Botrányos Szerviz Magyarországon

 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
06 January 2007 10:45
 

Először is le szeretném szögezni, hogy “jöttmentként” nem szeretnék beleszólni a Mac-es közösség életébe, nem célom a Mac lejáratása, én tudom (hajaj) hogy mennyi gond van más termékeknél is a garis ügyintézéssel, kezdve a lyukas csizmától, a pc-n át az autókig, ez egyáltalán nem a Mac sajátossága. Én a homáros cikk nyomán jutottam el ide, és semmilyen Mac-es “belügybe” nem akarok beleszólni, de a jótállás intézésének kérdéseinél nem az a lényeg, hogy Mac-ről vagy napelemes orrszőrnyíróról van szó :)
Talán most egy kicsit a Mac-es forgalmazók jobban elszálltak a realitásoktól mint mások, de ezt azért nem merném egyértelműen kijelenteni, lehet csak felfújták a dolgot az indexen. (Bár amit itt a fórumon tapasztaltam sajnos alátámasztja :))

-=Ninja=- - 06 January 2007 03:02 AM

Két idézet :
1. A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).

Jelen helyzetben a fogyasztoi szerzodes tudtommal a garancialevel, amelyen az ITM-CE Kft vallal felelosseget es az Intercas a megjelolt. Ha en rosszul ertelmezem a torvenyt, javitsatok ki.

Rosszul tudod, kötelmi jog alapjai :)

A termék eladásakor az eladó köt egy adásvételi szerződést a vevővel, ez jelen esetben fogyasztói szerződés, ennek tárgya közvetett értelemben maga a termék (=szolgáltatás, szolgáltatott dolog). Ezt a szolgáltatást a terméket eladó üzlet nyújta, ő a kötelezettje, és a vevő kapja, ő a jogosultja. Az érte járó ellenszolgáltatást (a vételár megfizetése) a vevő nyújtja, ennek a szolgáltásnak ő a kötelezettje, és az eladó a jogosultja.

Ha nem saját magad tünteted fel a jótállási jegyen a jótállás kötelezettjeként, akkor kaphatsz ugyan büntit a hibásan kiállított jótállási jegyért, de a jótállás érvényességét és a te jótállási kötelezettséged nem érinti.

-=Ninja=- - 06 January 2007 03:02 AM

2 Ezt egy jogasz irta :
Az Európai Unión belül ...

A magyar jogrendszert 2003-ban nagyrészt harmonizálták az Európai Parlament és Tanács 1999/44/EK irányelvével (2003 nyarán Ptk. módosítás, és őszén hatályba lépett 49/2003 GKM. rendelet és 151/2003. korm. rendelet.) tehát túl nagy eltérés nincs az uniós és a magyar jog között, bár igaz, hogy kötelező jótállás csak nálunk van, a régi uniós álllamokban a commercial warranty a szokás inkább, de kicsit más a fogyasztó társadalom helyzete is :)
Az irányelv egyébként felülvizsgálat alatt van, elképzelhető, hogy egységesebb és szigorúbb szabályozás fog létrejönni, akár kötelező érvénnyel a tagállamokra. (Ma sok dolog csak ajánlás jellegű vagy egyáltalán nem szabályozott központilag)

 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
06 January 2007 10:47
 

Egyébként akkor én is idézek, Siklósi Máté, az FVF helyettes szóvivője mondta: “Téves az a kialakult kereskedői gyakorlat, hogy a határidőkért a szerviz, a márkaszerviz a felelős. Nos, a jogszabályokból egyértelmű, hogy nem. Mindenért a forgalmazó felelős elsősorban, így a határidőkért is. HA a szerviz nem képes 15 napon belül megoldani a javítást, legyünk tekintettel a fogyasztóra, cseréljük ki neki a terméket, s problémánkat ezután a velük kötött szerződés alapján oldjuk meg a márkaszervizzel!”

 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
06 January 2007 12:34
 

Részemről aki jó kereskedőhöz megy annak baja nem lesz. Az meg hogy sok unatkozó ember ide jár köpködni az egy dolog.
Én továbbra is látogatom a fórumot segítséget kérni alkalom adtán adni mert tudom milyen fontos lehet néha. Viszont marhára nem érdekel a sok jog zsonglőr ökörködése. 2 kereskedőt ismerek megbízom bennük bármi bajom van tudom nem fognak elküldeni a francba és az ő személyük számomra százszor többet ér akármilyen jognál. PONT :)

 
 
zHajdu
 
Avatar
 
 
zHajdu
Az összes posztok száma:  194
Csatlakozva  31-03-2005
 
 
 
06 January 2007 13:06
 

Azért nem hittem volna hogy az apple közösség oda süllyed, hogy a segíteni próbáló fogyasztóvédőket anyázza le, csak mert szólni mernek a Szent és Sérthetetlen apple és annak hű papjai, az apple kereskedők ellen…

 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
06 January 2007 13:08
 
zHajdu - 06 January 2007 01:06 PM

Azért nem hittem volna hogy az apple közösség oda süllyed, hogy a segíteni próbáló fogyasztóvédőket anyázza le, csak mert szólni mernek a Szent és Sérthetetlen apple és annak hű papjai, az apple kereskedők ellen…

Szerintem az igazi Apple közösség boldogan használja a gépeit. :)

 
 
zHajdu
 
Avatar
 
 
zHajdu
Az összes posztok száma:  194
Csatlakozva  31-03-2005
 
 
 
06 January 2007 13:20
 
xero - 06 January 2007 01:08 PM

Szerintem az igazi Apple közösség boldogan használja a gépeit. :)

Amíg el nem romlik :)

 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
06 January 2007 13:30
 
zHajdu - 06 January 2007 01:20 PM
xero - 06 January 2007 01:08 PM

Szerintem az igazi Apple közösség boldogan használja a gépeit. :)

Amíg el nem romlik :)

Én akkor is ;) Jó a kereskedőm :p

 
 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
06 January 2007 14:40
 

Alapjában véve jó a hozzáállásod xero atekintetben, hogy az volna az ideális, ha a kereskedők is belátnák, hogy nekik is érdekük a fogyasztó elégedettsége, és a “fogyasztó a pénzével szavaz” elven kirostálódna a nem megfelelő hozzáállású kereskedő. És örülök, hogy te olyan kereskedőhöz ragaszkodsz, aki megfelelően jár el, ez a helyes magatartás, és valóban követendő. :)

A hozzáállásod “önző” részével viszont nem értek egyet, én nem úgy állok hozzá, hogy “az én kereskedőm jó, akinek nem volt ilyen szerencséje az le van szarva”. Sajnos nagyon sok olyan kereskedő van ebben az országban, aki úgy érzi, hogy az ő dolga addig tart, amíg átveszi a pénzt, utána menjen a kedves vevő a sóhivatalba, őt nem érdekli. Bizonyos esetekben tényleg nem a vevő figyelmetlenségének tudható be, hogy kiszúrnak vele, ő joggal bízik bizonyos alapvető jogokban.
(Mindazonáltal elismerve, hogy súlyos gondok vannak a fogyasztók tudatossága terén…)

Én azt hiszem elmondtam amit szerettem volna, magamat nem akarom a továbbiakban ismételni, az abban érdekeltek cinikus gúnyolódása fényében pedig főleg nem :)

Ha valakinek fogyasztóvédelemhez kötődő kérdése, problémája, felvetése van, akkor szívesen látjuk a http://www.fogyasztovedelem.com fórumon, itt nem akarok felesleges feszültséget szítani, ha a törzsközönség nem akar ilyen dolgokról beszélni, akkor azt tudomásul veszem. Remélem azért van akinek sikerült újat mondani, és érdekli is :)

 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
06 January 2007 14:51
 
xero - 06 January 2007 01:30 PM
zHajdu - 06 January 2007 01:20 PM
xero - 06 January 2007 01:08 PM

Szerintem az igazi Apple közösség boldogan használja a gépeit. :)

Amíg el nem romlik :)

Én akkor is ;) Jó a kereskedőm :p

Hány topik volt erről, Xero? (szervízhelyzet)
Szerinted miért? Egyáltalán nem a fogyvédesek jöttek ide köpködni?
A mac közösség kezdte a köpködést, mert nem tudták legariztatni a gépeiket.
A fogyvédesek a mi oldalunkon állnak nem vetted még észre?
Bocs, ha most nagyon letorkollak, de ha arról van szó, hogy egy kereskedő törvénytelenül megszívat valakit csak mert rossz napja van, akkor felmegy az agyvizem. Most nem arra gonldolok, hogy jószándékú, de nem tehet mást, hanem arra, amikor leszarja mi van veled. (Én is jártam már rosszul, de nem volt kedvem/időm/pénzem/tudásom rendesen utánajárni a dolognak. A franc se fog pereskedni 20 ropiért.)

