesz egy bootolható USB telepítőt, a gépet arról bootolva a Lemezkezelőjével lemezjavítást végzel a rendszermeghajtón. Így minden adatod megmarad.
3. Vársz a Big Sur következő frissítésére, hátha orvosolják benne a Spotlight problémáját. Ez ugye zsákbamacska, vagy igen vagy nem.
4. Alternatívát keresel a Spotlight-ra, mondjuk az Alfred nevű külsős fejlesztő alkalmazását, amely ugyanazt a keresési szolgáltatást kínálja mint a Spotlight csak sokak szerint jobban és rengeteg extrával megtoldva.
Természetesen azt is megpróbálhatod amit Titi fórumtárs javasolt, hátha segít. A problémáddal amúgy nem vagy egyedül, mindenfelé olvasni róla a neten. A hozzászólások szerint az újraindexelés és egyéb Terminal-os praktikák a rendszer újraindításáig segítenek csak.
(Oprendszer-upgrade esetében a recovery partíció is frissül, nemde?)
Clean install esetében, frissítéskor nem. Ha megnézed a topikindító kolléga recovery módban készült képeit, azokon is láthatod, hogy az El Capitan recovery-je töltődik be, amivel a gép kijött.