Botrányos Szerviz Magyarországon

 
Smiley
 
Avatar
 
 
Smiley
Az összes posztok száma:  1480
Csatlakozva  08-09-2005
 
 
 
08 January 2007 23:18
 

Erra válaszoljon vki!
Ráírja a papírra azt hogy airport javítva és teszt: OK!
Mikor hazavittük wifi csatlakozás egyből kernel panic. Ki-kapcs bekapcs
utána már a gép nem is látta az airportot. Felhívtuk őket hogy mégis hogy
tesztelték le. Erra az volt a válasz hogy náluk nincs lehetőség wifi tesztelésére,
de futtattak rajta egy filmet meg tömörítettek és nem okozott kernel panicot.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
09 January 2007 00:37
 

iGergo: Ne haragudj, de szerintem nagyon nics igazad! Szerinem -mint ahogy én is jártam, tehát csak a saját tapasztalatomat írom le, de valószínüleg más is ilyen cipőben jár - senki sem megy büdös paraszt módjára oda a szervízhez, hanem normálisan. Csak egy kicsit az ember el kezd ideges lenni, amikor 5 hétbe kerü la bevizsgálás, aztán az alkatrészre várást is türelemmel tűrtem. Na de amikor elvileg megjött, aztuán pedig visszaküldték a gépemet, hogy teszt OK, de alkatrészt nem cseréltek benne, mert nem is kellett - szerintük, ráadásul 3 hónap után - plusz a gép fél óra után lefagyott és a korábbi hibákat mutatta, na akkor durrant el az agyam. Most újra arra az alkatrészre várok, amit már megrendeltek egyszer. 4 hónapja rossz a gépem. Szerinted ne legyek ideges? Nem az idő a gond, mert türelmes tudok lenni, hanem az, ha hülyének néznek és a szemembe hazudnak, pláne ha ezt még le is írják a munkalapra és ott van előttük a nem működő gép. Na akkor szerintem joggal száll el az ember agya.

Összefoglalva: Szerintem nem alapban sült paraszt akik odamegy és nem azért bánnak úgy vele, csak n+1 hónap után mindenki elveszti a türelmét, pláne, ha tusztán látja, hogy nem úgy van, ahogy mondják.

Ennyi.

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
09 January 2007 00:52
 
CharlieBrown - 08 January 2007 08:30 PM
tabisz - 08 January 2007 08:00 PM

...
Handras: Korábban azt írtad, hogy az új szervíz csak a 2007 január 4-tôl eladott termékekre vonatkozóan intézi - reméljük immár kedvesen és gyorsan - a garis szervízeket. Ez persze megnyugtató lehet annak a néhány szerencsésnek, akik az elmúlt egy hétben vették a gépeket.
Ez a változás azonban - a korábbiakban általad említettek szerint - aligha nyugtatja meg azokat az ezreket, aki viszont az elmúlt egy évben vásároltak. Nekik milyen javulást ígérsz?

Röviden?
Semmilyet.

Röviden: Szerinted tehát a jelenlegi Apple-tulajdonosok jelentôs részének - a garanciális szervízre jogosultak kb: 95%-ának - semmilyen elônyös változást nem okoz az új szervíz?

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
09 January 2007 01:07
 
tabisz - 09 January 2007 12:52 AM
CharlieBrown - 08 January 2007 08:30 PM
tabisz - 08 January 2007 08:00 PM

...
Handras: Korábban azt írtad, hogy az új szervíz csak a 2007 január 4-tôl eladott termékekre vonatkozóan intézi - reméljük immár kedvesen és gyorsan - a garis szervízeket. Ez persze megnyugtató lehet annak a néhány szerencsésnek, akik az elmúlt egy hétben vették a gépeket.
Ez a változás azonban - a korábbiakban általad említettek szerint - aligha nyugtatja meg azokat az ezreket, aki viszont az elmúlt egy évben vásároltak. Nekik milyen javulást ígérsz?

Röviden?
Semmilyet.

Röviden: Szerinted tehát a jelenlegi Apple-tulajdonosok jelentôs részének - a garanciális szervízre jogosultak kb: 95%-ának - semmilyen elônyös változást nem okoz az új szervíz?

Õszintén? Szerintem nem.

Lehet, hogy némiképp pesszimista vagyok, DE
- Ha a HDSys továbbra is így állhozzá, akkor alkatrész gondok ugyanúgy maradnak, tehát nem lesz változás, még az újak számára sem, legalábbis ami a várakozási időt illeti
- Az InterCas, mivel ezek szerint szabadulni akar az Apple-től, és másból élni, lehet, hogy még ennél is rosszabbul bánik majd a régi macesekkel.

Szal még az is lehet, hogy nem, hogy javulni, romlani fog, legalábbis időlegesen.

De szóljon a prófáta belőletek és ne legyen igazam!

 
 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
09 January 2007 01:07
 

Viszont ez a 95% egyre kevesebb lesz…

 
azbest
 
Avatar
 
 
azbest
Az összes posztok száma:  100
Csatlakozva  04-11-2004
 
 
 
09 January 2007 01:13
 

hmm visszaolvastam pár oldalt és kb ezt tudtam leszűrni:

- Ma már bárki bármilyen területen elkezdhet vállalkozni, akkor is ha nincs hozzá elegendő tőkéje.
- Valami fura nézet alakult ki némely szervízben: a garanciális munka az veszteség. Ahogy olvastam nekem úgy tűnik, hogy a szervíz kap x összeget eladott gépenként (munkabérre és hasonlókra) és cserébe az a feladata, hogy dolgozzon a hibás gépeken. Tehát fura, hogy óradíjjat számolgatnak olyasmire amire eleve megkapják a fizetést. Ha nem extrém magas a meghibásodás aránya, akkor több hibás gép -> több eladást jelent -> több bevételt. Tehát a “veszteség” az, hogy dolgozni is kell a kapott pénzért.
- A logisztika csapnivaló