Ha te megbízol a kereskedőidben, akkor lehet, hogy ez a topic nem neked szól. Másrészről ha nem is érdekel a jog, akkor minek szóltál be, de tényleg? nem értem a motivációt egyáltalán…

 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
06 January 2007 15:01
 
gyzsolt - 06 January 2007 02:51 PM
xero - 06 January 2007 01:30 PM
zHajdu - 06 January 2007 01:20 PM
xero - 06 January 2007 01:08 PM

Szerintem az igazi Apple közösség boldogan használja a gépeit. :)

Amíg el nem romlik :)

Én akkor is ;) Jó a kereskedőm :p

Hány topik volt erről, Xero? (szervízhelyzet)
Szerinted miért? Egyáltalán nem a fogyvédesek jöttek ide köpködni?
A mac közösség kezdte a köpködést, mert nem tudták legariztatni a gépeiket.
A fogyvédesek a mi oldalunkon állnak nem vetted még észre?
Bocs, ha most nagyon letorkollak, de ha arról van szó, hogy egy kereskedő törvénytelenül megszívat valakit csak mert rossz napja van, akkor felmegy az agyvizem. Most nem arra gonldolok, hogy jószándékú, de nem tehet mást, hanem arra, amikor leszarja mi van veled. (Én is jártam már rosszul, de nem volt kedvem/időm/pénzem/tudásom rendesen utánajárni a dolognak. A franc se fog pereskedni 20 ropiért.)

Ha te megbízol a kereskedőidben, akkor lehet, hogy ez a topic nem neked szól. Másrészről ha nem is érdekel a jog, akkor minek szóltál be, de tényleg? nem értem a motivációt egyáltalán…

Pusztán azért szóltam mert nem igazán jó a mintavételezés. 1-2 pénzhajhász tapló kereskedőből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Szépen rá kell vezetni az embereket hogy nem az a jó kereskedő aki 10e-rel olcsóbban adja a gépet aztán tojik a fejedre ha bajod van, hanem az aki normális áron ad normális gépet és mögő SZOLGÁLTATÁSOKAT. Igen az árhoz ez is hozzá tartozna csak sok kereskedő ezt nem tartja szem előtt. Sajnos maga az anyacég is eléggé a haszonra utazik de én ezért hirdetem ahol csak tudom azokat a kereskedőket akikben messzemenőkig megbízom és tudom hogy nem az én megkeserítésemre specializálódtak. Részemről ennyi tényleg nem akarok belefolyni jobban a dologba csak jó lenne ha nem általánosítanánk.

 
 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
06 January 2007 15:13
 

Oké, rendben van. Kár, hogy fura volt a hangnem ahogy elkezdted. Mindenesetre tudjuk, hogy csak speciális esetekről beszélgetünk… igazából asszem arról, hogy ha valaki egy “olcsóbb” helyen megvett egy gépet, akkor az mit tehet utólag és mit nem. Továbbá fontos lehet az is, hogy ne csak a kereskedők véleményét ismerjük a garanciális kérdésekkel kapcsolatban.

 
kesigomu
 
Avatar
 
 
kesigomu
Az összes posztok száma:  1127
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 15:45
 

Joooe: szeretném, ha arra is rávilágítanál egy kicsit részletesebben az itt felhördült emberkéknek, hogy az alkatrészbehozatallal bénázó magyar “központi” céggel szemben mit tud tenni ez az almás társadalom. Én úgy vettem le, hogy függetlenül attól, hogy itt most pár kereskedő és pár fórumtag lassan személyeskedő adok-kapokot produkált, de az alapprobléma a garis és nemgaris szervízelésben az alkatrészellátás béka segge alatti szinvonala. Ennek a rendbetétele viszont mind a tagoknak, mind a kereskedőknek közös érdeke. Attól, hogy lészen egy új szervíz, de ugyanaz látja el alkatrésszel, mint a régi szervízt, nem garantálja, hogy innentől fogva gyorsabb lenne a szervízelés. Még akkor sem, ha ez az új szervíz profi emberekkel, és jó sebességgel dolgozna.

A másik. Igen lehet mondogatni, hogy egyik kereskedő, vagy másik kereskedő így vagy úgy. De annak, akinek behalt a gépe és épp dolgoznia kell vele, annak iszonyat kellemetlen és idegtépő lehet akár 1 nap is, nemhogy 3 hónap. Akik nem értik vagy nem érzik át az így póruljárt fórumtársak problémáját, azok inkább ne fűzzenek megjegyzést az egyébként érthető indulatos megszólalásokhoz.

Mindezt úgy mondom, hogy nem volt még garis gondom, szervízes sem. Vártam már én is 2,5 hetet egy videókártyára úgy, hogy már nem bírtam egyik lábamról a másikra tipegni, de az magánimport volt. Mégis kellemetlen volt a várakozás.

 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
06 January 2007 15:51
 
kesigomu - 06 January 2007 03:45 PM

A másik. Igen lehet mondogatni, hogy egyik kereskedő, vagy másik kereskedő így vagy úgy. De annak, akinek behalt a gépe és épp dolgoznia kell vele, annak iszonyat kellemetlen és idegtépő lehet akár 1 nap is, nemhogy 3 hónap. Akik nem értik vagy nem érzik át az így póruljárt fórumtársak problémáját, azok inkább ne fűzzenek megjegyzést az egyébként érthető indulatos megszólalásokhoz.

Normálisabb kereskedő ilyenkor ad cseregépet.
És én itt tényleg lezárom mert hiába hőbörgök intercas akkor is horror árban fogja adni az alkatrészeket és marha lassan fognak bejönni. Itt alapvetően a magyar márkaképviseletet kellene megregulázni. Ennyi.

 
 
solareclipse
 
Avatar
 
 
solareclipse
Az összes posztok száma:  8646
Csatlakozva  08-06-2005
 
 
 
06 January 2007 16:16
 

nem volt még garis ügyem szerencsére de annyit hozzá füznék ha nekem nem lenne 3 honapig gépem jo magyar szokás szerint tartanám magam a Szemet-Szemért, Fogat-fogért elvhez…
lehet iszonyat nagy bunko vagyok de egy multicég raktárába melozok és ha mi nem cserlünk ki egy kis gépet a vásárlo olyan balhét csap hogy a vakolat is hullik!
és igaza van ha neki nem megy a furókalapács 1 hétig akkor a ház soha nem készül el!
egy gépnél ugyan így van!
az biztos ha egyszer elsz garanciás problémám és nekem 3 honapig nem lesz gépem tuti hogy a “vakolat” fog hullani…

 
R2
 
Avatar
 
 
R2
Az összes posztok száma:  662
Csatlakozva  11-03-2005
 
 
 
06 January 2007 16:22
 
SolarEclipse - 06 January 2007 04:16 PM

nem volt még garis ügyem szerencsére de annyit hozzá füznék ha nekem nem lenne 3 honapig gépem jo magyar szokás szerint tartanám magam a Szemet-Szemért, Fogat-fogért elvhez…
lehet iszonyat nagy bunko vagyok de egy multicég raktárába melozok és ha mi nem cserlünk ki egy kis gépet a vásárlo olyan balhét csap hogy a vakolat is hullik!
és igaza van ha neki nem megy a furókalapács 1 hétig akkor a ház soha nem készül el!
egy gépnél ugyan így van!
az biztos ha egyszer elsz garanciás problémám és nekem 3 honapig nem lesz gépem tuti hogy a “vakolat” fog hullani…

igazad van.

