Botrányos Szerviz Magyarországon

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
04 January 2007 19:36
 
Zorro - 04 January 2007 06:21 PM
tabisz - 04 January 2007 06:04 PM
korzo - 04 January 2007 01:54 PM
tabisz - 04 January 2007 01:42 PM
Handras - 04 January 2007 06:52 AM

Grim: valtoztak a torvenyek, nezz utana.

Az uj szerviz a jan 3-tol eladott gepekre vonatkozik. Az Intercashoz ertelemszeruen nem kerul mar tobb gep, ezert egyre kevesebb munkajuk lesz, igy valszeg ok is gyorsabban fognak tudni javitani.

Ennel tobb most nem lesz szerviz ugyben. Almajam nyert tenderen, ebbol akarnak megelni, ergo jol kell csinalniuk.

Ezek szerint akkor most az Almajam “nyerte meg” a monopolhelyzet? Evvel csak annyi a baj, hogy monopolhelyzetben törvényszer?en el fognak @rvulni, a verseny hiánya törvényszer?en ezt okozza. Talán, ha a HDSYS nem kötné ki, hogy csak egy garanciális szervízhez mehetek, ha gondom van, hanem választhatok, akkor kialakulhatna valamilyen verseny a minôségi szolgáltatások felé. De hát úgy látszik, a HDSYS-nek ez nem érdeke…
...és persze nem ártana a HDSYS-nek is valami versenytárs… A Macuserek profitálnának belôle, ez is törvényszer?.


Ehhez viszont a HDSYS-nek fel kéne vállalni az supportot a garanciális szervízek felé (alkatrész, információ stb.), de ezt a nyűgöt gondolom nem szeretnék a nyakukba.


Hát… Mint egyedüli Apple-importôrnek, ez volna az erkölcsi és jogi kötelessége is…
Szerintem megérne egy próbakört a kérdés a versenyfelügyelettel is. Mivel a HDSYS kizárólagos Apple és alkatrész-forgalmazó - ezzel kizárja a versenyt, mint a szolgáltatások minôségi javulásának egyik jelentôs zálogát - egyedül Tôle függ pl. az alkatrészutánpótlás. Nem vitás, hogy ezügyben pedig van még mit fejlôdnie…

Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném…

Tévedsz, nem egyedüli, csak nincs más, Õk is csak egy viszonteladó. Nincsenek elismerve. Ha van valami pénzes cimborád, csinálhatsz egyet, amit el is ismernek. Akkor talán lenne iTunes shop, meg rendes gép/szervíz ellátottság. persze ebben is benne van , hogy pár évig rendesen veszteségs vagy, hisz a betett összeget kitermelni nem semmi történet.

szerintem ha egyedül van a piacon, akkor “egyedüli” importôr, ebben nem tévedtem. Késôbb viszont valóban lehet, hogy tévedtem azzal, hogy “kizárólagos”, ha valóban semmi sem korlátoz engem abban, hogy a Bécsben vásárolt MacBook-ot itthon javíttassam garanciális szervízben és feltételekkel. Ha jól sejtem, ezzel kiröhögnének az Intercasnál… Szóval akkor tévednék azügyben, hogy a HDSYS valamilyen szempontpól ugyancsak sérti az unio-s vásárlói jogaimat?

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 19:39
 
CharlieBrown - 04 January 2007 06:51 PM

Nem értelek, de komolyan. Először azt mondod küldenek neked emailt akik lázadnak, utána azt mondod, hogy amit mondtam az nem jó.
Szerintem meg se nézted normálisan: a nevében is bennevan—> petition online.
Melyik szót nem érted? A petíciót, vagy az online-t???
Mit akarsz?
Kinyomtatgatsz 20 levelet, beteszed egy borítékba és feladod Steve Jobs nevére címezve? ROTFL :DDDDDD

Ahogy jónak látod.

Nem értem, hogy mit nem értesz. :)
Megnéztem az oldalt. Szerintem ennek a célnak nem felel meg, de ez csak az én véleményem. Ha más szerinte igen, előtte a lehgetőség. De egyébként nem 20 levelet akarok küldeni, hanem csak egyet és hogy kinek a nevére, az majd kiderül, de azt megfelelő támogatottsággal. Egy levelet többen is aláírhatnak, nem tudtad? :) (Bocsi a szarkazmusért :) )

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 20:30
 
tabisz - 04 January 2007 07:27 PM
iJoe. - 04 January 2007 06:09 PM

“Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném?”

AppleCare itthon nincsen. Számottevő igény lenne ugyan rá, és a képviseletnél dolgozók szerint sem lenne nagy szám megoldani, ráadásul kitermelné az árát, de sajnos ez irányba egyelőre nincsen konkrét elhatározás vagy előrelépés. Pedig manapság egyre többen gondolják úgy, hogy érdemes a befektetésüket ilyen módon bebiztosítani, akár +10% árán is.

Azért kérdeztem, mert néhány hsz-szel ezelôtt valaki (talán Handrás) azt írta, hogy az A4-ben van. Most kinek higgyek két Apple-forgalmazó közül? (Ha nem Handrás volt elnézést kérek Tôle!)

Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:

http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6

 
DoktorZ
 
Avatar
 
 
DoktorZ
Az összes posztok száma:  3
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
04 January 2007 20:49
 

Én csak olvasgatok, olvasgatok, mint váltani szándékozó user. Hát a nagy fenét fogok mac-et venni. Volt már jónéhány pc-m, egyikkel se volt semmi baj. Most nem fogok 1,5x annyit kiadni egy marketinggel töltött sz*rért. Kösz, hogy felnyitottátok a szemem :-)

 
NPeti
 
Avatar
 
 
NPeti
Az összes posztok száma:  466
Csatlakozva  29-03-2006
 
 
 
04 January 2007 20:53
 
DoktorZ - 04 January 2007 08:49 PM

Én csak olvasgatok, olvasgatok, mint váltani szándékozó user. Hát a nagy fenét fogok mac-et venni. Volt már jónéhány pc-m, egyikkel se volt semmi baj. Most nem fogok 1,5x annyit kiadni egy marketinggel töltött sz*rért. Kösz, hogy felnyitottátok a szemem :-)

Rosszul teszed ha ETTÕL riadsz vissza!

 
DoktorZ
 
Avatar
 
 
DoktorZ
Az összes posztok száma:  3
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
04 January 2007 21:00
 
NPeti - 04 January 2007 08:53 PM
DoktorZ - 04 January 2007 08:49 PM

Én csak olvasgatok, olvasgatok, mint váltani szándékozó user. Hát a nagy fenét fogok mac-et venni. Volt már jónéhány pc-m, egyikkel se volt semmi baj. Most nem fogok 1,5x annyit kiadni egy marketinggel töltött sz*rért. Kösz, hogy felnyitottátok a szemem :-)

Rosszul teszed ha ETTÕL riadsz vissza!

Hogy kifizetek kb 350000-et egy gépért, aminek ha valami baja van, akkor így jártam? Nekem ez nem fér bele.