- A boltok nem elég erősek, hogy (egyénileg) érvényesíthessék az érdekeiket a beszállítókkal és szervizekkel szemben, ezért jobb híjján megteszik amit meg tudnak (saját forgótőkéjük kárára), és amire már nem marad erő, ott kimagyarázással reagálnak. (“bolt szemszögéből” kezdetű mondatok). Egyszer talán rájönnek a boltokat kiszolgáló láncszemek, hogy ha a boltnak csak az eladással kell törődni, akkor nő a forgalom (ez nekik is több bevétel lenne).
Ahogy hallottam a boltot sem védi kellőképp a törényi szabályozás így a vevő és az importőr között pórul járhat (főleg a likviditás - lekötött tőke miatt).

Nem akarok támadni senkit (és nincs is rálátásom a dolgokra) de a bolt és a gyártó közti láncszemek igencsak gyengének tűnnek. Így persze vevő és eladó oldalon is vannak feszültségek.
Viszont a gondatlan kezelésre (karcolások, nemtörődömség) nincs mentség.

Egyszer remélem még pozitív példának is jó lesz a magyar kereskedelem.
(“mindenki jó valamire, ha másra nem elrettentő példának”)

 
 
rovidpeter
 
Avatar
 
 
rovidpeter
Az összes posztok száma:  1345
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
09 January 2007 02:54
 

Na igen… a megfelelő bánásmód…

Van egy számomra ideillő példám erre. Egy haverom panaszkodott, hogy a laptopjában cserélni kellett tft-t, dvd-írót, és vinyót is már fél éven belül… Ebből két dolgot garanciálisan, egyet saját zsebre.
Nekem is ilyen márkájú a laptopim, ezért kezdtem félni, hogy nekem is el fog romlani… aztán amikor megláttam haver gépét, én megnyugodtam. Egyik sarkán kilátszott az alaplap, úgy lepattant, a festés horzsolásokkal teli, néhol az ezüst lekopott fekete alapszínre… Mindez kb fél év alatt…
Erre csak annyit mondott, ezért van nem? Mármint hogy hordozza, és használja. Azt mondja, leesett az asztalról, mert beleakadt a lába a töltő kábelébe. Ekkor pattant le a sarka, és kellett tft-t cserélni, mert hosszában kettérepedt. A vinyócsere egy “vonaton kifordult az ölemből és leesett” akció után volt. A dvd-író szimplán szerintem a kettő következménye miatt volt, mert egy idő után csak harmadszorra pörgette fel a lemezeket…

Az én gépemen egy karc nem több, de annyi sincs… A billentyűzet a sűrűbben használt helyeken kifényesedett egy picit, de még nem vészes a helyzet.
A kijelző karcmentes, és ami mindenkinek feltűnik, még a külső oldalon sem található egyátalán karcolás…
A márkajelzést még az elején, amikor lejött a fólia, átlátszó ragszalaggal helyettesítettem. Az alján van egy matrica, ami a típusjelzés, szériaszám, stb. Ez is elkezdett feljönni, azonnal átlátszó ragszalagot kapott… A tappancsok megvannak, szóval ha azt mondanám, hogy múlt héten vettem, azonnal elhinné akárki… Szeretek vigyázni a dolgaimra, pedig nem egy szupergép, a céljának egyelőre megfelel.

Pár hónapon belül MacBook-ot veszek, amire szintén hasonlóan fogok vigyázni… Én tartom magam ahhoz, hogy amire vigyáznak, nehezebben megy tönkre… Még ha használati tárgy, akkor is…

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
09 January 2007 04:38
 

rovidpeter: Ne általánosítsunk. :)

Igen, igazad van abban, hogy ha nem vigyáznak valamire, az könyebben elromlik. De attól, hogy vigyázol valamire, még az is elromolhat. Szal nem feltétlen a felhasználó a hibás.

De gondolom ezt te is így gondoltad. :)

 
 
ferinczjoci
 
Avatar
 
 
ferinczjoci
Az összes posztok száma:  1505
Csatlakozva  18-06-2005
 
 
 
09 January 2007 04:44
 
Grim - 09 January 2007 04:38 AM

rovidpeter: Ne általánosítsunk. :)

Igen, igazad van abban, hogy ha nem vigyáznak valamire, az könyebben elromlik. De attól, hogy vigyázol valamire, még az is elromolhat. Szal nem feltétlen a felhasználó a hibás.

De gondolom ezt te is így gondoltad. :)

ami elromolthat az el is romlik…:P

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
09 January 2007 04:50
 
gyzsolt - 09 January 2007 01:07 AM

Viszont ez a 95% egyre kevesebb lesz…

Ez igaz, egy év alatt a nullára csökken a mai 95%. Csak ne hangoztassuk fennen, hogy javult a garanciális szervízhelyzet, mert ez így csúsztatás. Ne is foglakozzunk ezzel a garanciával, hiszen egy év alatt úgyis elmúlik…

 
 
rovidpeter
 
Avatar
 
 
rovidpeter
Az összes posztok száma:  1345
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
09 January 2007 12:51
 

Na igen…

A 8. napon mondá az Úr: Ok Murphy, Te jössz!