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 January 2007 16:34
 

Na akkor a kereskedo szemszegebol egy kicsit:

Amit szeretnetek, az sosem fog megvalosulni, kulfoldon sem, nemhogy itthon.

Ott tartunk, hogy 1 nap alatt legyen alkatresz, a kerekedok meg ket het utan adjak vissza a penzt, vagy adjanak zsir uj gepet a 7 honapos agyonhasznalt helyett.

Ez igy nem fog mukodni. Ha en minden embernek megprobaltam volna cseregepet biztositani, vagy ujat adni 2 het utan, akkor mar reges regen csodbe mentunk volna, pedig jelenleg a 4. legnagyobb forgalmu Apple bolt vagyunk kishazankban. Jelenleg mnden kereskedo pengeelen tancol, eppenhogy ki tudja fizetni idoben a lejart szamlait, hogy kapjon arut. Regen sokkal nagyobb haszonkulcs volt az Apple gepeken, viszont nagyon keves fogyott. Most rengeteg fogy, viszont erdekes modon dupla akkora forgalom mellett csokken a nyereseg, tobben es tobbet kell dolgoznunk, es idegeskedni, mindamellett megkapjuk, hogy miert nem tartunk 24 oras telefonos supportot..

Itt van a beszeljukmac ami rengeteg tudast es segitseget halmozott fel a switchereknek, minden uj vasarlonak elmondjuk, ha gondja van eloszor itt nezzen szet. Nem tudunk es nem is akarunk evi 500 embernek telefonos vagy szemelyes supportot nyujtani, mert ez ket kulon embert igenyelne, ami nem fer bele a kolcsegvetesbe. Egy Apple store ezt megteheti, pont 3 szor nagyobb a haszonkulcsuk, mint az itthoni viszonteladoknak.
Igy is 2-3 melo jut egy Mac eladasra, szemben egy PC-s boltal ahol csak kezedbe nyomjak a kivant konfiguraciot, aztan viszlat.

Voltam en a pult masik oldalan, pontosan tudom mik a problemak, ezert is csinaltunk egy Mac boltot, mert ugy lattam lehet ezt sokkal jobban is csinalni. De csodakra nem vagyunk kepesek…

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 16:37
 

“az biztos ha egyszer elsz garanciás problémám és nekem 3 honapig nem lesz gépem tuti hogy a ?vakolat? fog hullani?”

Az a baj, hogy mindenki ezt mondja, de amikor valóban probléma van, akkor a legkeményebb fellépés az, hogy idejönnek sokan a fórumon szidni a kereskedőket, mert mi tehetünk arról, hogy az importőr nem tart raktáron semmilyen alkatrészt, illetve arról, hogy a szervizben rossz a kiszolgálás. :(

Nekem van ezzel kapcsolatban egy kedves sztorim amúgy: amikor a második 17-es PowerBookom kijelző kábele megtört, beküldtem a szervizbe, ahol 6-8 hónap javítási időt mondtak. Már figyeltem, hogy ki hozza a pezsgőt nagy parókával a fején, de kiderült, hogy teljesen komolyan gondolták a dolgot. Kijelzőt kellett cserélni, és a 17-es PB kijelzője drága, így abból itthon sosincs raktáron csere, de az akkori holland raktár sem tartott, az Apple meg lassan szállított. A 6-8 nap is érvágás lett volna, 6-8 hét minősíthetetlen, 6-8 hónap abszurd.

Végül annak köszönhettem a gyors - 5 hét - eljárást, hogy akinek 8 hónappal korábban ilyen problémája volt, már perben állt a szervizzel, így felszabadult egy alkatrész… Szóval aki azt mondja, hogy a kereskedőknek ez kényelmes és jó, nála is hullhatna a vakolat.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 January 2007 16:42
 

Sorolhatnek fel 100 esetet, amikor pikk pakk megoldottuk valakinek a garos problemajat, ugy, hogy nem is a mi dolgunk lett volna, de nem fogok. Ez a topic se reprezentativ, mert akinek nincs gondja, nem ir ide es nem is olvassa ezt. Osszeszamoltam, es az 5000 regisztralt tagbol, 8 ember van itt akinek problemaja van a garanciaval.

Ha utanajarunk akkor sokszor kiderul, hogy hat igen nem volt szamla, leejtettek a gepet, vagy eppen arra jatszik a vasarlo, hogy huzodjon csak el a javitas, hatha kap egy zsir uj gepet.

Akinek tenyleg elhuzodott a javitas mondjuk az Apple hibajabol, az kulturalt hangnemu levelet kovetoen vagy Gabrieltol vagy Emanueltol mindig kapott segitseget, cseregepet.
Az Intercassal tenyleg volt rengeteg hozzaalasbeli es kommunikacios problema, de epp ezert lett uj szerviz, amitol biztosan javulast varhatunk a garos ugyintezesben.

En is elkezdhetnem sorolni a problemaimat, hogy a kedves vevok mit el nem varnak, milyen gyomorfekelyem van egyes emberektol, ha itt probalok segiteni, akkor meg en vagyok a szemet gennyes kereskedo, ismeretlenul szorjak a fejemre a kovet, de nem teszem ezt, pedig a blogomra naponta rakhatnam ki a jobbnal jobb sztorikat.

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
06 January 2007 16:50
 

SolarEclipse: Hullani fog a vakolat. És akkor mi van? Én bementem, miujtán 3 hónap alatt nem készült el a gép és hullott a vakolat. Mit értem el? Semmit. :( Azóta is várok az alkatrészte és idegesítem magam. Sajnos ez a helyzet.

Handras: Nem érzem úgy, hogy igazad lenne. Ne haragudj meg, de úgy érzem a hozzászólásaidból, hogy te leginkább magadat (magatokat) véded, meg a HDSYS-t, meg az InterCas-t és egy cseppet sem érdekel a vevő. Már ide, erre a topicra is bekerült egy eset (fényképezőgép-ausztria) ami a kereskedők elvárható hozzáállását tükrözi és hidd el, hogy ez a világ nagy részén így megy. Az, hogy náluink nem, az szégyen és ezen a kereskedőknek kellene változtatni, főleg a hozzáállásukkal.
Gyorsan szeretném hozzátenni, hogy én is meg vagyok elégedve azzal a kereskedővel, akivel kapcsolatban állok, mert úgy érzem, hoogy lehet hozzá fordulni, ha gond van és megteszi amit tud, DE azért néha mégis, vele kapcsolatban is azt érzem, hogy nem tesz meg mindent. Persze írjuk a javára, hogy szerintem ő is belefáradt már a szervízzel való veszekedésbe, illetve a magyar helyzetbe. Ez itt szerintem kulcs probléma, hogy igen, lehet, hogy nyit valaki egy új üzletet, mert azt mondja, hogy majd én jobban csinálom, de aztán a helyzet következtében és a tehetetlensége következtében sajnos ő is előbb-utóbb feladja, vagy beletörődik, vagy rájön, hogy nem engedheti, hogy az élete rámenjen. Ebben igazad van, ezzel egyet értek, hogy sajnálatos.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
06 January 2007 16:53
 
Handras - 06 January 2007 04:42 PM

Osszeszamoltam, es az 5000 regisztralt tagbol, 8 ember van itt akinek problemaja van a garanciaval.

Az nem azt jelenti, hogy csak ennyi van, mert egyrészt nincs mindn maces regisztrálva, másrészt nem mindenki olvassa a fórumot feltétlen, harmadrészt nem mindenki szól bele. És különben is, az miért érv, hogy csak 8 em bernek van problémája? Mármint a szervízzel. Normális esetben nem lehetne egynek sem!! Nem azt mondom, hogy nem romolhat el a gép, hanem azt, hogy nem így kellene kezelni az ügyeket.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
06 January 2007 16:55
 
Handras - 06 January 2007 04:42 PM

Akinek tenyleg elhuzodott a javitas mondjuk az Apple hibajabol, az kulturalt hangnemu levelet kovetoen vagy Gabrieltol vagy Emanueltol mindig kapott segitseget, cseregepet.