 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 21:01
 
DoktorZ - 04 January 2007 08:49 PM

Én csak olvasgatok, olvasgatok, mint váltani szándékozó user. Hát a nagy fenét fogok mac-et venni. Volt már jónéhány pc-m, egyikkel se volt semmi baj. Most nem fogok 1,5x annyit kiadni egy marketinggel töltött sz*rért. Kösz, hogy felnyitottátok a szemem :-)

A pécékkel is akad gond, csak ha felrobban a táp a gépben, akkor az ember veszi a hálós cekkert, leballag a legközelebbi pécéboltba (amiből egy kisvárosban is van legalább kettő), vesz egy másikat, aztán megkéri a számítógéphez konyító cimbijét (ebből is van minimum kettő), hogy szerelje már be neki némi juttatás ellenében. Három órával és egy fél láda sörrel később ott folytatja az életét, ahol abbahagyta, mínusz adatok.

 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 21:04
 

Egyébként az Mac állati jó. A magyar szervíz nem áll a helyzet magaslatán. Azért ez nem ugyanaz.

 
wade
 
Avatar
 
 
wade
Az összes posztok száma:  102
Csatlakozva  31-07-2006
 
 
 
04 January 2007 21:04
 

lehet kicsi off a dolog, de kiváncsi lennék rá, hogy ezzel az online peticióval lehet-e elérni akármit is? mert könnyen ráfoghatják, hogy csalás ha pl valaki csinál egy kis kamuzó szkriptet, ami a wiw-ből kigyűjt valós nevet, valós címet (vannak ilyen okosok akik megosztják) és egyéb valós adatot, amit aztán ha le is ellenőriznek, nem találják gyanúsnak. így lesz Mo.-n 1millió almás :)
off vége

 
ferinczjoci
 
Avatar
 
 
ferinczjoci
Az összes posztok száma:  1505
Csatlakozva  18-06-2005
 
 
 
04 January 2007 21:07
 

nem onlinál???
aláírom 26 szor más névvel meg címmel…

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 21:08
 
esőjáró - 04 January 2007 09:01 PM
DoktorZ - 04 January 2007 08:49 PM

Én csak olvasgatok, olvasgatok, mint váltani szándékozó user. Hát a nagy fenét fogok mac-et venni. Volt már jónéhány pc-m, egyikkel se volt semmi baj. Most nem fogok 1,5x annyit kiadni egy marketinggel töltött sz*rért. Kösz, hogy felnyitottátok a szemem :-)

A pécékkel is akad gond, csak ha felrobban a táp a gépben, akkor az ember veszi a hálós cekkert, leballag a legközelebbi pécéboltba (amiből egy kisvárosban is van legalább kettő), vesz egy másikat, aztán megkéri a számítógéphez konyító cimbijét (ebből is van minimum kettő), hogy szerelje már be neki némi juttatás ellenében. Három órával és egy fél láda sörrel később ott folytatja az életét, ahol abbahagyta, mínusz adatok.

Igen ez így van. És sajnos adott szempontból DoktorZ-nek teljesen igaza van. Hiszen nem akar várni a javításra heteket, illetve hónapokat. Ez a legnagyobb probléma. Én szeretem a Macemet és szerintem a kapható legjobb termék mind munkára, mind egyéb tevékenységekre, de sajnos ez a szervíz helyzet riasztó és ez sok embernek jelentős taszítást jelent. :(

Ne add fel DoktorZ!!! Itt sok panaszt hallhatsz, hiszen ezért van a lista, de emellett nagyon sok elégedett user van, akinek semmi gondja a gépével. Igen, ha úgy döntesz, hogy Mac-re váltasz, benne van jelenleg - sajnos - ez a kockázat, hogy várnod kell a javításra elég sokat, de ha ezt vállalod - ami persze remélhetőleg 50% alatti esély, illetve persze ez a te döntésed -, akkor szerintem egy nagyon jó géphez juthatsz. Gondold át mégegyszer szerintem. :)

 
 
NPeti
 
Avatar
 
 
NPeti
Az összes posztok száma:  466
Csatlakozva  29-03-2006
 
 
 
04 January 2007 21:09
 

Anno PC-t garanciáztattam, a nyaram ráment, mire újra gép elé ülhettem és az is csak amiatt történt, mert beijedt a bolt tulaja :)

Szóval ez egyáltalán nem mac kérdése, igaz hogy tényleg rossz ez az elv, miszerint drága, a szervizelés még drágább, vagy vegyél annál is drágábban +gar időt, és ha valamelyik is bekövetkezik valószínű a nagy kiesés…

Ezzel együtt a képek hatalmas többségének az ég világon semmi baja, és ezzel együtt igen sok ember meg van elégedve, hogy mac tulaj.
Ha neked ez nem fér bele, vagy nem tudod máshogy megoldani, az egyfelől megérthető, másfelől azt mondom, nem jól látod a helyzetet :)

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 21:10
 

CharlieBrown: Na látod. Erről beszélek az online petícióval kapcsolatban. Szerintem nem olyan megbízható mint a PC (gyk: papír-ceruza) :) Szal én még mindig a levélre szavaznék, ha van támogatottság persze.

 
 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 21:14
 

Hát igen, nem hiszem, hogy sok embert lehetne itt találni, aki önként visszaülne a Windows elé újra, akárhogy is anyázunk itt mindenkit, aki bármilyen kapcsolatban van a szervizeléssel.

 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 21:24
 
Grim - 04 January 2007 07:39 PM
CharlieBrown - 04 January 2007 06:51 PM

Nem értelek, de komolyan. Először azt mondod küldenek neked emailt akik lázadnak, utána azt mondod, hogy amit mondtam az nem jó.
Szerintem meg se nézted normálisan: a nevében is bennevan—> petition online.
Melyik szót nem érted? A petíciót, vagy az online-t???
Mit akarsz?
Kinyomtatgatsz 20 levelet, beteszed egy borítékba és feladod Steve Jobs nevére címezve? ROTFL :DDDDDD

Ahogy jónak látod.

Nem értem, hogy mit nem értesz. :)
Megnéztem az oldalt. Szerintem ennek a célnak nem felel meg, de ez csak az én véleményem. Ha más szerinte igen, előtte a lehgetőség. De egyébként nem 20 levelet akarok küldeni, hanem csak egyet és hogy kinek a nevére, az majd kiderül, de azt megfelelő támogatottsággal. Egy levelet többen is aláírhatnak, nem tudtad? :) (Bocsi a szarkazmusért :) )

Én kérek elnézést, hogy nem vagy tisztában azzal mire való az általam belinkelt oldal.
Szerinted akkor minek felel meg az az oldal?
Akkor mondjuk nézd meg ezt a szar szavazást: Apple iPod Firmware
Csak 5171-en skribálták alá :D

Vagy ez: Steve, please do something!
1859 szavazat.

Tényleg nem erre való LOL :D

Jó bélyegnyalogatást :D

ps: nem azt mondtam, h 20 levelet küldesz el, hanem hogy “Kinyomtatgatsz 20 levelet, beteszed egy borítékba”

jó nyaralást, sok locsolót!

