Érdekes cikk a homáron

 
biker
 
Avatar
 
 
biker
Az összes posztok száma:  3031
Csatlakozva  26-12-2004
 
 
 
03 January 2007 18:18
Oldman
 
Avatar
 
 
Oldman
Az összes posztok száma:  4857
Csatlakozva  29-06-2005
 
 
 
03 January 2007 18:50
 

Szép cikk! Ki ez? Melyik az a topik?

 
 
lvsti
 
Avatar
 
 
lvsti
Az összes posztok száma:  68
Csatlakozva  08-11-2005
 
 
 
03 January 2007 18:56
ac3
 
Avatar
 
 
ac3
Az összes posztok száma:  149
Csatlakozva  25-03-2005
 
 
 
03 January 2007 19:11
 

az en lekopott elolapom + lekopott billentyuzetemre meg mindig nicns megoldas, elolap megjott BPre oktober eleje ota, a bill nem.kozben csapagyas a jobb prociventillator, arra is varhatok….

 
szpedro84
 
Avatar
 
 
szpedro84
Az összes posztok száma:  218
Csatlakozva  24-12-2005
 
 
 
03 January 2007 19:19
 

A cikk korántsem érdekes, inkább szomorú. Végre elkezdtek az emberek írogatni, egyszer csak észbekapnak a drágajó forgalmazók és szervízek…

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 19:21
 

Úgy tűnik, a jó és bölcs győrfipéter itt is megmutatta a tehetségét. Nekem a cikk általánosító hangneme nem kimondottan tetszik, és azt sem emlegeti, hogy viszonteladói áron vett gépet, sebaj.

A hazai szerviz persze tényleg problémás, ezt kár lenne tagadni. De ez talán már ki lett tárgyalva.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 19:25
 

szpedro84, a drága jó forgalmazók mégis hogyan kapjanak ennél jobban észbe? Érdekelne a véleményed, mivel jelenleg a hazai törvény gyakorlatilag azt mondja, hogy a szerviz addig szarakodik a géppel, amíg akar. Tehát max. a viszonteladó jóindulatára építhetsz, a fenti megszólalással nem túl jó alapra.

Itt pont nem a kereskedelmi láncban, hanem a törvényben és az importőr hozzáállásában van a probléma.

 
Oldman
 
Avatar
 
 
Oldman
Az összes posztok száma:  4857
Csatlakozva  29-06-2005
 
 
 
03 January 2007 19:39
 
iJoe. - 03 January 2007 07:25 PM

.....a hazai törvény gyakorlatilag azt mondja, hogy a szerviz addig szarakodik a géppel, amíg akar….

És ügye ismerünk eseteket amikor a forgalmazó kiad ugyan egy cseregépet, amit a “jóindulatú” user b…ik visszaadni.

 
 
Pusztai Csaba
 
Avatar
 
 
Pusztai Csaba
Az összes posztok száma:  1362
Csatlakozva  29-07-2004
 
 
 
03 January 2007 19:50
 

Nem ismerem reszleteiben az esetet, es kereskedoi tapasztalatom sincs, szoval “konnyen ugatok” felhasznaloi/vevoi oldalrol. Kisse ambivalens erzeseim vannak ezzel kapcsolatban. A torveny kapcsan az jutott eszembe, hogy en pl. nem azert nem olok embert, mert torveny tiltja, hanem azert mert egyeb iratlan tarsadalmi normakat is belemszocializaltak…csak hogy egy analogiaval eljek.  Szoval a torvenyre hivatkozni eppen ezert keves…nem csak az kellene, hogy iranyitson. Idealis esetben. Lehet, hogy mar korabban elohozakodtam azzal a tortenettel, amikor az USA-ban egy kis zacsko ledig sargarepat visszavitt a szemem lattara a “supermarket”-be az ismerosom, mondvan, hogy “nem izlik neki”. A boltban mosolyogva es szo nelkul visszavettek es remenyuket fejeztek ki, hogy tovabbra is naluk vasarol majd. Persze 1000 ilyen sztori repkedhetne… Persze bele is lehetne kotni a peldalozasba, hogy “az az USA, de ez itt van”. Nyilvan jelen pillanatban illuzio, hogy az altalunk pozitivnak megitelt szokvanyokat atvegyuk, csak ugy hirtelenjeben….hiszen az ott valszeg organikusan hosszu evtizedeken fejlodott odaig, hogy kenytelenek “mosolyogni” kulonben zarthatnak be…ha nem is masnap, de elobb-utobb megerzik a visszas hatasat.

Nyilvan nalunk nem olyanok a piaci viszonyok mint egy nagy gazdasagban (szamos rivalis kereskedovel es “tudatos” ill. agilis vasarloval). Egyreszt: praktikusan tekitnve “megtehetik”, hiszen ilyen viszonyok kozott celravezeto strategia (megkockaztatom: koltseghatekony meg akar hosszabb tavon is), de kozben a normativ kisordog azt mondatja velem, hogy nem szeretnem, hogy “megtehessek”: legyenek “nagyvonalubbak” es “vevokozpontubbak”... de hat ez az elvaras asszem termeszetes is egy vevo reszerol..

Na…ennyit a szofosasbol.

cs-

 
 
molnarpeti
 
Avatar
 
 
molnarpeti
Az összes posztok száma:  107
Csatlakozva  28-12-2004
 
 
 
03 January 2007 19:51
 

ijoe: én egyetértek szpedroval. lehet, hogy a hazai törvény rossz, de az meg egy arcpirító hozzáállás, hogy arra mutogatnak a kereskedők és a szervizek - bár érthető, mert nekik (nektek) kedvez.

az meg szerintem teljesen mindegy, hogy viszonteladói áron vette-e meg a gépet, mert ettől még elromlott és ugyanúgy élnie kellene a garanciának, vagy nem?