Sajnos ez sem igaz. Itt, ebben a topikban hangzott el ennek az ellenkezője. És mivel közeli barátom, akivel történt, én magam is tudom első kézből, hogy igaz amit leírt. Sajnos…

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
06 January 2007 17:03
 

Egyéb iránt úgy érzem, hogy igaza van sok felszólalónak abban, hogy az egyik legnagyobb probléma Magyarországon, hogy a fogyasztók nincsenek tájékoztatva sem a jogaikról, lehetőségeikről, sem a kötelezettségeikről, pedig szerintem ez a kereskedők feladata lenne. Csak van akit nem érdekel, van aki inkább nem teszi, mert jobban kijöhet belőle és így tovább. (És ezt nem csak a mac kereskedőkre értem, hanem minden magyarországi kereskedőre.) Szomorú valóság… :(

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 January 2007 17:08
 

Csak egy pelda:

Tegnap egy Szegedi vasarlo elkuldte a kurva annyaba az Eviket aki nalunk dolgozik, csak azert, mert mi az, hogy mi nem vagyunk hajlandok kinyitni szombat delutan 4 kor a kedveert, mert o a kurvafontos vasarlo, aki Macbookot szeretne vasarolni, es o ilyet meg nem is hallott, hogy egy uzlet nem nyit ki egy gepeladasert cserebe.

Jelzem, felajanlottuk, hogy szombaton 11 kor itt tud lenni valaki, vagy eloreutalas eseten 1 nap alatt sajat koltsegen

En meg ugy vagyok ezzel, hogy a baratnom tobbet er, mint a Macbookon levo 12000 forint haszon. Kb havonta tartunk ott, hogy a baratnom azt mondja, o ezt igy nem birja, mert hetetnte 2 napot tudok vele foglalkozni.

Na mind1, kellemes hetveget mindenkinek, es egy picit tobb toleranciat egymas irant.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 January 2007 17:18
 

Grim: szerintem az 5300 hozzaszolas a nevem alatt nem azt bizonyitja, hogy szarok a vevokre. Amikor nem volt boltom akkor is segitettem, es most is, amikor csak tudok. De a kereskedo is ember, ezt el kell fogadni.

Ha akarod bemasolhatok ide vagy 10 ember levelezeset, ami arrol szol, hogy kap cseregepet. Van par olyan is amiben azert konyorgok, hogy ha lehet kapjuk mar vissza a zsir uj gepunket, es vigye el a sajatjat.

Szoval ellenpeldakat is lazan lehet sorolni, mindegyik viszontelado berakhatja a tobb millios minuszos egyenleget ami a garos problemak miatt van.

En csak annyit szeretnek, hogy pont ne azokat fikazzak akik itt segiteni probalnak, jelenleg iJoe es en kapja az osztast, raadasul pont azert mert probalunk itt segiteni, kommunikalni, nem pedig a szekben hatradolve rohogunk a usereken, mint ahogy ezt tobbnyire minden mas kereskedo teszi, es most nem csak az Apple kereskedokre gondolok. Nagyon rosszul esik, amikor azt olvassuk, hogy a kocsog kereskedok nem tesznek semmit, holott pont a kereskedok kozbenjarasara lett uj szerviz peldaul. Szoval picit tobb megertest ha lehet.

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
06 January 2007 17:37
 

Handras: Mint írtam, nem akarlak megbántain. Valamint az is írtam, hogy igen, a kereskedő is ember és megértem ha egy idő után belefásul a helyzet miatt. És igen, abban is igazad van, hogy nagyon sok bunkó vevő is akad, de itt most pont nem róluk van szó. Õk szerintem is megérdemlika a rosszabb elbírálást. :)

(Nagyon zárójelben. Az, hogy 5300 hozzászólásod van, csak azt jelzi, hogy foglalkozol a fórummal, az itt felmerült témákkal, az emberekkel, de az még nem feltétlen azt jelenti, hogy nem szarsz a vevőkre. :) Amit egyébként nem is mondtam. Biztosan nem így van. De mint írtam, nekem egy kicsit az jön le a hozzászólásaidból, hogy inkább magadat akarod védeni,mint a vevőidet. HANGSÚLYOZOM: NEKEM, SZERINTEM. Persze könynen lehet, hogy nem ígyvan, csak én itélem meg rosszul, vagy esetleg a stílusodat értelmezem roszsul. Elhiszem, hogy teszed a dolgod és segítőkész vagy, ezt itt többen is írták. Én még nem álltam kapcsolatban veled és először alapban mindenkinek bizalmat szavazok, majd eldől, hogy ezt az illető megérdemli-e, eljátsza-e. Szal semmi bajom veled, csak leírtam egy érzést, véleményt. És természetesen könnyen lehet, hogy tévedek. Az írott szöveg messze álla a személyes beszélgetéstől. :) )

 
 
Shadwell
 
Avatar
 
 
Shadwell
Az összes posztok száma:  240
Csatlakozva  06-06-2004
 
 
 
06 January 2007 17:39
 

Na azért jól elfajult a dolog.

Tehát összefoglalva, ha jól értem:

1. A hibás gépet a kereskedők átvehetik, vagy azonnal a szervizbe irányíthatják a vevőt
2. A Szervizek mindenféle képen a hdsys kft. keresztül rendelhetnek anyagot Hollandiából. (mert valószinüleg velük van szerződésbe a hdsys.)
3. Egész európát kiszolgáló raktárban sem tartanak mindenből készletet.
Előfordúl az, hogy nekik is rendelni kell az Apple-től akiknek meg Kinából.
Tehát van olyan eset, hogy egy pl. kijelző Kina- California - Hollandia - Magyarország utat teszi meg.
4. A kereskedők és a szervizek nem tudnak érdekérvényesíteni a hdsys-nél valamilyen oknál fogva.
5. A hdsys nem tud érdekérvényesíteni az európai raktárral valamilyen oknál fogva.
6. Az európai lerakat nem tud érdekérvényesíteni az Apple-el valamilyen oknál fogva.
7. Ezt a irreálisan hosszó szervíz eljárást a törvények megengedik. Bár 30 napon túli javításnál csere gépet köteles biztosítani a forgalmazó.
8. A hdsys nincs kapcsolatban közvetlenül vevőkkel, ezért nem ál érdekében ezen a dolgon javítani.

Jólértem?

Várom, az új szervizt,de remélem nem lesz dolgom velük, de ha lesz’ és megint másfél hónapot mondanak, nem változik semmi, akkor ezek után joggal borítghatom rájuk az asztalt nem?

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 January 2007 17:49
 

Shadwel, kb igen :)

Remelhetoleg az uj szerviz belrak egy kis penzt az alkatreszbe, ha latjak, hogy mondjuk X inteles Macen tobbnyire ugyanaz a hiba fordul elo, pl inverter.

Ugy tudom az Apple-nel is valtozik az alkatreszellatas logisztikaja, ezert gyorsulni fog a szallitas. Ha beszelek Emanuellel majd jol rakerdezek erre, meg arra is, hogy az uj szerviznel milyen fejlodesek varhatok.

8. azert erdekuk, es ha nagy a gond, akkor szoktak is tudni valamilyen formaban segiteni, a 7. pont miatt.

