Botrányos Szerviz Magyarországon

 
szpedro84
 
Avatar
 
 
szpedro84
Az összes posztok száma:  218
Csatlakozva  24-12-2005
 
 
 
05 January 2007 06:05
 

Ja, és gratula iJoe 600 pontjához! Ez már valami! :D Tavaly még elég volt a 100 %, de idén már 150 lenne az igazi.

Bocs, nem lehetett kihagyni… :)

 
 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
05 January 2007 19:06
 
t@m - 04 January 2007 04:39 AM

Joci!!!! Macköszönném, ha segítene valaki az elmúlasztásában…!!!!!!!!!!

macbokon volt halott pixelem.
van egy widget, ami egy videokép szerűen villogtatja, váltogatja a fő színeket. gyorsan. azt odaviszed ahol a halott cucc van és egy finom ronggyal a kezedben masszírozni kezded a felületet. vigyázz, ne karcolóssal. és láss csidát, megjavul.

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 19:19
 
zsoltu - 05 January 2007 07:06 PM
t@m - 04 January 2007 04:39 AM

Joci!!!! Macköszönném, ha segítene valaki az elmúlasztásában…!!!!!!!!!!

macbokon volt halott pixelem.
van egy widget, ami egy videokép szerűen villogtatja, váltogatja a fő színeket. gyorsan. azt odaviszed ahol a halott cucc van és egy finom ronggyal a kezedben masszírozni kezded a felületet. vigyázz, ne karcolóssal. és láss csidát, megjavul.

Hát, ez úgy hangzik, mint a kézrátétellel mûtés, ennek ellenére hihetô.

 
 
marlon
 
Avatar
 
 
marlon
Az összes posztok száma:  163
Csatlakozva  11-04-2006
 
 
 
05 January 2007 19:20
 

Melyik ez a widget???

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 19:21
 

Sziasztok!

A Homáros cikk kapcsán jutottam el ide. Bár én örök PC-s maradok, mégis van néhány észrevételem, ami talán segít.

Grim: Nem az a legnagyobb baj, hogy heteket kell várni a javításra. Hanem az, hogy a fogyasztók nem ismerik a jogaikat, ha mégis, akkor sem állnak ki a jogaikért. Hány mac-es írt a panaszkönyvebe, ment el a Békéltető Testülethez, vagy kereste meg valamelyik fogyvédő hivatalt az ügyben? Bár a boltnak (ugyanis oda is visszaviheted a garis gépet) 15 nap alatti javításra kell törekednie, ha ennek nem tesz eleget,  és jelentős kényelmetlenséget okoz a gép hiánya, kérheted a cserét vagy elállhatsz a szerződésől. Ekkor ez eredeti vételár visszajár. Utána mehetsz a Békéltető Testülethez. Ezt sokan nem tudják, vagy nem akarnak küzdeni az igazukért. Bár a döntése nem kötelező érvényű, ha megjenik a neten a BT néhány döntése (márpedig megjelenik, ha a bolt nem hajtja végre), akkor az negatív reklám lesz a boltnak, szerviznek, és Apple-nek is.

Szirom: egyetértek iJoe-val, szívjon a szervizzel a kereskedő. A PTK alapján elvileg kérheted a hibás teljesítés miatt keletkezett károd megtérítését (pl utazási költség). Írj a panaszkönyvbe.

iJoe: amíg nem tudod a gépet rendeltetésszerűen használni, a garanciaidő meghosszabbodik. Pl ha bejelentetted a hibát, de a bolt hibájából nem tudod beadni javításra, vagy amig javítás alatt van. De ide tartozik az is, amikor szerintük megjavították, de átvétel után kiderül, hogy mégsem.

Az Apple Care hiába hosszabbítja meg a garit 3 évre, ha a szerviz hozzáállása nem változik.

Akit bővebben rédekelnek a jogai, várjuk a www.fogyasztovedelem.com-on.

 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
05 January 2007 19:24
 
tabisz - 05 January 2007 07:19 PM
zsoltu - 05 January 2007 07:06 PM
t@m - 04 January 2007 04:39 AM

Joci!!!! Macköszönném, ha segítene valaki az elmúlasztásában…!!!!!!!!!!

macbokon volt halott pixelem.
van egy widget, ami egy videokép szerűen villogtatja, váltogatja a fő színeket. gyorsan. azt odaviszed ahol a halott cucc van és egy finom ronggyal a kezedben masszírozni kezded a felületet. vigyázz, ne karcolóssal. és láss csidát, megjavul.

Hát, ez úgy hangzik, mint a kézrátétellel m?tés, ennek ellenére hihetô.

mindennek ellenére, tudok kézrátétellel is gyógyítani, papírom is van róla, de ez most nem az. maszírozni kell.

 
 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
05 January 2007 19:26
 
marlon - 05 January 2007 07:20 PM

Melyik ez a widget???

http://mac.softpedia.com/get/Dashboard-Widgets/Movies-TV/Pixel-Fix.shtml

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 19:36
 

toreki: nezz meg egy Machez jaro garancialevelet, az azon leirtak vonatkoznak a Mac gepek szervizelesere.

En eleg komolyan utananeztem, Apple ugyben nekem mint kereskedonek, 3 napig van barmifele kotelezettsegem, az is bizonyos feltetelek teljesulese mellett.

3 nap utan a garlevelen szereplo szervize minden felelosseg.

Ehez kepest 10 napon belul azonnal cserelunk ha gond van a geppel, ha van szabadon adunk cseregepet, ha par napon belul elojon egy pixelhiba, akkor csereljuk a gepet, hazhozszallitjuk a csere cuccokat, konfiguraljuk a pudvas routereket, telefonon orakon keresztul segitunk, stb stb stb.

Termeszetesen a kereskedo ahol tud segit a keretein belul, mert erdekunk, hogy a vevok elegedettek legyenek.

De a kereskedoi gyakorlat vagy elvek, illetve a jog ket teljesen kulonbozo dolog.

Az szerviz azert kapja a szazalekot az osszes altalunk eladott gep utan, hogy ok szivjanak a garos problemaknal, es naluk csapkodjak az asztalt ha az appe ket honapig nem kuld alkatreszt. Nekunk is lehetne szervizunk, de en nem akartam picit tobb penzert egy szervizt is uzemeltetni, es pluszban ideeskedni vele.

