Sebezhetõ a Mac OS X

 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
23 January 2007 02:11
 

én úgy gondoltam, hogy az első mac-emen már leopárd lesz, a pénz meg még úgy sincs meg rá teljesen… addig meg maradok Fedora párti, és ha meglesz a gép, arra is felteszek egy fedorát meg egy XP-t (munka) parallelsbe, vagy hasonlóba.

 
iPutyu
 
Avatar
 
 
iPutyu
Az összes posztok száma:  1819
Csatlakozva  21-08-2005
 
 
 
23 January 2007 03:05
 

Úgy szeretem ezeket a Sci-fi-ket. Valamit félreértettél. Nem hinném, hogy eltört a főtengely. Olyan speciális anyaghiba, és túlterhelés egyidejű jelenléte kell hozzá mondjuk kenés nélkül ami nem igen fordul elő csak úgy. Ha gyári volt még az a főtengely akkor ez gyakorlatilag lehetetlen. De nem akarok vitát. Ez a szakmám. Gépészmérnök volnék.

A Mac. Amit láttál az nem kétvállra fektetés. Újraindítottad a gépet és minden ok. igaz? Igaz. Láttál már kíndózt kétvállon igaz? Igaz. Nem ilyen volt ugye? Ugye.

A Passat nem példa volt, csak hasonlat az én életemből.
Passatból kető is van. Az egyik TDI, a másik PDTDI. 110%-os mindkettő. Amíg anyagilag megtehetem csak Passat. Ha csődöt mondana akkor kuka. Ennyi. De nem fog.

 
zolee
 
Avatar
 
 
zolee
Az összes posztok száma:  283
Csatlakozva  12-01-2005
 
 
 
23 January 2007 03:30
 

“Passatból kető is van. Az egyik TDI, a másik PDTDI. 110%-os mindkettő. Amíg anyagilag megtehetem csak Passat. Ha csődöt mondana akkor kuka. Ennyi. De nem fog.”

... tedd össze a két kezed, és hálálkodj…....

....gépészmérnökség ide, vagy oda…. ne hitetlenkedj, csodás történeteket tudnának a márkaszervízek (és nem csak a VW-konszern) mesélni…. ha tehetnék, de majd erről is megjelenik egy tescos-könyv…....

 
Count Zero
 
Avatar
 
 
Count Zero
Az összes posztok száma:  1693
Csatlakozva  05-01-2006
 
 
 
23 January 2007 03:54
 

bekker: a vita első részében már volt ilyesmiről szó, de talán nem árt feleleveníteni: az, hogy nem hiszed, hogy eltört a főtengely, még nem változtat azon a tényen, hogy esetleg megtörtént :). Mint ahogy az, hogy neked egy autómárkával kapcsolatban csak pozitív tapasztalataid vannak, nem releváns megállapítás az adott márka egészére, és annak megbizhatósági mutatóira nézve. Az egyik közvetlen kollégám egy 2006-os dízel Passat tulajdonosa (pontos paramétereket sajnos nem tudok). Eddig, ha jól számolom, háromszor fordult elő ezen a télen, hogy a vezérlő elektronika hibája miatt nem tudta elindítani. Mond ez valamit a márka, vagy akár a típus egészéről, mint nagyobb kategóriáról, vagy egyedi eset? Feltételezem, hangosan tiltakoznál, ha valami hasonlót állítana bárki. (Ezt egyébként anekdotikus érvelésnek hívják).
OFF
Egyébként, ha már autóról van szó, egy ideje az az érzésem, hogy mostanában kizárólag a Toyota tud (vagy akar) autót gyártani. Én a Lexussal kapcsolatban érzek úgy, mint te a Passattal.
/OFF

 
 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
23 January 2007 03:58
 

Hát nálunk az iMac G5 ugye pihenőidejét tölti, ellenben a MacBook Pro Parallelsére telepített Windows 2000 egy szimpla Internet Explorer indítástól olyan kék halált dobott, hogy már nem is tudott újra felállni a rendszer, telepíthetem majd újra, ha kedvem lesz. A MBP Airportja továbbra is elfelejti néha, hogy mihez is kellene kapcsolódnia, és a rambővítés óta egyre többször nézem elborult tekintettel a halál pörgő strandlabdáját. Ez a lenézett, ósdi G4 Mini még teszi a dolgát, de ha ne adj isten összezuhan, akkor milyen alternatíva marad?