A példám tényleg szélsőséges, de nagyrészt igazam van, én ehhez tartom is magam… :)
Mondjuk, hogy 10-ből 3 meghibásodás azért van, mert nem vigyáznak eléggé a gépre. De
ez a 10-ből 3 hiba az alig javítható kategóriába is esik, amire sokat is kell várni, stb…

De nem általánosítani szeretnék…
Nem mondtam, hogy nem romlik el amire vigyáznak, csak nehezebben… És gondolom a szervíz is
szívesebben foglalkozik egy megkímélt géppel gariba, mint egy ütött kopottal.

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
09 January 2007 13:11
 
rovidpeter - 09 January 2007 12:51 PM

De
ez a 10-ből 3 hiba az alig javítható kategóriába is esik, amire sokat is kell várni, stb…

Biztos, hogy úgy van, hogy vannak bizonyos hibák, amelyekre alapból minimum heteket - estleg hónapokat - kell várni?
Annak fényében, hogy tudomásom szerit a gyárban pár perc alatt elkészül egy teljes számítógép a nulláról, szerintetek mennyi ideig tart egy javítás akkor, ha hozzáértők állapítják meg a hibát, minden alaktrész rendelkezésre áll, és gyakorlott kezek javítanak (cserélnek alkatrészt)? Ja, és mindezt megfelelő motivációval (érdekeltséggel és hozzáállással) teszik.
- Hozzáértés,
- Alkatrész,
- Gyakorlat,
- Motiváció.
Ha ez mind összeáll, akkor mennyiben értelmezhető szerintetek az “alig javítható” hibák kategóriája?

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
09 January 2007 14:46
 
rovidpeter - 09 January 2007 12:51 PM

Nem mondtam, hogy nem romlik el amire vigyáznak, csak nehezebben… És gondolom a szervíz is
szívesebben foglalkozik egy megkímélt géppel gariba, mint egy ütött kopottal.

Sajnos pont az a baj, hogy nem teljesen van igazad. Leírnék két ellenpéldát:

1. Egy barátom gépéért mentem be a szervízbe, amikor kész lett, mert nem tudott vidékről feljönni érte (megjegyezném, hogy annak ellenére, hogy test OK-kal adták vissza, a hibát nem javították meg, de ez mnost nem ide tartozik). Õ nagyon vigyáz a gépére, semmi karcolás. Amikor átvettem, megnéztem, ott helybe, kiderült, hogy a szétszerelés során egy elég nagy karcolás került rá, a memória modul fedlapjának levétele közben, gondolom kiugrott a csavarhúzó. (Igaz, hogy a billentyűzet alatt van, de akkor is, ez egy 300000 Ft-os gép, nem így kellene bánni vele). Amikro ezt szóvá tettem, ennyi választ kaptam: Előfordul.
Ne érts félre, nem az a bajom, hogy hibáztak, mert hibázik mindenki, aki csinál valamit. Tévedni, hibázni emberi dolog, DE ha hibázok, akkor nem azt mondom, hogy “Előfordul”, hanem sűrű elnézéskérések közepette csúszok az ügyfél előtt.

2. Saját gépem. Szintén karc mentes, vigyázok rá amennyire csak lehet. Nekem nem karcolták meg, tényleg szép állapotban van a gép, DE itt viszont már 4 hónapja várok alkatrészre. A teljes sztori feljebb elolvasható.


Szal szerintem itt mindegy, hogy a gép milyen állapotban van. Ez hozzáállás kérdése.
(Szintén szeretném megjegyezni, hogy mint már jeleztem korábban, évekig szervízben dolgoztam. Ha behoztak hozzánk egy ütött-kopott gépet, akkor meg volt a véleményünk a júzerről, DE ugyanúgy bántunk a gépével, mintha egy új, karcmentes darab lenne. Nem azért kell úgy foglalkozni vele, mert szép, hanem azért, mert a júzer megérdemli, hogy SZOLGÁLTATÁST kapjon.)

 
 
korzo
 
Avatar
 
 
korzo
Az összes posztok száma:  1464
Csatlakozva  01-11-2005
 
 
 
09 January 2007 15:19
 
Grim - 09 January 2007 02:46 PM
rovidpeter - 09 January 2007 12:51 PM

Nem mondtam, hogy nem romlik el amire vigyáznak, csak nehezebben… És gondolom a szervíz is
szívesebben foglalkozik egy megkímélt géppel gariba, mint egy ütött kopottal.

Sajnos pont az a baj, hogy nem teljesen van igazad. Leírnék két ellenpéldát:

1. Egy barátom gépéért mentem be a szervízbe, amikor kész lett, mert nem tudott vidékről feljönni érte (megjegyezném, hogy annak ellenére, hogy test OK-kal adták vissza, a hibát nem javították meg, de ez mnost nem ide tartozik). Õ nagyon vigyáz a gépére, semmi karcolás. Amikor átvettem, megnéztem, ott helybe, kiderült, hogy a szétszerelés során egy elég nagy karcolás került rá, a memória modul fedlapjának levétele közben, gondolom kiugrott a csavarhúzó. (Igaz, hogy a billentyűzet alatt van, de akkor is, ez egy 300000 Ft-os gép, nem így kellene bánni vele). Amikro ezt szóvá tettem, ennyi választ kaptam: Előfordul.
Ne érts félre, nem az a bajom, hogy hibáztak, mert hibázik mindenki, aki csinál valamit. Tévedni, hibázni emberi dolog, DE ha hibázok, akkor nem azt mondom, hogy “Előfordul”, hanem sűrű elnézéskérések közepette csúszok az ügyfél előtt.

2. Saját gépem. Szintén karc mentes, vigyázok rá amennyire csak lehet. Nekem nem karcolták meg, tényleg szép állapotban van a gép, DE itt viszont már 4 hónapja várok alkatrészre. A teljes sztori feljebb elolvasható.