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
05 January 2007 19:44
 

Toreki: Igazad van, de sajnos a gyakorlat nem ilyen. Én elkértem az Intercasnál a panaszkönyvet. Erre azvolt a válasz, hogy NINCS. Mi az hogy nincs? Nincs és kész!.
Na erre megkerestem a fogyasztóvédelmet, akik le se sz.rták a fejemet. A válaszukban kritizálták a bejelentésemet, hogy nem támasztottam alá. (Megjegyzem, csatolva voltak a munkalapok is). Erre újre elküldtem a panaszomat válaszul, jelezve, hogy ott vannak csatolva és, hogy eredetileg is ott voltak. Erre ugyanazt a választ kaptam. Szal a fogyasztóvédelem csak a nevében az nálunk sajna. :(

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 19:55
 
Grim - 05 January 2007 07:44 PM

Toreki: Igazad van, de sajnos a gyakorlat nem ilyen. Én elkértem az Intercasnál a panaszkönyvet. Erre azvolt a válasz, hogy NINCS. Mi az hogy nincs? Nincs és kész!.
Na erre megkerestem a fogyasztóvédelmet, akik le se sz.rták a fejemet. A válaszukban kritizálták a bejelentésemet, hogy nem támasztottam alá. (Megjegyzem, csatolva voltak a munkalapok is). Erre újre elküldtem a panaszomat válaszul, jelezve, hogy ott vannak csatolva és, hogy eredetileg is ott voltak. Erre ugyanazt a választ kaptam. Szal a fogyasztóvédelem csak a nevében az nálunk sajna. :(

Szerintem is csak elvben van igaza a fogyasztóvédelemnek, nekem is volt már néhány ügyem velük, de sajnos eléggé inkompetensek. Alapfizuért ülnek a székükben, és semmi sem hajtja ôket, hogy valóban segítsenek.

A fogyvédelemtôl függetlenül azonban az említett jogok alapján sikerre vihetôek ezeke a perek.

 
 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
05 January 2007 20:13
 

(Szerk: bocsi az alábbi hozzászólásom kicsit ingerült hangneméért, nem kötözködés a szándékom, csak nagyon meglepődtem azon, hogy van aki teljesen természetesnek vesz bizonyos elvek alapján elképzelhetetlen dolgokat.)

Handras: ne haragudj, ne nagyon nagyon elképesztó butaságokat mondasz, a hozzáállásod alapjaiban hibás.
“nezz meg egy Machez jaro garancialevelet, az azon leirtak vonatkoznak a Mac gepek szervizelesere”
“3 napig van barmifele kotelezettsegem”, “3 nap utan a garlevelen szereplo szervize minden felelosseg. “
“a kereskedo ahol tud segit a keretein belul”

Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor kérdezz, ne állíts :)

Ha te fogyasztóknak árulsz termékeket, akkor az felelősséggel is jár, nem csak haszonnal :P Nem futár vagy, hanem forgalmazó.

Ha te eladsz egy számítógépet akkor a hatályos magyar jogszabályok szerinti jótállási és szavatossági kötelezettséggel tartozol, ha a Mac mást ír a garijegyre, akkor saját üzleti kockázatodra áthidalod a különbséget.

Felelősséged legalább 3 évig fennáll szavatosság esetében (ez ugyanis a jogvesztó határidő) illetve jótállás esetében a jótállás teljes időtartama alatt, ami ugye legalább 1 év, de lehet, sőt, kötelező lehet többet vállalni.

Szóval a kereskedő nem segít, nem szivességet tesz, hanem vállalja a felelősséget.

Abban egyetértek, hogy a kereskedői gyakorlat néha jogszabályokba ütközik, ez azonban nem mentség, hanem ciki.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 20:41
 
Joooe - 05 January 2007 08:13 PM

Handras: ne haragudj, ne nagyon nagyon elképesztó butaságokat mondasz, a hozzáállásod alapjaiban hibás.
“nezz meg egy Machez jaro garancialevelet, az azon leirtak vonatkoznak a Mac gepek szervizelesere”
“3 napig van barmifele kotelezettsegem”, “3 nap utan a garlevelen szereplo szervize minden felelosseg. “
“a kereskedo ahol tud segit a keretein belul”

Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor kérdezz, ne állíts :)

Ha te fogyasztóknak árulsz termékeket, akkor az felelősséggel is jár, nem csak haszonnal :P Nem futár vagy, hanem forgalmazó.

Ha te eladsz egy számítógépet akkor a hatályos magyar jogszabályok szerinti jótállási és szavatossági kötelezettséggel tartozol, ha a Mac mást ír a garijegyre, akkor saját üzleti kockázatodra áthidalod a különbséget.

Felelősséged legalább 3 évig fennáll szavatosság esetében (ez ugyanis a jogvesztó határidő) illetve jótállás esetében a jótállás teljes időtartama alatt, ami ugye legalább 1 év, de lehet, sőt, kötelező lehet többet vállalni.

Szóval a kereskedő nem segít, nem szivességet tesz, hanem vállalja a felelősséget.

Abban egyetértek, hogy a kereskedői gyakorlat néha jogszabályokba ütközik, ez azonban nem mentség, hanem ciki.

Nem keveset beszélgetünk a fogyasztó védelemmel erről mert tudni akartuk mi a helyzet kishazankban. Azt az infot kaptuk : az importőrnek kötelesege a szerviz háteret megteremteni , a mi közvetlen felelőségőnk 72 óráig tart utána a garancialevélen feltüntetett cég illetve cégek felelnek (jelen esetben ITM-CE Kft ,Intercas) , alkatrész ellátásról az importőr kőteles gondoskodni , ha a szakszerviz ad igazolást a gép javithatatlanságárol , a harmadik javításról illetve arról , hogy csak veszteségesen a gép értékénél többért lehet javítani ,na akkor vagyunk mi még bármire kőtelesek.

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 20:49
 

Joooe:

Rosszul tudod. Nezz utana.

A garlevel szerzodesnek minosul a vasarlo es az elado kozott, ez ervenyes.

A jogszabolyok is azert valtoztak meg, mert a birosagon a szervizek konnyeden tudtak igazolni, hogy a kulfoldi anyaceg nem kuldte idoben az alkatreszt, ezert van mar csak annyi a jogszabalyban, hogy torekedniuk kell a ket hetes javitasra.

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 20:50
 

Handras: Az eladó csak ugyanolyan, vagy kedvezőbb feltételekkel vállalhat jótállást vagy szavatosságot, mint amint a törvények előírnak.

Szerk: Hidd el, Joooe jól tudja. Olvass bele kicsit a Mistral topicba. Õk is azt hiszik, hogy a garijegyük a mérvadó. Mostanában sokszor koppantak.

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 1. § (2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el.