nekem az árukészlettel is szomorú tapasztalataim vannak (pl. iStyle, ahol a honlapon minden kint van, de az üzletben igen ritkás volt a kínálat még jóval karácsony előtt), de gyakorlatilag bárhová mentem be pl. egy külső házért+vinyóért (nem túl bonyolult, ugye?) valamire várnom kellett volna 1-2 napot - ezt összesen 3 bolttal játszottam el, meguntam és megvettem normál pc boltban, mert aznap kellett megoldanom valamit… gondolom ez is ki lett már tárgyalva ezerszer, bocs az off-ért.

csak az a baj, hogy 3 éve, amióta mac-es vagyok és nagyjából figyelem az eseményeket, sem ezzel, sem a szervizelés normalizálásával nem sikerült megbírkóznia sem a kereskedőknek, sem az importőrnek

mellesleg az importőrre Ti kereskedők tudtok nyomást gyakorolni, hogy történjen valami. mert a user csak egyet tud: nem itthon venni a gépet, ha már úgyis mindegy.

 
biker
 
Avatar
 
 
biker
Az összes posztok száma:  3031
Csatlakozva  26-12-2004
 
 
 
03 January 2007 19:51
 

igazság szerint nekem is az nem tetszik benne, hogy pl volt olyan autó vásárló, aki az 5millás renaultját egy év alatt 6x vitte szervizbe, ezalatt 2.5hónapig nem volt kocsija, majd egy évesen azt sikerült elérje, hogy beszámítással adjanak újat neki, és akartak neki 3misit adni, mert sok a javítás benne…

ne vegyünk itthon renault???????

 
 
szpedro84
 
Avatar
 
 
szpedro84
Az összes posztok száma:  218
Csatlakozva  24-12-2005
 
 
 
03 January 2007 19:55
 

Ha valaki verheti az asztalt ebben az esetben, az a forgalmazó. Neki van közvetlen kapcsolata a szervízzel, képviselettel, gyártóval. Erre értettem az észbekapást. Ha a Nagybanin veszel egy zsák krumplit, és az még a hazafele úton kicsírázik, visszaviszed az eladónak, aki felpofozza a termelőt. Ez a jogi kérdés a kutyát nem izgat, megalázó minden nap telefonálgatni a boltba hónapokon át. És bocs a vidékies példáért, de ez pont kézenfekvő volt. :)

 
 
Oldman
 
Avatar
 
 
Oldman
Az összes posztok száma:  4857
Csatlakozva  29-06-2005
 
 
 
03 January 2007 20:04
 
molnarpeti - 03 January 2007 07:51 PM

ijoe: én egyetértek szpedroval. lehet, hogy a hazai törvény rossz, de az meg egy arcpirító hozzáállás, hogy arra mutogatnak a kereskedők és a szervizek - bár érthető, mert nekik (nektek) kedvez…...

A kereskedő szerinted mit tehet???? De most komolyan. Én is számítógéppel foglalkozom. Ha eladok egy gépet vagy alaplapot ami szar, visszahozzák hozzám, vagy a szervízbe. Ameddíg nem nyilatkozik róla a “beszállító cég” hogy mizu, én nem adhatok az ügyfélnek másikat, (max, ha jóindulatú vagyok, és megengedhetem magamnak, adok cseregépet.)mert mi van akkor, ha utána azt mondja a beszállító, hogy pl. az user hibályábol szart be a cucc, vagy bármi. Akkor buktam az árát. Akkor viszont nem kereskedő lennék, hanem balek. Szépen kivárni mindíg a végeredényt. Erről nem a kereskedő tehet!!!!!!!!!!

 
 
szpedro84
 
Avatar
 
 
szpedro84
Az összes posztok száma:  218
Csatlakozva  24-12-2005
 
 
 
03 January 2007 20:22
 

Hát nem értem. Nem a kereskedőnek kell kiválasztania az általa forgalmazott terméket? Ha az Apple képviselet egy szar, és szarnak a vásárlóikra is, nem a kereskedőknek kéne beinteni nekik? Azzal, hogy nem biztosítanak megfelelő supportot, aláássák a márka tekintélyét. A kereskedők azért nem pattognak, mert nekik ez még így is nagyon megéri, hiszen rengetegen térnek át mostanság Mac-re, a jó marketing végett. A baj majd akkor fog jönni, amikor sok embernek lesz otthon ilyen gépe, azaz nem is otthon, hanem a szervízben, mert akadni fog jópár közülük, aki nem rest írogatni, és kinyitni az arcát.

 
 
molnarpeti
 
Avatar
 
 
molnarpeti
Az összes posztok száma:  107
Csatlakozva  28-12-2004
 
 
 
03 January 2007 20:39
 

A kereskedő mit tehet?
Sok mindent szerintem.

Egy kereskedőnek gondolom NEM érdeke a szervizeléssel foglalkozni, mert azt gondolja, hogy csak kiadása van vele(el kell szállíttatni, telefonálgatni kell utána, papírmunka stb…), hiszen bevételt a garanciális szerviz neki nem termel. Legfeljebb ügyfélelégedettséget, de a kereskedők nagy része ezzel csak addig szeret foglalkozni, amíg vásárolunk… Így nem fog minden követ megmozgatni egy szervizelés alatt lévő gépért…

A kereskedő áll kapcsolatban a szervizzel és az importőrrel, nem? Innentől a kereskedő feladata az, hogy ezekez nyaggassa naponta, hogy mi van már a leadott szarokkal… De gondolom ez telefonköltség és “jujjdedrága”.
Aki javíttatni megy általában használni szeretne valamit és nem pénzt akar vissza, hanem a saját cuccát, hibátlanul és mihamarabb. Nem kell pénzt visszafizetni azonnal, de elhajtani sem a vevőt azzal, hogy hát a szerviz még nem csinált semmit, hanem presszionálni kicsit őket.

Ha meg szar az importőr (jót még nem hallottam róla), akkor meg kell keresni a nemzetközi apple-t és ott panaszt tenni közösen, sokan, kereskedők és szervizek. Ha kell sokszor.

Vagy ehhez meg senkinek nincs bátorsága?