Tomacher kollega igazan irhatna egy ket bennfentes dolgot, o pontosan atlatja a szervizelest. :)

 
molnarpeti
 
Avatar
 
 
molnarpeti
Az összes posztok száma:  107
Csatlakozva  28-12-2004
 
 
 
06 January 2007 17:57
 

Handras, iJoe: alapvetően hatalmas respekt Nektek hogy toljátok az okosságokat ide a fórumba.

de Handras: néha olvasok olyan hozzászólásokat, amitől mint vásárló kiakadok (amikor elküldöd azokat külföldre vásárolni, akiknek nem tetszik valami, a pontatlan, de fellengzős válaszok)

off:
és légyszi kereskedőként hagyjátok már abba a sírást, hogy milyen kicsi az árrés és Nektek ez mennyire nem éri meg, mert akkor meg miért csináljátok?!? a fogyasztót marhára nem érdekli, hogy egy 400 ezres gépen Neked 12 ezer a hasznod, de az igen, hogy ennyi pénzt kifizet érte, mert 400 ezer még ma sem kevés…

tehát az, hogy 400 ezret akar nálatok hagyni egy szegedi vevő, szerintem fontos, mert nem a mediamarktban vásárol pc-t 140 ezerért, hanem Téged és a márkát TISZTELI meg választásával. ja hogy “szar” macbook-ot vesz és nem pro cuccot? hát nem tudom…

nagyon off
és itt jön még az, hogy sokszor az érződik a mac kereskedőkből, hogy a kis gépek vásárlói nem érnek semmit, mert azokon alig van haszon és csak a milliókat fizető céges vásárlók a fontosak…

én meg azt gondolom, hogy ha kávézni megyek be egy étterembe, akkor is legyenek velem kedvesek, mert fogyasztok, mert megtisztelem az éttermet a bizalmammal és lehet, hogy legközelebb oda viszem a barátaimat egy vacsira… az esetek nagy részében működik…

 
szirom
 
Avatar
 
 
szirom
Az összes posztok száma:  163
Csatlakozva  03-11-2005
 
 
 
06 January 2007 17:59
 
Handras - 06 January 2007 04:42 PM

Akinek tenyleg elhuzodott a javitas mondjuk az Apple hibajabol, az kulturalt hangnemu levelet kovetoen vagy Gabrieltol vagy Emanueltol mindig kapott segitseget, cseregepet.
Az Intercassal tenyleg volt rengeteg hozzaalasbeli es kommunikacios problema, de epp ezert lett uj szerviz, amitol biztosan javulast varhatunk a garos ugyintezesben.

Gabriell és Emanuel is megymásra mutogat, amikor meg rájönnek akkor az Intercas-ra. :-)
Az új szervíz az új maceseken segít, de a régieken nem. Nekem nincs pénzem arra, h gépet cseréljek azért, h ha esetleg azzal is gond van akkor máshova vihessem.
Intercas-ról meg még annyit, h ha hazudnak a vevőnek az nem kommunikációs probléma.

Csak két példa:

Airport csere a gépben TESZT OK bejegyzés a munkalapon. Gép hazautazik próba, kernel panic.
Telefon:

...-Uram, ha önök ezt tesztelték akkor hogyan lehet, h az első használatnál már nem működik.
-“Sajnos nálunk nincs lehetőség vezetéknélküli hálózat tesztelésére.”...

Gép javításon, mert nem ad képet automatikusan a külső kijelzőre csak manuális úton detektálva, illetve rendszeresen fagy. 2 hét után szólnak, h a gépnek semmi baja vevő vegye át.
Ott helyben VGA kimenet kipróbál monitoron nincs kép.
Vevő: -Ez sajnos most sem működik.
Szervíz: - De igen, mert úgy kell működnie, h csatlakoztatás után a gépet újra kell indítani.
Vita bla bla. Vevő gépet hazaviszi.
Felhasználói kézikönyv fellapoz, kiderül, h sajnos a vevőnek volt igaza. Telefon, probléma elmesél, szervíznek lassan eszébe jut az eset.

-A gépet a kijelző csatlakoztatása után újra kell indítani, vagy a syspref displays menüjében detect displays gombra nyomni. Így ad képet.
-Igen, de nem így kéne működnie, hanem egyből észlelnie kéne a kijelző csatlakoztatását.
-Nem!
Vevő felh. kézikönyvből idéz.
-Akkor a monitorjával van gond.
-:-)
-“Hozza be, és ha itt sem működik akkor talán beszélhetünk róla, h javítsuk.”

Ez nem hiszem, hogy kommunikációs probléma.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 18:03
 

“és itt jön még az, hogy sokszor az érződik a mac kereskedőkből, hogy a kis gépek vásárlói nem érnek semmit, mert azokon alig van haszon és csak a milliókat fizető céges vásárlók a fontosak?”

Ez már csak azért is pontatlan és megint sértőn általánosító felvetés, mert a céges vásárlók 30 vagy 60 (!!!) nap után fizetnek ki olykor több millió forintot, míg a kisebb értékű gépek vásárlói általában készpénzzel fizetnek, ami szerintem mindenkinek kellemes pénzforgalmat jelent. Azokról a nagy cégekről ne beszéljünk, akiket úgy kell zaklatni, hogy fél év után legyenek szívesek fizetni. Szóval szerintem alapvetően tévesen látod meg ezt az oldalt. Én sokkal szívesebben adok el normális otthoni felhasználónak iMac-et, mint ezer helyről szerzett árajánlattal alkudozni próbáló cégnek Mac Pro-t beláthatatlan fizetési határidővel.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 18:11
 

Szirom: Itt megint csak a rendszerrel van a baj. A szerviz nem a megrendelt alkatrészek után kap pénzt, hanem az eladások után százalékot. Azaz ha sokba kerül egy javítás, akkor több gép hasznát elbukja, ha nem javít, akkor profitot realizál. Amíg ez a rendszer így működik, addig semelyik szerviz nem lesz érdekelt a javításban, az alkatrészre költésben, mert az nekik de facto kiadást jelent, amit senki nem térít meg, csak a plusz eladások részesedései ellensúlyoznak.

Tegyük fel, hogy eladok 10 Mac Pro-t, ők kapnak nevetséges százalékot, egy Mac Pro elromlik. Processzor modul: 140.000 forint+áfa, alaplap 70+áfa, táp 55+áfa… Ha egy elromlik, még kinyögik valahogy az alkatrész árát a többi hasznából, ha több romlik el, akkor már igen komoly anyagi problémák merülnek fel. Ehhez jön a hosszú és lassú szállítási idő, a duplázódó forgalom okozta nehézkes kezelés, stb. Szóval az alapokkal van a baj. Három éve még az InterCas egész normálisan kommunikált, aztán elkezdett nőni a forgalom, dupla annyi rossz iPod… és a feladat messze túlnőtt a lehetőségeiken és képességeiken. Ráadásul manapság semmit nem lehet javítani, mindent cserélni kell. Elromlik egy 500 forintos alkatrész az AirPort Express-ben, és az utána kapott 3000 forintból vehetnek egy 30.000 forintos “alkatrészt”, azaz egy új AirPort Express-t…

A rendszer a rossz sajnos, és ezen kellene látványos változás. Ezért mondom, hogy várjunk az új szervizzel kapcsolatos vélemények megfogalmazásával néhány hónapot. Nem kell euforikusan örülni neki, de nem kell rögtön leszólni sem. Meg fogjuk látni, hogy jobb lesz-e.

 
solareclipse
 
Avatar
 
 
solareclipse
Az összes posztok száma:  8646
Csatlakozva  08-06-2005
 
 
 
06 January 2007 18:11
 

iJoe : veled nem si csinálnám mert ismerlek de pl amikro kinlodot az ipodomal a mediamarkt 1 honap után eldurant az agyam hoyg ezt csak cserélni kell és nem javítgatni…
4 nap mulva hivtak hogy mehetek itt az uj…

én nem hibztatom a kereskedőket én nem hibáztatoma forgalamzot sőt engem nem is érdekel ki muatta kire ujjal!!!
én csak a garanciámat akarom érvényesíteni ha bajvan mindenkinek meg van a maga baja és feladata oldja meg!

meloba nem modnom azt a vásárolnak hoyg bocs nem tudtam átvenni a kamion járolaopt mert rossz rendszerünk és nem tudom készletre rakni hanem megoldom másképpen…

 
szirom
 
Avatar
 
 
szirom
Az összes posztok száma:  163
Csatlakozva  03-11-2005
 
 
 
06 January 2007 18:23
 
iJoe. - 06 January 2007 06:11 PM

Szirom: Itt megint csak a rendszerrel van a baj. A szerviz nem a megrendelt alkatrészek után kap pénzt, hanem az eladások után százalékot. Azaz ha sokba kerül egy javítás, akkor több gép hasznát elbukja, ha nem javít, akkor profitot realizál. Amíg ez a rendszer így működik, addig semelyik szerviz nem lesz érdekelt a javításban, az alkatrészre költésben, mert az nekik de facto kiadást jelent, amit senki nem térít meg, csak a plusz eladások részesedései ellensúlyoznak.

