Ne vegyetek Macintosht itthon.

 
Alex91
 
Avatar
 
 
Alex91
Az összes posztok száma:  5445
Csatlakozva  12-01-2005
 
 
 
06 December 2006 13:58
 
Tomacher - 06 December 2006 01:09 PM

iJoe-hoz hasonlóan én is vártam a történet végét.
néhány megjegyzés:
zsoltu semmit nem változott, csak már régen hallottam felőle ;-)
Peter Gyorfi: 100%-osan értem, hogy mi a problémád. ezzel a topiccal nem értél el mást, mint hogy néhányan elmosolyodtunk. Biztos lehetsz benne, hogy az összes érdekelt olvasta a topicot, de abban is, hogy nem lesz változás. illetve lesz/alakulóban van, de nem miattad. ez a “feleannyi pénzért kétszer annyi szolgáltatást, de azonnal” hozzáállás azért nevetséges, és szánalmas. és még egy valami amit fontos látod: nem azért áll a géped a szervizben, mert nem akarják megcsinálni, hanem, mert várnak az alkatrészre, amit Hollandiából kapnak. ha azt onnan nem kapják meg, akkor arról szerinted ki tehet? biztos a szerviz, mert nem kérte elég hangosan, vagy a magyarországi képviselet, mert szándékosan visszatartja az alkatrészeket… ezen agyalj egy kicsit.

az indexes cikknek pedig arra lenne jó, hogy több “leendő switcher” olvasná, de kevesebb érintett mint ezt a topicot. ja, és zsoltut még belevehetnétek ebbe a cikkbe :-)

és ha szabad még egy megjegyzés, akkor itt említeném meg, hogy láttam az elmúlt évek helyzetét, és lényegesen jobb a mostani. nem fejlődik gyorsan a dolog, de jó irányba halad.

Azert ne haragudjatok mar, de talan egy GARANCIALIS gep eseteben illene a szervizben cserealkatreszt tartani! Azt megertem, hogy egy garancian tul levo gephez (plane, ha mar jo par eves) nincs raktaron alkatresz, de hogy egy garishoz se legyen! (Alaplap, winyo, tft stb., ha valami mkifogy, akkor rendelni es nem megvarni, hogy valakinek majd kell…)
Mar irtam egyszer a Dell garancialis ugyintezeset. Azt hiszem ilyennek kellene lenni mindenhol…

 
 
Tomacher
 
Avatar
 
 
Tomacher
Az összes posztok száma:  5859
Csatlakozva  14-02-2005
 
 
 
06 December 2006 13:59
 

ha most összeszámolom, hogy a szervizben mely alkatrészek kellenek mondjuk 1-2havonta egyszer, vagy gyakrabban és ezekből 1-1db-ot kellen raktáron tartani, akkor nagyobb raktárkészlet jön össze, mint ami egy átlagos magyar Apple üzletnek a készáru készlete. ezt a szerviz nem tudja finanszirozni. amennyiben pedig lenne is raktáron valami, akkor is engedélyt kell kérni az Apple-től a javításra, és a felhasználni kívánt alkatrészre, tehát a “helyben megoldjuk” sajnos jelenleg nem kivitelezhető

a nagyon futó alkatrészekből (MB alaplap, hűtőborda, sárgulós felső burkolat stb…) a magyarországi importőr tart raktáron.


általában amikor az Apple félévente jelenti be a gépeket, akkor nagyon sok már nem futó gép lehet még garis.

 
zozo2001hu
 
Avatar
 
 
zozo2001hu
Az összes posztok száma:  1616
Csatlakozva  10-09-2004
 
 
 
06 December 2006 14:01
 

Biztos itt magyarországon még nem értük el a kritikus tömeget mac felhasználói bázis szempontjából. :)

 
 
Bubu007
 
Avatar
 
 
Bubu007
Az összes posztok száma:  8653
Csatlakozva  20-05-2005
 
 
 
06 December 2006 14:11
 
tabisz - 06 December 2006 01:49 PM

Persze biztosan létezik olyan probléma is, amely fényévenként egyszer fordul elő, de a legtöbb garis hiba visszatérő hiba - főleg egy új termék esetében. Szóval, nem biztos, hogy gyalogfutárral, egyesével kellene szállítgatni Hollandiából az alkatrészeket… Szerintem ez csak egy kis átgondolást és szervezést igényelne az importőr és a szervíz részéről. Olyan nehéz ez? De ha tévednék, szóljatok!