 
Initram5
 
Avatar
 
 
Initram5
Az összes posztok száma:  3367
Csatlakozva  18-06-2005
 
 
 
03 January 2007 20:55
 
Pusztai Csaba - 03 January 2007 07:50 PM

...amikor az USA-ban egy kis zacsko ledig sargarepat visszavitt a szemem lattara a “supermarket”-be az ismerosom, mondvan, hogy “nem izlik neki”. A boltban mosolyogva es szo nelkul visszavettek es remenyuket fejeztek ki, hogy tovabbra is naluk vasarol majd. cs-

A WestEnd földszintjén kajáltunk és a barátnőm sült csirkéje nem volt finom valamiért. Nem volt állott, nem volt romlott, csak nem ízlett neki. Szó nélkül kicserélték és adtak helyette finom borjú husit. Jellemző persze hogy a két magyar pultoslányka a fejét ingatta de a török(?) tulaj rögtön vette a lapot és tette amit ilyenkor kell. :)

A sült csirka vs. MacBook más kategória, nyilván ezt a gáláns gesztust nem lehet elvárni egy magyar kiskereskedőtől. Sokkal inkább elvárható lenne a magyar Apple nagykertől, a központi szervíztől (Intercas Kft) meg az, hogy vegyen fel újabb szervízes embereket és normális logisztikai rendszert kiépítve ne heteket kelljen várni egy tetves alaplapra hanem legyen 3 napon belül és slussz.

A verseny nagy. Barátnőm ASUS notebook-ot vett, 2 év teljeskörű gari jár hozzá, és ha elromlik, akkor telefonhívásra házhoz (!!!) megy érte a szervízes ember és elviszi megjavítani. Mindez nem az USA-ban hanem kis országunkban. Hoppá-hopá! Tehát szedje össze magát az, akinek ez a dolga az Apple háza táján és ne szarozzon alkatrészt rendelni, munkaerőt felvenni mert égő.

(És miközben b.nőm az új notiját használja, nekem bedöglött a MacBook akksija, és a bebarnult előlapra is várhatok ki tudja mennyit.)

 
 
iHand
 
Avatar
 
 
iHand
Az összes posztok száma:  1056
Csatlakozva  24-04-2004
 
 
 
03 January 2007 21:38
 

Én minden hozzá értés nélkül azon gondolkozom, hogy ha ekkora bajok vannak a hivatalos szervízzel akkor miért nem kap az alkalmon valamelyik szervizzel rendelkező viszont eladó (iStyle, Gránátalma stb.) és mondja azt hogy felveszek még egy embert és beválalom a garis ügyeket, ami biztos hogy jó biznisz. Nem tudom a pénz ügyi részt de ismerősömnek a Citroen szervízes csóka mondta azt hogy nekik sokkal jobban megéri garanciális autókkal foglalkozni, mert abból nagyobb bevételük van mint a nem garanciálisokból.
Amig az Intercas vagy bárki más monopol helyzetben van, és nem fenyegetik azzal hogy jövőre nem kaptok szerződést, addig a füle botját nem fogja mozdítani….

 
Uzsgyi
 
Avatar
 
 
Uzsgyi
Az összes posztok száma:  2
Csatlakozva  18-01-2006
 
 
 
03 January 2007 21:40
 

Próbálkozott már valaki azzal, hogy személyesen elmegy az importőrhőz és megfelelő nyomatékkal kifejezi nemtetszését a szervizzeléssel kapcsolatban?

 
Almacsutka
 
Avatar
 
 
Almacsutka
Az összes posztok száma:  3134
Csatlakozva  24-09-2006
 
 
 
03 January 2007 21:43
 

Uraim!
Örömmel konstatálom, hogy ismét a TÉMÁNÁL vagyunk!  Ennek okán tisztelettel kérem, hogy egy rövid PM-ben jelezzétek számomnra ha:
- a következő 64 oldalon esetleg befejeződne a szerviz saga
- anyázás és/vagy kibékülés lenne (semmi jóról nem akarok lemarani!)
- egy tökös cég felvásárolná vagy egy töketlen végre felgyújtaná a “műszaki bázist”  :-)

 
 
Uzsgyi
 
Avatar
 
 
Uzsgyi
Az összes posztok száma:  2
Csatlakozva  18-01-2006
 
 
 
03 January 2007 21:45
 
iHand - 03 January 2007 09:38 PM

Én minden hozzá értés nélkül azon gondolkozom, hogy ha ekkora bajok vannak a hivatalos szervízzel akkor miért nem kap az alkalmon valamelyik szervizzel rendelkező viszont eladó (iStyle, Gránátalma stb.) és mondja azt hogy felveszek még egy embert és beválalom a garis ügyeket, ami biztos hogy jó biznisz. Nem tudom a pénz ügyi részt de ismerősömnek a Citroen szervízes csóka mondta azt hogy nekik sokkal jobban megéri garanciális autókkal foglalkozni, mert abból nagyobb bevételük van mint a nem garanciálisokból.
Amig az Intercas vagy bárki más monopol helyzetben van, és nem fenyegetik azzal hogy jövőre nem kaptok szerződést, addig a füle botját nem fogja mozdítani….

Az iStyle is végez garanciális szervizelést de ők is az importőrön keresztűl kapják az alkatrészt. Tehát az erdmény változatlan.

 
kesigomu
 
Avatar
 
 
kesigomu
Az összes posztok száma:  1127
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 22:05
 

Ha telitalálatosom lesz a lottón isten bizony Apple Importőr és szervíz leszek :D   Ráfáztok wazze! :D :D :D

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
03 January 2007 22:05
 

A masik topicban mar ki lett ez targyalva, mindenki tudja, hogy vannak problemak, de az is kiderult, hogy iden lesznek valtozasok, de ezek egyelore nem publikus informaciok.

A problema mellesleg nem itthon gyokeredzik, hanem az Apple-nel:

olvasgassatok:

http://digg.com/apple/Apple_Care_vs_Dell_Support_Dead_Hard_Drives

Ezt a HDD problemat, egyebkent pont ma 4 perc alatt oldottuk meg egy vasarlonak, pedig nem vagyunk szerviz. Ezt is megirhatna a homar, de ezt persze nem fogjak.

