Botrányos Szerviz Magyarországon

 
DonDebr
 
Avatar
 
 
DonDebr
Az összes posztok száma:  3951
Csatlakozva  15-10-2004
 
 
 
04 January 2007 13:46
 

Apropos, szervíz. Akkor, most hozsannázzunk, és elégedett mosollyal dőljünk hátra, hogy egy csapásra megoldódott a magyar alma összes baja?
Mert, szerintem nem. Gyakorlatilag minden maradt a régiben. Ráadásul ez a garanciális szervízváltás is rendkívül faramuci. Jan. 2-áig vett gépekre az egyik, az utána vásárolt gépekre a másik? Az új garos szervíz nem tudta átvenni a teljeskörű garanciális ellátást? Vagyis az sem képes csodát tenni? Õk is csak alkalmanként rendelnek majd alkatrészt az európai raktártól? Nem a kútba, csak a kávájára, és belepöcköltük, hogy, most már a kezünk is legyen.
Drakulálunk!

 
 
korzo
 
Avatar
 
 
korzo
Az összes posztok száma:  1464
Csatlakozva  01-11-2005
 
 
 
04 January 2007 13:54
 
tabisz - 04 January 2007 01:42 PM
Handras - 04 January 2007 06:52 AM

Grim: valtoztak a torvenyek, nezz utana.

Az uj szerviz a jan 3-tol eladott gepekre vonatkozik. Az Intercashoz ertelemszeruen nem kerul mar tobb gep, ezert egyre kevesebb munkajuk lesz, igy valszeg ok is gyorsabban fognak tudni javitani.

Ennel tobb most nem lesz szerviz ugyben. Almajam nyert tenderen, ebbol akarnak megelni, ergo jol kell csinalniuk.

Ezek szerint akkor most az Almajam “nyerte meg” a monopolhelyzet? Evvel csak annyi a baj, hogy monopolhelyzetben törvényszer?en el fognak @rvulni, a verseny hiánya törvényszer?en ezt okozza. Talán, ha a HDSYS nem kötné ki, hogy csak egy garanciális szervízhez mehetek, ha gondom van, hanem választhatok, akkor kialakulhatna valamilyen verseny a minôségi szolgáltatások felé. De hát úgy látszik, a HDSYS-nek ez nem érdeke…
...és persze nem ártana a HDSYS-nek is valami versenytárs… A Macuserek profitálnának belôle, ez is törvényszer?.

Ehhez viszont a HDSYS-nek fel kéne vállalni az supportot a garanciális szervízek felé (alkatrész, információ stb.), de ezt a nyűgöt gondolom nem szeretnék a nyakukba.

 
 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 14:13
 
Handras - 04 January 2007 02:50 AM

...Ha valakinek van ennyi penze csinalhat jo szervizt, ami evekig veszteseges lesz. Vagy emelunk 5%-ot minden termeken, es akkor a kereskedok bevalaljak a cseregepeket. Persze az nem jo, mert legyen minden minnel olcsobb. Applecare +10 % lenne egy gep aranal, es a vasarlok 1 % szeretne csak ilyet, sot inkabb legyen a gep szamla nelkul 10%-al olcsobban, nem szamit ha ugrik a garancia. Igy azert eleg nehez barmi okosat csinalni.

Tököm kivan, hogy bárminemű ilyetén szervizproblémára annyit dobsz be, hogy kicsi az árrés, meg árrés emelés nélkül nem megy semmi.
Ugyanazt csinálod, mint az autókereskedésben az eladó. Szinte sajnálom, hogy pont az én autómon nincs csak 50.000 HUF haszna, érzem hogy kizsigerelem. Szinte.
Neki is csak azt teszem fel kérdésként, mint neked, vagy az importőrnek, vagy a szerviznek: ha nem éri meg számára/számodra anyagilag, akkor miért csinálja/csinálod????

Nem kell jönni a magasztos “egy elhivatott őrült vagyok” dumával. Ha kurvára nem érné meg, akkor kurvára nem lenne értékesítés és behozatal. Szívjóságból senki nem üzletel 0 haszonnal.

Megj: személy szerint a büdös életben számítástechnikai eszköz árára nem kuncsorogtam, cigánykodtam… Mint ahogy a kenyér árát sem próbálom a sarki közértben lealkudni.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 14:18
 
Handras - 04 January 2007 06:52 AM

Grim: valtoztak a torvenyek, nezz utana.

Az uj szerviz a jan 3-tol eladott gepekre vonatkozik. Az Intercashoz ertelemszeruen nem kerul mar tobb gep, ezert egyre kevesebb munkajuk lesz, igy valszeg ok is gyorsabban fognak tudni javitani.

Ennel tobb most nem lesz szerviz ugyben. Almajam nyert tenderen, ebbol akarnak megelni, ergo jol kell csinalniuk.

Handras: A törvényekről csak annyit, hogy én az információimat az ügyvédemtől szerzem, aki - mivel ebből él, mint te gondolom a kereskedelemből - naprakész. Tehát még mindig mondom: Van mit tenni jogom, nem is kevés. Az egyetlen ok, amiért még nem léptem meg, az az, hogy hatásosabb ha az ember nem egyedül száll szembe, hanem többen. Ezért tartom jó ötletnek az aláírásgyűjtést, de természetesen csak ha profi formában történik meg és meghatározott céllal, olyan ember vezetésével, aki tudja pontosan mit és hogyan kell tenni.

Az, hogy kevesebb munkája lesz az Intercasnak, még nem jelenti azt, hogy a szervízelés gyorsabbá válik. Ugyanis úgy tűnik - és szerintem ezt a véleményemet még sok ember osztja -, hogy a legnagyobb baj a hozzáállással, az ügyfelek lenézésével és hülyének nézésével, valamint az alkatrészek meg-nem-rendelésésvel van. Ez nem fog változni valószínüleg, hiszen mivel elveszik tőlük a szervízelést, ezután még ennyi érdekük sem lesz, hogy gyorsan dolgozzanak. Szal szerintem még az is előfordulhat, hogy rosszabb lesz a helyzet. :( Engem az nem vigasztal, hogy az újakat már “elvileg” jobb helyen, jobb körülmények között fogják szervízelni, ugyanis szerintem nem mindenki vált gépet félévente, illetve minden új eszköz megjelenésekor. Lehet, hogy én vagyok a hülye, de én pl ragaszkodom a G4esemhez, szeretem, meg vagyok elégedve vele és eszem ágban sincs egyenlőre intelesre váltani. Akkor én dögöljek meg???

 
 
zHajdu
 
Avatar
 
 
zHajdu
Az összes posztok száma:  194
Csatlakozva  31-03-2005
 
 
 
04 January 2007 14:25
 

HAndrás, emberileg érthető módon, a saját érdekei szerint ferdítve beszél a vevő jogairól. Mélyen hallgat például arról, hogy a hónapok óta húzódó szervíz esetén a _bolton_ is le lehet verni a gép árát, csak kevesen vállalják be a békéltető testület/bíróság procedúrát.

 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 14:30
 

Van egy alaplap (vagy más) hibás iMacem. Írtam a viszonteladónak, aki nagyon kedvesen azonnal válaszolt, hogy az alaplapcsere előreláthatólag 3-4 hét, vigyem be nyugodtan a gépet, csak a munkadíjat kell fizetni, ha tényleg az alaplap a hibás. De mivel én egy reális szemléletű ember vagyok, megvárom, amíg a mondott öszeg tízszerese szabadul fel a költségvetésben, merthogy az ördög nem alszik. Ha nem lenne a Mac Mini, azt hiszem, most nagyon hülyén néznék ki a fejemből az ügyfeleimmel egyetemben.

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 14:51
 
zHajdu - 04 January 2007 02:25 PM

HAndrás, emberileg érthető módon, a saját érdekei szerint ferdítve beszél a vevő jogairól. Mélyen hallgat például arról, hogy a hónapok óta húzódó szervíz esetén a _bolton_ is le lehet verni a gép árát, csak kevesen vállalják be a békéltető testület/bíróság procedúrát.

Így van. Sőt, ha már a törvénynél tartunk. Az még azt is lehetővé teszi, hogy szervíz helyett teljes gép cserét kérjek, ha én ezt úgy gondolom. Csak ezt is kevesen tudják. Sőt, elviekben a harmadik szervíz után a cserének automatikusan meg kellene történnie. De sajnos egyrészt ezeket nem tudják az emberek, másrészt a szervíz sem vállalja be és inkább megfenyegeti az ügyfelet - mert sajnos erre is tudok példát a közvetlen környezetemben -, gondolván, hogy akkor az ügyfél nem mer ugrálni.