Bocsi a tényszerűségért :P

 
 
DoktorZ
 
Avatar
 
 
DoktorZ
Az összes posztok száma:  3
Csatlakozva  04-01-2007
 
 
 
04 January 2007 21:27
 

Nekem alapvetően nem a szervízzel van a bajom, hanem azzal, hogy elromlik :-) Engem is hívtak már elfüstölt táphoz segíteni, merthát a 300w (nóném) táp kevés volt a 3hdd+dvd írónak. (A gépben eredetileg 1hdd+író volt). De az a cucc bruttó 150000 volt újonnan monitorral, +2hdd utólag. Nnamost mac-fronton más az ár. Engem különösebben nem érdekel, hogy milyen operációs rendszer van rajta, csak lehessen rajta zenélni rendesen. Nnamármost rendesen zenélni logic-kal, vagy digital performerrel lehet, ami nincs pc-re. Itt jön képbe a mac..

 
Spajder
 
Avatar
 
 
Spajder
Az összes posztok száma:  2667
Csatlakozva  07-01-2005
 
 
 
04 January 2007 21:29
 

Akkor most mi van valaki mégis beletolta az az 50 000 milkát :)

Nem lenne tőlünk etikus, ha nem adnánk meg az új cégnek a bizalmat és várjuk meg az első garis problémákat, hogy kezelik, aztán károghatunk, hogy semmi sem változott….
Sajnos a megérzés azt mondatja, hogy így lesz, bár ne legyen.

Mindig aggodalommal töltenek el ezek a Pro, Best meg hasonló megjelölések, mert általában pont az ellenkezőjét takarják nálunk keleten.

Amúgy meg mennyiben érdekli a vevőt a HDSys kintlevősége, mert engem egyáltalán nem. Talán ők mindenért kápével fizetnek? Egy nagyvállalkozásnál pedig ennyivel számolni kell, mert ennyi erővel tőlem is vehetne a MALÉV Airbus320-okat, biztos kisebb lenne az árrésem, mint a hivatalos forgalmazónak.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 21:30
 
esőjáró - 04 January 2007 09:04 PM

Egyébként az Mac állati jó. A magyar szervíz nem áll a helyzet magaslatán. Azért ez nem ugyanaz.

Megjegyeznem, hogy ma ota uj szerviz van, ami akar meg jo is lehet, de mar elore mindenki lehuzza.

Nem is ertem mirol folyik a vita meg mindig. Uj szervizt akart mindenki, most itt van, de mintha ez senkinek nem esne le.

 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 21:34
 
Grim - 04 January 2007 09:10 PM

CharlieBrown: Na látod. Erről beszélek az online petícióval kapcsolatban. Szerintem nem olyan megbízható mint a PC (gyk: papír-ceruza) :) Szal én még mindig a levélre szavaznék, ha van támogatottság persze.

Azt hadd kérdezzem már meg: szerinted melyiket egyszerűbb megcsinálni? a Te mailcímed ezzel a topikkal együtt 1 hét múlva sehol, az meg köröztethető mélben…

Nem bízol benne, mert _esetleg_ valaki egy scrip segítségével generál X szavazatot?
1. nem hiszem, hogy pont a te petíciód sarkall erre valakit,
2. javíts ki ha tévednék: nem neked jó, ha minél több sor van benne? ;) megadsz annyi kritériumot, amennyi már kellőképp kényelmetlen annak aki mókázni akarna csak, és ennyi…

 
 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 21:35
 

Handras, az új szervízzel nem jött el a Kánaán automatikusan. Tegye fel a kezét, akinek az Almajam javította meg a gépét. Senki? Ez esetben senki nem húzta le az Almajam-et, hanem az eddigi szervízzel kapcsolatos élményeiről számolt be. A Homár cikke is az InterCasról szól. Ahová bárki kibumlizhat, ha tegnap vette a gépét, és nem ma.

 
esõjáró
 
Avatar
 
 
esõjáró
Az összes posztok száma:  6748
Csatlakozva  24-07-2005
 
 
 
04 January 2007 21:37
 

De ha már itt a csodaszervízről csevegünk: Az én gépem már nem garis, de alaplapvisszahívott. Ez esetben bevihetem az új szervízbe?

 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 21:44
 
CharlieBrown - 04 January 2007 09:24 PM

Én kérek elnézést, hogy nem vagy tisztában azzal mire való az általam belinkelt oldal.
Szerinted akkor minek felel meg az az oldal?
Akkor mondjuk nézd meg ezt a szar szavazást: Apple iPod Firmware
Csak 5171-en skribálták alá :D

Vagy ez: Steve, please do something!
1859 szavazat.

Tényleg nem erre való LOL :D

Jó bélyegnyalogatást :D

ps: nem azt mondtam, h 20 levelet küldesz el, hanem hogy “Kinyomtatgatsz 20 levelet, beteszed egy borítékba”

jó nyaralást, sok locsolót!

Bocsi a tényszerűségért :P[/quote


Nem azt mondtam, hogy nem erre való, hanem azt, hogy szerintem ez egy MAGYAR és NEM VILÁG probléma, ezért nem oda való. De persze lehet, hogy ebben is tévedek. Illetve lehet, hogy maradinak számítok, mert nem vagyok netre csatlakoztatva a fejemmel lévő csatin és nem e-mailben megyek sz.rni. :))

 
 
Grim
 
Avatar
 
 
Grim
Az összes posztok száma:  45
Csatlakozva  18-07-2006
 
 
 
04 January 2007 21:48
 
Handras - 04 January 2007 09:30 PM

Megjegyeznem, hogy ma ota uj szerviz van, ami akar meg jo is lehet, de mar elore mindenki lehuzza.

Nem is ertem mirol folyik a vita meg mindig. Uj szervizt akart mindenki, most itt van, de mintha ez senkinek nem esne le.

Azzal egyet értek, hogy nem kellene az új szervízt lehúzni előre. De hát az ember szkeptikus, ez van.

Viszont! A második résszel nem értek egyet. Ugyanis a vita arról folyik többek között - szerintem -, hogy nem kellene a régi gépek tulajdonosait, akik nem a mai naptól vesznek macet lesz-rni, hanem nekik is joguk van rendes szervízhez és garanciához. Ez a fő gond.

 
 
tnacsak
 
Avatar
 
 
tnacsak
Az összes posztok száma:  283
Csatlakozva  24-03-2006
 
 
 
04 January 2007 22:02
 

Azt gondolom az is szervízes gáz, amibe én futottam, bár ez nem az időről (nemcsak), hanem a minőségről szól.
Az iBookom teteje nem ugrott fel egyszercsak, ha benyomtam a gonbot rajta, úgy kellett felemelni nulláról.
Először bevittem, megnézték, vártunk pár hetet az alkatrészre, aztán kicserélték azt a középszürke elemet, amiben a trackpad van.
Ezután sem lett jó. Visszavittem, megnézték, a szervíz szerint működik.
Visszavittem máskor is, megnézték, kiderült, hogy ki kell cserélni az LCD zsanérokat - megrendelik.
Néhány hét várakozás, telefonálgatás után megjött az alkatrész, pár óra alatt be is szerelték, kipróbáltam a gépet a helyszínen, fedél felugrik (azóta is!) szuper. Csakhogy nem regresszióztam :-) - az LCD a gép hátuljánál kicsit eláll a gép “aljától”, és mintha nem lenne rendsesen összepattintva.
Mot visszaviszem még egyszer… A bolt ahol vettem Pesten az Andrássy úton lakik, én viszont nem -dolgozni is Budaörsre járok, így klön hepaj bebumlizni - negyedszer…

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 22:12
 
esőjáró - 04 January 2007 09:37 PM

De ha már itt a csodaszervízről csevegünk: Az én gépem már nem garis, de alaplapvisszahívott. Ez esetben bevihetem az új szervízbe?