 
JamesTKirk
 
Avatar
 
 
JamesTKirk
Az összes posztok száma:  2271
Csatlakozva  17-02-2005
 
 
 
03 January 2007 22:08
 
iHand - 03 January 2007 09:38 PM

Én minden hozzá értés nélkül azon gondolkozom, hogy ha ekkora bajok vannak a hivatalos szervízzel akkor miért nem kap az alkalmon valamelyik szervizzel rendelkező viszont eladó (iStyle, Gránátalma stb.) és mondja azt hogy felveszek még egy embert és beválalom a garis ügyeket, ami biztos hogy jó biznisz. Nem tudom a pénz ügyi részt de ismerősömnek a Citroen szervízes csóka mondta azt hogy nekik sokkal jobban megéri garanciális autókkal foglalkozni, mert abból nagyobb bevételük van mint a nem garanciálisokból.
Amig az Intercas vagy bárki más monopol helyzetben van, és nem fenyegetik azzal hogy jövőre nem kaptok szerződést, addig a füle botját nem fogja mozdítani….

Azért mert az importőr/képviselet/akármi a tulajdonosa ennek is. Ha holnap csinálnál egy szervizt, azt mondanák nem kapsz alkatrészt, oszt jónapot. Vagy ugyanolyan szisztéma szerint csinálnák - pl. lehet, hogy havonta egyszer rendelnek, összevárva sok tételt, még ezt is el tudom képzelni. És lehet, hogy közben eltűnik a kockás füzet, amibe írják…


(Lassan már 2 hónapja várok alaplapra, de bízom benne, hogy megoldódik az ügy)

 
 
Stephano
 
Avatar
 
 
Stephano
Az összes posztok száma:  299
Csatlakozva  14-08-2005
 
 
 
03 January 2007 22:46
 
Handras - 03 January 2007 10:05 PM

az is kiderult, hogy iden lesznek valtozasok, de ezek egyelore nem publikus informaciok.

KÖNYÖRGÖM, mondd, hogy lesz hivatalos Apple!!!

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
03 January 2007 22:54
 
Stephano - 03 January 2007 10:46 PM
Handras - 03 January 2007 10:05 PM

az is kiderult, hogy iden lesznek valtozasok, de ezek egyelore nem publikus informaciok.

KÖNYÖRGÖM, mondd, hogy lesz hivatalos Apple!!!

Nem lesz, es ha lenne is, akkor sem lenne jobb a helyzet. Feldughatjuk magunknak az evi eladott 8000 gepet itthon, az Apple-nek ez egy csepp a tengerben a vilagszinten eladott evi 5-8 milliohoz kepest.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 22:58
 

“A kereskedők azért nem pattognak, mert nekik ez még így is nagyon megéri”

Ezek után már tényleg nem lehet mit írni… Köszönjük!

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 23:01
 

“az is kiderult, hogy iden lesznek valtozasok, de ezek egyelore nem publikus informaciok.”

Ez szerintem azért poénos picit, mert már 2004-ben is arról volt szó, hogy lesznek változások. Tegnap volt egy kisebb összezörrenésem az említett vonallal, ami ma tovább folytatódott, és éppen hivatkozni akartam valamire, amikor találtam egy levelet, benne “a közeljövőben lesznek változások”... Ja, lettek. 2004-hez képest négynyelvű lett a garanciajegy. Kb. ennyi.

 
MagicGabor
 
Avatar
 
 
MagicGabor
Az összes posztok száma:  486
Csatlakozva  13-01-2006
 
 
 
03 January 2007 23:09
 
iJoe. - 03 January 2007 07:25 PM

Tehát max. a viszonteladó jóindulatára építhetsz, a fenti megszólalással nem túl jó alapra.

Ez egy kicsit erős.

Mármint ilyet kijelenteni, hogy

iJoe. - 03 January 2007 07:25 PM

a fenti megszólalással nem túl jó alapra.

Most akkor a vevő van a kereskedőkért?

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 23:16
 

Nem, ez egy olyan kapcsolat, ahol egymás iránti tisztelettel hosszú távon jól működő dolog alakulhat ki. Mindkét fél tiszteli a másikat, és megfelelő respektálással áll hozzá a dologhoz. De ha a vevő olyan stílusban jön, hogy “nálad költöttem el a pénzem, köcsög, nyald ki a s*ggem, különben máshová megyek költekezni”, akkor kisebb az esély arra, hogy a kedves eladó jóindulattal áll hozzá a dologhoz. Ennyi volt a mondandó.

Nem a kereskedő dolga cseregépet adni. Ha az autód elromlik, akkor is a szerviz biztosít cserejárgányt, nem az autókereskedő. A kereskedők többsége mégis jóindulattal ad ilyet. Nem a pénzért, hanem a vevőért, a vevő tisztelete miatt. Nem ártalmas, ha ez a dolog kétoldalú. Szerintem.

 
rathma
 
Avatar
 
 
rathma
Az összes posztok száma:  304
Csatlakozva  19-05-2006
 
 
 
03 January 2007 23:29
 
Handras - 03 January 2007 10:05 PM

A masik topicban mar ki lett ez targyalva, mindenki tudja, hogy vannak problemak, de az is kiderult, hogy iden lesznek valtozasok, de ezek egyelore nem publikus informaciok.

A problema mellesleg nem itthon gyokeredzik, hanem az Apple-nel:

olvasgassatok:

http://digg.com/apple/Apple_Care_vs_Dell_Support_Dead_Hard_Drives

Ezt a HDD problemat, egyebkent pont ma 4 perc alatt oldottuk meg egy vasarlonak, pedig nem vagyunk szerviz. Ezt is megirhatna a homar, de ezt persze nem fogjak.

Handras!

Írjatok a haomárnak, kiteszik ebben biztos vagyok. A Subwayből lett Submarine szendvicsstand vezetője jelentkezett egy negatív cikk után és az ő véleményét is közreadták.

 
 
MagicGabor
 
Avatar
 
 
MagicGabor
Az összes posztok száma:  486
Csatlakozva  13-01-2006
 
 
 
03 January 2007 23:40
 

Az autós példánál maradva, egy ismerősöm nemrég nyitott Pesten egy X autó márkaszervízt. Neki előírták, hogy mennyi darab és mennyi idős autót kell tartania csereautóként ahhoz, hogy megkapja a jogot! És nem egy luxusmárkáról van szó.