Szal szerintem itt mindegy, hogy a gép milyen állapotban van. Ez hozzáállás kérdése.
(Szintén szeretném megjegyezni, hogy mint már jeleztem korábban, évekig szervízben dolgoztam. Ha behoztak hozzánk egy ütött-kopott gépet, akkor meg volt a véleményünk a júzerről, DE ugyanúgy bántunk a gépével, mintha egy új, karcmentes darab lenne. Nem azért kell úgy foglalkozni vele, mert szép, hanem azért, mert a júzer megérdemli, hogy SZOLGÁLTATÁST kapjon.)

Sajnos ez így van. Ha az ember nap mint nap nagy értékű géppel dolgozik, akkor sajnos kevésbé “látja” azok értékét.
Én pl. ha lemegyek a telepre, ahol van mondjuk vagy 2000 millió Forint értékű gép, és előveszek egy 50milliós permetezőt, magamon észreveszem, hogy igazából nem tudatosul bennem, hogy milyen qrva sok pénz is az az 50 millió...

 
 
rovidpeter
 
Avatar
 
 
rovidpeter
Az összes posztok száma:  1345
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
09 January 2007 15:24
 

Igazad lehet, teljesen elfogadom! :)

Nehéz általánosítani, nem is erre törekszem. Mindenkinek más tapasztalatai vannak, nekem ez…

Abban is teljesen igazad van, hogy ne a vevő könyörögjön a szolgáltatásért, hanem a szervíz teljesítse a kötelességét, illetve törekedjen erre, amennyire tud…
Mintha bemennék a masszázsba, és először összetett kézzel térdelnem kellene azért, hogy meggyúrják a hátamat… :)

Magyarországon amúgy nem csak az Apple, hanem az esetek többségében minden szervíz így áll a vevőkhöz… Előfordul…

Az egy millás projektor lámpáján akkora karcolást ejtettek, hogy homályos volt átlósan a képe… A lámpa pedig nem garanciális, így cserélhettük saját zsebre, 100e Ft-ért… Ez három éve volt már, azóta gondolom más árak vannak, a projektor is 480e volt utoljára amikor láttam, dehát mégis…

De ugyanez van autónál is. Elhoztuk 60e km-eres kötelező szervízről az autót, ahol kicserélték az első fékbetéteket. Egy hét múlva elkezdett sírni a hátsó fék. Levettük a kereket, és láttuk, hogy már fém eszi a fémet. A hátsó fékpofákat meg sem nézték… no comment… ez nem szervíz, ahol a gépen előírt dolgokat cserélik csak, és az autó többi részét meg sem kukksolják…

Szóval mindegy, hogy ki mennyiért, és mit vesz. Különben sem lehet elájulni egy 300e ft-os laptoptól, mert ebben az árkategóriában kb 3 éve még csak a legolcsóbbakat lehetett megvenni… Szóval nem egy nagy cucc 300e ft-ot kiadni egy laptopért, ennyi pénzért igencsak középszintű gépet kapunk, vele együtt ugyanilyen szintű szolgáltatást is, hiába Apple…

 
Smiley
 
Avatar
 
 
Smiley
Az összes posztok száma:  1480
Csatlakozva  08-09-2005
 
 
 
09 January 2007 18:31
 
rovidpeter - 09 January 2007 03:24 PM

Szóval mindegy, hogy ki mennyiért, és mit vesz. Különben sem lehet elájulni egy 300e ft-os laptoptól, mert ebben az árkategóriában kb 3 éve még csak a legolcsóbbakat lehetett megvenni… Szóval nem egy nagy cucc 300e ft-ot kiadni egy laptopért, ennyi pénzért igencsak középszintű gépet kapunk, vele együtt ugyanilyen szintű szolgáltatást is, hiába Apple…

Nemtom azért diák fejjel nemtom neked mennyi idő lett volna összeszedni 300e-t egy gépre???
Sajnos vagyunk azért egy páran akinek ez nem annyi hogy szólok apucinak hogy vegyen nekem
egy laptopot hiszen az csak 300000HUF. Nekem igen is nagy érték ez a pénz.

 
 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
09 January 2007 18:37
 

Én is hasonló cipőben járok, de ha megnézed, hogy egy Lenovo vagy Dell laptop mennyibe kerül ugyanazzal a tudással, iSight nélkül, és mennyi az áruk azoknak, amiket 12”-os házba zsúfoltak be, akkor már lehet, hogy az a MB tényleg egy olcsó gép… kicsit drágább, mint egy Fujitsu-Siemens… és felmérések szerint olyan megbízható, mint egy IBM gép… a Clevo viszont tényleg megszorongatja árban, de nem tudom minőségre milyen…

 
rovidpeter
 
Avatar
 
 
rovidpeter
Az összes posztok száma:  1345
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
09 January 2007 19:02
 

Szerintem sem drága gép a Macbook, ahhoz képest, amennyit tud…

Smiley… Diák fejjel nem tudtam volna összeszedni 300e ft-ot, de diákként nem is vártam el apáméktól, hogy macbook-ot vegyenek. Pedig megvették volna, nem okozott volna problémát, de úgy gondoltam, hogy elég fizetni suliban tartózkodásomat, kolidíjat, stb… Ennél többet nem akartam tőlük lehúzni. Megelégedtem a Fujitsu-val, gyakorlatilag a legolcsóbb gép volt a piacon, és az áfát is leírattam… Amikor megvettük, annyi kikötésem volt, hogy 512 mega, és wifi legyen benne. A többi nem érdekelt…