Persze, miert ne vihetned? :)

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
04 January 2007 22:32
 
Handras - 04 January 2007 08:30 PM
tabisz - 04 January 2007 07:27 PM
iJoe. - 04 January 2007 06:09 PM

“Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném?”

AppleCare itthon nincsen. Számottevő igény lenne ugyan rá, és a képviseletnél dolgozók szerint sem lenne nagy szám megoldani, ráadásul kitermelné az árát, de sajnos ez irányba egyelőre nincsen konkrét elhatározás vagy előrelépés. Pedig manapság egyre többen gondolják úgy, hogy érdemes a befektetésüket ilyen módon bebiztosítani, akár +10% árán is.

Azért kérdeztem, mert néhány hsz-szel ezelôtt valaki (talán Handrás) azt írta, hogy az A4-ben van. Most kinek higgyek két Apple-forgalmazó közül? (Ha nem Handrás volt elnézést kérek Tôle!)

Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:

http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6

Köszi, de innen semmi nem nyílik meg, hiába kattintgatok. Meg szertém tudni ennek a kibôvített garanciának az sla-ját és az árát. Tehát, ha elromlik, mennyi idô alatt vállalják a javítást és mennyiért. Errôl az oldalról csak annyi derül ki, hogy van +1 és +2 év gari és a nem ismert ár is tartalmaz áfá-t. És hát persze azt sem tudom, hogy ez mennyiben más, mint az AppleCare…

 
 
CharlieBrown
 
Avatar
 
 
CharlieBrown
Az összes posztok száma:  1970
Csatlakozva  09-01-2006
 
 
 
04 January 2007 23:22
 
Grim - 04 January 2007 09:44 PM

Nem azt mondtam, hogy nem erre való, hanem azt, hogy szerintem ez egy MAGYAR és NEM VILÁG probléma, ezért nem oda való. De persze lehet, hogy ebben is tévedek. Illetve lehet, hogy maradinak számítok, mert nem vagyok netre csatlakoztatva a fejemmel lévő csatin és nem e-mailben megyek sz.rni. :))

Szerintem te kérd a szolgáltatód, hogy a külföldi domain elérésed tiltsa le :))) Ez kb ilyen.
Azért, mer tnem magyar oldalon van, nem magyar hostolt szolgáltatás, lehet rajta szép számmal találni magyar petíciót is ;)
Ha az, hogy a kutya hova NE szarjon oda való, akkor tán ez is elfér ;)
Van nem kevés petíció, mely egy szűk réteget szólít meg.

Senki nem mondta, hogy bináris karaktersorozattal töröld a segged, de ennyire ne akarjunk már a távírónál maradni…

Na písz, mindenki tegye azt, ami belátása szerint a legjobb :)

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 00:01
 
tabisz - 04 January 2007 10:32 PM
Handras - 04 January 2007 08:30 PM
tabisz - 04 January 2007 07:27 PM
iJoe. - 04 January 2007 06:09 PM

“Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném?”

AppleCare itthon nincsen. Számottevő igény lenne ugyan rá, és a képviseletnél dolgozók szerint sem lenne nagy szám megoldani, ráadásul kitermelné az árát, de sajnos ez irányba egyelőre nincsen konkrét elhatározás vagy előrelépés. Pedig manapság egyre többen gondolják úgy, hogy érdemes a befektetésüket ilyen módon bebiztosítani, akár +10% árán is.

Azért kérdeztem, mert néhány hsz-szel ezelôtt valaki (talán Handrás) azt írta, hogy az A4-ben van. Most kinek higgyek két Apple-forgalmazó közül? (Ha nem Handrás volt elnézést kérek Tôle!)

Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:

http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6

Köszi, de innen semmi nem nyílik meg, hiába kattintgatok. Meg szertém tudni ennek a kibôvített garanciának az sla-ját és az árát. Tehát, ha elromlik, mennyi idô alatt vállalják a javítást és mennyiért. Errôl az oldalról csak annyi derül ki, hogy van +1 és +2 év gari és a nem ismert ár is tartalmaz áfá-t. És hát persze azt sem tudom, hogy ez mennyiben más, mint az AppleCare…

En nem az iStyle tulaja vagyok :)

Tessek felhivni oket, es megkerdezni, engem nem izgat annyira ez a kerdes :)

 
rovidpeter
 
Avatar
 
 
rovidpeter
Az összes posztok száma:  1345
Csatlakozva  03-09-2006
 
 
 
05 January 2007 00:05
 

Nekem egyelőre még csak egy Fujitsu PC-s laptopim van. Május elején lejár a garija, de addig mindenképp megszabadulok tőle… Nem félek, hanem tudom, hogy rá kell költenem gari időn túl. Haveromnak ugyanez a márka, de más típusa van, rögtön 3 darab (apu, anyu, kisfiú)
Egyikben akksicsere 18e-ért, másikban dvd-író csere, még gariban, harmadikban gariba belefért egy vinyócsere, de a kijelző 45e-ért már garin túl történt, valamint egy dvd-író csere 28e ft… A garin túl azt értem, hogy két héttel a gari lejárta után…

Az enyém két hete furán vibrál, mintha ki akarna aludni a háttérvilágítás. Tudom, hogy tönkre fog menni, és már meg is kerestem a papírjait, hogy akármikor ugorhassak a notebook.hu központi üzletébe…
Ha lejár a gari, egy rohadt fillér nem akarok többé rákölteni. Szeretem a gépet, meg minden, de nehogy már olyanra költsek, ami megint el fog romlani…

Következő vételem 1100000%, hogy Mac lesz… A számlámon már ott figyel lekötve az összeg, most még arra várok, hogy elmenjen ez a kramanc.
Aztán ha elszánom magam arra, hogy felfáradok Pestre, vagy bemegyek egy városbéli számtekboltba, és megrendelem a kicsikét, akkor sem fogok azon gondolkodni, hogy mi lesz a szervízzel…
Egyszerűen azért, mert a környezetemben még nem hallottam panaszt Macira. Grafikusok, a főnököm, ismerősök mind mind boldogan használják évek óta gépeiket, mindenféle hibásodás nélkül… ha meg azon aggódok, hogy esetleg én leszek az az egy a 100-ból, akinek a gépe gallyra megy, akkor ennyi erővel soha nem veszek Macit…

Adott a lehetőség arra is, hogy ausztriában vegyek gépet. Sűrűn járok Bécsben, akármikor elhozhatnám onnan is, Apple Care-el, minden szarral… Csakhogy rühellem a német nyelvet, úgyhogy nekem ne adjanak német billentyűzetet… a magyar bill meg 20e ft cserélve, granatalma szerint (ezt még powerbook-hoz kérdeztem)

Ha valaki tud amerikából rendelni gépet, amit aztán ausztriában minden gond nélkül garanciáznak, akkor viszont tuti úgy venném meg…

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 00:18
 
Handras - 05 January 2007 12:01 AM
tabisz - 04 January 2007 10:32 PM
Handras - 04 January 2007 08:30 PM
tabisz - 04 January 2007 07:27 PM
iJoe. - 04 January 2007 06:09 PM

“Szóval mizújs az itthoni AppleCare-rel? Ha valaki tudna egy konkrét linket, megköszönném?”