De van egy másik tanmese is. Vettem egy vadonatúj Honda motort. Ahol vettem oda vittem mindig szervizbe is. A 4000 km-es szerviznél tönkrevágták az olajleeresztő csavart, csöpögött a motorból az olaj. Nem akartam visszavinni, mert elég rossz híre volt a kereskedő szervizének, mint utólag megtudtam. Kérdezgettem motorosokat, hogy tudnának-e ajánlani egy jó Honda szervizt.

Ajánlottak egy jó Honda kereskedőt, jó szervízzel. Fillérekért megcsinálták, pedig nem ott vettem a motort!
Ezek után mindig ide vittem a motort a kötelező szervizekre, mert tökéletesen meg voltam elégedve velük.

Történt aztán, hogy éppen elmúlott egy éves a vas, mikor elkezdett zörögni a kuplungja. Nem nagyon és csak alapjáraton zörgött, de csak addig, amíg a motorolaj hőmérséklete nem érte el a kb. 40 fokot. Elvittem a fenti, jó Honda kereskedő, jó szervizébe. Kiderült, hogy a kuplungkosárban kilazult két rugó, de csak a szerkezettel együtt cserélhető. A garanciajegy szerint mindenki úgy tudta, hogy 1 év garancia van a vasra, az új kuplungszerkezet meg horror drága.

Mondták, hogy megkérdezik a Honda Hungary-t, hogy méltányossági alapon nem kaphatnék-e egyet féláron, hiszen 2 hete járt le a garancia. A Honda Hungary hallani sem akart a dologról. Mondták, hogy össze tudják rakni így is, baj nem lesz belőle, mert ha eltörnek a rugók, akkor sem tudnak kiesni a helyükről, pont emiatt nem lehet külön cserélni őket. Ok, mondtam rakják össze így, max. zörögni fog hidegen egy kicsit. Összerakták, elhoztam a motort.

A jó Honda kereskedőnek csak baszta a csőrét a dolog és hosszas telefonálgatás után kiderítette, hogy nem jó garanciapapírokat adott ki az importőr a motorhoz, és két év garancia van rá, nem egy.

Este hétkor felhívott, hogy vissza az egész már megrendelték az alkatrészeket, amint megjön, telefonálnak, hogy vigyem a motort, soron kívül kicserélik.
MINDEZT ANNAK ELLENÉRE, HOGY NEM NÁLUK VETTEM A MOTORT! DE A KÖVETKEZÕT NÁLUK FOGOM VENNI, AZ HOLTBIZTOS!!!

 
Mike T.
 
Avatar
 
 
Mike T.
Az összes posztok száma:  565
Csatlakozva  04-08-2006
 
 
 
03 January 2007 23:48
 

Nem, ez egy olyan kapcsolat, ahol egymás iránti tisztelettel hosszú távon jól működő dolog alakulhat ki. Mindkét fél tiszteli a másikat, és megfelelő respektálással áll hozzá a dologhoz. De ha a vevő olyan stílusban jön, hogy “nálad költöttem el a pénzem, köcsög, nyald ki a s*ggem, különben máshová megyek költekezni”, akkor kisebb az esély arra, hogy a kedves eladó jóindulattal áll hozzá a dologhoz.

Tehát nálad van a “vevő”, és a “kedves eladó”?
Kedves vevő nincs?

Az autó javítás nem túl jó példa, mert ott általában a kereskedő egyben szervíz is.

Én vevőként, és aladóként is úgy gondolom, hogy a vevőnek tisztelni kell a pénzét, amit szeretne esetleg nálam elkölteni, az eladónak pedig ki kell vívnia a tiszteletet a szolgáltatás minőségével/árával, stb.

Sajnos sok kereskedő úgy gondolja, hogy a vásárlónak tesz szivességet, ha elad.
Ébresztő nektek is! Ez már nem a KGST! :)
Kicsit érdemes lenne a szemléleten változtatni.

ON
A homáros és hasonló cikkek, pedig inkább már elkeseredetségben születnek szerintem.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
03 January 2007 23:48
 

És nyilván kultúráltan kommunikálsz velük, nem ultimátumokkal jösz köszönés helyett a legelső alkalommal. Ez így működik jól. Az Apple-nél sajnos többek között éppen a cseregép raktározási kötezettség hiányzik a szervizekből. Emiatt kell a kereskedő jóindulatára építeni. Sajnos ez azt is magával hozza, hogy a kereskedők kénytelenek erre költeni, de több kollégámról tudom, hogy ezt szó nélkül megteszik az ügyfeleikért. Ezért érzem picit durvának, hogy rögtön nekiesnek a kereskedőknek, illetve olyat írnak egyesek, hogy nekünk ez a helyzet jó, és nem reklamálunk…

 
MagicGabor
 
Avatar
 
 
MagicGabor
Az összes posztok száma:  486
Csatlakozva  13-01-2006
 
 
 
03 January 2007 23:51
 
Mike T. - 03 January 2007 11:48 PM

A homáros és hasonló cikkek, pedig inkább már elkeseredetségben születnek szerintem.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 00:09
 

“Tehát nálad van a ?vevő?, és a ?kedves eladó??
Kedves vevő nincs?”

Van kedves vevő is, de a fenti sorokat nem az én ügyfelem írta, hanem egy számomra teljesen ismeretlen valaki, akiről a szavai alapján nem feltételezem, hogy kedves lenne. Ez nem zárja ki persze, hogy az.

“Sajnos sok kereskedő úgy gondolja, hogy a vásárlónak tesz szivességet, ha elad.”

Biztos vannak ilyenek. Én itt a fórumon hozzászólásokra reagálok, nem pedig a vásárlóimmal kommunikálok.