Szerintem ez elég egyértelmű.


tabisz: A fogyasztóvédelem régen hivatalként eljárt az ügyben, ma viszont csak tanácsot ad. Egyes esetekben büntetheti a céget, de ez nem oldja meg a problémád. Az ügyet neked kell végigvinned. Ha beleolvasol a fórumunkba, láthatod, hogy akik végigcsinálták a javasolt procedúrát többségiben sikeresen jöttek ki belőle (kivéve, aki felszámoltatta a céget 30 ezer forintért). :)

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 20:55
 
toreki - 05 January 2007 08:50 PM

Handras: Az eladó csak kedvezőbb feltételekkel vállalhat jótállást vagy szavatosságot, mint amint a törvények előírnak.

tabisz: A fogyasztóvédelem régen hivatalként eljárt az ügyben, ma viszont csak tanácsot ad. Egyes esetekben büntetheti a céget, de ez nem oldja meg a problémád. Az ügyet neked kell végigvinned. Ha beleolvasol a fórumunkba, láthatod, hogy akik végigcsinálták a javasolt procedúrát többségiben sikeresen jöttek ki belőle (kivéve, aki felszámoltatta a céget 30 ezer forintért). :)

Nem ,rosszul fogalmazol , minimum a törvény által írtakat kell betartani , szóval nem csak kedvezobbet, hanem szóról szóra ugyan azt is valalhatja.

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 20:57
 

toreki: ertsd meg, hogy a garanciat a szerviz intezi, szazszor le lett irva. Ha szervizt bepereled, akkor ok tovabbitanak a forgalmazo fele, aki az ITM CE.

Engem hiaba perelsz be, nem is lehetne miert. Nincs szervizem, nincs nalam a gep, semmifele rahatasom nincs a szerviz idotartamra.

Mondom 72 oraig lehet nalunk megoldani, utana szerviz.

Feketen feheren ott van, hogy meghibasodas eseten vigye ebbe vagy abba a szervizbe.

Akkor perelheted be a boltot, ha mondjuk az a Granatalma, vagy Starging, vagy az A4, nekik sajat szervizuk van, es a garlevelukon is az szerepel, hogy vallaljak a jotallast.

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 20:58
 

Jogos, javítottam. Köszi

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 21:00
 

Handras: nem számít, hogy nincs szervized. A vevő veled áll szerződéses viszonyban, a törvény szerint neked kötelességed átvenni a gépet, és gonsoskodni a javításról. Akkor is, ha a garijegyen más szerepel. Az, hogy te elviszed a szervizbe, magánügy. A szerviz csak a teljesítési segéded. A vevő viheti a szervizbe is, de csak saját akaratából. Légy szives olvasd el az ide vonatkozó jogszabályokat, különsös tekintettel arra, amit az előbb idéztem.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 21:08
 

toreki el olvastuk a jogszabályokat , ki kértük a fogyasztó védelem véleményét , jogászét stb. Amit feljebb írtam azt az infot kaptuk és csak tudják miről beszélnek.
Néz meg egy Mediamarktot . 72 óra után hozzájuk viszed a cuccot mit mondanak? Vid el a megjelölt szakszervizbe , ha adnak csere papírt ok utána cserelik de addig semmit nem csinálnak .

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 21:12
 

“A fogyaszto a termek rendeltetesszeru hasznalata soran bekovetkezett meghibasodasa eseten panasszaval a forgalmazohoz fordulhat, a kijavitas iranti igenyet a forgalmazo altal feltuntetett javitoszolgalatnal kozvetlenul is ervenyesitheti.”

Tehat ide is oda is mehet, de celszerubb a szervizbe menni, es veluk tartani a kapcsolatot, mert ha a forgalmazonak nincsen sajat szervize, akkor meg lassabban intezodik a javitas, illetve tobb emberen megy keresztul a kommunikacio.

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 21:17
 

Ha én beviszem, akkor nekem 72 óra után is át fogják venni, és ők fogják elküldeni a szervizbe. Ebben biztos vagyok. Ugyanis nem hiányzik nekik egy fogyasztóvédelmi bírság.

Szerk: Kár ezen vitatkoznunk, úgy látom a vélemények nem fognak közeledni egymáshoz.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 21:19
 

Itt az a gond ,hogy a kiskereskedő hiába szeretne nektek jobb szolgáltatást nyújtani erején felül nem tud teljesíteni , jelen pillanatban nekünk pl. 3db gépünk van kint a szerviz balfaszsága miatt , hogy az ügyfél dolgozni tudjon , de kérdezd meg iJoe-e neki is menyi pénze rohad ilyen cuccokban. Egyszerűen hiába akarnánk mindenkinek segíteni nem tudunk mert lehúzhatnánk a rollot . Ráadásul úgymond fizetünk is a szerviznek azzal a forgalmunk után nekik járó 1 százalákal, szóval nekik kéne megoldani ezt.

 
 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 21:20
 

Handras: akkor célszerűbb a szervizbe mennie, ha nem 150 km-re van. Pl vidéken vesz valami a vevő, és Pestre küldik szervizeltetni. Ilyenkor a szállítást oldja meg a bolt . A lényeg, hogy a fogyasztó választhat, hova viszi, nem a bolt.

Ninja: Ebben teljesen igazad van. Azonban a bolt nem háríthatja át a szerviz hibáját a fogyasztóra. Felelősséggel tartozik az ő munkájáért is. Rosszabb esetben pereskedhet a szervizzel. Ezért védi a törvény a fogyasztót, hogy ő alapból érvényesíteni tudja a jogait. Sajnos ez a hozzáállás az egész számtech piacon megvan. A kisker a fogyasztó kárára próbálja érvényesíteni azt, amit a szervizzel/nagykerrel/importőrrel/gyártóval szemben csak per útján tudna. Számára ez a könnyebbik út, mert a legtöbb vevő nincs tisztában a jogaival. Ha meg mégis, a bolt úgyis elhajtja, hogy “a mi jogászunk ezt jobban tudja”.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 21:21
 
toreki - 05 January 2007 09:17 PM

Ha én beviszem, akkor nekem 72 óra után is át fogják venni, és ők fogják elküldeni a szervizbe. Ebben biztos vagyok. Ugyanis nem hiányzik nekik egy fogyasztóvédelmi bírság.

Szerk: Kár ezen vitatkoznunk, úgy látom a vélemények nem fognak közeledni egymáshoz.

Termeszetesen atvesszuk, ha mindenaron nalunk akarod hagyni, de elmondjuk, hogy sokkal celszerubb ha egyenest a szervizbe kerul a gep.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 21:25
 
toreki - 05 January 2007 09:20 PM

Handras: akkor célszerűbb a szervizbe mennie, ha nem 150 km-re van. Pl vidéken vesz valami a vevő, és Pestre küldik szervizeltetni. Ilyenkor a szállítást oldja meg a bolt . A lényeg, hogy a fogyasztó választhat, hova viszi, nem a bolt.

Mi Pesten vagyunk es Pesten van a szerviz is :)

“A rogzitett bekotesu, illetve a 10 Kg-nal nagyobb tomegu, vagy tomegkozlekedesi eszkozon csomagkent nem szallithato eszkozoket a helyszinen kell javitani, vagy ha ez nem megvalosithato, akkor a forgalmazonak kell gondoskodnia a szallitasrol.”

Ezt egyebkent meg sosem kerte senki, mert nem szeretnek az emberek, ha mondjuk DHL dobalna a gepuket a szervizig meg vissza.