 
 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 14:54
 

Reméljük, hogy Initram gépe is bemondja az unalmast, és ő indít egy jó kis próbapert. :-)))

Ui: Vicc volt.

 
..~Ghost~..
 
Avatar
 
 
..~Ghost~..
Az összes posztok száma:  3965
Csatlakozva  13-02-2004
 
 
 
04 January 2007 15:36
 

Nem akarok rosszmájúskodni, de szerintem a képlet egyszerű. Almárium már több, mint tíz éve van, foglalkoznak Apple viszonteladással (is), egy időben szervizeltek is (pre InterCas). Gondolom most csináltak egy Almáriun Pro Kft-t is, ami _csak_ szervizel. Ha esetleg szervizelés közben mégis szeretnél venni egy akármit, a szomszéd boltban, az Almárium Kft-nél megteheted.

Kérdés: az AlmaJam milyen tendert nyert és hogy jön ez ide?

 
 
JP
 
Avatar
 
 
JP
Az összes posztok száma:  749
Csatlakozva  05-12-2003
 
 
 
04 January 2007 15:48
 

A 3. alkalmas csere tényleg létezik. Én így jutottam hozzá a mostani PB-omhoz 2 és fél éve. A z elődje 3-szor ugyanazt a hibát produkálta. A szervízt intéző üzlet tojt a fejemre és besokalltam. Először felkapták a vizet, hogy mit képzelek, hogy hangoztatom a garanciával kapcsolatos jogaimat, aztán, mikor egy ügyvéd írt nekik levelet, akkor csodák-csodájára az eredti 887 Mhz-es PB-ot kicserélték egy 2-vel későbbi 1,33 Ghz-es modellre :-) Szerencsére ez azóta is jól szuperál.
A 2. ilyen “3 alkalmas” eseten éppen múlt héten estem túl az Electroworld-ben, ahol egy iPod shuffle mondta be az unalmast. Itt szerencsére elég volt a határozott fellépés és és azonnal visszaadták az iPod árát.

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 16:03
 

Nem fognak gepet arulni, ez alapfeltetel. Ertelemszeruen nem kuldenenk egy masik boltba a vevoinket. Valszeg a regi ceg belebukott az ertekesitesbe, es atallnak a szervizre. Lenyegtelen mi van a honlapjukon, valszeg ezer eves.

Dogdog: azert csak a mostantol vasarolt gepeket javitjak, mert csak az iden eldaott gepek utan kapnak szazalekot.  A tavaly vasarolt gepek utan pedig az Intercas kapott szazalekot.

Charlie: nem arrol van szo, hogy nem eri meg, hanem arrol, hogy mi fer bele a kolcsegvetesunkbe. 30 db cseregep nem.

Grim: hivd fel a fgyasztovedelmet. En megtettem. Gyakorlatilag semmit nem lehet csinalni.

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 16:18
 

Handras: Abban sajnos igazad van, hogy a fogyasztóvédelem tojik a fogyasztók fejére. Én is értekeztem már velük. Ez egy sajnálatos tény. De talán ha több és gyakrabb bejelentést kapnak, akkor az már feltűnik nekik.

Az Apple felé írt “panaszlevél” is járható út. Az ügyvédemmel beszéltem ez ügyben és azt mondta, szívesen megírja nekünk ezt a levelet, ha tényleg így gondolják az emberek. Ezért kérek mindenki, hogy aki szeretne csatlakozni ehhez a kezdeményezéshez - mint ahogy elhangzott az aláírás gyűjtés is - az jelentkezzen nálam magánban az .(JavaScript must be enabled to view this email address) címen. Amennyiben lehetséges, kérlek adjátok meg neveteket, címeteket, e-mail címeteket, esetleg telefon számotokat. Ha gondoljátok, írjátok le a panaszotokoat, problémátokat a szervízzel kapcolatban, esetleg munkalappal is alátámasztva, mert az hatásosabb, ha az embernek van mivel ténylegesen érvelnie és nem csak “rágalmazni” kezdi a azservízt. Hogy ennek van-e értelme, azt nem tudom, de ha kiderül az Appl eszámára, hogy Magyarországon mi folyik az ő neve alatt, talán tesz lépéseket. (Habár kis ország vagyunk mi ehhez, kis piaccal.)

Semmilyen garancia sincs arra, hogy történni fog valami, de ha tényleg sok ember jelentkezik, akkor úgy gondoljuk, hogy érdemes azt a levelet megírni. Ha pl 2 ember jelentkezik összesen, mint támogató, akkor nem biztos, hogy van értelme és akkor nem is biztos, hogy a levelet elküldjük. Szal mindenki döntse el, hogy ki akar-e állni azért, hogy a fent említett problémákon legyen legalább egy esély változtatni.

 
 
Smiley
 
Avatar
 
 
Smiley
Az összes posztok száma:  1480
Csatlakozva  08-09-2005
 
 
 
04 January 2007 16:26
 

Erre had mondjak vmit. Az én ibook-om Portland-ből származik. 3 év garit kaptam rá lassan már ltellik belőle a 2-ik év is. De én nem kaptam semmi garipapírt vagy ilyet. Ha szar fogom és az usa-ban bármelyik szervízbe beviszem és ők a kötelesek megjavítani. Magyarországon veszek egyet akkor azt csak egy szervízbe vihetem be, ami persze csak pesten van.
Hogy van ez?
Meg azt mondjátok el hogy a 3 év gariból hogy lesz hirtelen 1 magyarországon?

Jah és amikor havernak szar volt az ibook-ja és már ment az anyázás a szervízzel akkor felhívtuk az apple magyarországot. 2 ember foglalkozik az ilyen dolgokkal. Az egyik nyar a másikról meg nem tudják hol van… Nembaj azt mondták hogy majd talán holnap elérhetőek lesznek. Nah most egy diák aki szombathelyen tanul nem olyan egyszerű neki az hogy felhordja az intercasthoz ahol semmit nem csinálnak a géppel csak áll hetekig a koszban.
Hopp meg még egy kérdés… Ki tudja hogy az 2005 mid-es ibook g4 12” gépeken az airport kártya hogy van csatlakoztatva az alaplaphoz???

 
 
Shadwell
 
Avatar
 
 
Shadwell
Az összes posztok száma:  240
Csatlakozva  06-06-2004
 
 
 
04 January 2007 16:28
 

Na’ közben utána jártam. felhívtam egy ismerősömet a versenyhivatalnál. Beszélgettünk erről és kiderült, hogy ez a helyzet akár más jogi problémákat is felvethet. (Az Apple termékek azonos árazásáról nem is beszélve. Tudom, hogy ez a világon bevett szokás az Apple-nél de a Magyar szabályozás ezt nem nagyon engedi meg, bár ez bonyolultabb dolog.)


!!!
Tehát’ a Versenyhivatal magánszemély bejelentésére vizsgálatot indíthat. Feltérképezheti a cégek jogi összefüggését (pl.: importőr -szervíz - viszonteladó) Ha ezekben bármi nemű jogi, személyi összeférhetetlenséget tár fel, eljárást indíthat az adott cég, cégcsoport ellen. (Pl. Az importőr tulajdonos több viszonteladó cégben, vagy a kizárólagos márkaszerviz valamelyik viszonteladó, vagy az importőr tulajdonában illetve résztulajdonában van) Büntetést szabhat ki rá, illetve kezdeményezheti a cég felszámolását. A cégek felebezéssel élhetnek.

Tehát szerintem fejétől bűzlik a hal…

 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 16:50
 
Grim - 04 January 2007 04:18 PM

Az Apple felé írt “panaszlevél” is járható út. Az ügyvédemmel beszéltem ez ügyben és azt mondta, szívesen megírja nekünk ezt a levelet, ha tényleg így gondolják az emberek. Ezért kérek mindenki, hogy aki szeretne csatlakozni ehhez a kezdeményezéshez - mint ahogy elhangzott az aláírás gyűjtés is - az jelentkezzen nálam magánban az .(JavaScript must be enabled to view this email address) címen. Amennyiben lehetséges, kérlek adjátok meg neveteket, címeteket, e-mail címeteket, esetleg telefon számotokat. Ha gondoljátok, írjátok le a panaszotokoat, problémátokat a szervízzel kapcolatban, esetleg munkalappal is alátámasztva, mert az hatásosabb, ha az embernek van mivel ténylegesen érvelnie és nem csak “rágalmazni” kezdi a azservízt. Hogy ennek van-e értelme, azt nem tudom, de ha kiderül az Appl eszámára, hogy Magyarországon mi folyik az ő neve alatt, talán tesz lépéseket. (Habár kis ország vagyunk mi ehhez, kis piaccal.)