Tegyük fel, hogy eladok 10 Mac Pro-t, ők kapnak nevetséges százalékot, egy Mac Pro elromlik. Processzor modul: 140.000 forint+áfa, alaplap 70+áfa, táp 55+áfa… Ha egy elromlik, még kinyögik valahogy az alkatrész árát a többi hasznából, ha több romlik el, akkor már igen komoly anyagi problémák merülnek fel. Ehhez jön a hosszú és lassú szállítási idő, a duplázódó forgalom okozta nehézkes kezelés, stb. Szóval az alapokkal van a baj. Három éve még az InterCas egész normálisan kommunikált, aztán elkezdett nőni a forgalom, dupla annyi rossz iPod… és a feladat messze túlnőtt a lehetőségeiken és képességeiken. Ráadásul manapság semmit nem lehet javítani, mindent cserélni kell. Elromlik egy 500 forintos alkatrész az AirPort Express-ben, és az utána kapott 3000 forintból vehetnek egy 30.000 forintos “alkatrészt”, azaz egy új AirPort Express-t…

A rendszer a rossz sajnos, és ezen kellene látványos változás. Ezért mondom, hogy várjunk az új szervizzel kapcsolatos vélemények megfogalmazásával néhány hónapot. Nem kell euforikusan örülni neki, de nem kell rögtön leszólni sem. Meg fogjuk látni, hogy jobb lesz-e.

Ebből nekem az jön le, hogy garanciális szervízt üzemeltetni hülyeség, mert csak minuszos lehet. Akkor miből tartja fen az üzletet?
Emanuel nekem telefonon azt mondta, hogy “Nem értem, hogy miért akadékoskodnak a garanciális javítás nekik nem kerül semmibe.” Ezalatt én azt értem, és józan paraszti ésszel végiggondolva is igy kéne működnie, hogy beviszem a garis, hibás gépet a szervízbe, szervíz javítja költséget hdsys állja, nekik meg fizeti az apple. Vagyis a szervíznek nincs kára abból, hogy nekem garanciális gondom akadt, sőt haszna van rajta mert a munkadíjat fizetik neki.
De ha tévednék akkor arra lennék kiváncsi, h miért csinálja? Mert nem hiszem, h hobby-ból vagy szívjóságból.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 18:29
 

“De ha tévednék akkor arra lennék kiváncsi, h miért csinálja? Mert nem hiszem, h hobby-ból vagy szívjóságból.”

Ha van elég alkalmazott, és tudnak például fizetős technikai támogatás kártyákat árulni, vagy van erőforrásuk helyszíni kiszállásokra, illetve garancia utáni javításra, akkor már komoly pénzeket lehet realizálni. Gondolj csak bele, hogy egy óra szervizdíj 6000 forint+áfa. Régen, amikor kicsi forgalom volt, vélhetőleg az InterCas is így egyensúlyozott vagy éppen élt meg. Volt három-négy jól jövedelmező szolgáltatás a pénznyelő mellett. Csak éppen a forgalom bővülése azt eredményezte, hogy a perek elkerülése végett a pénznyelőre kellett összpontosítani az erőforrásokat, a profitáló dolgok meg leépültek, így az egész szolgáltatás elsilányult. Nem ilyen kapacitásra voltak ők felkészülve.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 January 2007 18:31
 

molnarpeti: amikor a keresztvizet is leszedik az emberrol, akkor en is csak hasonlo stilusban tudok irni.

1. a kereskedo van a vevoert
2. a vevonek mindig igaza van
3. bizonyos emberi es etikai hatarok viszont vannak, ezt latni kell a vevonek is
4. a kereskedoknek van hova fejlodni kishazankban
5. de a vevoknek is :)
6. kulturaltan, es kompromisszumokkal, ertelmes emberi lenyek mindent meg tudnak valositani
7. kereskedo es kereskedo kozt van kulonbseg
8. vasarlo es vasarlo kozt is van kulonbseg

Off
Pont mikor irtam a Szegedi embert, telefonalt egy srac a hwsw forumrol, akivel mar sokat dumaltunk, es kerdezte, hogy van e Macbook Pronk, illetve, hogy nyitva vagyunk e szombaton. Mivel tudtam, hogy ha o azt mondja tuti jon a gepert akkor jonni is fog, mondtam neki, hogy most meg benn vagyok, vagy majd este 7 fele itt leszunk a baratnommel, es bejohet erte. Erre o azt mondta, hogy jajj akkor nem zavar, raer o hetfon is bejonni, pihenjek csak nyugodtan hetvegen. A Szegedi emberke egeszen masfele stilusban kommunikalt, ezert cserebe nem is lesz ma gepe. Ha valaki nem kepes kompromisszumokra, akkor fogja megkotni a legnagyobb komprommisszumot, mert azt nem tudja ugyebar, hogy akik esetleg ma nyitva tartanak, azoknal nincsen raktaron gep, raadasul a tobbiek is csak 2-ig tartanak nyotva.

ON
Szirom: pont amit leirtal az jellemzo az Intercasra, es pont ebben varok nagy javulast az Almajamtol. Szerencsere ok hasznalnak is Mac-et, nem csak javitanak :)

Biztosan lesznek tovabbra is hosszan elnyulo varakozasok a javitasra az alkatresz hianya miatt, ebben nem tudom mikor fog tudni valtoztatni az Apple, de majd meglassuk.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
06 January 2007 18:32
 
Szirom - 06 January 2007 06:23 PM
iJoe. - 06 January 2007 06:11 PM

Szirom: Itt megint csak a rendszerrel van a baj. A szerviz nem a megrendelt alkatrészek után kap pénzt, hanem az eladások után százalékot. Azaz ha sokba kerül egy javítás, akkor több gép hasznát elbukja, ha nem javít, akkor profitot realizál. Amíg ez a rendszer így működik, addig semelyik szerviz nem lesz érdekelt a javításban, az alkatrészre költésben, mert az nekik de facto kiadást jelent, amit senki nem térít meg, csak a plusz eladások részesedései ellensúlyoznak.

Tegyük fel, hogy eladok 10 Mac Pro-t, ők kapnak nevetséges százalékot, egy Mac Pro elromlik. Processzor modul: 140.000 forint+áfa, alaplap 70+áfa, táp 55+áfa… Ha egy elromlik, még kinyögik valahogy az alkatrész árát a többi hasznából, ha több romlik el, akkor már igen komoly anyagi problémák merülnek fel. Ehhez jön a hosszú és lassú szállítási idő, a duplázódó forgalom okozta nehézkes kezelés, stb. Szóval az alapokkal van a baj. Három éve még az InterCas egész normálisan kommunikált, aztán elkezdett nőni a forgalom, dupla annyi rossz iPod… és a feladat messze túlnőtt a lehetőségeiken és képességeiken. Ráadásul manapság semmit nem lehet javítani, mindent cserélni kell. Elromlik egy 500 forintos alkatrész az AirPort Express-ben, és az utána kapott 3000 forintból vehetnek egy 30.000 forintos “alkatrészt”, azaz egy új AirPort Express-t…

A rendszer a rossz sajnos, és ezen kellene látványos változás. Ezért mondom, hogy várjunk az új szervizzel kapcsolatos vélemények megfogalmazásával néhány hónapot. Nem kell euforikusan örülni neki, de nem kell rögtön leszólni sem. Meg fogjuk látni, hogy jobb lesz-e.