 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
05 January 2007 21:26
 

Először is mégegyszer bocsi a hangnemért az előző hozzászólásomban, tényleg nem szokásom az ilyesmi, de bosszant az eset, és az a hozzáállás ami ezen keresztül megnyilvánul, pedig személyesen nem is vagyok érintett :)

Handras nem értek veled egyet, és azt hiszem ha úgy lenne ahogy te mondod tudnék róla, de ha alá tudod támasztani az álláspontodat jogszabályokkal, bírósági határozatokkal, vagy bármilyen jogilag releváns ténnyel, akkor kérlek tedd meg.

De nézzük hogy is van ez az én ismereteim szerint :)

A jótállás szerződést biztosító mellékkötelezettség, valamely szerződés hibás teljesítésének jogkövetkezménye és nem önálló szerződés. Fogalmilag olyan. Olvasd el a Ptk. 248.§ környékét. Esetleg tudnám ajánlani a Legfelsőbb Bíróság Polgári Kollágiumánk véleményét a hibás teljesítés jogértelmezési kérdéseiről (lb.hu honlap).Jótállás mindig valamely szerződéshez kötötten jön létre. A fogyasztó egyetlen szerződést köt: a kereskedővel köt egy adásvételi szerződést. Ennek a szerződésnek a hibátlan teljesítéséért kell legalábbb a 151/2003-as korm. rendelet alapján jótállást vállalni. Ez alól téged az ég világon semmi nem mentesít, még ha a fogyasztó kifejezetten beleegyezik, hogy nem kell neki jótállás, az sem, a szabályozás féloldalasan kogens a fogyasztó hátrányára semmi módon nem lehet eltérni tőle.

Ha arról van szó, hogy kit pereljen a fogyasztó: csakis téged perelhet, a kereskedőt, azt, akivel az adásvételi szerződést megkötötte, bárki mást perel a bíróság jogviszony hiányában el fogja utasítani a keresetet. (lásd pl. BH1996.600., BH1990. 139.)

Pontosan úgy van ahogy toreki mondta, mivel a fogyasztó mással nem áll szerződéses viszonyban, csak a szerződéses partnernél érvényesíthet szerződésszegésre alapított igényt. Opcionálisan jöhet be a képbe szerviz, a fogyasztó választása szerint, ekkor a szerviz a kötelezett teljesítési segédjeként jár el, tehét eljárását úgy kell tekinteni, mintha a kötelezett maga járna el. Tehát a szerviz az nem kötelezett, hanem a kötelezett helyett jár el.

Ninja hidd el, köztünk is van jogász, sőt mi is megismertük “a fogyasztóvédelem véleményét” többek között több személyes találkozó során hozzáértő emberekkel, nem valami félreértelmezett telfonbeszélgetésről van szó xy ügyintézővel, hanem a tájékoztatási főosztály komoly álláspontjáról.

Egyszerűen a fogyasztó felé a kereskedő felel, praktikus okoból elmehet közvetlenül is a szervizhez, de ez sosem kötelező, és a kereskedő dolga a gyártóval, az importálóval, szervizzel a jogviszonyok rendezése, neki a fogyasztó felé helyt kell állni, ez biztos.
Természetesen ha a hibás teljesítés nem a kereskedő saját hibája, akkor visszkereset címén követelheti a fogyasztóval szembeni helytállásból eredő kárát a valódi károkozótól, de nem küldheti el a fogyasztót azzal, hogy ő ártatlan minta ma született bárány.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 21:27
 
toreki - 05 January 2007 09:20 PM

Handras: akkor célszerűbb a szervizbe mennie, ha nem 150 km-re van. Pl vidéken vesz valami a vevő, és Pestre küldik szervizeltetni. Ilyenkor a szállítást oldja meg a bolt . A lényeg, hogy a fogyasztó választhat, hova viszi, nem a bolt.

Igen be hozhatod hozzánk is ,meg stb de utána mi elvisszük ugyebár a szervizbe, szerviz üldögél r rajta , nekünk a javítási időbe se jogunk se lehetőségünk nincs bele szólni, cserélni nem cserélhetjük a szerviz papírja nélkül , vissza nem fizethetünk a szerviz papírja nélkül. Szóval ugyan ott vagyunk ahol a part szakad.

 
 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
05 January 2007 21:29
 
-=Ninja=- - 05 January 2007 09:27 PM

Igen be hozhatod hozzánk is ,meg stb de utána mi elvisszük ugyebár a szervizbe, szerviz üldögél r rajta , nekünk a javítási időbe se jogunk se lehetőségünk nincs bele szólni, cserélni nem cserélhetjük a szerviz papírja nélkül , vissza nem fizethetünk a szerviz papírja nélkül. Szóval ugyan ott vagyunk ahol a part szakad.

Nem mutogathatsz a szervizre ha gáz van, neked a fogyasztó felé helyt kell állni, utána te azt leverheted a szervizen, vagy egyéni megállapodások alapján akin tudod.

 
Spajder
 
Avatar
 
 
Spajder
Az összes posztok száma:  2667
Csatlakozva  07-01-2005
 
 
 
05 January 2007 21:39
 

Azért itt páran összehordanak hetet-havat. Jó lenne, ha legalább a kereskedő tisztában lenne vele, hogy mit ad el és hogyan, mert ez a hadoválás elkeserítő. Hogy mire gondolok: pl “Mondom 72 oraig lehet nalunk megoldani, utana szerviz.  Feketen feheren ott van, hogy meghibasodas eseten vigye ebbe vagy abba a szervizbe”, erre ráerősítve “Néz (sic!) meg egy Mediamarktot . 72 óra után hozzájuk viszed a cuccot mit mondanak? Vid (sic!) el a megjelölt szakszervizbe”, majd mikor erre jön a jogi rész a másik fél részéről, akkor: “Termeszetesen atvesszuk, ha mindenaron nalunk akarod hagyni, de elmondjuk, hogy sokkal celszerubb ha egyenest a szervizbe kerul a gep.” “Igen be hozhatod hozzánk is ,meg stb de utána mi elvisszük ugyebár a szervizbe..szóval ugyan ott vagyunk ahol a part szakad”

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 21:44
 

Van előnye a szerviznek is. Ha egyből oda viszed, akkor nem kell megvárnod, amig a bolt hetente egyszer kegyeskedik elvinni az összes hibás cuccot, meg majd visszahozni. Ezzel megrövidül az ügyintézés. Ezenkívül el sem hozod, ha ott kiderül, hogy nem jól csinálták meg. Azonban a bolt erre nem kötelezheti a fogyasztót.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 21:51
 
Joooe - 05 January 2007 09:29 PM
-=Ninja=- - 05 January 2007 09:27 PM

Igen be hozhatod hozzánk is ,meg stb de utána mi elvisszük ugyebár a szervizbe, szerviz üldögél r rajta , nekünk a javítási időbe se jogunk se lehetőségünk nincs bele szólni, cserélni nem cserélhetjük a szerviz papírja nélkül , vissza nem fizethetünk a szerviz papírja nélkül. Szóval ugyan ott vagyunk ahol a part szakad.