 
Count Zero
 
Avatar
 
 
Count Zero
Az összes posztok száma:  1693
Csatlakozva  05-01-2006
 
 
 
23 January 2007 04:51
 

Esőjáró, sajnos nem tudlak biztatni, már minden remény elveszett, hamarosan vége a világnak. Stat rosa pristina nomine, nomina nuda tenemus...
Egyébként van egy olyan félelmem, hogy bőven megérjük, hogy az ún. tartós fogyasztási cikkek pontosan a garanciális időszak végéig fognak működni és/vagy törvénysértés lesz őket továbbra is üzemben tartani, és mindenki a hétvégi háza pincéjében fog illegálisan Lemmingsezni a G4-ével vagy a Celeron 266-tal, amit a nagyapja hagyott rá, párás szemekkel simítva végig a Sulinet matricát, hogy a régiek, azokban még volt anyag…

 
 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
23 January 2007 04:55
 

(bizonytalanul néz) Te most gúnyolódsz velem, ugye?

 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
23 January 2007 05:08
 

Nem baj, én csak egy nő vagyok, nekem szabad butának lenni. (Sőt, igazából erre vagyok predesztinálva, úgyhogy egyenesen kötelező.) Kérlek, világosítsd meg elmém sötétségét bölcsességed sugarával, hintsd reám tudásod harmatát, s áruld el, hogy hogyan kell számítógépet venni. A Windows megbízhatatlan. Drága gépen, jogtisztán, nem warezolva, lelkecskéjét ápolgatva, spyware, adware hessegetők karbantartva, aztán mégis fagyogat. Macet csak a hülye, agymosott buzisznobok vesznek, de jól kapnak az arcukba, mert a Mac egy nagy rakás kínai dzsunkapécéalkatrész szépen kipolírozva, rászuszakolva egy alig-toldozott BSD-klón, különben is, mindjárt ömlenek rá a vírusok ezerrel.

Tudom, maradjak az abakusznál… de az mindig elromlik, ha hozzányúlok…

 
Alucard
 
Avatar
 
 
Alucard
Az összes posztok száma:  3205
Csatlakozva  02-12-2005
 
 
 
23 January 2007 05:14
 

Eső! Fogalmazás mint mindig 5-ös! :)
És persze az igazságtartalma is.

 
Count Zero
 
Avatar
 
 
Count Zero
Az összes posztok száma:  1693
Csatlakozva  05-01-2006
 
 
 
23 January 2007 05:15
 
esőjáró - 23 January 2007 04:55 AM

(bizonytalanul néz) Te most gúnyolódsz velem, ugye?