AppleCare itthon nincsen. Számottevő igény lenne ugyan rá, és a képviseletnél dolgozók szerint sem lenne nagy szám megoldani, ráadásul kitermelné az árát, de sajnos ez irányba egyelőre nincsen konkrét elhatározás vagy előrelépés. Pedig manapság egyre többen gondolják úgy, hogy érdemes a befektetésüket ilyen módon bebiztosítani, akár +10% árán is.

Azért kérdeztem, mert néhány hsz-szel ezelôtt valaki (talán Handrás) azt írta, hogy az A4-ben van. Most kinek higgyek két Apple-forgalmazó közül? (Ha nem Handrás volt elnézést kérek Tôle!)

Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:

http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6

Köszi, de innen semmi nem nyílik meg, hiába kattintgatok. Meg szertém tudni ennek a kibôvített garanciának az sla-ját és az árát. Tehát, ha elromlik, mennyi idô alatt vállalják a javítást és mennyiért. Errôl az oldalról csak annyi derül ki, hogy van +1 és +2 év gari és a nem ismert ár is tartalmaz áfá-t. És hát persze azt sem tudom, hogy ez mennyiben más, mint az AppleCare…

En nem az iStyle tulaja vagyok :)

Tessek felhivni oket, es megkerdezni, engem nem izgat annyira ez a kerdes :)

Ez jó... Miért ajánlasz egy olyan szolgáltatást (konkrétan egy linket), amirôl szinte semmit sem lehet tudni? Nem beszélve arról, hogy akkor ajánlottad ezt, amikor az AppleCare itthoni elérhetôségérôl érdeklôdtünk. Ez pedig nyilvánvalóan nem az.
Szerinted a jelenlegi hazai garanciális gondokkal terhelt idôkben elvárható lenne az Apple kereskedôktôl, hogy használható ismereteik legyenek a garanciához és annak meghosszabbításához kötôdô infókról?

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 00:29
 

Hasznalhato ismereteim vannak, de ne haragudj, nem fogok agyonreklamozni egy konkurens ceget. Az A4ben dolgozok is olvassak a forumot, megirjak ha akarjak, vagy ha teged erdekel, akkor csorogj rajuk.

Hivatalos Apple Care ami kint is kaphato sosem lesz, mert nincs itt az Apple. Kereskedok ha akarjak megcsinalhatjak ugyanazt az Apple care csomagot, de ez csak az itthoni szervizekben lesz ervenyesitheto.

Ha az igazit akarod, azt kint meg lehet venni, es az A4 ben lehet ervenyesiteni.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
05 January 2007 00:55
 

“Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:
http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6”

Hát, ennek köze nincsen az AppleCare-hez.

Az AppleCare nem garancia kibővítés, hanem szolgáltatás csomag:
- 3 év korlátozott garancia
- 3 év anyanyelvű telefonos támogatás ingyen, telefonhívás díjáért
- évi egy helyszíni kiszállás a három év alatt

Ezt tartalmazza a csomag. Ami az iStyle-ban van, nyers garancia, amire érdemesebb inkább egy biztosítást kötni, mert az ráadásul az ellen is véd, ha a gépet leejti a kedves felhasználó.

Illetve iPodra két év garancia, 2 év anyanyelvű támogatás telefonon. Ez az AppleCare, ami márkanév, és konkrét csomagot tartalmaz. Tehát garancia kibővítést, ami egyébként nem csak az iStyle-ban, hanem a Starking Pro-nál is van, nem nevezném annak.

 
DonDebr
 
Avatar
 
 
DonDebr
Az összes posztok száma:  3951
Csatlakozva  15-10-2004
 
 
 
05 January 2007 01:30
 
Handras - 04 January 2007 09:30 PM
esőjáró - 04 January 2007 09:04 PM

Egyébként az Mac állati jó. A magyar szervíz nem áll a helyzet magaslatán. Azért ez nem ugyanaz.

Megjegyeznem, hogy ma ota uj szerviz van, ami akar meg jo is lehet, de mar elore mindenki lehuzza.

Nem is ertem mirol folyik a vita meg mindig. Uj szervizt akart mindenki, most itt van, de mintha ez senkinek nem esne le.

.
TÉVEDSZ!!!
Nem új szervízt akartunk. Nekünk teljesen mindegy, hogy új, régi, vagy épp hottentotta. Nekünk az a lényeg, hogy gyors, pontos, megbízható legyen.
Miért vagyok én, személy szerint szkeptikus az “új” szervízzel kapcsolatban? Mert nem új. Egy kereskedelembe belebukott cég táblájára felírták a PRO szócskát, és profilt váltott. Mi a garancia arra, hogy majd szervízként nem úgy fognak működni, mint boltként?
Lecseréltettétek az eddigi királyi szabót egy új királyi szabóra. És, van textília, hogy legalább egy ágyékkötőt varrjanak a királynak? Mert, ha nem vettétek volna észre: MEZTELEN!

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 01:32
 
Handras - 05 January 2007 12:29 AM

Hasznalhato ismereteim vannak, de ne haragudj, nem fogok agyonreklamozni egy konkurens ceget. Az A4ben dolgozok is olvassak a forumot, megirjak ha akarjak, vagy ha teged erdekel, akkor csorogj rajuk.

Hivatalos Apple Care ami kint is kaphato sosem lesz, mert nincs itt az Apple. Kereskedok ha akarjak megcsinalhatjak ugyanazt az Apple care csomagot, de ez csak az itthoni szervizekben lesz ervenyesitheto.

Ha az igazit akarod, azt kint meg lehet venni, es az A4 ben lehet ervenyesiteni.

Már megint ez a számomra érthetetlen hozzáállás. Én Nálad vettem a MacBookomat (alku nélkül) és valóban érdekelt az az ötlet, amirôl Tôled tudok. Erre azt mondod, hogy hívjam föl ôket, meg minek ajánlanád a konkurenciát. Akkor legközelebb vásároljak az A4-ben, hogy info-hoz jussak?
Tényleg nem értem…. Ha nem akarod reklámozni az A4-et, akkor AppleCare témában minek nyomtad be a linket?

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 02:41
 
iJoe. - 05 January 2007 12:55 AM

“Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:
http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6”

Hát, ennek köze nincsen az AppleCare-hez.

Az AppleCare nem garancia kibővítés, hanem szolgáltatás csomag:
- 3 év korlátozott garancia
- 3 év anyanyelvű telefonos támogatás ingyen, telefonhívás díjáért
- évi egy helyszíni kiszállás a három év alatt

Ezt tartalmazza a csomag. Ami az iStyle-ban van, nyers garancia, amire érdemesebb inkább egy biztosítást kötni, mert az ráadásul az ellen is véd, ha a gépet leejti a kedves felhasználó.