Nem mutogathatsz a szervizre ha gáz van, neked a fogyasztó felé helyt kell állni, utána te azt leverheted a szervizen, vagy egyéni megállapodások alapján akin tudod.

Mutogathatok , mivel a törekvés címszó ott van a törvényben , mutogathatok , mert ok tudjak bizonyítani , hogy ok azonnal szét szedték és megrendeltek az alkatrészt és annak a szállítására varunk és ezzel ok a törekvésnek eleget is tettek… Csere készülék adási kötelezettségünk nincs de megpróbálunk adni,  mint feljebb leírtuk nekünk is végesek a lehetőségeink. A szerződéstől való elállás feltételei szintén nem szabályozottak kis hazánkban. Szerintem ahelyett hogy a kiskereskedőkel vívtok csatát először a jogalkotókkal kéne…

 
 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 22:01
 

Akkor törekedtek a 15 napos javításra, ha átvétel után szétszedték, megállapították a hibát, és levették a polcról a hibás alkatrészt, amit cserélni kell. Mivel eleve tudják, hogy az alkatrész rendelés miatt kicsúsznak a 15 napból, nem tesznek eleget a törvénynek, csak úgy látszik, és sok vevő ezt megeszi.

A fogyasztónak még végesebbek a lehetőségei, mint az eladónak. Ezért védi őt a törvény.

A szerződéstől való elállás elég jól szabályozott, néhány apróság van benne, ami nem egyértelmű. Ilyenek: mi számít jelentős kellemetlenségnek, mikortól tekinthető hibának egy esztétikai hiba, stb. Tudnál konkrétumot mondani, mi nem szabályozott?

 
Shadwell
 
Avatar
 
 
Shadwell
Az összes posztok száma:  240
Csatlakozva  06-06-2004
 
 
 
05 January 2007 22:04
 

Téma lezárva.

 
Joooe
 
Avatar
 
 
Joooe
Az összes posztok száma:  7
Csatlakozva  05-01-2007
 
 
 
05 January 2007 22:10
 
-=Ninja=- - 05 January 2007 09:51 PM

Mutogathatok , mivel a törekvés címszó ott van a törvényben , mutogathatok , mert ok tudjak bizonyítani , hogy ok azonnal szét szedték és megrendeltek az alkatrészt és annak a szállítására varunk és ezzel ok a törekvésnek eleget is tettek… Csere készülék adási kötelezettségünk nincs de megpróbálunk adni,  mint feljebb leírtuk nekünk is végesek a lehetőségeink. A szerződéstől való elállás feltételei szintén nem szabályozottak kis hazánkban. Szerintem ahelyett hogy a kiskereskedőkel vívtok csatát először a jogalkotókkal kéne…

Nagyon tévesen értelmezed a “törekedni kell” fordulatot a jogszabályban. Ez nem azt jelenti, hogy mentesül a felelősség alól a kötelezett ha a rendellenesség nem róható fel neki. A szavatosság és jótállás természetükből adódóan olyan felelősségek, amiknek nem feltétele a közvetlen felróhatóság. A “törekedni kell” fordulat lazít egy kicsit a határidőn, de nem jelenti a kötelezett felmentését, pusztán irányt mutat a törvény “megfelelő határidő” és “jelentős kényelmetlenség” feltételeinek értelmezéséhez.
A szavatosság és jótállás felróhatóságtól függetlensége olyan törvényből következő körülmény, amit egyébként alkotmányosan miniszteri rendelet aligha írhat felül.

Megfordítva a dolgot: Szerintem ahelyett hogy a fogyasztókkal vívtok csatát először a jogalkotókkal kéne…
Egyébként nagyon szűkös leheteőségeim szerint igyekszem azon, hogy véleményem eljusson a jogalkotóhoz (nem csak a fogyasztót védő, hanem a jelenlegi helyzetnél életszerűbb dolgokat preferálok), de én nagyon messze vagyok a tűztől.

De msot ezek a jogszabályok, és nehogy már nektek álljon feljebb, ha valaki felhénytorgatja, hogy nem tartjátok be.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
05 January 2007 22:11
 
toreki - 05 January 2007 10:01 PM

Akkor törekedtek a 15 napos javításra, ha átvétel után szétszedték, megállapították a hibát, és levették a polcról a hibás alkatrészt, amit cserélni kell. Mivel eleve tudják, hogy az alkatrész rendelés miatt kicsúsznak a 15 napból, nem tesznek eleget a törvénynek, csak úgy látszik, és sok vevő ezt megeszi.

A fogyasztónak még végesebbek a lehetőségei, mint az eladónak. Ezért védi őt a törvény.

A szerződéstől való elállás elég jól szabályozott, néhány apróság van benne, ami nem egyértelmű. Ilyenek: mi számít jelentős kellemetlenségnek, mikortól tekinthető hibának egy esztétikai hiba, stb. Tudnál konkrétumot mondani, mi nem szabályozott?

Ennek a törekvés részének néz utána mert amit le írtam mar annak számít, az elállásnál amit le írtál bőven elég gond.

 
 
Shadwell
 
Avatar
 
 
Shadwell
Az összes posztok száma:  240
Csatlakozva  06-06-2004
 
 
 
05 January 2007 22:18
 

Ha a szerviz nem él panasszal alkatrész beszálítója ellen, nem is “törekszik” megjavítani a hibát 15 napon belül. Pl. HA én Budapestről Pécsre “törekszem” Akkor felülök az első vonatra. Ha azt mondják a MÁV-nál hogy az első vonat pécsre jövő héten megy, valószínüleg panasszal fogok élni, mivel irreálisnak érzem a járatgyakoriságot.
Hm.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
05 January 2007 22:45
 

“Van előnye a szerviznek is. Ha egyből oda viszed, akkor nem kell megvárnod, amig a bolt hetente egyszer kegyeskedik elvinni az összes hibás cuccot, meg majd visszahozni.”

Ez megint igazságtalanul általánosító kijelentés. Nálunk külön részmunkaidős alkalmazott dolgozik annak érdekében, hogy ha kell, akár naponta többször is elvigye a dolgokat a szervizbe, reklamáljon nekik, írásbeli panaszokat kifejezésre juttasson. (Ugyan erre nem vagyunk kötelesek, csak 10 kg fölötti terméknél kell biztosítani a beszállítást.) Szóval nem heti egy alkalomról és nem kegyeskedésről van szó. Nem szerencsés az ilyen általánosítás. Én például inkább mondom az ügyfeleknek, hogy hozzám juttassák vissza a hibás terméket, mert nem akarom, hogy néhány idén nyári tapasztalatom után a szervizet látva az ügyfeleknek elmenjen a kedvük az Apple világtól egy életre. Kicsit rosszul passzol a vállalkozás imidzséhez az adott szerviz ügyfél kommunikációja. (Nem a kis lakással és a zsúfoltsággal van a baj, mert attól még lehetnének készségesek és profik. A hangnemmel van baj ott. Ezért nem jó, ha az ügyfél ezzel szembesül.)