Most viszont majdnem egy éve dolgozok, jócskán félre is teszek mindamellett, hogy relatíve sokat költök, és így már könnyebb jobban élni, szóval úgy gondolom, hogy most már nem okoz nagy erőlködést megvenni egy Macbook-ot… Nem apám pénzét szórom, ezt mindig is próbáltam kerülni, illetve amennyire lehet, a minimumra szorítani a rám fordított összegeket… Mindig is bántott a tudat, hogy 21 évesen még apám tartott el. Ez lehet, hogy másnak természetes, meg minden, de én nehezen viseltem… Most már én fizetem a sulit, igaz csak vizsgaidőszakban jelenek meg a környékén…

Szóval légyszives ne apuci pici fiaként kezelj, mert erre érzékenyebben reagálok, mivel nem érzem jogosnak…

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
09 January 2007 19:50
 

rovidpeter: Szerintem nem rád értette, hogy apuci pici fia, ne sértődj meg. Szerintem egyszerűen csak jelezni akarja - és ezzel egyet értek én is -, hogy a 300000 Ft ugyan manapság nem számít sok pénznek, de van sok ember, akinek az és igenis ezt is figyelembe kell venni! Sőt. Ha 20 Ft-ért veszek valamit, akkor sem vagyok kevesebb szervíz szolgáltatásra jogosult mint ha 20000000 Ft-ért. Szerintem.

 
 
lumi
 
Avatar
 
 
lumi
Az összes posztok száma:  675
Csatlakozva  07-01-2007
 
 
 
13 January 2007 19:21
 

Hat sziasztok!
A switcherek kozonseget szeretnem erositeni egy macbook C2D-vel a kozeljovoben de riaszto az amiket itt olvasok garanciaervenyites temaban. Nem keves ideig kuporgattam a penzt, hogy aztan odaalljak az egyik forgalmazo kasszajahoz. A gepet naponta nyustolnem sok-sok oran at, hurcolnam vonaton/kavehazakban/erosebb terepeken (fesztivalokon). Fotozas melle mindig vinnem egy arra alkalmas hordtaskaban. Szoval azert nem a sarokba beallitott szerepet kene megusznia. Az osx-el nincsen bajom regota forog a fejemben, regen evekig hasznaltam linuxot (WIN98-WIN2k idoszakban) majd XP altalaban fagyas nelkul elvezem (biztos csak en vagyok mazohista). Szeretem a macek eleganciajat az ipodom teljesen hozzamnott de ha valami baja esne akkor kb szivenszurhatom magam ha szervizeltetnem kell magyarorszagon? A becsbe valo szervizeltetes elobb segithet? Londonban tervezem nyartol a tartozkodasom es ha ott tonkremegy arra is ervenyes a vilaggari ugye, vagy csak az alkatreszekre a szervizidot fizetni kell? Napok ota olvasom a beszeljukmacet es ide oda lepegetek a merlegen. Dell es IBM szervizekrol nagyreszt csak jokat hallok. Megfizetnem a macfeelinget ha nem lenne ilyen siralmas a helyzet, vagy csak nehany szelsoseges tapasztalat kap itt igen nagy hangnemet es ellenerzest.

 
 
Kevanaar
 
Avatar
 
 
Kevanaar
Az összes posztok száma:  227
Csatlakozva  24-10-2006
 
 
 
13 January 2007 19:48
 

iGergo: az oké, hogy leírod, hogy te normálisan, emberi módon viselkedtél velük. Az a baj, hogy azt hiszed ez valami nagy dolog és te vagy csak képes rá, a többiek meg milyen hülyék. Teljesen úgy jön le az írásodból, mindenki ha mindenki más bunkó paraszt módon viselkedne és ők amiatt szopnak, te pedig tudod, hogy kell rendesen viselkedni és ezért nem volt gondod. Hát azért álljon már meg a menet. Persze, sok olyan ember van akit te leírsz, de azért nem kéne általánosítani és főleg nem azt gondolni, hogy emiatt vannak a gondok.

 
MacBook1.83
 
Avatar
 
 
MacBook1.83
Az összes posztok száma:  795
Csatlakozva  16-05-2006
 
 
 
13 January 2007 20:29
 

u vaze, en ROVIDPETER fele ember vagyok. lassan harom honapja van ey MB-m, kulso bill. kulso eger. meg lecsukni is ritkan csukom, kurvara odafigyelek ra. sosem hasznalok laptopot agyban, olemben, menetkozben, csak asztalon. a gyerekeim tudjak, hogy ha a gepem itthon van, akkor az asztal kornyeke tiltott zona. hogy ne lokdossek. mindenemre igy vigyazok. mikor megvettem az MB-t, az akkor majd keteves Toshibamra furan nezett a vevo. Karcmentes,, dobozaban, papirjaival, foliakkal, hungarocelekkel stb. mint az uj.

nos, a 3 honaos MB-t szervizbe kene vinnem, a kijelzo fenye rendszerese el kezd vibralni. most oszinten, azok utan, hogy par eve a MB-nel sokkal kevesbe kenyes compaq evo n150-et a szemem lattara basztak le fejjel lefele a szervizben (ezust szinu teto), es visszaadtak karcosan, nos, ezek utan merjek egy ilyen hirnevu ceghez, mint az intercas bemenni javittatni?

mar most ver a viz.

 
 
MacBook1.83
 
Avatar
 
 
MacBook1.83
Az összes posztok száma:  795
Csatlakozva  16-05-2006
 
 
 
16 January 2007 17:58
 
Handras - 03 January 2007 10:52 PM

Nincsenek jogaid ezzel kapcsolatban. A szerviznek joga van TOREKEDNIE arra, hogy ket heten belul elkeszuljon a gep.

Neked arra van jogod, hogy eldontod e bevallalsz e egy Apple gepet ilyen feltetelek mellett.