Eszemben sincs. Tényleg egyre sz@rabbak a dolgok. Az egyik alaplapom gyakorlatilag napra pontosan két éves korában halt meg. Egy hétre rá követte az egyik memóriamodul. Ehhez képest a C64-emet még mindig naponta nyúzza a család.
Van ezzel kapcsolatban egy különbejáratú technikatörténeti teóriám, miszerint a nyolcvanas-kilencvenes évek a technika konzumálódásáról szóltak, arról, hogy lehet tömegtermelés révén mindenki nappalijába begyömöszölni egy tranzisztorokkal vagy IC-kkel működő kütyüt, illetve felébreszteni az igényt, hogy az ember ilyeneket birtokoljon. Merugye ez amúgy az embernek nem természete. A 21. század első fele ezzel szemben a dolog lecsiszolásáról szól, arról, hogy meddig csökkenthetjük a R&D meg a gyártás és az infrastruktúra költségeit anélkül, hogy az emberek rájönnének, hogy folyamatosan elvesznek tőlük valamit. Lásd tévéadások. A földi sugárzású korban ugyebár volt szellemkép, hangya, meg zsizsik. Beköszöntött a műholdas korszak, és lőn pengeéles kép, a kontúrok leugranak vala a Trinitronról. És ez jó volt. Aztán a műsorszórók elkezdtek optimalizálni. Hogy lehet egy műholdas transzpondert jó sokszor eladni? Tömörítsünk! Megjelent a digitális műsorszórás, az MPEG2, a játék a sávszélességekkel meg a bitrátával, és most ott tartunk, hogy amikor az Arábiai Lawrence-ben lemegy a nap, hétfokozatú lépcsős színfutás veszi körül, mint egy bináris glória, a Cápa hullámzó tengere meg kockákra hullik szét, az arcbőr pedig fél másodperces késéssel követi a szereplők fejmozgását. Mindez a haladás nevében. Zene dettó. Hanglemez->CD, és most ott tartunk, hogy a 128k-s MP3 már minőség.
A számítástechnika is csak ilyen, súlyosbítva azzal, hogy már egy operációs viszonylatában is akkora projektekről van szó, amekkorát ember egyszerűen képtelen átlátni. Emlékezzünk csak, az Amiga Workbench, ami egeres-ikonos-multitaskos volt, szépen elfért egy HD-s floppyn. A DOS 1.0-t egy ember írta, egy hónap alatt. A Vista 6 éves projekt volt, és mintegy 20.000 ember dolgozott rajta. Ez már olyan komplexitási fok, ahol - tapasztalatból mondom - a dolgok reménytelenül kicsúszanak a kézből. És szaporodnak a hibák, a bosszantó kis bugok, nő az entrópia, és mi lassan beletörődünk, hogy ilyen világban élünk. Sőt, tapsolunk hozzá. 1995 óta van mobiltelefonom. Mostanra, szorgos fejlesztések révén elértük, hogy a jelenlegi készülékem akkuidőben ugyanannyit tud, mint az első Nokia 2110-em, cserébe viszont szinte minden két percnél hosszabb hívásom megszakad. Ehhez képest vakon bízzuk rá magunkat a technikára. Pénzünk, egy élet megtakarítása, egy mező egy 260-szor patchelt adatbázisban. A légzsák egy v2.39a-s firmware egy sorára nyílik…

a világ így ér véget
Nem bummal, csak nyüszítéssel

T.S. Eliot

Na jó, ez nem komoly, mindenesetre én jósolok egy/több válságot, ami a megbízhatóságról alkotott fogalmaink átértékelődésének következménye lesz.

 
 
MagicGabor
 
Avatar
 
 
MagicGabor
Az összes posztok száma:  486
Csatlakozva  13-01-2006
 
 
 
23 January 2007 11:38
 

Pedig frankón eltört a gyári főtengely az A6-ban. Én is jártam gépészmérnökire, miért nézel alapból hülyének? Szétrepedt a blokk is. Gondolom az nem meglepő, hogy a srác ennek a vállalatcsoportnak a termékeiből ebben az életben már nem fog vásárolni.

Ugyanígy az OS X-ben is eltörhet a főtengely. Vagy a MacBook-ban, amit nem merek megvenni, többek közt a csodálatos szervízháttér miatt! Ahogy a többiek már leírták, az hogy te valamivel 5286%-osan elégedett vagy, az nem jelenti azt hogy mások is azok vele.

Én alapvetően elégedett vagyok az OS X-el, de azért megvannak a maga korlátai, van benne sok hülyeség, és még a régi BSD-s biztonsági rések sincsenek teljesen betömve…

Leiratkoztam!

u.i.: Count: az utolsó hozzászólásod nagyon jó!

 
iPutyu
 
Avatar
 
 
iPutyu
Az összes posztok száma:  1819
Csatlakozva  21-08-2005
 
 
 
23 January 2007 12:52
 

Off.:

Ne haragudj, nem néztelek alapból hülyének! Ne állíts ilyet. Szétrepedt a blokk is…
Máskor legyen benne víz is meg olaj is.
Örülök, hogy nem vesz többet a márkából. Komolyan.
Én a mindennapokban nem érzékelem az OsX határait. Bár megkaptam már, hogy minimalista vagyok.