 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 22:51
 

iJoe: Igazad van, hamut szórók a fejemre. Tényleg vannak kivételek, aminek örülök. Csak annak nem, hogy kivételek, és nem ez a természetes. :-)

 
kesigomu
 
Avatar
 
 
kesigomu
Az összes posztok száma:  1127
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
05 January 2007 22:51
 

Most meg már az Index főoldalán van az a Tékozló Homáros cikk, vagyis ez egy újabb? A közvetlen link az index honlapjáról a Tékozló Homárra ugrik és ott már plusz két szervízes cikk van:

http://index.hu/homar/index.php?title=re_csak_a_hulye_vesz_itthon_macintosht_1&more=1&c=1&tb=1&pb=1

http://index.hu/homar/index.php?title=markaszervizrol_jot_vagy_semmit_1&more=1&c=1&tb=1&pb=1

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 23:09
 

Kedves toreki: Ninjával egyetértek abban, hogy a fogyasztóvédelemnek elsô sorban a jogalkotási procedúrában kellene védeni a fogyasztók érdekeit, nem a kereskedôket okítani. Nem mellékes, hogy ninjával szinte semmi másban sem tudok egyetérten, legfôképpen a hozzáállásával nem. Nyilvánvalóvá vált - mivel Ôk is utánajártak a dolognak -, hogy elég jól fölvértezte magát érvekkel ahhoz, hogyan is tud kibújni mint kereskedô (vagy elhitetni a vevôvel, hogy nem tehet semmit) a jótállási kötelezettsége alól: csak törekedni kell…, jobban jár, ha egyenest a szervízbe viszi…, stb.
Viszont mindenképpen dicséretes, hogy egy fogyasztóvédô valóban igyekszik fölvilágosítani a fogyasztókat a jogaikról és lehetôségeikrôl. Korábbi, fogyvédelmet bíráló hozzászólásom természetesen nem Neked szólt, hanem azoknak az unott, féleszû kollégáknak, akikkel eddig összehozott a sors. Kár, hogy annak idején nem sikerült Veled beszélnem…
Joooe: Pontosan úgy vannak a dolgok, ahogy mondod. A kereskedôvel köt szerzôdést a vevô, nem a garanciális szervízzel. A kereskedônek kötelessége szervízt biztosítani ahhoz, hogy teljesíthesse a jótállási kötelezettségét (nem felelôsségét). Már többször igyekeztem fölhívni a kereskedôk és a vásárlók figyelmét erre, azaz egyszerûen nem lehet a szervízre mutogatni, ha a kereskedônek többletköltsége, kára merül föl azzal kapcsolatban, hogy valóban próbál segíteni vevôinek pl. cseregéppel, mert a szervíz olyan lassan dolgozik, akkor simán perelhetnék a szervizet. Ezért mondtam, hogy jogilag a kereskedô elsôdleges érdeke a jól mûködô szervíz.
toreki: a szervíz perlésével kapcsolatban alapesetben igazad van, hogy kogviszony hiányában el fogja utasítani a bíróság a keresetet és kioktat, hogy indítsam meg újra ugyanezt a kereskedô ellen. Azonban különleges esetben, ha valaki alaposan megindokolja, hogy miért a szervízt perli a kereskedô helyett, akkor helyt adhat egy ilyen keresetnek is.
Saját példám: évekkel ezelôtt ugyanazzal a hibával 4-5-ször vittem be az autómat javításra napokra hetekre (naná, hogy fölment bennem a pumpa), utoljára olyan sokáig javították (már a fél motort kicserélték), hogy bepereltem a szervízt. Másfél év és plusz 70000 km után nyertem, és kaptam egy nullkilométerest a 2,5 éves helyett.
Ezért írtam korábban, és most is tartom, hogy szerintem akiknek hónapokig javítják a gépét, vagy többször ugyanazzal a hibával, az - ha nem vét eljárási hibát - szinte biztosan megnyeri a pert, és választhat, hogy kéri vissza a vételárat, vagy kér egy ugyanolyan, vadiúj macet.
Természetesen nem az a cél, hogy szétpereljük a kereskedôket, hanem az, hogy olyan gépeket adjanak el nekünk amelyik nem romlik el, vagy ha mégis, akkor olyan szervízhálózatot tartsanak fenn, ahol ésszerû határidôn belül megjavítják a gépet. Ismételten: az ilyen szervíz fenntartása minden szervíznek kötelessége, de a jogi kockázatok miatt elemi érdeke is. Ezt értsétek meg!

 
 
toreki
 
Avatar
 
 
toreki
Az összes posztok száma:  11
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
05 January 2007 23:36
 

tabisz: sem Joooe, sem én nem vagyunk főűllűsú fogyasztóvédők. Egyszerű fogyasztók vagyunk. viszont saját tapasztalat árán megtanultuk a jogszabályokat, és a fórum fenntartásával segítünk másoknak. Van köztünk jogász is, és ha valami nem egyértelmű megyünk FVF-hez értelmezésért és találkozunk is néha.

A link végéhez egy megjegyzés: a kicserélt alkatrészre, vagy gépre újrekezdődik a garancia az eredeti feltételek szerint. Nem 3 hónap jár, mert az eladó vagy szerviz úgy gondolja.

 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
06 January 2007 00:14
 
tabisz - 05 January 2007 11:09 PM

...
Saját példám: évekkel ezelôtt ugyanazzal a hibával 4-5-ször vittem be az autómat javításra napokra hetekre (naná, hogy fölment bennem a pumpa), utoljára olyan sokáig javították (már a fél motort kicserélték), hogy bepereltem a szervízt. Másfél év és plusz 70000 km után nyertem, és kaptam egy nullkilométerest a 2,5 éves helyett.
...

Némiképp OFF, de érdekel:
Hogy is történt ez? A kereskedésben lévő szervizt perelted, vagy a perben a kereskedés volt az alperes?
Köszi a választ!

Üdv:
Charlie

 
 
Imre01
 
Avatar
 
 
Imre01
Az összes posztok száma:  848
Csatlakozva  15-07-2004
 
 
 
06 January 2007 00:27
 

Handras, Ninja: Miért izgatjátok magatokat ilyenek miatt?? Toreki és Joooe is csak azért regisztrált hogy egy általuk egyáltalán nem ismert dolgot fikázzon. Ezen a fórumon már jóideje csak a pocskondiázás és a fikázás megy, semmi nem jó, semmi nem tettszik. A fórum színvonala soha nem látott mélységbe süllyedt… Szerintetek jómagam és Tomacher kolléga miért nem látogatja már a fórumot?
Õszintén sajnálom a friss maceseket….