Semmilyen garancia sincs arra, hogy történni fog valami, de ha tényleg sok ember jelentkezik, akkor úgy gondoljuk, hogy érdemes azt a levelet megírni. Ha pl 2 ember jelentkezik összesen, mint támogató, akkor nem biztos, hogy van értelme és akkor nem is biztos, hogy a levelet elküldjük. Szal mindenki döntse el, hogy ki akar-e állni azért, hogy a fent említett problémákon legyen legalább egy esély változtatni.

Így pöppet nehézkes lesz.
Próbáld meg itt: http://www.petitiononline.com/create_petition.html
Ott megadhatod: petition target, petition community, etc…etc…

Aztán hirdesd az igét a petíció elérésével. Biztosan aláírják páran ha látják, hogy jól összeszedett, érveléseiben racionális gondolkodást tükröz.
Persze nem árt, ha az apple miatt angolul is le van a szöveg fordítva a magyar alatt ;)

 
 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 17:03
 
Handras - 04 January 2007 04:03 PM

Dogdog: azert csak a mostantol vasarolt gepeket javitjak, mert csak az iden eldaott gepek utan kapnak szazalekot.  A tavaly vasarolt gepek utan pedig az Intercas kapott szazalekot.

Charlie: nem arrol van szo, hogy nem eri meg, hanem arrol, hogy mi fer bele a kolcsegvetesunkbe. 30 db cseregep nem.

Grim: hivd fel a fgyasztovedelmet. En megtettem. Gyakorlatilag semmit nem lehet csinalni.

Ez joooo :)

Nem hiszem el, hogy hdsys-intercas-almajam között ne lehetett volna egy normális SLA-t írni, rögzítve a vállalásokat, költségeket, jóváírásokat, szerviz küszöbértékeket, stb…

Handras: én nem 30 cseregépet kértem tőled számon. Mindösszesen hangosan gondolkoztam miért is jó, hogy sablon válaszokkal be lehet fogni a tömeg száját.
Kenyér és cirkusz… tú-in-van

Kibékíthetetlen ellentétek tombolnak bennem miért is kell az ügyfélnek az asztalt verni, ha ott van a viszonteladó. Ha nem fér bele az árrésébe, húzza le a rolót.
Sokszor lerágott csont ez, és furcsamód mindig ugyanazok mondják ugyanazt.
Mindkét oldal a magáét. Saját szemszögből. Úgy majdnem megérteném, sőt sajnálnám is őket külön-külön, de így nem megy.

Nem vagyok pártatlan.
Ügyfél vagyok. És nem veszem jó néven ha csak addig vagyok júzer frendli, amíg a besztbáj cuccot el nem hozom. Nem érdekel kinek a felelőssége, milyen logisztikát igényel, mennyi pénzráfordítás kell ehhez, engem csak az érdekel, hogy ha beszarik az 500ezres gépem, ne kelljen 2-3-4 hónapot malmozni!

Amig ilyen alapvető problémákra nincs szoljúsön addig imho felesleges hazai apple care-ről filozofálni, hisz az alapellátás is egy kalap szar!

 
 
Zorro
 
Avatar
 
 
Zorro
Az összes posztok száma:  3422
Csatlakozva  11-09-2004
 
 
 
04 January 2007 17:22
 
Handras - 04 January 2007 02:50 AM

Jelenleg nagyobb problema, hogy iszonyu mennyisegu kintlevosege van a HDSYSnek, es alig tudnak fizetni a kinti Apple-nek, hogy jojjon aru. Ha valakinek van ennyi penze csinalhat jo szervizt, ami evekig veszteseges lesz. Vagy emelunk 5%-ot minden termeken, es akkor a kereskedok bevalaljak a cseregepeket. Persze az nem jo, mert legyen minden minnel olcsobb. Applecare +10 % lenne egy gep aranal, es a vasarlok 1 % szeretne csak ilyet, sot inkabb legyen a gep szamla nelkul 10%-al olcsobban, nem szamit ha ugrik a garancia. Igy azert eleg nehez barmi okosat csinalni.

Alapból itt a képviselettel van a baj, logiszika egyenlő a nullával az ott dolgozók is nagyban ...nak bele az gészbe, ha egyszer eladható gép nem jön be az országba akkor hogy jönne be alkatrész? Az anyacég el sem ismeri a Magyar képviseletet (még a honlapjukra se került fel Magyarország) az is csoda hogy az iPod “tud” magyarul. Mitől van kinnlevőségük? Főleg ekkora? Ha valaki toszik fizetni, miért szállítanak neki? Na ez az ami böszmeség. Nagy összegű tartozásról pedig annyit hogy az amerikai úgy gondolkodik, hogy ha nem fizetsz neki, akkor megszorító intézkedéseket foganatosit, akár mondjuk a szervizalkatrészek szállításának visszatartása stb…
Jó három éve mesélte egy a képviseleten dolgozó, hogy milyen frankó nyugdíjas munkahely az, nem kell csinálni igazából semmit. Jó fizu van, forgalmat igazából senki sem vár tőlük. Na most ez megváltozott, mert vevők vannak (volnának) a cég viszont ezekkel a lusta alkalmazottakkal van tele, tempót nem tudja felvenni. Tavaly tavasszal pl, meddgi iskelleeett várni mire noteszgépek érkeztek az oországba vagy iPodok? 2-3 hónap? Míg a környező országokban lehetett kapni mindent, tehát nem az volt a baj hogy Európában nincs… Egyszerüen a képviselet volt láma, de rendesen. Ha az árukészlettel ilyen “jól” bánnak akkor mit vársz a szerviz alkatrészek beszerzésétől? Hiába adják le a megrednelést, ha a képviselet toszik berendelni, aztán mindenki hónapokat vár…
Nem a kereskedők hibája, hogy itt áll ez az egész. Kereskedőnek igazából a garanciával nem is kellene foglalkoznia (kivéve ha a vevő cserére jogosító igazolást kap).

 
 
lebowski
 
Avatar
 
 
lebowski
Az összes posztok száma:  35
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
04 January 2007 17:33
 

Ez itt a legnagyobb probléma!
Ha a hazai forgalmazó nem változtat a hozzáállásán, akkor itt semmi nem fog változni! Az Õ kötelessége felügyelni a garanciális problémákat és az alkatrészellátottságot. Ezért nem is fog változni semmi!
Shadwell fogalmazta meg a legjobban:

“Fejétől bűzlik a hal…”

Talán ha a homárról kikerülne index főlapraa story, akkor talán parázna egy nagyot a hdsys és máshogy állna a dolgokhoz…

 
..~Ghost~..
 
Avatar
 
 
..~Ghost~..
Az összes posztok száma:  3965
Csatlakozva  13-02-2004
 
 
 
04 January 2007 17:38
 

Nem, attól nem parázna. Egy ilyen cikk ne is kerüljön ki az index főoldalára. Ez nem is cikk, csak egy felpaprikázott olvasó levele. Cikket írjon újságíró, oknyomozzon, gyűjtsön tapasztalatokat, majd összegezzen. Amúgy én azt hiszem, hogy annak lenne foganatja, ha átfogó hatósági vizsgálat kezdődne, de ha a jogszabályok olyanok amilyenek, akkor igazából annak sincs értelme. Mondjuk ha felfüggesztenék a HDSys működését pár hétre, hónapra és egyáltalán nem lehetne Apple termékeket kapni az országban, annak talán lenne nemzetközi visszhangja és talán a vízfejhez is eljutna a meszidzs. Na nem kívánom, hogy ebbe rokkanjanak bele a forgalmazók, de más megoldást én nem nagyon látok.

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 17:44
 

Zorro: azert nincs penzuk, mert egy csomo viszontelado nem fizet idoben.

Mi elore kifizetjuk meg lejarat elott a szamlainkat, es igy is 25 millio forintja all nalunk a HDSYSnek.

Kepzeld el akik nem fizetnek, azoknal mennyi penz all.

A Logisztika tenyleg halal, de ezzel a kereskedok szivnak inkabb, a vevok nem erzik meg, max latjak rajtam, hogy hulla vagyok.