A vevőnek sosem a pénzét kell tisztelni, ez nagyon nagy butaság a részedről! Ennyi erővel a gazdag vevő többet ér, mint a szegény vevő? Nekem éppen ugyanolyan fontos az a diák, aki vesz két iPod zoknit, mint az a cég, aki vesz öt MacBookot. De nem a pénzük miatt, hanem mert engem TISZTELNEK meg a vásárlásukkal. Ez a fontos, nem a pénzük. A pénz a mozgatórugója a dolognak, nem pedig a középpontja.

Szerintem pont a pénz központú mentalitással van gond azoknál, akik azt hiszik, hogy a sok pénzükért ők különbek, mint mások a kevés pénzükért… De ez megint másik téma.

 
Mike T.
 
Avatar
 
 
Mike T.
Az összes posztok száma:  565
Csatlakozva  04-08-2006
 
 
 
04 January 2007 00:59
 

“A vevőnek sosem a pénzét kell tisztelni, ez nagyon nagy butaság a részedről! Ennyi erővel a gazdag vevő többet ér, mint a szegény vevő? Nekem éppen ugyanolyan fontos az a diák, aki vesz két iPod zoknit, mint az a cég, aki vesz öt MacBookot. De nem a pénzük miatt, hanem mert engem TISZTELNEK meg a vásárlásukkal. Ez a fontos, nem a pénzük. A pénz a mozgatórugója a dolognak, nem pedig a középpontja.

Szerintem pont a pénz központú mentalitással van gond azoknál, akik azt hiszik, hogy a sok pénzükért ők különbek, mint mások a kevés pénzükért… De ez megint másik téma. “

Ezt most nagyon félreértetted.
Nem a pénzét kell megtisztelni (ha sok, ha kevés), hanem azt, hogy nálad költi el.
Neki is megvan az a lehetősége, hogy máshol tegye ezt.

Én a saját “business”-emhez így állok hozzá. Megtisztelésnek veszem, ha nálam vásárolják el a pénzüket, és törekszem arra, hogy ez így is maradjon.

Félrementünk az eredeti témától, mert nem a kereskedőkkel van a baj itthon apple ügyben. Õk teszik a dolgukat. Eladnak.
Csak ennek a folyamatnak a további részével van gond.
És ez igenis visszaüt rátok apple kereskedőkre is. Ha tehettek róla, ha nem, akkor is…

 
DonDebr
 
Avatar
 
 
DonDebr
Az összes posztok száma:  3951
Csatlakozva  15-10-2004
 
 
 
04 January 2007 01:23
 

Tisztelt kereskedő-uraimék!

A “kicsi piac a magyar a nagy Apple számára” kezdetű mondatot kéretik hanyagolni. Lejáratott, elcsépelt, de legfőképpen NEM IGAZ!
A Honda is egy kurrva nagy cég. Nagyobb, mint az Apple. A Hondának nem kicsi piac a magyar. Mint, ahogy sok más, nagy, dinamikusan fejlődő cégnek sem az. A magyarországi Apple-kereskedelem, és -szupport rákfenéje nem ebben leleddzik. De, sokaknak nagyon kényelmes ez a magyarázat. És a hallgatás.
Abszolúte pesszimista vagyok abban a tekintetben, hogy az idén bármi is változni fog ezen a téren. Az is szinte száz százalékig biztos, hogy ha mégis lesz változás, az nem a jelenlegi magyarországi képviseleten fog múlni. Nekik nagyon jó ez a langyos kis pocsolya. Mert, mit várhatunk el egy olyan kereskedelmi képviselettől, amelyik egy Sulinet-pénzeszsákot lazán kihagy? Vagy behunyt szemmel elmegy a különféle közoktatási-közművelődési tenderek mellett? Vagy be sem teszi a lábát a magyar középfokú, és felsőfokú oktatásba. Még promóciós szinten sem. Ha nem kelendő, egy egyébként jó termék, akkor egy jó kereskedő mit csinál? Reklámozza az árut. Hány Apple-számítógép reklámot láttunk a magyar királyi médiákban? ( a szaklapokat, rétegmagazinokat csak hanyagoljuk), Megmondom: EGYET SEM!!!

A jelenlegi főnökeimtől, akik ízig-vérig kereskedő népség, megtanultam egyet. Oda kell menni eladni a mi holminkat, ahol még keveset vesznek. Ergo: az Apple számára a dinamikus növekedés szempontjából nem az amerikai, vagy a nyugat-európai piac a fontos, hanem azok, ahol még jelenleg keveset adnak el. Az, pedig, hogy az infó nem jut el Cupertino-ig, nem a magyar vásárlók hibája.
Nincs tisztességes magyar szervízhálózat? Nem is lehet ilyen képviseleti rendszer mellett. Fizikailag nem hozható létre.

 
 
Pusztai Csaba
 
Avatar
 
 
Pusztai Csaba
Az összes posztok száma:  1362
Csatlakozva  29-07-2004
 
 
 
04 January 2007 02:48
 

Amen.

Asszem egyetertek. Velemenyem szerint eleg erosen befolyasolja mind az uzleti/kereskedoi, mind a fogyasztoi/vasarloi gondolkodast az a “kulturalis hagyatek” amit az elozo nehany evtized rank akasztott. Es raadasul oda-visszacsatolas van kozottuk, deadlock. Nehez ebbol kikerulni rovid tavon…hosszu tavon biztos lesz elmozdulas, de persze nem biztos, hogy “jo” iranyba…barmit is jelentsen az.

Cs-

 
 
rathma
 
Avatar
 
 
rathma
Az összes posztok száma:  304
Csatlakozva  19-05-2006
 
 
 
04 January 2007 02:54
 

Most értem vissza don már mindent leírt, úgyhogy bólogatok, mintha nem vóna saját véleményem:)

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 02:58
 

DonDebr: nem igaz amit irsz

Sulinetben lehetett kapni apple gepeket, amig volt sulinet
Reklamok is mennek a TV-ben lasd Chello
Coca Cola-s reklam is volt
Kozoktatasban is ott vannak, van erre kulon ember, tobbek kozt mi sem egy iskolanak adtunk gepeket

Nem mellekesen hiaba reklamoz az ittoni kepviselet, hiaba probalunk mi is minnel tobb gepet eladni, ha a nagy Apple b@szik rendesen arut kuldeni, es allandoan itt probalja eladni a kifuto gepeket.