Ebből nekem az jön le, hogy garanciális szervízt üzemeltetni hülyeség, mert csak minuszos lehet. Akkor miből tartja fen az üzletet?
Emanuel nekem telefonon azt mondta, hogy “Nem értem, hogy miért akadékoskodnak a garanciális javítás nekik nem kerül semmibe.” Ezalatt én azt értem, és józan paraszti ésszel végiggondolva is igy kéne működnie, hogy beviszem a garis, hibás gépet a szervízbe, szervíz javítja költséget hdsys állja, nekik meg fizeti az apple. Vagyis a szervíznek nincs kára abból, hogy nekem garanciális gondom akadt, sőt haszna van rajta mert a munkadíjat fizetik neki.
De ha tévednék akkor arra lennék kiváncsi, h miért csinálja? Mert nem hiszem, h hobby-ból vagy szívjóságból.

Mert koti a szerzodese…... Amugy szerviz rendel, kifizeti az alkatreszt, kiadja a gepet, utana jovairjak neki. Tehat sajat tokebol kell megoldania, abbol a tokebol ami elvileg az eladot gepek utani 1 szazalekbol szarmazik. A regi rendszer gyokereinel volt elcseszve, negyede forgalomhoz volt igazitva.

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
06 January 2007 18:47
 
iJoe. - 06 January 2007 06:29 PM

“De ha tévednék akkor arra lennék kiváncsi, h miért csinálja? Mert nem hiszem, h hobby-ból vagy szívjóságból.”

Ha van elég alkalmazott, és tudnak például fizetős technikai támogatás kártyákat árulni, vagy van erőforrásuk helyszíni kiszállásokra, illetve garancia utáni javításra, akkor már komoly pénzeket lehet realizálni. Gondolj csak bele, hogy egy óra szervizdíj 6000 forint+áfa. Régen, amikor kicsi forgalom volt, vélhetőleg az InterCas is így egyensúlyozott vagy éppen élt meg. Volt három-négy jól jövedelmező szolgáltatás a pénznyelő mellett. Csak éppen a forgalom bővülése azt eredményezte, hogy a perek elkerülése végett a pénznyelőre kellett összpontosítani az erőforrásokat, a profitáló dolgok meg leépültek, így az egész szolgáltatás elsilányult. Nem ilyen kapacitásra voltak ők felkészülve.

Ne haragudj Joe, de vitatkoznom kell veled, ez nem igaz. Mint korábbi hozzászólásom egyikében jeleztem, én évekig dolgoztam szervízben és első kézből mondhatom, hogy ez nem így működik. A garanciális szervíz esetén a szervíznek egy fillérjébe sem kerül a javítás, csak a munkadíjba, de azt meg le tudja nyelni, nem tétel, hiszen az alkalmazottait így is, úgy is fizeti és a munkadíj nem egyenlő a szervízes kolléga adott időre vonatkozó bérével, tehát sokkal kevesebba abér, így ez nem jelent veszteséget. Valóban, a szervíz nem a garanciális javításokból él, hanem az egyébből, de az nem is kerül neki semmibe.

És valóban. Senki sem olyan hülye, hogy egy céget veszteségesen működtessen évekig!

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 19:30
 

Grim: Rákérdeztünk, hogy mi kell a szerviz üzemeltetéséhez, hátha jobban tudnánk csinálni. Ezek voltak a feltételek.

“És valóban. Senki sem olyan hülye, hogy egy céget veszteségesen működtessen évekig!”

Így van. Az IC már évek óta szeretne megszabadulni az Apple szerviz dologtól, most sikerült megszervezni egy új céget. Pont arról szól a dolog, hogy végsősoron nagyon is profitáló lehet az üzlet, ha van elég alkalmazott és erőforrás. Ha szervizeled az én gépeimet, akkor támogatásét hozzád küldöm az ügyfeleket, garancia után is hozzád mennek, és 2-3 év alatt szépen virágzó céget lehet fenntartani azért, mert benyeled a garancia veszteségét.

“es pont ebben varok nagy javulast az Almajamtol”

Az Almárium Pro Kft látja el a szerviz szolgáltatást. Az AlmaJam egy hivatalos viszonteladó, köze nincsen a mi gépeink szervizeléséhez.

 
kesigomu
 
Avatar
 
 
kesigomu
Az összes posztok száma:  1127
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 22:55
 

iJoe és Handras én lehet, hogy hülye vagyok, de még mindig nem értem, hogy ha a HDSys szállítja ennek a frankó új szervíznek is az alkatrészt és úgy ahogyan eddig az Intercastnak, akkor a várakozási idő hogy a francba lesz jobb? Pont a Ti és a vevők közös érdeke lenne az, hogy ha kell alkatrész, az gyorsan jöjjön, mert akkor egy jó szervíz pikk-pakk tud dolgozni. Ehelyett viszont Ti eladók azt magyarázgatjátok itt a usereknek, hogy egy új szervíz sokkal jobb lesz. Ha nem jut alkatrészekhez időben, ugyanúgy csúszni fog. Egymás közt meg felesleges dobálni a labdát. Az a közös érdek, hogy a szükséges alkatrészek jussanak be mihamarabb az országba.
Ehhez kellene nem csak nektek, hanem az összes kereskedőnek és a usereknek is összefogni és hangot adni.
Az új szervíz, ha tényleg jól fogja ellátni a feladatát, nem hiszem, hogy sárral lesz megdobálva. Alkatrészek hiányában viszont csak egy béna kacsa lesz.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 January 2007 23:01
 

“iJoe és Handras én lehet, hogy hülye vagyok, de még mindig nem értem, hogy ha a HDSys szállítja ennek a frankó új szervíznek is az alkatrészt és úgy ahogyan eddig az Intercastnak, akkor a várakozási idő hogy a francba lesz jobb?”

Sehol sem állítottam, hogy jobb lesz, úgyhogy a megszólítást szerintem elnézted.

“Ehelyett viszont Ti eladók azt magyarázgatjátok itt a usereknek, hogy egy új szervíz sokkal jobb lesz.”

Légyszi ne írjál valótlant! Nem írtam, hogy jobb lesz. Összekevertél valakivel. Pont azt írtam, hogy várjunk néhány hónapot a vélemény alkotással.

A felvétést és a kérdést így részemről visszautasítom.

 
DonDebr
 
Avatar
 
 
DonDebr
Az összes posztok száma:  3951
Csatlakozva  15-10-2004
 
 
 
06 January 2007 23:45
 

Uraim!
Hadd maradjak továbbra is szkeptikus.
A magyar Alma rohadt. Talpától a száráig. Ahhoz, hogy újra egészséges legyen az alapjaitól, azaz a fájától kezdve kellene meggyógyítani.
Csoffadt, vézna gyökerek, girbegurba törzs, csomóba gyűlt, egymást fojtogató ágak. Ha jön is 1-2 új hajtás, azt csak a fa tetején hagyják élni, ami oldalt akarna nőni, szorgos kezek levagdalják. Az egész almafa olyan, mint ez az ország. Vízfej húzza, törzsét szakítja.
Mire célzok ezzel?
Budapest az ország egyötöde. A magyar Apple-kiskereskedelem viszont 90%-ban ide koncentrálódik. A vidéki “sültparasztoknak” el kell zarándokolniuk a nagy fővárosba, ha valamit is akarnak. Mondjuk, kevéske szabadidejükben. Ami, általában szombat, vagy vasárnap. Miért?
Mert a nagy magyar Apple-importőrt sem érdekli, hogy egy valamirevaló, országos kereskedelem, és forgalmazás beinduljon. Akkor sem, amikor a világon másutt Apple-boom van. A gyökér nem eteti a fát. Nem engedi az erős, új hajtásokat, oldalágakat.
Az szép dolog, hogy van 1-2 becsülettel dolgozó kereskedő, de ez édeskevés.
Ha valaki, mégis megpróbálkozik vidéken terjeszteni az igét, hát előbb-utóbb belebukik. Legfőképp a gyökér felől bekövetkező táplálékhiány miatt.