Az uj termekek erkezesenek lassusaga nem a HDSYS hibaja, vagy csak kis mertekben. Az Apple eloszeretettel kuld par szaz darab regi Macbookot azutan, hogy bejelentettek az ujakat, es ezt nem egyszer eljatszottak iPoddal, es mas gepekkel is. 2006 ban rengeteget fejlodott az itthoni raktarkeszlet, nagyon ritkan van mar, hogy bizonyos termek sokaig nincsen. Altalaban mindenbol joval tobbet rendelnek, es ott allnak a HDSYS raktaraban, es csak annyi a dolgom, hogy naponta kihozatok par gepet ami nalunk elfogyott.
Sok kereskedonel azert kell varni, mert szamlatartozas miatt nem kapnak arut, mert pengeelen tancolva egyesevel tudnak kihozni gepeket a raktarbol. Ezt persze a vasarlok nem tudjak.
Eleg sokszor latom itt a forumon, amikor irjak, hogy mar miota var erre arra, nekunk meg itt allnak ugyanezek a termekek raktaron, ilyenkor egyertelmu, hogy a kereskedo a bena, de ez olyan dolog, hogy egy erosito az egyik Media Marktban kaphato siman, a Saturnban meg 2 hetet kell varni, mert epp nem tudnak rendelni valami miatt.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 17:51
 
..~Ghost~.. - 04 January 2007 05:38 PM

Nem, attól nem parázna. Egy ilyen cikk ne is kerüljön ki az index főoldalára. Ez nem is cikk, csak egy felpaprikázott olvasó levele. Cikket írjon újságíró, oknyomozzon, gyűjtsön tapasztalatokat, majd összegezzen. Amúgy én azt hiszem, hogy annak lenne foganatja, ha átfogó hatósági vizsgálat kezdődne, de ha a jogszabályok olyanok amilyenek, akkor igazából annak sincs értelme. Mondjuk ha felfüggesztenék a HDSys működését pár hétre, hónapra és egyáltalán nem lehetne Apple termékeket kapni az országban, annak talán lenne nemzetközi visszhangja és talán a vízfejhez is eljutna a meszidzs. Na nem kívánom, hogy ebbe rokkanjanak bele a forgalmazók, de más megoldást én nem nagyon látok.

Mifele jogi lepesekre gondoltok?

A HDSYSnek nincs tulajdona egyetlen hazai apple boltban sem.
Az arak nincsenek szabalyozva, de mivel kicsi az arres, ertelemszeruen par ezer forint elteressel minden kereskedo hasonlo arakon dolgozik.
Az arak a kinti hivatalos euros arak alapjan keszulnek, x euro arfolyamon atszamitva, regota pici az elteres a kinti es az itthoni arak kozt.
A viszonteladok nem is beszelnek egymassal, epp ezert semmi fele konzorcium nincs koztuk, mindenki ugy csinalja a boltjat, ahogy epp az neki jol esik.

Ezzel szemben a HDSYS nem hasznalhat fel Apple reklamokat se plakatokon, se TV-ben, de meg olyat se ami hasonlit az Apple reklamokhoz. Az Apple nem nyujt szinte semmilyen tamogatast az itthoni Apple boltoknak. Se reklamanyag, se demo szoftverek, se demo gepek, se support formajaban. Neha egy kis oktatas, neha egy ket fuzet, ket polo egy evben, aztan ennyi. Morzsak.

 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 17:54
 

Off: közeljövőben vennék egy 2.33-as 24”-es iMAC-et nagyon VGA-val, de már az opciós sincs a kereskedők honlapján! Persze rendelni tudnak (ez jó is), de még mindig ott van az applecare és a majd 20%-os árküldönbség, ami miatt megéri 300km-et utazni. És ha netán elromlik.: kirándulunk megint egy jót :)

Viccet félretéve, lehet nem itthon fogok gépet venni, meglátjuk ebből mi lesz.

On.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 17:54
 

“Alapból itt a képviselettel van a baj, logiszika egyenlő a nullával az ott dolgozók is nagyban ...nak bele az gészbe”

Azért ezzel vigyázzunk szerintem. Nem biztos, hogy ez feltétlenül igaz, és rengeteg külső körülmény is szerepet játszik. Szóval szerintem ennyire durván nem kellene bírálni olyanokat, akiket nem ismerünk.

“2006 ban rengeteget fejlodott az itthoni raktarkeszlet, nagyon ritkan van mar, hogy bizonyos termek sokaig nincsen.”

Ez tény, de még mindig kuriózum, hogy univerzális dokk vagy éppen MacBook akku legyen raktáron… Amikor egy ügyfélnek két hónapig cseréli a szerviz az akkuját, akkor ugye adnék neki pótakkut, csak hát ha nem tudok venni, kínos a dolog.

“Sok kereskedonel azert kell varni, mert szamlatartozas miatt nem kapnak arut, mert pengeelen tancolva egyesevel tudnak kihozni gepeket a raktarbol.”

Vagy azért, mert éppen a kedves képviselet valamit elnéz… Nem ritka az efféle amatőr példa sem. De olyan is előfordul, hogy a raktárkészlet vezető programban egyszerűen nem jelenik meg a termék, erre is szolgáltatott példát a közelmúlt… Szóval van azért ott is hiba lehetőség bőven.

Jó amúgy, hogy említed a MediaMarktot és a nagy áruházakat. Mi, dedikált viszonteladók csak ezzel foglalkozunk, és adunk el jó bőven, fizetünk is időben, ráadásul valamennyire értünk is a dolgokhoz. Jöttek a kedves új multi viszonteladók - teszkó, mm, stb. -, akik bevásároltak nagy tételben 90 napra, és mivel rájuk száradtak a cuccok, nem fizették ki időben. Többek között miattuk is volt egy nagyobb kiesés korábban. De a lényeg, hogy a MediaMarkt is áruljon Mac-et…

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 17:58
 

“közeljövőben vennék egy 2.33-as 24”-es iMAC-et nagyon VGA-val, de már az opciós sincs a kereskedők honlapján!”

Ahogy az Apple lapján sincs fenn az alap konfigurációk között, mivel ez CTO. Azt ugye nem várod el, hogy az iMac modellekre elérhető 47 féle CTO modell mindegyike külön legyen megrendelhető? Mert akkor a vevők 80%-a elriadna a dologtól. Ráadásul sosem lenne raktáron épp abból, ami kell. A lapokon többnyire fel van tűntetve, hogy mi az alap konfiguráció, és természetesen 2004. óta - részben erőszakos közbenjárásomnak köszönhetően - Magyarországon is elérhetők a CTO-s modellek, és bármelyik magyar kereskedőnél is meg tudod rendelni. Az átfutási idő 1-4 hét, tipikusan 2-3 hét.

A CTO modelleknél egyébként az Apple külföldön nem ad visszavásárlási lehetőséget, tehát ha megrendelted, akkor meg kell tartanod akkor is, ha nem tetszik, illetve gyári hiba (DOA) esetén a csere procedúra újból 1-4 hetet vesz igénybe. Alapvetően ezért nem erőltetik szerintem a hazai kereskedők a dolgot.

Amúgy az igényed jogos, és szerintem bárki készséggel rendel ilyen gépet, ha megtiszteled a vásárlással.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 17:58
 
miisii - 04 January 2007 05:54 PM

Off: közeljövőben vennék egy 2.33-as 24”-es iMAC-et nagyon VGA-val, de már az opciós sincs a kereskedők honlapján! Persze rendelni tudnak (ez jó is), de még mindig ott van az applecare és a majd 20%-os árküldönbség, ami miatt megéri 300km-et utazni. És ha netán elromlik.: kirándulunk megint egy jót :)

Viccet félretéve, lehet nem itthon fogok gépet venni, meglátjuk ebből mi lesz.

On.

Hol kerul europaban 20 %-al olcsobba egy 24 es iMac? Csak mert akkor veszek 50 darabot ott. :)

 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 17:59
 
Handras - 04 January 2007 05:44 PM

Zorro: azert nincs penzuk, mert egy csomo viszontelado nem fizet idoben.

Mi elore kifizetjuk meg lejarat elott a szamlainkat, es igy is 25 millio forintja all nalunk a HDSYSnek.

Kepzeld el akik nem fizetnek, azoknal mennyi penz all.