Tudom, hogy budos, de tessek csak nyugodtan szidni a nagy Apple-t a szallitas, szervizalkatresz ellatas, es a logisztika miatt. Itt hiaba haborogtok, nem fog csoda tortenni, igenis az Apple leszarja Magyarorszagot, sot Europat is nagy ivben leszarja.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
04 January 2007 02:58
 

Emberek, egybe kene belegondolni: kiskereskedokemnek egy csere-MacBook aranak megterulesehez 30 db MacBookot kell eladnia, azaz majd egy havi eladasat kell bealdoznia. Ha minden ilyen esetben szeretne cseregepet biztositani, akkor kb. keteves hasznat aldozhatna ra. Szerintetek ez elvarhato? Teny es valo, ami kis hazankban megy, nem egeszseges, de ezen szerencsetlen kereskedo nem tud valtoztatni, a mai torvenyi es jogszabalyi keretek mellett meg van kotve a keze. Azzal meg konnyu peldalozni, hogy akkor ne forgalmazzon Applet. Ismerhettek olyan kereskedoket, akik a marka szeretete miatt csinaljak. Az autos peldakat meg inkabb felejtsuk el, egy auton es annak kotelezo szervizen nem 12-14 ezer forintot keres a kereskedo…

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
04 January 2007 03:03
 

Meg valami:

nyugodtan el lehet fogdni, hogy kishazankban a muszaki cikkek garancialis javitasaval tobbnyire szivas van. Lehet az Canon, Xbox, Sony, Media Markt, Edigital, Pixmania, stb stb, ha gond van a keszulekkel akkor szivas van. Persze van amikor minden gordulekeny, de erre mindket oldalrol lehet jo es rossz peldakat felhozni.

Amivel nincs szivas, azon meg ott van a 20-50-100%-os haszonkulcs szepen, es meg ilyen termeknel is lehet varni honapokat, ha nincs raktaron alkatresz, vagy uj darab belole.

 
Mike T.
 
Avatar
 
 
Mike T.
Az összes posztok száma:  565
Csatlakozva  04-08-2006
 
 
 
04 January 2007 03:27
 
-=Ninja=- - 04 January 2007 02:58 AM

Emberek, egybe kene belegondolni: kiskereskedokemnek egy csere-MacBook aranak megterulesehez 30 db MacBookot kell eladnia, azaz majd egy havi eladasat kell bealdoznia. Ha minden ilyen esetben szeretne cseregepet biztositani, akkor kb. keteves hasznat aldozhatna ra. Szerintetek ez elvarhato? Teny es valo, ami kis hazankban megy, nem egeszseges, de ezen szerencsetlen kereskedo nem tud valtoztatni, a mai torvenyi es jogszabalyi keretek mellett meg van kotve a keze. Azzal meg konnyu peldalozni, hogy akkor ne forgalmazzon Applet. Ismerhettek olyan kereskedoket, akik a marka szeretete miatt csinaljak. Az autos peldakat meg inkabb felejtsuk el, egy auton es annak kotelezo szervizen nem 12-14 ezer forintot keres a kereskedo…

Te is, és Handrás is kiragadtok részleteket, amivel foglalkoztok, a többit felett pedig elsiklotok.
A lényeg azon van, hogy egy elég magas érkategóriába eső terméknek igen alacsony szintű hazai supportja és szervize van.
Ezt azok a vásárlók, akik megfizetik a mesterségesen magasabb árakat, nem veszik jó néven!
A worldwide marketingen kívül igenis vannak ígényeik (ink) support szinten is.
Ez pedig hosszú távon a kereskedőknek is érdeke elérni, mert csak szaporodni fognak a homárhoz hasonló cikkek.
Az pedig nem tesz jót nekik sem.
Csak itt jönnek a képbe a kereskedők.
Közös érdek! Értsétek meg.
(Hasonló esetben egyikőtök sem érezne másképp ha ti lennétek a vevők)

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 03:28
 

Új szerviz van holnaptól:
“Az Apple termékek hivatalos magyarországi márkaszervizének teendőit az ITM CE Kereskedelmi Kft.-vel kötött megállapodás alapján 2007. január 4-től az Almárium Pro Kft. látja el.”

VII. kerület a Damjanich u. 11?15.

Ez az új eladásokra vonatkozik.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
04 January 2007 03:33
 
Mike T. - 04 January 2007 03:27 AM
-=Ninja=- - 04 January 2007 02:58 AM

Emberek, egybe kene belegondolni: kiskereskedokemnek egy csere-MacBook aranak megterulesehez 30 db MacBookot kell eladnia, azaz majd egy havi eladasat kell bealdoznia. Ha minden ilyen esetben szeretne cseregepet biztositani, akkor kb. keteves hasznat aldozhatna ra. Szerintetek ez elvarhato? Teny es valo, ami kis hazankban megy, nem egeszseges, de ezen szerencsetlen kereskedo nem tud valtoztatni, a mai torvenyi es jogszabalyi keretek mellett meg van kotve a keze. Azzal meg konnyu peldalozni, hogy akkor ne forgalmazzon Applet. Ismerhettek olyan kereskedoket, akik a marka szeretete miatt csinaljak. Az autos peldakat meg inkabb felejtsuk el, egy auton es annak kotelezo szervizen nem 12-14 ezer forintot keres a kereskedo…

Te is, és Handrás is kiragadtok részleteket, amivel foglalkoztok, a többit felett pedig elsiklotok.
A lényeg azon van, hogy egy elég magas érkategóriába eső terméknek igen alacsony szintű hazai supportja és szervize van.
Ezt azok a vásárlók, akik megfizetik a mesterségesen magasabb árakat, nem veszik jó néven!
A worldwide marketingen kívül igenis vannak ígényeik (ink) support szinten is.
Ez pedig hosszú távon a kereskedőknek is érdeke elérni, mert csak szaporodni fognak a homárhoz hasonló cikkek.
Az pedig nem tesz jót nekik sem.
Csak itt jönnek a képbe a kereskedők.
Közös érdek! Értsétek meg.
(Hasonló esetben egyikőtök sem érezne másképp ha ti lennétek a vevők)

Es oszinten, mit tudnank csinalni? Magyarazd el nekunk legyszives! Nincs olyan nap, amikor nem jeleznenk az importor fele a gondokat, nincs olyan nap. hogy ne kapnank igeretet a valtozasokra. Tenyleg szepen kerlek titeket mondjatok el, mit csinaljunk?? Szerintetek nekunk ez jo? Milyen reszletek felett siklunk el? Szerinted mi tartjuk mestersegesen magasan az arakat? Ezen szerinted mikent tudnank valtoztatni?