Illetve iPodra két év garancia, 2 év anyanyelvű támogatás telefonon. Ez az AppleCare, ami márkanév, és konkrét csomagot tartalmaz. Tehát garancia kibővítést, ami egyébként nem csak az iStyle-ban, hanem a Starking Pro-nál is van, nem nevezném annak.

Marpedig itthon ez az ami megvalosithato, es elerheto, 3 ev gar pont 3 szor annyi mint 1 ev.

Ha valaki bugyuta telefonos suportot akar, akkor kulfoldon megveheti a gephez az Apple Care-t.

Nem ertem hol itt a problema.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 02:43
 
tabisz - 05 January 2007 01:32 AM
Handras - 05 January 2007 12:29 AM

Hasznalhato ismereteim vannak, de ne haragudj, nem fogok agyonreklamozni egy konkurens ceget. Az A4ben dolgozok is olvassak a forumot, megirjak ha akarjak, vagy ha teged erdekel, akkor csorogj rajuk.

Hivatalos Apple Care ami kint is kaphato sosem lesz, mert nincs itt az Apple. Kereskedok ha akarjak megcsinalhatjak ugyanazt az Apple care csomagot, de ez csak az itthoni szervizekben lesz ervenyesitheto.

Ha az igazit akarod, azt kint meg lehet venni, es az A4 ben lehet ervenyesiteni.

Már megint ez a számomra érthetetlen hozzáállás. Én Nálad vettem a MacBookomat (alku nélkül) és valóban érdekelt az az ötlet, amirôl Tôled tudok. Erre azt mondod, hogy hívjam föl ôket, meg minek ajánlanád a konkurenciát. Akkor legközelebb vásároljak az A4-ben, hogy info-hoz jussak?
Tényleg nem értem…. Ha nem akarod reklámozni az A4-et, akkor AppleCare témában minek nyomtad be a linket?

Nick alapjan nem mindig tudom ki az aki nalunk vasarolt, es ez egy nyilvanos forum. Ahogy nem fikazok mas kereskedeseket, nem is reklamozom oket, ez ertheto.

Mi is gondolkozunk, hogy hogyan lehetne Apple care szintu dolgot csinalni, de nem olyan egyszeru. Az itthoni kepviselettel is targyalok ez ugyben, de nem megy egyik naprol a masikra.

 
szirom
 
Avatar
 
 
szirom
Az összes posztok száma:  163
Csatlakozva  03-11-2005
 
 
 
05 January 2007 04:15
 
Handras - 04 January 2007 09:30 PM
esőjáró - 04 January 2007 09:04 PM

Egyébként az Mac állati jó. A magyar szervíz nem áll a helyzet magaslatán. Azért ez nem ugyanaz.

Megjegyeznem, hogy ma ota uj szerviz van, ami akar meg jo is lehet, de mar elore mindenki lehuzza.

Nem is ertem mirol folyik a vita meg mindig. Uj szervizt akart mindenki, most itt van, de mintha ez senkinek nem esne le.

Új szervíz. Mire megyek vele?
Egy éves lesz februárban az iBook-om. Most fogom 5!!-ödször bevinni az Intercass-hoz. Ezalatt az egy év alatt állítólag elöször cseréltek benne airport-ot, majd forrasztották az alaplapot, utána alaplapot cseréltek, negyedszerre cserét kértem, de náluk érdekes módon tökéletesen működött, de ami nem annak úgy kell működnie. Közben többször beszéltem Emanuel Massimo-val, és Andróczky Gabriel-el a HDSYS-től. (Õk nagyon sajnálják, de nem tudnak semmit tenni, “nem értik, h mi zajlik a szervízben, majd telefonálnak nekik”.)
Most, h megtaláltam az iBook kézikönyvében, h nekem volt igazam, vigyem be és majd megbeszéljük alapon utazzak megint 300 km-t, keresettel nem rendelkező diákként.

Ennek ellenére szeretem a macimat, és már nem tudnék OS-X nélkül élni, egyszerúen fantasztikus. Viszont ha újra kezdeném akkor nem vennék mac-et, most már nem tudok megválni tőle, de egy új életben nem váltanék.

Azért örülök az új szervíznek. Sokat segít!! :-)

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
05 January 2007 04:30
 

Egyszer valaki indíthatna témát a fórumon “nem kaptam magyar leírást” címmel is, hátha ott is ilyen gyorsan lenne változás. (Jajj, de rosszmájú vagyok. Bocs.)

Szirom: Az eljárás az, hogy a kereskedő, akitől veszed a gépet, ad neked cserét, aztán ő majd üvöltözik a márka-“képviselettel” azért, hogy írják jóvá neki a cserét, és csináljanak a rossz géppel, amit kívánnak. A lényeg, hogy ilyen esetben a kereskedő örökli meg a szívás részét a dolognak, nem pedig te. Szerintem kár azt írnod, hogy nem vennél újra Mac-et, mert arról van szó, hogy valaki cserbenhagyott ebben a helyzetben, vagy nem voltál eléggé rámenős, vagy nem voltál tisztában a garanciajegyen lefektetett jogaiddal. A garanciajegyeden egyértelműen le vannak írva a kötelességek. Azokat bármikor érvényesítheted, és ha vannak szerviz munkalapjaid arról, hogy hányszor volt a szervizben a gép, és mit csináltak vele, akkor simán jogod van írásban kérni vagy éppen követelni a cserét. Mivel iBook G4 már nem kapható, a bruttó vételárat kapnád vissza, amennyiben még a régi garanciajegyed van meg, illetve jogod van értékegyeztetéssel másféle gépet kérni.

Nem szerencsés dolog, ha valaki a szerviz miatt csalódik a márkában, sőt, szerintem a legrosszabb dolog, ami a kereskedők többségének is a rémálma. Szóval nyugodtan érvényesítsd a jogaidat, amik a garanciajegy hátlapján le vannak írva - különösképpen a 8. pontot ajánlom a figyelmedbe!

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 04:37
 
Handras - 05 January 2007 02:41 AM
iJoe. - 05 January 2007 12:55 AM

“Beutod a bongeszobe hogy istyle.hu, es ott van:
http://istyle.hu/?c=pl&m=7&s=6”

Hát, ennek köze nincsen az AppleCare-hez.

Az AppleCare nem garancia kibővítés, hanem szolgáltatás csomag:
- 3 év korlátozott garancia
- 3 év anyanyelvű telefonos támogatás ingyen, telefonhívás díjáért
- évi egy helyszíni kiszállás a három év alatt

Ezt tartalmazza a csomag. Ami az iStyle-ban van, nyers garancia, amire érdemesebb inkább egy biztosítást kötni, mert az ráadásul az ellen is véd, ha a gépet leejti a kedves felhasználó.

Illetve iPodra két év garancia, 2 év anyanyelvű támogatás telefonon. Ez az AppleCare, ami márkanév, és konkrét csomagot tartalmaz. Tehát garancia kibővítést, ami egyébként nem csak az iStyle-ban, hanem a Starking Pro-nál is van, nem nevezném annak.