A Logisztika tenyleg halal, de ....

ebben igazad van, szinte minden téren rossz a logisztika, már eleve a törvények is hézagosak a nagy pénzhiányról meg ne is beszéljünk. Ez egy ördögi kör.
(Lehet hogy a pékeknél kezdődik? :D)

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 18:00
 

“Hol kerul europaban 20 %-al olcsobba egy 24 es iMac? Csak mert akkor veszek 50 darabot ott. :)”

A CTO-s modellnél valós az említett árkülönbség, de csak a 2,33-as CPU miatt, amire itthon indokolatlanul magas a felár. De Svájcot is említhetném, ahol nyilván az áfa különbség is fontos szerepet játszik az árdifferenciában.

 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:02
 
iJoe. - 04 January 2007 05:58 PM

“közeljövőben vennék egy 2.33-as 24”-es iMAC-et nagyon VGA-val, de már az opciós sincs a kereskedők honlapján!”

Ahogy az Apple lapján sincs fenn az alap konfigurációk között, mivel ez CTO. Azt ugye nem várod el, hogy az iMac modellekre elérhető 47 féle CTO modell mindegyike külön legyen megrendelhető? Mert akkor a vevők 80%-a elriadna a dologtól. Ráadásul sosem lenne raktáron épp abból, ami kell. A lapokon többnyire fel van tűntetve, hogy mi az alap konfiguráció, és természetesen 2004. óta - részben erőszakos közbenjárásomnak köszönhetően - Magyarországon is elérhetők a CTO-s modellek, és bármelyik magyar kereskedőnél is meg tudod rendelni. Az átfutási idő 1-4 hét, tipikusan 2-3 hét.

A CTO modelleknél egyébként az Apple külföldön nem ad visszavásárlási lehetőséget, tehát ha megrendelted, akkor meg kell tartanod akkor is, ha nem tetszik, illetve gyári hiba (DOA) esetén a csere procedúra újból 1-4 hetet vesz igénybe. Alapvetően ezért nem erőltetik szerintem a hazai kereskedők a dolgot.

Amúgy az igényed jogos, és szerintem bárki készséggel rendel ilyen gépet, ha megtiszteled a vásárlással.

Te pontosan tudod hogy NEM ERRE gondoltam!!!
Hanem ha kiválasztom a konfigot max egy Airportot és egy migthy mouse-t jelölhetek mellé!

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
04 January 2007 18:04
 
korzo - 04 January 2007 01:54 PM
tabisz - 04 January 2007 01:42 PM
Handras - 04 January 2007 06:52 AM

Grim: valtoztak a torvenyek, nezz utana.

Az uj szerviz a jan 3-tol eladott gepekre vonatkozik. Az Intercashoz ertelemszeruen nem kerul mar tobb gep, ezert egyre kevesebb munkajuk lesz, igy valszeg ok is gyorsabban fognak tudni javitani.

Ennel tobb most nem lesz szerviz ugyben. Almajam nyert tenderen, ebbol akarnak megelni, ergo jol kell csinalniuk.

Ezek szerint akkor most az Almajam “nyerte meg” a monopolhelyzet? Evvel csak annyi a baj, hogy monopolhelyzetben törvényszer?en el fognak @rvulni, a verseny hiánya törvényszer?en ezt okozza. Talán, ha a HDSYS nem kötné ki, hogy csak egy garanciális szervízhez mehetek, ha gondom van, hanem választhatok, akkor kialakulhatna valamilyen verseny a minôségi szolgáltatások felé. De hát úgy látszik, a HDSYS-nek ez nem érdeke…
...és persze nem ártana a HDSYS-nek is valami versenytárs… A Macuserek profitálnának belôle, ez is törvényszer?.


Ehhez viszont a HDSYS-nek fel kéne vállalni az supportot a garanciális szervízek felé (alkatrész, információ stb.), de ezt a nyűgöt gondolom nem szeretnék a nyakukba.


Hát… Mint egyedüli Apple-importôrnek, ez volna az erkölcsi és jogi kötelessége is…
Szerintem megérne egy próbakört a kérdés a versenyfelügyelettel is. Mivel a HDSYS kizárólagos Apple és alkatrész-forgalmazó - ezzel kizárja a versenyt, mint a szolgáltatások minôségi javulásának egyik jelentôs zálogát - egyedül Tôle függ pl. az alkatrészutánpótlás. Nem vitás, hogy ezügyben pedig van még mit fejlôdnie…

Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném…

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 18:06
 

“Te pontosan tudod hogy NEM ERRE gondoltam!!!
Hanem ha kiválasztom a konfigot max egy Airportot és egy migthy mouse-t jelölhetek mellé!”

Persze, de ez elsősorban azért van, mert szeretnénk e-mailben egyértelművé tenni a megrendelővel, hogy a CTO rendelés várakozós történet. Sokan azt gondolják, hogy az erősebb videókártya annyi, hogy fogok egy csavarhúzót, és bepattintom a gépbe a 256 MB-osat, és ezért annak ellenére CTO-t kívánnak venni, hogy nincsenek tisztában a rendelés menetével. Egyébként NVIDIA 7600-os iMac 24 szokott lenni raktáron, mert arra érzékelhető igény volt, az fel is került a lapra.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 18:09
 

“Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném?”

AppleCare itthon nincsen. Számottevő igény lenne ugyan rá, és a képviseletnél dolgozók szerint sem lenne nagy szám megoldani, ráadásul kitermelné az árát, de sajnos ez irányba egyelőre nincsen konkrét elhatározás vagy előrelépés. Pedig manapság egyre többen gondolják úgy, hogy érdemes a befektetésüket ilyen módon bebiztosítani, akár +10% árán is.

 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:10
 
iJoe. - 04 January 2007 06:06 PM

“Te pontosan tudod hogy NEM ERRE gondoltam!!!
Hanem ha kiválasztom a konfigot max egy Airportot és egy migthy mouse-t jelölhetek mellé!”

Persze, de ez elsősorban azért van, mert szeretnénk e-mailben egyértelművé tenni a megrendelővel, hogy a CTO rendelés várakozós történet. Sokan azt gondolják, hogy az erősebb videókártya annyi, hogy fogok egy csavarhúzót, és bepattintom a gépbe a 256 MB-osat, és ezért annak ellenére CTO-t kívánnak venni, hogy nincsenek tisztában a rendelés menetével. Egyébként NVIDIA 7600-os iMac 24 szokott lenni raktáron, mert arra érzékelhető igény volt, az fel is került a lapra.

Az fel, sőt (reklám helye? :) ), az egyik legjobb kereskedői infós oldal a Tied szerintem.
Azért ez is valami szégyenféle, hogy még maga az apple.hu is q…vára el van hanyagolva!

 
Zorro
 
Avatar
 
 
Zorro
Az összes posztok száma:  3422
Csatlakozva  11-09-2004
 
 
 
04 January 2007 18:11
 
iJoe. - 04 January 2007 05:54 PM

“Alapból itt a képviselettel van a baj, logiszika egyenlő a nullával az ott dolgozók is nagyban ...nak bele az gészbe”

Azért ezzel vigyázzunk szerintem. Nem biztos, hogy ez feltétlenül igaz, és rengeteg külső körülmény is szerepet játszik. Szóval szerintem ennyire durván nem kellene bírálni olyanokat, akiket nem ismerünk.

“Sok kereskedonel azert kell varni, mert szamlatartozas miatt nem kapnak arut, mert pengeelen tancolva egyesevel tudnak kihozni gepeket a raktarbol.”

Vagy azért, mert éppen a kedves képviselet valamit elnéz… Nem ritka az efféle amatőr példa sem. De olyan is előfordul, hogy a raktárkészlet vezető programban egyszerűen nem jelenik meg a termék, erre is szolgáltatott példát a közelmúlt… Szóval van azért ott is hiba lehetőség bőven.

Ellentmondasz magadnak :-) Leirod hogy vigyázzunk mit irunk le aztán majd ugyanzt leirod. :-)
A gáz az hogy elszoktak a melótól az ott dolgozó régiek (vagy épp ne mis odavaló, iylen jajj keress már helyet mert te sógor, koma, haver…vagy), és bármilyen égő bevallani, nehéz vagy épp lehetetlen visszarázkódni a normál kerékvágásba.

Egyébként MMarktban gáz, ahogy ezeket a gépeket árulják.. Alapból Windows rajta (westEnd), semmit se tud az eladó a cuccról sőt néha lehúzza, stb…

 
 
..~Ghost~..
 