Ezt Te is tudod, hogy nem igy van. A vevonek vannak jogai, nem is keves. Csak kevesen ismerik, es a legtobb embert el lehet hajtani a fenebe.

 
 
Biggeorge
 
Avatar
 
 
Biggeorge
Az összes posztok száma:  649
Csatlakozva  06-03-2006
 
 
 
16 January 2007 18:13
 
Ford2000 - 13 January 2007 08:29 PM

nos, a 3 honaos MB-t szervizbe kene vinnem, a kijelzo fenye rendszerese el kezd vibralni. most oszinten, azok utan, hogy par eve a MB-nel sokkal kevesbe kenyes compaq evo n150-et a szemem lattara basztak le fejjel lefele a szervizben (ezust szinu teto), es visszaadtak karcosan, nos, ezek utan merjek egy ilyen hirnevu ceghez, mint az intercas bemenni javittatni?

mar most ver a viz.

Hűűha, én tegnap vittem el a gépet az Intercasba, sárgulás + akksicserére.
A kérdésem az lenne, hogy magát a szerelést figyelemmel lehet-e kísérni? Nem igazán szeretném, ha egy pancser miatt lenne akármilyen baja is a gépemnek, amelyre én úgy vigyázok, mint egy hímes tojásra.
Van erről vkinek már tapasztalata?

 
 
JamesTKirk
 
Avatar
 
 
JamesTKirk
Az összes posztok száma:  2271
Csatlakozva  17-02-2005
 
 
 
17 January 2007 01:01
 

Én is ellenpélda vagyok, ma reggel munkába menet leadtam a gépet (iMac G5 alaplapcsere), és este elhoztam (megvártak a hivatalos zárás utána géppel!).

Ha nem számítom azt a 6 hetet, ami alatt Kínából elbicikliztek az alkatrésszel Kaliforniába, majd kenuval áthozták Európába, jónak is számít. Hozzáteszem, hogy a gép közben nálam volt, és az idő nagy részében nem jelentkezett a probléma. Ha viszont két hónapig nem tudtam volna használni az alkatrész miatt, biztosan harapnék én is.
És még azt sem lehet mondani az ifnormációi alapján, hogy a magyar képviseleten múlik az ellátás.
Szóval kíváncsi vagyok az új szervizre, hogyan fog muzsikálni…

 
 
Smiley
 
Avatar
 
 
Smiley
Az összes posztok száma:  1480
Csatlakozva  08-09-2005
 
 
 
17 January 2007 01:10
 
Biggeorge - 16 January 2007 06:13 PM
Ford2000 - 13 January 2007 08:29 PM

nos, a 3 honaos MB-t szervizbe kene vinnem, a kijelzo fenye rendszerese el kezd vibralni. most oszinten, azok utan, hogy par eve a MB-nel sokkal kevesbe kenyes compaq evo n150-et a szemem lattara basztak le fejjel lefele a szervizben (ezust szinu teto), es visszaadtak karcosan, nos, ezek utan merjek egy ilyen hirnevu ceghez, mint az intercas bemenni javittatni?

mar most ver a viz.

Hűűha, én tegnap vittem el a gépet az Intercasba, sárgulás + akksicserére.
A kérdésem az lenne, hogy magát a szerelést figyelemmel lehet-e kísérni? Nem igazán szeretném, ha egy pancser miatt lenne akármilyen baja is a gépemnek, amelyre én úgy vigyázok, mint egy hímes tojásra.
Van erről vkinek már tapasztalata?

Ha tényleg vigyázol rá és van egy kis eszed akkor addig nem hagyod ott míg meg nem jön hozzá a cucc… Ez sajnos tapasztalat!!!

 
 
MacBook1.83
 
Avatar
 
 
MacBook1.83
Az összes posztok száma:  795
Csatlakozva  16-05-2006
 
 
 
01 February 2007 19:52
 
Smiley - 17 January 2007 01:10 AM
Biggeorge - 16 January 2007 06:13 PM
Ford2000 - 13 January 2007 08:29 PM

nos, a 3 honaos MB-t szervizbe kene vinnem, a kijelzo fenye rendszerese el kezd vibralni. most oszinten, azok utan, hogy par eve a MB-nel sokkal kevesbe kenyes compaq evo n150-et a szemem lattara basztak le fejjel lefele a szervizben (ezust szinu teto), es visszaadtak karcosan, nos, ezek utan merjek egy ilyen hirnevu ceghez, mint az intercas bemenni javittatni?

mar most ver a viz.

Hűűha, én tegnap vittem el a gépet az Intercasba, sárgulás + akksicserére.
A kérdésem az lenne, hogy magát a szerelést figyelemmel lehet-e kísérni? Nem igazán szeretném, ha egy pancser miatt lenne akármilyen baja is a gépemnek, amelyre én úgy vigyázok, mint egy hímes tojásra.
Van erről vkinek már tapasztalata?

Ha tényleg vigyázol rá és van egy kis eszed akkor addig nem hagyod ott míg meg nem jön hozzá a cucc… Ez sajnos tapasztalat!!!

ez igy van. de ha epp nem olyan a hiba, hogy hasznalhato marad a gep?

 
 
tnacsak
 
Avatar
 
 
tnacsak
Az összes posztok száma:  283
Csatlakozva  24-03-2006
 
 
 
01 February 2007 20:38
 

Az apuci adjá 300.000-et kérdésre, egy igazi szülői válasz:
- Apu, veszel nekem egy hi-tech, 3G-s, usb-s, bluetooth-os, 1 gigás flashdiskkel és integrált fotókamerával felszerelt mobilt, amivel mp3-at, pdf-et és java utilities-t is le lehet tölteni és megnyitni?
- Édes fiam, nem tudnál te is csak drogozni, mint mindenki más?