Count!
Nem mondtam, hogy nem történhetett meg. Még a lehetséges okot is megemlítettem.
A Toyotával se legyenek illuzióid. Most kezdenek jelenkezni a problémák ott is. Egy adott költségből senki nem fog nagyságrendekkel jobb vagy roszabb autót építeni. Ha egy Toyota ugyanannyiba kerül mint egy opel és ugyanakkora példányszámban gyártják akkor ugyanolyan lesz a minősége is. Nagyjából.
Egyre gyengébbek a Toyoták is nyugi.
A Lexus pedig csúcspéldány attól a gyártótól, míg a Passat csak középkategória. Arról nem is beszélve, hogy tegyél egymás mellé egy Lexust és egy Mercedest…Komoly lesz a hasonlóság. Pedig Merci hamarabb volt.

Végül:

Én végig hangsúlyoztam, hogy NEKEM tökéletes. Nem azt mondtam, hogy mindenkinek az kell, hogy legyen. Az én véleményem tapasztalati alapú. Én a MacOsX-et nem tudom egy lapon említeni a vindózzal, és nem tartom sebezhetőnek sem.
Nincsenek vele problémák, csak dolgozom, csak dolgozom.
Nicsenek vírusaim és nem foltozom állandóan. Azt is mondtam, hogy ha MAJD LESZ VALÓDI FENYEGETÉS AKKOR VÉDEKEZNI FOGOK ELLENE ÉS HA MEJD EGYFORMA LESZ MINDKÉT PLATFORM AKKOR AZZAL VÉGZEM A MUNKÁMAT AMELYIK OLCSÓBB.

MINDENKI HASZNÁLJA AZT AMI JÓL ESIK NEKI.

 
Count Zero
 
Avatar
 
 
Count Zero
Az összes posztok száma:  1693
Csatlakozva  05-01-2006
 
 
 
23 January 2007 15:14
 
bekker - 23 January 2007 12:52 PM

(...)
Máskor legyen benne víz is meg olaj is.
Örülök, hogy nem vesz többet a márkából. Komolyan.
(...)

Na, na. Egy mai min. középkategóriás autó egyszerűen nem indul, ha nincs olajnyomás. Ez a feature mentette meg egy haverom pözsóját, miután is a kötelező szervízek alkalmával csak a számlán szerepelt az olajcsere, a motorban nem, míg végül a rendszer megunta a fekete olajsár köpülését, és az elektronika letiltott.

Count!
Nem mondtam, hogy nem történhetett meg. Még a lehetséges okot is megemlítettem.
A Toyotával se legyenek illuzióid. Most kezdenek jelenkezni a problémák ott is. Egy adott költségből senki nem fog nagyságrendekkel jobb vagy roszabb autót építeni. Ha egy Toyota ugyanannyiba kerül mint egy opel és ugyanakkora példányszámban gyártják akkor ugyanolyan lesz a minősége is. Nagyjából.

Igaz, a Toyota is romlik. Párom Yarisát még Hamamatsuban szerelték össze, az utódját - úgy tűnik - Isztambulban fogják. Mindazonáltal azonos költségek mellett nem mindegy, hogy ezek hogyan oszlanak meg, mennyi megy el óriásplakátra, tévéreklámra és év végi bonusokra meg mauritiusi csapatépítésre, és mennyit raknak be belőle az ótóba. A Toyota esetében eddig elfogadható volt az arány, de való igaz: itt is vannak már hullafoltok. Egyébként eléggé szépen besimult a világ autóipara, ma ugyanazért a pénzért (sokért) valóban gyakrolatilag ugyanazt kapjuk mindenütt (keveset), akárcsak az asztali DVD-k piacán 2000 táján. Aztán jöttek a kínaiak, és hirtelen a Sony is rádöbbent, hogy mégiscsak lehet ugyanazzal a diódával az írott lemezeket is olvasni. A kínai autógyártók már itt toporognak a küszöbön, az eladások meg folyamatosan csökkennek. Talán változik valami…

 
 
Peter...
 