Avatar
 
 
..~Ghost~..
Az összes posztok száma:  3965
Csatlakozva  13-02-2004
 
 
 
04 January 2007 18:13
 

Mintha rémlene, hogy lehet felelősség biztosítást kötni jóformán bármilyen berendezésre pár biztosítónál. Megfelelő díj ellenében bevételkiesést, a cseregép bérleti költségeit, meg ilyesmiket térítenek. Talán már itt is volt a fórumon, utána kéne nézni. Lehet, hogy nem is kerül +10%-ba (de lehet, hogy most nagyot tévedtem).

 
 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:15
 
Zorro - 04 January 2007 06:11 PM

Ellentmondasz magadnak :-) Leirod hogy vigyázzunk mit irunk le aztán majd ugyanzt leirod. :-)
A gáz az hogy elszoktak a melótól az ott dolgozó régiek (vagy épp ne mis odavaló, iylen jajj keress már helyet mert te sógor, koma, haver…vagy..

Off:
az ipom-apám-at kihagytad :D
On.

 
Zorro
 
Avatar
 
 
Zorro
Az összes posztok száma:  3422
Csatlakozva  11-09-2004
 
 
 
04 January 2007 18:16
 
Handras - 04 January 2007 05:44 PM

Zorro: azert nincs penzuk, mert egy csomo viszontelado nem fizet idoben.

Mi elore kifizetjuk meg lejarat elott a szamlainkat, es igy is 25 millio forintja all nalunk a HDSYSnek.

Kepzeld el akik nem fizetnek, azoknal mennyi penz all.

A Logisztika tenyleg halal, de ezzel a kereskedok szivnak inkabb, a vevok nem erzik meg, max latjak rajtam, hogy hulla vagyok.

Az uj termekek erkezesenek lassusaga nem a HDSYS hibaja, vagy csak kis mertekben. Az Apple eloszeretettel kuld par szaz darab regi Macbookot azutan, hogy bejelentettek az ujakat, es ezt nem egyszer eljatszottak iPoddal, es mas gepekkel is. 2006 ban rengeteget fejlodott az itthoni raktarkeszlet, nagyon ritkan van mar, hogy bizonyos termek sokaig nincsen. Altalaban mindenbol joval tobbet rendelnek, es ott allnak a HDSYS raktaraban, es csak annyi a dolgom, hogy naponta kihozatok par gepet ami nalunk elfogyott.
Sok kereskedonel azert kell varni, mert szamlatartozas miatt nem kapnak arut, mert pengeelen tancolva egyesevel tudnak kihozni gepeket a raktarbol. Ezt persze a vasarlok nem tudjak.
Eleg sokszor latom itt a forumon, amikor irjak, hogy mar miota var erre arra, nekunk meg itt allnak ugyanezek a termekek raktaron, ilyenkor egyertelmu, hogy a kereskedo a bena, de ez olyan dolog, hogy egy erosito az egyik Media Marktban kaphato siman, a Saturnban meg 2 hetet kell varni, mert epp nem tudnak rendelni valami miatt.

Azt gondoltam hogy nem veled és a többi normális kereskedővel van baj. Ilyenkor az a bevett szokás (pl. HP) hogy, ha valaki egyszer tartozott, onnan kezdve ig rendszeres normális fizetőképességet nem tanúsít addig K.P. vagy előreutalás. Nem tudom miért nem lehet hasonlót bevezetni, semmi gáz nincs ebben és ők sem szopatnák magukat. Ez egyértelmű vezetési hiányosság. Sztem.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:20
 
CharlieBrown - 04 January 2007 04:50 PM

Próbáld meg itt: http://www.petitiononline.com/create_petition.html
Ott megadhatod: petition target, petition community, etc…etc…

Aztán hirdesd az igét a petíció elérésével. Biztosan aláírják páran ha látják, hogy jól összeszedett, érveléseiben racionális gondolkodást tükröz.
Persze nem árt, ha az apple miatt angolul is le van a szöveg fordítva a magyar alatt ;)

Köszi az öteltet, de én nem egy “szavazást” szeretnék elindítani adott esetben, hanem egy valós, Apple-hez eljuttatott levelet, mert szerintem ez hatásosabb, mint a netes tiltakozás. Persze ennek is megvan a maga létjogosultsága, de mivel itt egy - egyenlőre tudomásunk szerint - magyar sajátosságról van szó, nincs igazán értelme a világ-támogatás kérése. Ezért jó ez a fórum. Mert lehet, hogy 50000 maces van az országban és ebből 7000 van csak itt regisztrálva, de ez is egy elég nagy szám, ha tényleg tenni akarunk valamit. Szerintem.

Természetesen angolul menne a levél az Applenek. Nem várom én el tőlük sem azt, hogy tudjanak magyarul, sem azt, hogy fordíttassanak akármit is. :)

 
 
Zorro
 
Avatar
 
 
Zorro
Az összes posztok száma:  3422
Csatlakozva  11-09-2004
 
 
 
04 January 2007 18:21
 
tabisz - 04 January 2007 06:04 PM
korzo - 04 January 2007 01:54 PM
tabisz - 04 January 2007 01:42 PM
Handras - 04 January 2007 06:52 AM

Grim: valtoztak a torvenyek, nezz utana.

Az uj szerviz a jan 3-tol eladott gepekre vonatkozik. Az Intercashoz ertelemszeruen nem kerul mar tobb gep, ezert egyre kevesebb munkajuk lesz, igy valszeg ok is gyorsabban fognak tudni javitani.

Ennel tobb most nem lesz szerviz ugyben. Almajam nyert tenderen, ebbol akarnak megelni, ergo jol kell csinalniuk.

Ezek szerint akkor most az Almajam “nyerte meg” a monopolhelyzet? Evvel csak annyi a baj, hogy monopolhelyzetben törvényszer?en el fognak @rvulni, a verseny hiánya törvényszer?en ezt okozza. Talán, ha a HDSYS nem kötné ki, hogy csak egy garanciális szervízhez mehetek, ha gondom van, hanem választhatok, akkor kialakulhatna valamilyen verseny a minôségi szolgáltatások felé. De hát úgy látszik, a HDSYS-nek ez nem érdeke…
...és persze nem ártana a HDSYS-nek is valami versenytárs… A Macuserek profitálnának belôle, ez is törvényszer?.


Ehhez viszont a HDSYS-nek fel kéne vállalni az supportot a garanciális szervízek felé (alkatrész, információ stb.), de ezt a nyűgöt gondolom nem szeretnék a nyakukba.


Hát… Mint egyedüli Apple-importôrnek, ez volna az erkölcsi és jogi kötelessége is…
Szerintem megérne egy próbakört a kérdés a versenyfelügyelettel is. Mivel a HDSYS kizárólagos Apple és alkatrész-forgalmazó - ezzel kizárja a versenyt, mint a szolgáltatások minôségi javulásának egyik jelentôs zálogát - egyedül Tôle függ pl. az alkatrészutánpótlás. Nem vitás, hogy ezügyben pedig van még mit fejlôdnie…

Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném…

Tévedsz, nem egyedüli, csak nincs más, Õk is csak egy viszonteladó. Nincsenek elismerve. Ha van valami pénzes cimborád, csinálhatsz egyet, amit el is ismernek. Akkor talán lenne iTunes shop, meg rendes gép/szervíz ellátottság. persze ebben is benne van , hogy pár évig rendesen veszteségs vagy, hisz a betett összeget kitermelni nem semmi történet.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:26
 
Zorro - 04 January 2007 06:11 PM

Egyébként MMarktban gáz, ahogy ezeket a gépeket árulják.. Alapból Windows rajta (westEnd), semmit se tud az eladó a cuccról sőt néha lehúzza, stb…

Teljesen igaz. Saját tapasztalat. Megkérdezésre került az eladó (na teszteljük tudsz-e róla valmit alapon), mintha semmit sem értenék semmilyen számítstechnikához, hogy mit ajánl. Na a macet nem ajélnotta. Ha azt mondod neki, hogy az tök szép, tetszik, akkor az a válasz, hogy az egy sz.r, ne vedd meg. Ha még hozzáteszed azt is, hogy nem számít az ár, akkor meg már azt mondja, hogy az nagyon jó, vedd csak meg.

Na ez aztán a hozzáértés meg hozzáállás! Gratulálok!