Hadras: hidd el, nem személyeskedni akarok, csak szeretném, ha a magyar vevôk is pont ugyanolyan fontosak lennének az Apple és kereskedôik számára, mint bármely más országban.

Természetesen nem bugyuta telefonos supportot szeretnénk, hanem profit. Olyat, ahol a kezdô macest nem nézik le azért, mert ô még nem ismeri az OS-X minden csínját-bínját, ahol kedvesek, segítôkészek és még értenek is hozzá. Egyébként emlékeim szerint az Apple care csak félévig ad telefonos supportot, nem három évig. Három évig (1+2) csak a garit hosszabbítja. Az elsô néhány hónapban azonban nekem is baromira hiányzott, hogy gyakorlatilag nem tudtam kit fölhívni apróbb kérdéseimmel.

Marpedig itthon ez az ami megvalosithato, es elerheto, 3 ev gar pont 3 szor annyi mint 1 ev.

Ha valaki bugyuta telefonos suportot akar, akkor kulfoldon megveheti a gephez az Apple Care-t.

Nem ertem hol itt a problema.

 
 
NPeti
 
Avatar
 
 
NPeti
Az összes posztok száma:  466
Csatlakozva  29-03-2006
 
 
 
05 January 2007 04:41
 

Nekem a szerviz őrizgeti :)
Ugye nincs olyan, hogy “gar levelet lopok”?:D:D
Egyébként ha a garancia menete túlfut a garanciális időszakon, akkor a beadási idő számít?

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
05 January 2007 04:43
 

A kereskedok szamara fontosak az itthoni vasarlok. Nagyon is.

A kinti Apple szamara nem fontosak se a userek, se a kereskedok. Es ez nem is fog megvaltozni.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
05 January 2007 04:52
 

“Egyébként emlékeim szerint az Apple care csak félévig ad telefonos supportot, nem három évig. Három évig (1+2) csak a garit hosszabbítja.”

Az Apple Care számítógépek esetén 3 év telefonos támogatást tartalmaz. 100%-osra teljesítettem a viszonteladói képzést ebből, és ez a 600 pont járult hozzá az Apple Product Professional minősítéshez, szóval ebben teljesen biztos vagyok, hidd el.  :)

“Természetesen nem bugyuta telefonos supportot szeretnénk, hanem profit. Olyat, ahol a kezdô macest nem nézik le azért, mert ô még nem ismeri az OS-X minden csínját-bínját, ahol kedvesek, segítôkészek és még értenek is hozzá. “

Nekem ezzel csak az a bajom, hogy telefonon iszonyúan nem lehet támogatást adni. Erre inkább való az e-mail, ahol lehet képlopatot küldeni, vagy az iChat, ahol normálisan megy a kommunikáció, és szintén lehetőség van demonstrálásra. A telefonos dologgal általában az a baj, hogy az ügyfél totál alkalmatlan időben hív, nem tudja megfelelően feltenni a kérdését, mert még nincsen annyi rutinja, és az első 20 perc azzal megy el, hogy kitaláljuk, mi is a probléma. (Ilyen alkalmakkor volt már olyan megoldás, hogy a nyomtató kábel egyszerűen nem volt bedugva, pedig már újratelepítettük a meghajtó programokat, vagy éppen az AirPort Expressbe nem csatlakoztatta a vásárló az ADSL modemet, és hasonló dolgok…) Az e-mail meg azért jó, mert be lehet dobni neki a macmagazinos linket, ahol kb. 80%-ban megvan a megoldás. Erre lett létrehozva.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
05 January 2007 04:54
 

“Egyébként ha a garancia menete túlfut a garanciális időszakon, akkor a beadási idő számít?”

Igen, mindig a hiba bejelentése számít. Ezért ezt érdemes írásban megtenni!!!

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 04:59
 
Handras - 05 January 2007 04:43 AM

A kereskedok szamara fontosak az itthoni vasarlok. Nagyon is.

A kinti Apple szamara nem fontosak se a userek, se a kereskedok. Es ez nem is fog megvaltozni.

A változás csak hozzállás és elszántság kérdése.

(Handras! fentebbi hsz-em becsúszott a Tieid közé, nem tudtam kiszedni. Tudsz rajta javítani?)

 
 
molnarpeti
 
Avatar
 
 
molnarpeti
Az összes posztok száma:  107
Csatlakozva  28-12-2004
 
 
 
05 January 2007 05:17
 

ok. gyerekek.

egy ötlet:
nagyjából 2 évig foglalkoztam ügyfélszolgálattal (több oldalán is), és sok mindent meg lehet oldani telefonon is, de valóban az e-mail a mi esetünkben kicsit célravezetőbb.

mi kell egy ilyen supporthoz?
- néhány kedves hangú, KÉPZETT munkaerő
- néhány fogalmazni tudó, KÉPZETT munkarő
- egy-két ember, aki irányítja
- néhány mac, a régebbitől a legújabbakig
- pénz

mit csinálhatna egy ilyen support?
- általános problémák
- sw, hw hibák
- vásárlási tanácsok (melyik bolt meddig, készletinfó stb…)
- szerviz tanácsok (hol a legközelebbi, mikor van nyitva)
- azonosítás alapján szerviz info
- stb…

miért lenne jó?
- nem a kereskedéseket fárasztanák a júzerek a “nem megy az internetem, de a szolgáltató nem tudott segíteni, mert mac-em van” típusú kérdésekkel.
- ha valaki venni akar mondjuk egy aksit (és van normális adatbázis) megtudhatja hol van belőle
- nem a kereskedőt és szervizet kellene hívni, hanem itt lehetne érdeklődni a szervizelés állásáról, így remélhetőleg több idő jutna a személyes eladásra és a szervizelésre is…

namármost (fura, hogy ezt a fórumon dobom be, de legalább azonnal lehúzhatjátok az ötletet)
- szívesen nekiállnék egy ilyen megszervezésének, elindításának, már csak mac szeretet miatt is, de az se baj ha valaki viszi az ötletet és megcsinálja, csak legyen ilyen!
- ehhez azonban a kereskedők+szervizek+hdsys összefogásra van szükség (adatbázis+képzés+gépek)
- és arra, hogy a költségeket megosztva viseljék (hiszen nekik szabadul fel a kezük és az ő egyik plusz szolgáltatásuk lehetne)

kedvem, ötletem, tapasztalatom és néhány mac-ben is jártas, ismerősöm lenne hozzá, hogy felhúzzunk egy ilyet munkaerőt pedig találnánk, ebben biztos vagyok.

a kérdés, hogy szerintetek kell-e ilyen egyáltalán, lenne-e értelme…

szerintem lenne, a mac-es ismerősök gondolom mindenkit megtalálnak… :)

várom a véleményeket

üdv:
Peti

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 05:31
 
iJoe. - 05 January 2007 04:52 AM

“Egyébként emlékeim szerint az Apple care csak félévig ad telefonos supportot, nem három évig. Három évig (1+2) csak a garit hosszabbítja.”