Avatar
 
 
Peter...
Az összes posztok száma:  1130
Csatlakozva  10-09-2005
 
 
 
23 January 2007 15:22
 
MagicGabor - 23 January 2007 11:38 AM

Pedig frankón eltört a gyári főtengely az A6-ban. Én is jártam gépészmérnökire, miért nézel alapból hülyének? Szétrepedt a blokk is. Gondolom az nem meglepő, hogy a srác ennek a vállalatcsoportnak a termékeiből ebben az életben már nem fog vásárolni.

Ugyanígy az OS X-ben is eltörhet a főtengely. Vagy a MacBook-ban, amit nem merek megvenni, többek közt a csodálatos szervízháttér miatt! Ahogy a többiek már leírták, az hogy te valamivel 5286%-osan elégedett vagy, az nem jelenti azt hogy mások is azok vele.

Én alapvetően elégedett vagyok az OS X-el, de azért megvannak a maga korlátai, van benne sok hülyeség, és még a régi BSD-s biztonsági rések sincsenek teljesen betömve…

Leiratkoztam!

u.i.: Count: az utolsó hozzászólásod nagyon jó!

Inkább egy hajtókar szakadhatott el ott szerintem , az tudja szétverni a blokk oldalát . Tényleg nem kötözködésből mondom , mellesleg kíváncsi lennék az Audi motorelektronikájára és turbónyomására is ... ( valamilyen szinten persze túl vannak méretezve a TDI motorok , de mindent azért nem bírnak ki )

A főtengelyt a csapágysor azért a helyéntartja , általában . Persze mindezt csak feltételezem , nem én állok az autó mellett , de nem ez a gyakori eset amit leírtál .

 
Peter...
 
Avatar
 
 
Peter...
Az összes posztok száma:  1130
Csatlakozva  10-09-2005
 
 
 
23 January 2007 15:26
 
Count Zero - 23 January 2007 03:14 PM
bekker - 23 January 2007 12:52 PM

(...)
Máskor legyen benne víz is meg olaj is.
Örülök, hogy nem vesz többet a márkából. Komolyan.
(...)

Na, na. Egy mai min. középkategóriás autó egyszerűen nem indul, ha nincs olajnyomás. Ez a feature mentette meg egy haverom pözsóját, miután is a kötelező szervízek alkalmával csak a számlán szerepelt az olajcsere, a motorban nem, míg végül a rendszer megunta a fekete olajsár köpülését, és az elektronika letiltott.

Count!
Nem mondtam, hogy nem történhetett meg. Még a lehetséges okot is megemlítettem.
A Toyotával se legyenek illuzióid. Most kezdenek jelenkezni a problémák ott is. Egy adott költségből senki nem fog nagyságrendekkel jobb vagy roszabb autót építeni. Ha egy Toyota ugyanannyiba kerül mint egy opel és ugyanakkora példányszámban gyártják akkor ugyanolyan lesz a minősége is. Nagyjából.

Igaz, a Toyota is romlik. Párom Yarisát még Hamamatsuban szerelték össze, az utódját - úgy tűnik - Isztambulban fogják. Mindazonáltal azonos költségek mellett nem mindegy, hogy ezek hogyan oszlanak meg, mennyi megy el óriásplakátra, tévéreklámra és év végi bonusokra meg mauritiusi csapatépítésre, és mennyit raknak be belőle az ótóba. A Toyota esetében eddig elfogadható volt az arány, de való igaz: itt is vannak már hullafoltok. Egyébként eléggé szépen besimult a világ autóipara, ma ugyanazért a pénzért (sokért) valóban gyakrolatilag ugyanazt kapjuk mindenütt (keveset), akárcsak az asztali DVD-k piacán 2000 táján. Aztán jöttek a kínaiak, és hirtelen a Sony is rádöbbent, hogy mégiscsak lehet ugyanazzal a diódával az írott lemezeket is olvasni. A kínai autógyártók már itt toporognak a küszöbön, az eladások meg folyamatosan csökkennek. Talán változik valami…

Az első Yarisok még japánok voltak , az azt követőek pedig franciák , komoly minőségváltozást is okozott a franciaországi albán vendégmunkások áldásos tevékenykedése , japán minőségellenőrzés ide vagy oda .