 
 
mackie
 
Avatar
 
 
mackie
Az összes posztok száma:  854
Csatlakozva  18-04-2004
 
 
 
04 January 2007 18:27
 

Az itthoni Apple szervizek ellen nem lehet sokat tenni. Welcome to Hungary! Minden így megy! Addig vagy fontos, amíg fizetsz, ha megvolt a deal, akkor már leszarják, hogy mi van veled. De nem csak a HDSys-nél, hanem mindenhol, ha valamit meg kell javítani. Kizárólag úgy lehet elérni valamit, ha felveszel egy ügyvédet, és küldesz az adott cégnek egy fenyegető levelet. Így bezzeg minden OK, természetesen adnak új gépet, megjavítják az elromlottat, full money back, és még lehetne sorolni. Szánalmas, de így van. Ami az Apple-t illeti, a gond abból származik, hogy bárki beállhat viszonteladónak, még olyan emberek is, akiknek “hobbija” a dolog és fogalmuk nincs róla, hogy milyen kötelességekkel jár az, ha valakinek boltja van (vagy nincs).

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 18:28
 

“A gáz az hogy elszoktak a melótól az ott dolgozó régiek”

Nem tudom, kiket értesz régiek alatt, de tudom, hogy mind a logisztikán, mind a pénzügyön hihetetlenül sok munkát végeznek az ott dolgozók és keményen dolgoznak, nagyon sokszor túlórázniuk kell nem keveset. Szerintem inkább túl sok munka van túl kevés emberre. De nem ismételtem meg a fentieket, mert azzal nem értek egyet. Sem a tényekkel, sem az általánosítással.

 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:29
 
Zorro - 04 January 2007 06:21 PM
tabisz - 04 January 2007 06:04 PM
korzo - 04 January 2007 01:54 PM
tabisz - 04 January 2007 01:42 PM
Handras - 04 January 2007 06:52 AM

Grim: valtoztak a torvenyek, nezz utana.

Az uj szerviz a jan 3-tol eladott gepekre vonatkozik. Az Intercashoz ertelemszeruen nem kerul mar tobb gep, ezert egyre kevesebb munkajuk lesz, igy valszeg ok is gyorsabban fognak tudni javitani.

Ennel tobb most nem lesz szerviz ugyben. Almajam nyert tenderen, ebbol akarnak megelni, ergo jol kell csinalniuk.

Ezek szerint akkor most az Almajam “nyerte meg” a monopolhelyzet? Evvel csak annyi a baj, hogy monopolhelyzetben törvényszer?en el fognak @rvulni, a verseny hiánya törvényszer?en ezt okozza. Talán, ha a HDSYS nem kötné ki, hogy csak egy garanciális szervízhez mehetek, ha gondom van, hanem választhatok, akkor kialakulhatna valamilyen verseny a minôségi szolgáltatások felé. De hát úgy látszik, a HDSYS-nek ez nem érdeke…
...és persze nem ártana a HDSYS-nek is valami versenytárs… A Macuserek profitálnának belôle, ez is törvényszer?.


Ehhez viszont a HDSYS-nek fel kéne vállalni az supportot a garanciális szervízek felé (alkatrész, információ stb.), de ezt a nyűgöt gondolom nem szeretnék a nyakukba.


Hát… Mint egyedüli Apple-importôrnek, ez volna az erkölcsi és jogi kötelessége is…
Szerintem megérne egy próbakört a kérdés a versenyfelügyelettel is. Mivel a HDSYS kizárólagos Apple és alkatrész-forgalmazó - ezzel kizárja a versenyt, mint a szolgáltatások minôségi javulásának egyik jelentôs zálogát - egyedül Tôle függ pl. az alkatrészutánpótlás. Nem vitás, hogy ezügyben pedig van még mit fejlôdnie…

Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném…

Tévedsz, nem egyedüli, csak nincs más, Õk is csak egy viszonteladó. Nincsenek elismerve. Ha van valami pénzes cimborád, csinálhatsz egyet, amit el is ismernek. Akkor talán lenne iTunes shop, meg rendes gép/szervíz ellátottság. persze ebben is benne van , hogy pár évig rendesen veszteségs vagy, hisz a betett összeget kitermelni nem semmi történet.

Azért szegény kis országunkban sikeresen végigvinni egy ekkora volument…
Persze, persze vannak MAC, iPod, iTunes userek, de szerintem kevés.

 
vhunor
 
Avatar
 
 
vhunor
Az összes posztok száma:  4
Csatlakozva  17-12-2006
 
 
 
04 January 2007 18:30
 

Nem tudom, hogy ez a helyzet Apple specifikus-e kizárólag, de sajnálatos tény, hogy a képviseletet/kiskert intéző emberek jelentős része csak akkor vesz emberszámba, ha megvillantod a fél misit a legújabb iCsodára (ne vedd magadra András, nálad eddig csak jó tapasztalataim voltak, de ugye a kivétel…). Amikor Németországban megvettem a 30 gigás Ipod Videot pár hete (hogy miért nem itthon? mert ott épp sokkal olcsóbb volt, és ugyanúgy kaptam hozzá garit - ami ugye elviekben világgarancia), ugye belefutottam a bizonyos töltési hibába Windows alatt, amit a Beszéljükmac közösségének köszönhetően gyorsan orvosoltam. De és viszont. Gondoltam, ha már itt van tőlem 300 méterre egy Apple Center a Bécsi úton, reggel beugrom és megkérem őket, dugják rá egy fali töltőre, este hazafelé elhozom és akkor legalább kiderül, nem-e mégis az akksi gyári hibás. A számla nem volt nálam, mert nem garanciális ügyintézést akartam kérni, pusztán annyit, hogy egy laza mozdulattal dugják rá az istenverte töltőre. Igen, szívességet (tudom, nőjek fel, meg menjek el bolgárkertésznek, hogy ilyenre vetemedek)! Elmesélem a problémát meg a kérést, a csaj foghegyről odalöki nekem, hogy: hiába világgaranciás, ha Mo-n adom le, kb. 3-4 hónap amíg cserélik/javítják. Miután felocsúdtam a sokkból, félszegen előjöttem a töltős kéréssel. A válasz: persze, 6500 forint plussz áfáért rádugják a töltőre. Igen, tudom, szervízdíj. Tudom, hogy joga van így eljárni. Nem is ez zavar. A kib*szott hozzáállása. Hogy eszébe sem jutott, ha látni fogom, hogy töltőről megy, este veszek egyet NÁLUK. Aztán lehet, hogy később mást, nagyobb értékűt is veszek majd, megint NÁLUK, mert esetleg elégedett voltam a kiszolgálással, a hozzáállásukkal. Nem, 6500 forint, és különbenis. Én vagyok a hülye, hogy bementem hozzájuk.

ui.: jópár éve történt. Édesapám egyik kollégája vett egy fényképezőgépet Grazban, és csak itthon tűnt fel neki, pár hetes használat után, hogy mintha (akár porszem is lehetett) hibás lenne az CCD-n egy pixel. Mivel úgyis arra járt, bevitte a gépet a boltba, és megkérdezte, mit lehetne tenni. Az eladó átvette a dobozt, ki sem próbálta/meg sem vizsgálta a visszavitt gépet, hátrament a raktárba, hozott egy másikat (újat természetesen), megkérdezte, így megfelel-e, majd lezártnak tekintette az ügyet. Mindez kb. 5 percet vett igénybe. Nem kötelezte erre az eljárásra semmi, viszont halálbiztos, hogy a srác ezentúl mindig oda fog menni, ha xy új bigyót akarja megvenni. Ezt hívják kereskedőnek. A nálunk tenyészőket (újfent tisztelet a kivételnek) a kupec kifejezés sem takarja, nemhogy a kereskedő.

Üdv, Hunor

 
zHajdu
 
Avatar
 
 
zHajdu
Az összes posztok száma:  194
Csatlakozva  31-03-2005
 
 
 
04 January 2007 18:33
 
..~Ghost~.. - 04 January 2007 06:13 PM

Mintha rémlene, hogy lehet felelősség biztosítást kötni jóformán bármilyen berendezésre pár biztosítónál. Megfelelő díj ellenében bevételkiesést, a cseregép bérleti költségeit, meg ilyesmiket térítenek. Talán már itt is volt a fórumon, utána kéne nézni. Lehet, hogy nem is kerül +10%-ba (de lehet, hogy most nagyot tévedtem).

Az ElectroWorld -ben minden bizbaszra lehet extra garanciát venni - ez éve elején a 60e forintos PSP-m re vettem 2 év plussz garit 12e forintért. Ez ugye 20% felár, de a külső biztosító, aki intézi, nem kérdez semmit, hanem cseréli, ha megmurdál a ketyere.