 
 
Mike T.
 
Avatar
 
 
Mike T.
Az összes posztok száma:  565
Csatlakozva  04-08-2006
 
 
 
04 January 2007 03:37
 
iJoe. - 04 January 2007 03:28 AM

Új szerviz van holnaptól:
“Az Apple termékek hivatalos magyarországi márkaszervizének teendőit az ITM CE Kereskedelmi Kft.-vel kötött megállapodás alapján 2007. január 4-től az Almárium Pro Kft. látja el.”

VII. kerület a Damjanich u. 11?15.

Ez az új eladásokra vonatkozik.

Ez jó lesz, vagy rossz?
A korábban vásárolt gépek gar szervize továbbra is az intercas?

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
04 January 2007 03:38
 

Jah es meg valami: mi mint ceg meg rosszabb helyzetben vagyunk garanciaugyekben kishazankban, mint egy maganszemely, jelen jogszabalyok szerint a cegeknek szinte nullahoz konvergalnak az ervenyesitheto jogai.

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
04 January 2007 03:40
 

“Ez jó lesz, vagy rossz? “

Másfél óráig ingyenes a parkolás.  :)

“A korábban vásárolt gépek gar szervize továbbra is az intercas?”

Igen.

 
-=Ninja=-
 
Avatar
 
 
-=Ninja=-
Az összes posztok száma:  439
Csatlakozva  29-01-2006
 
 
 
04 January 2007 03:41
 
iJoe. - 04 January 2007 03:28 AM

Új szerviz van holnaptól:
“Az Apple termékek hivatalos magyarországi márkaszervizének teendőit az ITM CE Kereskedelmi Kft.-vel kötött megállapodás alapján 2007. január 4-től az Almárium Pro Kft. látja el.”

VII. kerület a Damjanich u. 11?15.

Ez az új eladásokra vonatkozik.

Remeljuk a legjobbakat:-)

 
 
Mike T.
 
Avatar
 
 
Mike T.
Az összes posztok száma:  565
Csatlakozva  04-08-2006
 
 
 
04 January 2007 03:46
 
-=Ninja=- - 04 January 2007 03:33 AM
Mike T. - 04 January 2007 03:27 AM
-=Ninja=- - 04 January 2007 02:58 AM

Emberek, egybe kene belegondolni: kiskereskedokemnek egy csere-MacBook aranak megterulesehez 30 db MacBookot kell eladnia, azaz majd egy havi eladasat kell bealdoznia. Ha minden ilyen esetben szeretne cseregepet biztositani, akkor kb. keteves hasznat aldozhatna ra. Szerintetek ez elvarhato? Teny es valo, ami kis hazankban megy, nem egeszseges, de ezen szerencsetlen kereskedo nem tud valtoztatni, a mai torvenyi es jogszabalyi keretek mellett meg van kotve a keze. Azzal meg konnyu peldalozni, hogy akkor ne forgalmazzon Applet. Ismerhettek olyan kereskedoket, akik a marka szeretete miatt csinaljak. Az autos peldakat meg inkabb felejtsuk el, egy auton es annak kotelezo szervizen nem 12-14 ezer forintot keres a kereskedo…

Te is, és Handrás is kiragadtok részleteket, amivel foglalkoztok, a többit felett pedig elsiklotok.
A lényeg azon van, hogy egy elég magas érkategóriába eső terméknek igen alacsony szintű hazai supportja és szervize van.
Ezt azok a vásárlók, akik megfizetik a mesterségesen magasabb árakat, nem veszik jó néven!
A worldwide marketingen kívül igenis vannak ígényeik (ink) support szinten is.
Ez pedig hosszú távon a kereskedőknek is érdeke elérni, mert csak szaporodni fognak a homárhoz hasonló cikkek.
Az pedig nem tesz jót nekik sem.
Csak itt jönnek a képbe a kereskedők.
Közös érdek! Értsétek meg.
(Hasonló esetben egyikőtök sem érezne másképp ha ti lennétek a vevők)

Es oszinten, mit tudnank csinalni? Magyarazd el nekunk legyszives! Nincs olyan nap, amikor nem jeleznenk az importor fele a gondokat, nincs olyan nap. hogy ne kapnank igeretet a valtozasokra. Tenyleg szepen kerlek titeket mondjatok el, mit csinaljunk?? Szerintetek nekunk ez jo? Milyen reszletek felett siklunk el? Szerinted mi tartjuk mestersegesen magasan az arakat? Ezen szerinted mikent tudnank valtoztatni?

A mesterségesen magas árakat maga az apple képzi. Hozzátartozik az apple image-hez. :)
Igazából én nem tudom, hogy mit tehetnétek még mint kereskedők. De nem is az én tisztem.
Bár azt gondolom, hogy ha a kereskedők összefogva és nem egyedileg lépnének fel, akkor nagyobb, és gyorsabb eredménye lehetne.

 
Mike T.
 
Avatar
 
 
Mike T.
Az összes posztok száma:  565
Csatlakozva  04-08-2006
 
 
 
04 January 2007 03:49
 
-=Ninja=- - 04 January 2007 03:38 AM

Jah es meg valami: mi mint ceg meg rosszabb helyzetben vagyunk garanciaugyekben kishazankban, mint egy maganszemely, jelen jogszabalyok szerint a cegeknek szinte nullahoz konvergalnak az ervenyesitheto jogai.

Ezt sajnos már tapasztaltam én is.
Kétszer is meggondolom, hogy áfa visszaigénylés, vagy garancia…

 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0