Az Apple Care számítógépek esetén 3 év telefonos támogatást tartalmaz. 100%-osra teljesítettem a viszonteladói képzést ebből, és ez a 600 pont járult hozzá az Apple Product Professional minősítéshez, szóval ebben teljesen biztos vagyok, hidd el.  :)

“Természetesen nem bugyuta telefonos supportot szeretnénk, hanem profit. Olyat, ahol a kezdô macest nem nézik le azért, mert ô még nem ismeri az OS-X minden csínját-bínját, ahol kedvesek, segítôkészek és még értenek is hozzá. “

Nekem ezzel csak az a bajom, hogy telefonon iszonyúan nem lehet támogatást adni. Erre inkább való az e-mail, ahol lehet képlopatot küldeni, vagy az iChat, ahol normálisan megy a kommunikáció, és szintén lehetőség van demonstrálásra. A telefonos dologgal általában az a baj, hogy az ügyfél totál alkalmatlan időben hív, nem tudja megfelelően feltenni a kérdését, mert még nincsen annyi rutinja, és az első 20 perc azzal megy el, hogy kitaláljuk, mi is a probléma. (Ilyen alkalmakkor volt már olyan megoldás, hogy a nyomtató kábel egyszerűen nem volt bedugva, pedig már újratelepítettük a meghajtó programokat, vagy éppen az AirPort Expressbe nem csatlakoztatta a vásárló az ADSL modemet, és hasonló dolgok…) Az e-mail meg azért jó, mert be lehet dobni neki a macmagazinos linket, ahol kb. 80%-ban megvan a megoldás. Erre lett létrehozva.

Igaz, rosszul emlékeztem. Nem félévig, csak 90 napig van telefonos support (complimentary) azaz AppleCare nélkül is.

Szerintem meg igenis sok mindenben lehet segíteni telefonon is. A profi telefonos support nálam azt jelenti, hogy a callcenterben várják a hívást, nem mással foglalkoznak, nem 20 perc múlva kérdezik meg, hogy be van dugva? van áram a házban?, világít a kis zöld?, megnyomta a nagy piros gombot? stb., hanem ezzel kezdik. Erre ki lehet találni egy scriptet, és pár perc alatt rengeteget lehet segíteni az elakadt felhasználónak. Ha pedig végképp nem megy, akkor kihasználom az évi egy helyszíni kiszállást, vagy besétálok a szervízbe és megkérdezem ott.

A beszmec-en sok mindent meg lehet tanulni, de nem mindig azt, amire épp kíváncsi vagyok, és nem biztos, hogy azonnal. Ez azért van, mert a beszmac ingyen van, és senki nem ígéri, hogy segít. Ráadásul azért számtalan példa van arra is, hogy az új topicban indított kérdésre az a válasz, hogy már volt errôl szó.

Az AppleCare-nek azonban van sla-ja, azért fizetnék, ezért lehetne elvárásom, és ez nekem tetszene. Azért, mert szerintem idôvel az olcsó lesz a drágább, és az ingyen a legdrágább. Biztos vagyok benne, hogy maces tanulási idôszakomban (még mindig abban vagyok) több applecare-nyi idômet is eltököltem, hogy megértsem egyes progik mûködését.

Szóval szerintem kellene az a Care…

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 05:40
 
molnarpeti - 05 January 2007 05:17 AM

ok. gyerekek.

egy ötlet:
nagyjából 2 évig foglalkoztam ügyfélszolgálattal (több oldalán is), és sok mindent meg lehet oldani telefonon is, de valóban az e-mail a mi esetünkben kicsit célravezetőbb.

mi kell egy ilyen supporthoz?
- néhány kedves hangú, KÉPZETT munkaerő
- néhány fogalmazni tudó, KÉPZETT munkarő
- egy-két ember, aki irányítja
- néhány mac, a régebbitől a legújabbakig
- pénz

mit csinálhatna egy ilyen support?
- általános problémák
- sw, hw hibák
- vásárlási tanácsok (melyik bolt meddig, készletinfó stb…)
- szerviz tanácsok (hol a legközelebbi, mikor van nyitva)
- azonosítás alapján szerviz info
- stb…

miért lenne jó?
- nem a kereskedéseket fárasztanák a júzerek a “nem megy az internetem, de a szolgáltató nem tudott segíteni, mert mac-em van” típusú kérdésekkel.
- ha valaki venni akar mondjuk egy aksit (és van normális adatbázis) megtudhatja hol van belőle
- nem a kereskedőt és szervizet kellene hívni, hanem itt lehetne érdeklődni a szervizelés állásáról, így remélhetőleg több idő jutna a személyes eladásra és a szervizelésre is…

namármost (fura, hogy ezt a fórumon dobom be, de legalább azonnal lehúzhatjátok az ötletet)
- szívesen nekiállnék egy ilyen megszervezésének, elindításának, már csak mac szeretet miatt is, de az se baj ha valaki viszi az ötletet és megcsinálja, csak legyen ilyen!
- ehhez azonban a kereskedők+szervizek+hdsys összefogásra van szükség (adatbázis+képzés+gépek)
- és arra, hogy a költségeket megosztva viseljék (hiszen nekik szabadul fel a kezük és az ő egyik plusz szolgáltatásuk lehetne)

kedvem, ötletem, tapasztalatom és néhány mac-ben is jártas, ismerősöm lenne hozzá, hogy felhúzzunk egy ilyet munkaerőt pedig találnánk, ebben biztos vagyok.

a kérdés, hogy szerintetek kell-e ilyen egyáltalán, lenne-e értelme…

szerintem lenne, a mac-es ismerősök gondolom mindenkit megtalálnak… :)

várom a véleményeket

üdv:
Peti

Na igen! Ez ám a konstruktív hozzászólás! Gratula! Végre valaki aki nemcsak szeretne ilyet, de láthatóan ért is hozzá. Remélem nem maradsz egyedül.

 
 
Initram5
 
Avatar
 
 
Initram5
Az összes posztok száma:  3367
Csatlakozva  18-06-2005
 
 
 
05 January 2007 05:42
 

Van egy javaslatom. Minden 30. géphez eleve rendeljen a forgalmazó egy alaplapot, egy akksit, egy DVD írót és egy vinyót. Ezek romlanak el leginkább, nem? Oszt’ ott lenne kéznél az alkatrész ha kell.

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
05 January 2007 05:49
 

... és még egy gondolat a kereskedôknek:
Egyre jellemzôbb, hogy a kereskedelem elsô sorban nem a kereskedelmi árrésbôl él, hanem a hozzáadott szolgáltatásokból. Hitel, támogatás, garancia, biztosítás, stb. Tudomásom szerint egyes kereskedôknek több a jutalékuk a szolgáltatóktól (pl. bankoktól, biztosítóktól, stb.) kapott jutalékuk, mint maga az árrés. (Tán az autókereskedôk is így vannak a lízingcégekkel.)

 
 
szpedro84
 
Avatar
 
 
szpedro84
Az összes posztok száma:  218
Csatlakozva  24-12-2005
 
 
 
05 January 2007 05:59
 

Ma is jól körbejártuk ezt a szervíz, support témát! :) Valahogy ez minden hónapban előjön egyszer, jól összeanyázzuk egymást, aztán nem történik semmi. Bár most új szervíz, új élet… Úgy legyen, és buldózerezzék le a régit.

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0