 
Tow
 
Avatar
 
 
Tow
Az összes posztok száma:  2054
Csatlakozva  06-07-2006
 
 
 
04 January 2007 18:38
 
vhunor - 04 January 2007 06:30 PM

Ezt hívják kereskedőnek!

És itt ez a lényeg!

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 18:38
 
Zorro - 04 January 2007 06:16 PM

Azt gondoltam hogy nem veled és a többi normális kereskedővel van baj. Ilyenkor az a bevett szokás (pl. HP) hogy, ha valaki egyszer tartozott, onnan kezdve ig rendszeres normális fizetőképességet nem tanúsít addig K.P. vagy előreutalás. Nem tudom miért nem lehet hasonlót bevezetni, semmi gáz nincs ebben és ők sem szopatnák magukat. Ez egyértelmű vezetési hiányosság. Sztem.

Pontosan igy csinaljak ahogy leirtad. Vannak limitek, ha kicsuszik belole, akkor eloreutalas, de ha egyszer egy kereskedo eluszik, akkor nem eri utol magat, es nem lesz penze arura.

 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 18:51
 
Grim - 04 January 2007 06:20 PM
CharlieBrown - 04 January 2007 04:50 PM

Próbáld meg itt: http://www.petitiononline.com/create_petition.html
Ott megadhatod: petition target, petition community, etc…etc…

Aztán hirdesd az igét a petíció elérésével. Biztosan aláírják páran ha látják, hogy jól összeszedett, érveléseiben racionális gondolkodást tükröz.
Persze nem árt, ha az apple miatt angolul is le van a szöveg fordítva a magyar alatt ;)

Köszi az öteltet, de én nem egy “szavazást” szeretnék elindítani adott esetben, hanem egy valós, Apple-hez eljuttatott levelet, mert szerintem ez hatásosabb, mint a netes tiltakozás. Persze ennek is megvan a maga létjogosultsága, de mivel itt egy - egyenlőre tudomásunk szerint - magyar sajátosságról van szó, nincs igazán értelme a világ-támogatás kérése. Ezért jó ez a fórum. Mert lehet, hogy 50000 maces van az országban és ebből 7000 van csak itt regisztrálva, de ez is egy elég nagy szám, ha tényleg tenni akarunk valamit. Szerintem.

Természetesen angolul menne a levél az Applenek. Nem várom én el tőlük sem azt, hogy tudjanak magyarul, sem azt, hogy fordíttassanak akármit is. :)

Nem értelek, de komolyan. Először azt mondod küldenek neked emailt akik lázadnak, utána azt mondod, hogy amit mondtam az nem jó.
Szerintem meg se nézted normálisan: a nevében is bennevan—> petition online.
Melyik szót nem érted? A petíciót, vagy az online-t???
Mit akarsz?
Kinyomtatgatsz 20 levelet, beteszed egy borítékba és feladod Steve Jobs nevére címezve? ROTFL :DDDDDD

Ahogy jónak látod.

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
04 January 2007 19:27
 
iJoe. - 04 January 2007 06:09 PM

“Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném?”

AppleCare itthon nincsen. Számottevő igény lenne ugyan rá, és a képviseletnél dolgozók szerint sem lenne nagy szám megoldani, ráadásul kitermelné az árát, de sajnos ez irányba egyelőre nincsen konkrét elhatározás vagy előrelépés. Pedig manapság egyre többen gondolják úgy, hogy érdemes a befektetésüket ilyen módon bebiztosítani, akár +10% árán is.

Azért kérdeztem, mert néhány hsz-szel ezelôtt valaki (talán Handrás) azt írta, hogy az A4-ben van. Most kinek higgyek két Apple-forgalmazó közül? (Ha nem Handrás volt elnézést kérek Tôle!)

 
 
Shadwell
 
Avatar
 
 
Shadwell
Az összes posztok száma:  240
Csatlakozva  06-06-2004
 
 
 
04 January 2007 19:31
 

Arról van itt szó, hogy ez egy k.va mutyiország. Mindenki mutyizik. Ha valakinek jól megy irigyek vagyunk. Én vagyok a mutyi magyar. Részletre veszek házimozit. Panaszkodok állandóan a környezetemre de fenthangon mondom, hogy bazze én nem fizetek adót mert sokallom, inkább kiskapuzok, utána meg habzó szájjal dühöngök, ha kátyúsak az utak mert nincs pénz rá. Kereskedő vagyok rövid távra gondolkodok ki tudja mit hoz a holnap, majd lesz valami. Leszarom mint mond rólam a vevő, minden reggel felkel egy balek A szabályokat mindenki úgy értelmezi mint a Bibliát. Már sárga a lámpa, még pont átérek. Mit csámpázik elöttem ez a biciglis, majd ráhúzom a kormányt elvégre enyém az utca. Nincsen pénzem, mert nem fizettek ki? Nem fizetem ki az alválalkózót. Kész. Nem értesz egyet jelents fel, úgyis eltart pár évig a per. Mi kel neked garanciás javítás? Húha’ azt mondom neked az macera tudod itt a végeken nagyon nagyon nehéz, de mindent megteszek… Edde! -Iktasd a többi közé mikor rendelünk alkatrészt? Ja két hét múlva… Bazze az ügyfél azt mondja, hogy ráfizet, ha gyorspostával rendelem meg a cuccot, de azt nem lehet, mert akkor kiderülne, hogy így is lehet… Mondom az ügyfélnek:  Tudja az sajnos ez így működik nem tehetek semmit… tudja azok a külföldiek…

Ne kábítsuk egymást. MOST SZARUL MÛKÖDIK A SZERVIZ. PONT. A KERESKEDÕKNEK, IMPORTÕRNEK NEM ÁLL ÉRDEKÉBEN A SZÍNVONAL JAVITÁSA. PONT.  NAGYON PONT.

NÉHA KIHÚZOM A SEGGEMBÕL A FEJEMET. PONT.

haha. még hogy a Apple szívatja a szegény kereskedőket, az lehet, de annak oka van!
K.va ország ez.

 
mackie
 
Avatar
 
 
mackie
Az összes posztok száma:  854
Csatlakozva  18-04-2004
 
 
 
04 January 2007 19:36
 
Shadwell - 04 January 2007 07:31 PM

Arról van itt szó, hogy ez egy k.va mutyiország. Mindenki mutyizik. Ha valakinek jól megy irigyek vagyunk. Én vagyok a mutyi magyar. Részletre veszek házimozit. Panaszkodok állandóan a környezetemre de fenthangon mondom, hogy bazze én nem fizetek adót mert sokallom, inkább kiskapuzok, utána meg habzó szájjal dühöngök, ha kátyúsak az utak mert nincs pénz rá. Kereskedő vagyok rövid távra gondolkodok ki tudja mit hoz a holnap, majd lesz valami. Leszarom mint mond rólam a vevő, minden reggel felkel egy balek A szabályokat mindenki úgy értelmezi mint a Bibliát. Már sárga a lámpa, még pont átérek. Mit csámpázik elöttem ez a biciglis, majd ráhúzom a kormányt elvégre enyém az utca. Nincsen pénzem, mert nem fizettek ki? Nem fizetem ki az alválalkózót. Kész. Nem értesz egyet jelents fel, úgyis eltart pár évig a per. Mi kel neked garanciás javítás? Húha’ azt mondom neked az macera tudod itt a végeken nagyon nagyon nehéz, de mindent megteszek… Edde! -Iktasd a többi közé mikor rendelünk alkatrészt? Ja két hét múlva… Bazze az ügyfél azt mondja, hogy ráfizet, ha gyorspostával rendelem meg a cuccot, de azt nem lehet, mert akkor kiderülne, hogy így is lehet… Mondom az ügyfélnek:  Tudja az sajnos ez így működik nem tehetek semmit… tudja azok a külföldiek…

Ne kábítsuk egymást. MOST SZARUL MÛKÖDIK A SZERVIZ. PONT. A KERESKEDÕKNEK, IMPORTÕRNEK NEM ÁLL ÉRDEKÉBEN A SZÍNVONAL JAVITÁSA. PONT.  NAGYON PONT.

NÉHA KIHÚZOM A SEGGEMBÕL A FEJEMET. PONT.

haha. még hogy a Apple szívatja a szegény kereskedőket, az lehet, de annak oka van!
K.va ország ez.

Hát igen, pontosan erről van szó!

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0