 
 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
01 February 2007 20:43
 
tnacsak - 01 February 2007 08:38 PM

Az apuci adjá 300.000-et kérdésre, egy igazi szülői válasz:
- Apu, veszel nekem egy hi-tech, 3G-s, usb-s, bluetooth-os, 1 gigás flashdiskkel és integrált fotókamerával felszerelt mobilt, amivel mp3-at, pdf-et és java utilities-t is le lehet tölteni és megnyitni?
- Édes fiam, nem tudnál te is csak drogozni, mint mindenki más?

Lol :D

 
Biggeorge
 
Avatar
 
 
Biggeorge
Az összes posztok száma:  649
Csatlakozva  06-03-2006
 
 
 
26 February 2007 00:55
 
Ford2000 - 01 February 2007 07:52 PM
Smiley - 17 January 2007 01:10 AM
Biggeorge - 16 January 2007 06:13 PM
Ford2000 - 13 January 2007 08:29 PM

nos, a 3 honaos MB-t szervizbe kene vinnem, a kijelzo fenye rendszerese el kezd vibralni. most oszinten, azok utan, hogy par eve a MB-nel sokkal kevesbe kenyes compaq evo n150-et a szemem lattara basztak le fejjel lefele a szervizben (ezust szinu teto), es visszaadtak karcosan, nos, ezek utan merjek egy ilyen hirnevu ceghez, mint az intercas bemenni javittatni?

mar most ver a viz.

Hűűha, én tegnap vittem el a gépet az Intercasba, sárgulás + akksicserére.
A kérdésem az lenne, hogy magát a szerelést figyelemmel lehet-e kísérni? Nem igazán szeretném, ha egy pancser miatt lenne akármilyen baja is a gépemnek, amelyre én úgy vigyázok, mint egy hímes tojásra.
Van erről vkinek már tapasztalata?

Ha tényleg vigyázol rá és van egy kis eszed akkor addig nem hagyod ott míg meg nem jön hozzá a cucc… Ez sajnos tapasztalat!!!

ez igy van. de ha epp nem olyan a hiba, hogy hasznalhato marad a gep?

Na, pénteken telefonáltak, hogy megjöttek az alkatrészek, holnap viszem be, és meg is várom, ha lehet.
3-4 órát mondtak, azért remélem addig nem fog elhúzódni!
A zsebeimet már most teletömtem különböző testi sértésre is alkalmas eszközökkel, persze remélem nem lesz szükség a használatukra :D

 
 
Acsi001
 
Avatar
 
 
Acsi001
Az összes posztok száma:  3818
Csatlakozva  21-04-2005
 
 
 
03 March 2007 03:30
 

A homáron találtam.http://index.hu/homar/index.php?p=4139&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Azért nem csak mi szívunk

 
 
Acsi001
 
Avatar
 
 
Acsi001
Az összes posztok száma:  3818
Csatlakozva  21-04-2005
 
 
 
03 March 2007 03:32
 

A homáron találtam. Nem csak az Apple gépekkel van szívás
http://index.hu/homar/index.php?p=4139&more=1&c=1&tb=1&pb=1

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
22 June 2007 04:37
kemeng
 
Avatar
 
 
kemeng
Az összes posztok száma:  9051
Csatlakozva  25-06-2004
 
 
 
08 April 2009 15:57
 

Kerdezem:

Valaki rairtatta mar a szervizessel a szervizlapra, hogy ‘a gepet karcmentesen atvettem’?

Ugyanis legutoljara az Andrassy szerviz egy hatalmas, mely, jol lathato karccal (es egyeb kisebb behatasokkal) gazdagitotta MBP-nk fedlapjat. Ott kozoltek eziranyu kerdesemre, hogy ok mar igy vettek at (ami persze nem igaz), igy nem tudtam mit csinalni…
Tavoztam mergesen felig elvegzett munkaval (4-bol ketto hibat javitottak, kettot meg sem neztek!!!!!), es egy karcos geppel!

 
galgogergo
 
Avatar
 
 
galgogergo
Az összes posztok száma:  1246
Csatlakozva  30-08-2007
 
 
 
08 April 2009 16:44
 

Szóval ezek után mit ajánlotok:
-Andrássy iStyle
-Almárium
-Intercas

-vagy esetleg Bécs…

Jó lenne végre tudni, hogy kiben bízhatok.

 
 
kemeng
 
Avatar
 
 
kemeng
Az összes posztok száma:  9051
Csatlakozva  25-06-2004
 
 
 
08 April 2009 17:00
 
galgogergo - 08 April 2009 04:44 PM

Szóval ezek után mit ajánlotok:
-Andrássy iStyle
.
.
.

Tobbit nem ismerem (szerencsere)


Kerdes meg mindig adott:

Valaki rairatta a szervizlapra azt, hogy ‘a gepet karcmentesen atvettem’?

 
gabor.gyurko
 
Avatar
 
 
gabor.gyurko
Az összes posztok száma:  387
Csatlakozva  14-06-2007
 
 
 
08 April 2009 17:12
 

nem, de nem is volt probléma belőle végül.

ajánlom az Almáriumot, nekem csak jó tapasztalat. vagy Bécs, ha belefér, ott kicsit gyorsabbak is…

 
 
galgogergo
 
Avatar
 
 
galgogergo
Az összes posztok száma:  1246
Csatlakozva  30-08-2007
 
 
 
08 April 2009 17:17
 

Bécs szerintem belefér, ugyanis Győrből nézve teljesen mindegy, hogy melyik fővárosba viszem a gépet. :)
A kérdés csak az, hogyha mondjuk iJoetól megveszem a macimat garanciával, akkor az vajon érvényes lesz-e Bécsben is…