 
ladislaus
 
Avatar
 
 
ladislaus
Az összes posztok száma:  875
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
23 January 2007 15:34
 

ez most egy autos forum? :)

 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
23 January 2007 15:37
 
ladislaus - 23 January 2007 03:34 PM

ez most egy autos forum? :)

nem, ez egy osx-win flame :)))
olvass a sorok között!

 
tade
 
Avatar
 
 
tade
Az összes posztok száma:  1651
Csatlakozva  22-11-2004
 
 
 
23 January 2007 15:43
 

Nekem Alfám van, mindenki azt mondja, folyton elromlianak az Alfák, de nem hallom a nyavajgásukat, annyira lamaradnak mögöttem. :-))))

 
 
tms
 
Avatar
 
 
tms
Az összes posztok száma:  4715
Csatlakozva  18-01-2005
 
 
 
23 January 2007 16:04
 
tade - 23 January 2007 03:43 PM

Nekem Alfám van, mindenki azt mondja, folyton elromlianak az Alfák, de nem hallom a nyavajgásukat, annyira lamaradnak mögöttem. :-))))

ez nyilván csak viszonyítás kérdése…

 
 
ladislaus
 
Avatar
 
 
ladislaus
Az összes posztok száma:  875
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
23 January 2007 16:10
 
gyzsolt - 23 January 2007 03:37 PM
ladislaus - 23 January 2007 03:34 PM

ez most egy autos forum? :)

nem, ez egy osx-win flame :)))
olvass a sorok között!

akkor elnézést kérek és kellemetlenül érzem most magam :)))

 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
23 January 2007 16:15
 

Nekem nincs jogsim, de jókat röhögök, amikor nyomulok a négyeshatossal, és a sánta gyalogosok beelőznek… :D

 
tade
 
Avatar
 
 
tade
Az összes posztok száma:  1651
Csatlakozva  22-11-2004
 
 
 
23 January 2007 16:23
 
tms - 23 January 2007 04:04 PM
tade - 23 January 2007 03:43 PM

Nekem Alfám van, mindenki azt mondja, folyton elromlianak az Alfák, de nem hallom a nyavajgásukat, annyira lamaradnak mögöttem. :-))))

ez nyilván csak viszonyítás kérdése…

Az hogy elromlik, vagy az, hogy gyors?

 
 
tms
 
Avatar
 
 
tms
Az összes posztok száma:  4715
Csatlakozva  18-01-2005
 
 
 
23 January 2007 16:25
 
tade - 23 January 2007 04:23 PM
tms - 23 January 2007 04:04 PM
tade - 23 January 2007 03:43 PM

Nekem Alfám van, mindenki azt mondja, folyton elromlianak az Alfák, de nem hallom a nyavajgásukat, annyira lamaradnak mögöttem. :-))))

ez nyilván csak viszonyítás kérdése…

Az hogy elromlik, vagy az, hogy gyors?

is-is

 
 
Count Zero
 
Avatar
 
 
Count Zero
Az összes posztok száma:  1693
Csatlakozva  05-01-2006
 
 
 
23 January 2007 17:14
 

Esőjáró: ami a komoly válaszokat illeti: a Windows 2000 fagyása gyakorlatilag biztosan hardverhibára vezethető vissza. Tényleg. Macwin flém ide vagy oda, tisztában vagyok a Windows korlátaival és hibáival, de fagyni magától azt nem szokott. Elvileg lehet egyéb oka is, de olyan elhanyagolhatóan kis arányban, hogy első körben ezt lenne érdemes körüljárni. Natívan is fagy (ha esetleg kipróbáltál egy XP-t Boot Camp-pel), vagy csak Paralellsben? A Paralells jó dolog, de nem 100%-os. Távolról sem. Hardvert emulál, épp ezért a problémái hardverhibaként jelennek me. Melyik konfiguráción jelentkezik a gond? Ha a memóriabővítéses gonddal érintett MBP-n, akkor valószínű, hogy a két dolog nem független egymástól, márminthogy azzal a géppel nem stimmel valami.

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0