 
 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
06 January 2007 23:55
 
DonDebr - 06 January 2007 11:45 PM

Uraim!
Hadd maradjak továbbra is szkeptikus.
A magyar Alma rohadt. Talpától a száráig. Ahhoz, hogy újra egészséges legyen az alapjaitól, azaz a fájától kezdve kellene meggyógyítani.
Csoffadt, vézna gyökerek, girbegurba törzs, csomóba gyűlt, egymást fojtogató ágak. Ha jön is 1-2 új hajtás, azt csak a fa tetején hagyják élni, ami oldalt akarna nőni, szorgos kezek levagdalják. Az egész almafa olyan, mint ez az ország. Vízfej húzza, törzsét szakítja.
Mire célzok ezzel?
Budapest az ország egyötöde. A magyar Apple-kiskereskedelem viszont 90%-ban ide koncentrálódik. A vidéki “sültparasztoknak” el kell zarándokolniuk a nagy fővárosba, ha valamit is akarnak. Mondjuk, kevéske szabadidejükben. Ami, általában szombat, vagy vasárnap. Miért?
Mert a nagy magyar Apple-importőrt sem érdekli, hogy egy valamirevaló, országos kereskedelem, és forgalmazás beinduljon. Akkor sem, amikor a világon másutt Apple-boom van. A gyökér nem eteti a fát. Nem engedi az erős, új hajtásokat, oldalágakat.
Az szép dolog, hogy van 1-2 becsülettel dolgozó kereskedő, de ez édeskevés.
Ha valaki, mégis megpróbálkozik vidéken terjeszteni az igét, hát előbb-utóbb belebukik. Legfőképp a gyökér felől bekövetkező táplálékhiány miatt.

Úgyvan!

 
 
ferinczjoci
 
Avatar
 
 
ferinczjoci
Az összes posztok száma:  1505
Csatlakozva  18-06-2005
 
 
 
06 January 2007 23:58
 
DonDebr - 06 January 2007 11:45 PM

Uraim!
Hadd maradjak továbbra is szkeptikus.
A magyar Alma rohadt. Talpától a száráig. Ahhoz, hogy újra egészséges legyen az alapjaitól, azaz a fájától kezdve kellene meggyógyítani.
Csoffadt, vézna gyökerek, girbegurba törzs, csomóba gyűlt, egymást fojtogató ágak. Ha jön is 1-2 új hajtás, azt csak a fa tetején hagyják élni, ami oldalt akarna nőni, szorgos kezek levagdalják. Az egész almafa olyan, mint ez az ország. Vízfej húzza, törzsét szakítja.
Mire célzok ezzel?
Budapest az ország egyötöde. A magyar Apple-kiskereskedelem viszont 90%-ban ide koncentrálódik. A vidéki “sültparasztoknak” el kell zarándokolniuk a nagy fővárosba, ha valamit is akarnak. Mondjuk, kevéske szabadidejükben. Ami, általában szombat, vagy vasárnap. Miért?
Mert a nagy magyar Apple-importőrt sem érdekli, hogy egy valamirevaló, országos kereskedelem, és forgalmazás beinduljon. Akkor sem, amikor a világon másutt Apple-boom van. A gyökér nem eteti a fát. Nem engedi az erős, új hajtásokat, oldalágakat.
Az szép dolog, hogy van 1-2 becsülettel dolgozó kereskedő, de ez édeskevés.
Ha valaki, mégis megpróbálkozik vidéken terjeszteni az igét, hát előbb-utóbb belebukik. Legfőképp a gyökér felől bekövetkező táplálékhiány miatt.

itt a pont.

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
07 January 2007 00:12
 
DonDebr - 06 January 2007 11:45 PM

Uraim!
Hadd maradjak továbbra is szkeptikus.
A magyar Alma rohadt. Talpától a száráig. Ahhoz, hogy újra egészséges legyen az alapjaitól, azaz a fájától kezdve kellene meggyógyítani.
Csoffadt, vézna gyökerek, girbegurba törzs, csomóba gyűlt, egymást fojtogató ágak. Ha jön is 1-2 új hajtás, azt csak a fa tetején hagyják élni, ami oldalt akarna nőni, szorgos kezek levagdalják. Az egész almafa olyan, mint ez az ország. Vízfej húzza, törzsét szakítja.
Mire célzok ezzel?
Budapest az ország egyötöde. A magyar Apple-kiskereskedelem viszont 90%-ban ide koncentrálódik. A vidéki “sültparasztoknak” el kell zarándokolniuk a nagy fővárosba, ha valamit is akarnak. Mondjuk, kevéske szabadidejükben. Ami, általában szombat, vagy vasárnap. Miért?
Mert a nagy magyar Apple-importőrt sem érdekli, hogy egy valamirevaló, országos kereskedelem, és forgalmazás beinduljon. Akkor sem, amikor a világon másutt Apple-boom van. A gyökér nem eteti a fát. Nem engedi az erős, új hajtásokat, oldalágakat.
Az szép dolog, hogy van 1-2 becsülettel dolgozó kereskedő, de ez édeskevés.
Ha valaki, mégis megpróbálkozik vidéken terjeszteni az igét, hát előbb-utóbb belebukik. Legfőképp a gyökér felől bekövetkező táplálékhiány miatt.

Szerintem meg ez nem igaz. Ha igaz lenne, nem duplazodna evente a gepek szama.

Szerinted USA-ban “videken” mondjuk a Tampa nevu kisvarosban vannak Apple boltok? Ugyanugy el kell utaznia a fovarosba, New Yorkba Wainghtonba, stb.

Videken hany varosban van Media Markt, Kika, Ikea, Saturn?

Van internet, meg lehet rendelni, DHL 1 napon belul leszallitja. Reggel idecsorogsz, delutan ott van nalad a Macbook, kiprobalva, telepitve software update-ekkel.

A vilagon masutt egyebkent ossz vissz 35 % az Apple boom amirol irsz, nalunk meg 100%.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
07 January 2007 00:13
 
iJoe. - 06 January 2007 07:30 PM

“es pont ebben varok nagy javulast az Almajamtol”

Az Almárium Pro Kft látja el a szerviz szolgáltatást. Az AlmaJam egy hivatalos viszonteladó, köze nincsen a mi gépeink szervizeléséhez.

Jap, elirtam. Sok hulye Alma kezdetu cegnev :)

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
07 January 2007 00:13
 
xero - 06 January 2007 11:55 PM

Úgyvan!

Nincs igy.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
07 January 2007 00:15
 
ferinczjoci - 06 January 2007 11:58 PM

itt a pont.

Nem itt van.

Meglatjatok majd milyen lesz itthon 2007, elegetek lesz hamar a sok uj switcherbol :)

 
ferinczjoci
 
Avatar
 
 
ferinczjoci
Az összes posztok száma:  1505
Csatlakozva  18-06-2005
 
 
 
07 January 2007 00:22
 

lehet, hogy éppen tampában nincs, de abban bizos vagyok, hogy 150 km-en belül van egy apple termékek arusításával foglalkozó üzlet, és mivel pont egy szinte telejsen autópályázott részt említettél mások a távolságok mint nálunk, ráadásul amerikában nem ennnyibe kerülnek az apple gépek, főleg nem az ottani fizuhoz mérve.

mint vidékiként mondom, ha valami “nem végzetes” baja lenne a gépemnek kétszer is meggondolnám, hogy szervízbe viszem a macet, vagy inkább áthidalom a problémát. nem kötekedni akartam, egyébként a legtöbb kereskedő előtt le a kalappal, de ahogy DonDebr írta, a hibát a gyökereknél kell keresni…

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
07 January 2007 00:36
 

Nem akarok túl okoskodónak tűnni, de Tampában van Apple bolt... :) Bocs. Tényleg.

 
xero
 
Avatar
 
 
xero
Az összes posztok száma:  2800
Csatlakozva  25-11-2004
 
 
 
07 January 2007 00:51
 
Handras - 07 January 2007 12:13 AM
xero - 06 January 2007 11:55 PM

Úgyvan!

Nincs igy.

Jó nincsen :D

Amúgy velem türelmesek voltak én is az leszek a switcherekkel, csak ne legyen akkora a boom hogy már így is kissé defektes háttér szolgáltatások totálkárosak legyenek. Először a szervíz és alkatrész ellátást kell megfelelő mederbe terelni, egy kissé megrostálni a kereskedőket aztán lehet foglalkozni az új vevőkkel. Ugyebár házat is csak biztos alapokra szokás építeni.

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0