 
 
kemeng
 
Avatar
 
 
kemeng
Az összes posztok száma:  9051
Csatlakozva  25-06-2004
 
 
 
08 April 2009 17:20
 
galgogergo - 08 April 2009 05:17 PM

iJoetól megveszem a macimat garanciával, akkor az vajon érvényes lesz-e Bécsben is…

Becsben biztosan, de itthon?

iJoe anno az iSylet ajanlotta az Angliaban vasarolt gephez, jol meg is szoptam…(de ezt nem rovom fel iJoe-nak). Az MB meg garis (MBP karcoska mar kicsuszott belole), de azt sem itthonrol szarmazik. A rossz tapasztalatom alapjan ugy tunik, jobb ha Apple foldon javitjak, mintha itthon az egyik felhivatalos szervezet felig javitja meg, s cserebe osszekarcolja, hogy kiegyenlitse a szla-t.

 
Neo19
 
Avatar
 
 
Neo19
Az összes posztok száma:  3222
Csatlakozva  19-08-2006
 
 
 
08 April 2009 20:03
 

nem véletlen, h az iStyle-t ajánlotta, mivel itthon külföldi garanciával csak ők foglalkoznak.

 
 
hörbi01
 
Avatar
 
 
hörbi01
Az összes posztok száma:  248
Csatlakozva  24-10-2007
 
 
 
08 April 2009 21:34
 

sziasztok hát mitmongyak sajna nemrég javítatni vittem 1-ik imac et azt 1 nap alatt tökéletesen megcsinálták felvittem kocsival másnap kész volt.

 
 
MacBook1.83
 
Avatar
 
 
MacBook1.83
Az összes posztok száma:  795
Csatlakozva  16-05-2006
 
 
 
09 April 2009 01:29
 

Igen, rá. Nem minden esetben, mert egy idő után tudtam, hogy Handrásék vigyáznak a gépemre.

 
 
kemeng
 
Avatar
 
 
kemeng
Az összes posztok száma:  9051
Csatlakozva  25-06-2004
 
 
 
09 April 2009 02:52
 
hörbi01 - 08 April 2009 09:34 PM

sziasztok hát mitmongyak sajna nemrég javítatni vittem 1-ik imac et azt 1 nap alatt tökéletesen megcsinálták felvittem kocsival másnap kész volt.

12 evesen hogyis van jogsid? Vagy benyoval megy a kocsi?

 
hörbi01
 
Avatar
 
 
hörbi01
Az összes posztok száma:  248
Csatlakozva  24-10-2007
 
 
 
09 April 2009 03:11
 

ÖÖÖ talán apám vit nem?
logis?

 
 
kemeng
 
Avatar
 
 
kemeng
Az összes posztok száma:  9051
Csatlakozva  25-06-2004
 
 
 
09 April 2009 03:38
 

horbi01:
viTT

Szerintem te nem 12 eves vagy, hanem joval tobb:)

 
hörbi01
 
Avatar
 
 
hörbi01
Az összes posztok száma:  248
Csatlakozva  24-10-2007
 
 
 
09 April 2009 03:41
 

párat letegadok, de nem a hejesirásban:).

 
 
kenand
 
Avatar
 
 
kenand
Az összes posztok száma:  629
Csatlakozva  06-12-2005
 
 
 
21 March 2012 17:14
 

Én is csatlakozok, hogy baromi lassú és botrányos a magyar garanciális szerviz.

 
mpeti
 
Avatar
 
 
mpeti
Az összes posztok száma:  722
Csatlakozva  14-05-2006
 
 
 
21 March 2012 18:56
 
kenand - 21 March 2012 05:14 PM

Én is csatlakozok, hogy baromi lassú és botrányos a magyar garanciális szerviz.

tapasztalat? körülmények? helyszín? stb? :) hogy mások tanulhassanak belőle? :)

 
 
hagel
 
Avatar
 
 
hagel
Az összes posztok száma:  1003
Csatlakozva  16-01-2004
 
 
 
23 March 2012 00:49
 

Én az AppleCorneres volt kolléga, Marcival szervizeltettem. (A régi gépem)
Megcsinálta - megy. No karc, no para.

 
 
arphetamin
 
Avatar
 
 
arphetamin
Az összes posztok száma:  1041
Csatlakozva  07-06-2010
 
 
 
23 March 2012 02:55
 

Nem csak a garanciális szervízzel vannak gondok.

Én egyszer egy sufnituning sráccal szervizeltettem, miután az (önmagukat) hazai szakmai guru(-nak hirdető)k a csilliárdos összeget bemodták, bontott alkatrész beépítésére, “majd valamikor kész lesz” határidővel.
A srác megjavította az állítólag csak cserhető alkatrészt egy hétvége alatt, a cucc működött, 4.000-et kért. 5-öt adtam neki, és vissza akart adni egy ezrest, mondván, ő élvezte megcsinálni, és “amúgy sem volt egy nagy munka” :D

Vesd össze: 4000-ért a nem nagy munka, vagy 30-50 ezerért a bontottat beépítjük neked, egy-másfél hét múlva kész lesz, ha méltóztatunk úgy dönteni.
Drakulálok.

Az iPhone-omat meg én magam szedtem szét, az alaplapot is kiszerelve, javítottam meg a rezgőmotort, a némítógombot. Nem volt az sem valami nagy durranás, csak gondolkozni kell. Összeraktam, működik. Azóta szétkaptam még vagy 10-szer, csak úgy, unalomból :D Összeraktam, működik.

Nem akkora nagy “vaszisztdasz”, mint amennyire túl van misztifikálva :D Szaros számítógépekről van szó :)

 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0