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
06 January 2007 00:37
 
CharlieBrown - 06 January 2007 12:14 AM
tabisz - 05 January 2007 11:09 PM

...
Saját példám: évekkel ezelôtt ugyanazzal a hibával 4-5-ször vittem be az autómat javításra napokra hetekre (naná, hogy fölment bennem a pumpa), utoljára olyan sokáig javították (már a fél motort kicserélték), hogy bepereltem a szervízt. Másfél év és plusz 70000 km után nyertem, és kaptam egy nullkilométerest a 2,5 éves helyett.
...

Némiképp OFF, de érdekel:
Hogy is történt ez? A kereskedésben lévő szervizt perelted, vagy a perben a kereskedés volt az alperes?
Köszi a választ!

Üdv:
Charlie

Csak röviden: a szervízt pereltük, mert elkövetett egy konkrét hibát, és szerencsém volt, hogy sem a bíróság, sem az alperes nem vizsgálták a szerzôdéses viszonyokat tüzetesebben, mert elmerültek a részletekben. Az adott részletben valóban hibásak voltak, úgyhogy ha mégis kiderül, hogy rossz jogalap, és újra pereljük a kereskedôt és megnyerjük. Valszeg a szervíz is tudta ezt, ill. azt is, hogy a kereskedô behajtaná a szervizen, de az újabb perrel többet buktak volna, mert addigra 4 éves lett volna az autó. Duzzogva, de kicserélték. Ez a szervíz-tulajdonos azóta az ominózus márkának az elsô embere itthon, a szerelôrôl nem hallottam. Ma már egybôl a kereskedôt perelném, mert idôközben én is tanultam. Akkor nekünk volt szerencsénk.

Amikor arról vitatkozunk itt a fórumon, hogy mit is jelent a 15 napos javítási határidôre való törekvés, akkor ugyanúgy elveszünk a részletekben, mert azt gondoljuk, hogy a jótállás abban áll, hogy x napon belül javít a szervíz. Nem gyôzöm hangsúlyozni, hogy a jótállás fogalma azt jelenti, hogy az eladó (kereskedô) jótáll azzért, hogy az a termék mûködni fog. A számviteli törvény még olyat is elôír, hogy a jótállási kötelezettségek anyagi fedezetére megfelelô tartalékkal kell rendelkezni, azaz nem lehet kifogás, hogy nincs erre elég pénze a kereskedônek jól mûködô szervízszolgáltatás fenntartására, mint ahogy itt sokszor elhangzik.

 
 
gyzsolt
 
Avatar
 
 
gyzsolt
Az összes posztok száma:  3147
Csatlakozva  19-03-2006
 
 
 
06 January 2007 01:09
 
Imre01 - 06 January 2007 12:27 AM

Handras, Ninja: Miért izgatjátok magatokat ilyenek miatt?? Toreki és Joooe is csak azért regisztrált hogy egy általuk egyáltalán nem ismert dolgot fikázzon. Ezen a fórumon már jóideje csak a pocskondiázás és a fikázás megy, semmi nem jó, semmi nem tettszik. A fórum színvonala soha nem látott mélységbe süllyedt… Szerintetek jómagam és Tomacher kolléga miért nem látogatja már a fórumot?
Õszintén sajnálom a friss maceseket….

Nana!

Ez igenis fontos. Eddig sem tetszett már egyes kereskedők hozzáállása a témához. Itt a fórumon már egy-két boltról már sajnos kiderült, hogy nem fogok ott semmit venni, még ha nem is drágák…

 
JamesTKirk
 
Avatar
 
 
JamesTKirk
Az összes posztok száma:  2271
Csatlakozva  17-02-2005
 
 
 
06 January 2007 01:19
 
gyzsolt - 06 January 2007 01:09 AM
Imre01 - 06 January 2007 12:27 AM

Handras, Ninja: Miért izgatjátok magatokat ilyenek miatt?? Toreki és Joooe is csak azért regisztrált hogy egy általuk egyáltalán nem ismert dolgot fikázzon. Ezen a fórumon már jóideje csak a pocskondiázás és a fikázás megy, semmi nem jó, semmi nem tettszik. A fórum színvonala soha nem látott mélységbe süllyedt… Szerintetek jómagam és Tomacher kolléga miért nem látogatja már a fórumot?
Õszintén sajnálom a friss maceseket….

Nana!

Ez igenis fontos. Eddig sem tetszett már egyes kereskedők hozzáállása a témához. Itt a fórumon már egy-két boltról már sajnos kiderült, hogy nem fogok ott semmit venni, még ha nem is drágák…

Azért ez is érdekes, itt egészen konkrétan kettő darab kereskedő vállalta, hogy ideteszi az arcát, nevét, stb. És leírták, hogy mi a helyzet, nekem úgy tűnik, hogy segíteni is szeretnének, meg próbálnak is. AZ ilyen jellegű hozzászólások nyomán felmerül a kérdés, hogy és vajon mi van a többi 28(akárhány) kereskedővel? Aki nagy valószínűséggel olvassa ezt, csak esetleg lapít, vagy csak szimplán röhög a markába, hogy az a két marha (bocsánat) kapja a nyakába az egész bilit, amibe szépen gyűlt a matéria az évek során.
Személyes tapasztalat alapján mindkettőjüket korrektnek tartom, főleg, mivel akkor is nagyon segítőkészek voltak, amikor látszólag nem is akartam náluk venni semmit, tehát hasznuk nem származott a jófejségükből.

És hol van a háttérben sunyin lapító cégvezető/tulajdonos/maffiózó, aki évek óta lenyeli a kisker árrés nagyrészét, és cserébe szarik a szervizre?

 
 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
06 January 2007 03:02
 

Két idézet :
1. A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).

Jelen helyzetben a fogyasztoi szerzodes tudtommal a garancialevel, amelyen az ITM-CE Kft vallal felelosseget es az Intercas a megjelolt. Ha en rosszul ertelmezem a torvenyt, javitsatok ki.

2 Ezt egy jogasz irta :
Az Európai Unión belül egyedül Magyarországon létezik kötelező jótállás: a fogyasztók máshol csak a szavatossági jogaikat gyakorolhatják jogszabály alapján; a gyártók és a kereskedők azonban az éles verseny következtében saját jól felfogott érdekükből vállalnak magukra nézve szigorúbb szabályokat. Az Európai Uniós jogharmonizáció kapcsán a fogyasztóvédelem terén paradox módon a korábbinál engedékenyebb szabályozást vezettek be. Így például a kijavításra előírt 15 – cserekészülék biztosítása esetén 30 napos – határidőt eltörölték, és a szervizeknek ma már csupán „törekedniük” kell a gyors kijavításra. A kijavítás pedig gyakran akár két hónapnál is hosszabb ideig elhúzódhat.

A hozzaallasommal kapcsolatban meg annyit, hogy ezt szerintem az tudja minositeni, aki vasarolt mar nalunk.. azt kene felfogni, a kereskedo nem ellensege a sajat penztarcajanak. Nekunk sem jo az, ha vevoket vesztunk a csapnivalo garancia miatt, de korlatlanul masok helyett nem teljesithetunk. Napi kapcsolatban vagyunk a szervizzel, akinek tudunk, adunk cserekeszuleket. Kisebb teteleknel azonnal cserelunk es mi intezzuk a garanciat, de mi se vagyunk Krozusok… :)

En reszemrol lezartam a temat.

 
 
rajhona
 
Avatar
 
 
rajhona
Az összes posztok száma:  860
Csatlakozva  02-09-2004
 
 
 
06 January 2007 04:02
 
Imre01 - 06 January 2007 12:27 AM

Handras, Ninja: Miért izgatjátok magatokat ilyenek miatt?? Toreki és Joooe is csak azért regisztrált hogy egy általuk egyáltalán nem ismert dolgot fikázzon. Ezen a fórumon már jóideje csak a pocskondiázás és a fikázás megy, semmi nem jó, semmi nem tettszik. A fórum színvonala soha nem látott mélységbe süllyedt… Szerintetek jómagam és Tomacher kolléga miért nem látogatja már a fórumot?
Õszintén sajnálom a friss maceseket….

Amikor ez a fórum még csak kéjes gondolat sem volt, és a legtöbb fórumozó még csak a piacon látott almát én több év maces tapasztalattal a hátam mögött nem tudtam megoldani egy iPodos problémát. Egy akkori underground fórumon Handrás felajánlotta a segítségét, és ingyen!!! megreparálta az iPodot. Igaz ez csak egy pár perces softwarefrissítés volt, de nem fogadott el érte egy fillért sem záróra után másfél órával…
Azóta beszéltem párszor vele, és elég lekezelő volt, de bizonyára rossz napja mindenkinek van. iJoe-val is beszéltem párszor, ő dettó nem az én elvárásaimnak megfelelő eladó. Ez az én privát véleményem. Mégsem gondolom, hogy szándékosan megkárosítanának bárkit is, és ezt a fórum is alátámasztja, elég sok embernek pozitív a véleménye róluk. (az más kérdés, hogy ilyen hozzáállással egyikük sem húzná Steve-nél két napnál tovább…)
Egy biztos: itt jelen vannak, és nem elhanyagolható segítséget nyújtanak a fórumon. Ennek ellenére ők is tévedhetnek, és én egyáltalán nem bánom, hogy idejött két “jött-ment” és felhomályosított itt pár embert a jótálással kapcsolatos fogalmakról. Nem mintha ezután mindenki ügyvédhez rohangálna, de azért jó tudni…

 

Mindezzel együtt, tegyük hozzá, hogy a közel 10 éves maces múltal a hátam mögött, ezidáig egy darab halott gépet láttam (alaplaphiba), és két winyót. Tegye mindenki a kezét a szívére: azért ez nem sok. Tudom, aki hónapokat vár a gépére azon ez nem segít. Akinek meg hordozható a gépe annak azt ajánlom Bécs nincs a vilá végén, márpedig ezekre a gépekre világgarancia van!!!

 
Acsi001
 
Avatar
 
 
Acsi001
Az összes posztok száma:  3818
Csatlakozva  21-04-2005
 
 
 
06 January 2007 04:35
 

Alapvetően a Mac, egy stabil, megbízható gép. Szrintem minden áruval kapcsolatba lehetnek problémák a szervizeléssel. Korábban egy másik topickban írtam a 20 milliós Merciről. Vagy próbálj megjavíttatni egy olympus fényképezőgépet. Én nem szállnék bele ilyen vitákba azokkal akik még csak most lettek Macisok, vagy nem. nem érdekes. Bár most megtettem, de ezt is sajnálom(

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
06 January 2007 05:31
 
-=Ninja=- - 06 January 2007 03:02 AM

Két idézet :
1. A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).

Jelen helyzetben a fogyasztoi szerzodes tudtommal a garancialevel, amelyen az ITM-CE Kft vallal felelosseget es az Intercas a megjelolt. Ha en rosszul ertelmezem a torvenyt, javitsatok ki.

2 Ezt egy jogasz irta :
Az Európai Unión belül egyedül Magyarországon létezik kötelező jótállás: a fogyasztók máshol csak a szavatossági jogaikat gyakorolhatják jogszabály alapján; a gyártók és a kereskedők azonban az éles verseny következtében saját jól felfogott érdekükből vállalnak magukra nézve szigorúbb szabályokat. Az Európai Uniós jogharmonizáció kapcsán a fogyasztóvédelem terén paradox módon a korábbinál engedékenyebb szabályozást vezettek be. Így például a kijavításra előírt 15 – cserekészülék biztosítása esetén 30 napos – határidőt eltörölték, és a szervizeknek ma már csupán „törekedniük” kell a gyors kijavításra. A kijavítás pedig gyakran akár két hónapnál is hosszabb ideig elhúzódhat.

A hozzaallasommal kapcsolatban meg annyit, hogy ezt szerintem az tudja minositeni, aki vasarolt mar nalunk.. azt kene felfogni, a kereskedo nem ellensege a sajat penztarcajanak. Nekunk sem jo az, ha vevoket vesztunk a csapnivalo garancia miatt, de korlatlanul masok helyett nem teljesithetunk. Napi kapcsolatban vagyunk a szervizzel, akinek tudunk, adunk cserekeszuleket. Kisebb teteleknel azonnal cserelunk es mi intezzuk a garanciat, de mi se vagyunk Krozusok… :)

En reszemrol lezartam a temat.

Amennyiben Te az XMS-ben dolgozol, akkor meg tudom ítélni a hozzállásotokat, hisz’ elsô macemet Nálatok vásároltam augusztusban. A vásárlás napján valóban nagyon kedvesek voltatok, de már másnap, mikor lett volna egy-két kérdésem telefonon, nem éreztem a vásárláskori segítôkészséget. A legegyszerûbb kérdésemre is csak azt feleltétek, hogy próbálkozzak a beszmacen, ha személyesen mentem be hozzátok, akkor is csak vonakodva feleltetek a kérdéseimre. Levontam a következtetést, és szeptemberben a második gépet már máshol vásároltam. Azóta is oda járok, és ôket hívom föl, ha valami kérdésem van, szívesen segítenek.
Az xms-ben tapasztalt hozzáállást fölerôsítve érzékelem hozzászólásaitokból ezeken a fórumokon, és ezt nagyon sajnálom.
(persze biztosan sokan vannak akik az enyémmel ellentétes tapasztalatokat szereztek…)

További sok sikert kívánok Nektek!

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0