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
06 December 2006 14:18
 
Bubu007 - 06 December 2006 02:11 PM
tabisz - 06 December 2006 01:49 PM

Persze biztosan létezik olyan probléma is, amely fényévenként egyszer fordul elő, de a legtöbb garis hiba visszatérő hiba - főleg egy új termék esetében. Szóval, nem biztos, hogy gyalogfutárral, egyesével kellene szállítgatni Hollandiából az alkatrészeket… Szerintem ez csak egy kis átgondolást és szervezést igényelne az importőr és a szervíz részéről. Olyan nehéz ez? De ha tévednék, szóljatok!

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

Érdekes módon ezt a finanszírozást/logisztikát másutt megoldják, vagy egy-két nap alatt szállítják. Nem egy-két hónap alatt…

 
 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 14:19
 

ezt annyira tudom szeretni, amikor a megértő user magyarázza a lazázó dealer bizonyítványát, márkahűség alapon. meg hogy kis piac vagyunk, meg hogy nem éri meg.

emberek, ébresztő. ez nem a cocom listás kgst reláció, hanem egy uniós ország piaca. és ha más cégeknek megy a dolog, akkor a hdsysnek is mennie kellene.

hozzak pozitív példákat?
- imacon scanner (3 milliós kategória, tehát scannerek között az, ami a maci(nak kellene lennie) a számítógépek között.) röviden: kinyalják a segged. hosszabban: olyan, hogy nem javítom meg, hogy összebaszom, hogy vitázok a userrel, nincs. és ha rendelni kell, adnak cseregépet és érdekes módon egy hétnél tovább még semmi se utazott.
- mag lámpa. kedvenc példám. saját körében szintén a csúcson van. és ha elromlik a lámpádban valami, kicserélik a lámpád. úgy ahogy van. nem vitáznak. se számla, se gari nem kell, mert lifetime garancia az életre szóló, és még akkor is cserélték, ha az elem gyártója volt a hunyó. még tartalék üveget és foncsort is adnak. miért ne.
- aquapower vizes takarítógép (ez sem a 60 ezres kategória). ha baja van, ad másik gépet. kész. és a tiédet a hajára keni. 3 év garival.
- eizo monitor. érdekes mód, 5 év garit vállal be. és javítja, csinálja, ahogy kell.
- aeg hűtőgép. elszakadt az ajtó gumija 5 centin. kicserélte az ajtót, kompletten. nem vacakolt, nem vitázott.

az, hogy veszel egy gépet, ami átlagban fél millióba belekerül, és a cég magát a topra pozicionálja, és amikor bemégy a szeervizbe, ott hányódnak a cuccok, koszban, szarban, és gyalázatos állapotban kapsz vissza bármit, amit a kezükbe adtál, ez a szint az, aminél félhetsz, hogy mit kapsz vissza.
védhető? hát, akkor védjétek.
és a legszebb, hogy egy srác elmondja a baját és erre az a válasz, hogy ő is viszonteladó. és ezzel mindent mnegmagyaráztatok és máris európaivá lett az addig balkáninak sem mondható szolgáltatás.
szíp.

 
 
zozo2001hu
 
Avatar
 
 
zozo2001hu
Az összes posztok száma:  1616
Csatlakozva  10-09-2004
 
 
 
06 December 2006 14:31
 

Zsolti, akkor hogyan lehetne megoldani ezt a problémát szerinted? Mondj egy-két javaslatot, kinek kell levelet írni, kivel kell tárgyalni stb.?

 
 
Bubu007
 
Avatar
 
 
Bubu007
Az összes posztok száma:  8653
Csatlakozva  20-05-2005
 
 
 
06 December 2006 14:39
 
tabisz - 06 December 2006 02:18 PM
Bubu007 - 06 December 2006 02:11 PM
tabisz - 06 December 2006 01:49 PM

Persze biztosan létezik olyan probléma is, amely fényévenként egyszer fordul elő, de a legtöbb garis hiba visszatérő hiba - főleg egy új termék esetében. Szóval, nem biztos, hogy gyalogfutárral, egyesével kellene szállítgatni Hollandiából az alkatrészeket… Szerintem ez csak egy kis átgondolást és szervezést igényelne az importőr és a szervíz részéről. Olyan nehéz ez? De ha tévednék, szóljatok!

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

Érdekes módon ezt a finanszírozást/logisztikát másutt megoldják, vagy egy-két nap alatt szállítják. Nem egy-két hónap alatt…

Én nem azt mondtam hogy ez így jó, hanem hogy nincs aki pénzt tegyen a garanciába.

 
Bubu007
 
Avatar
 
 
Bubu007
Az összes posztok száma:  8653
Csatlakozva  20-05-2005
 
 
 
06 December 2006 14:43
 
zsoltu - 06 December 2006 02:19 PM

és a legszebb, hogy egy srác elmondja a baját és erre az a válasz, hogy ő is viszonteladó. és ezzel mindent mnegmagyaráztatok és máris európaivá lett az addig balkáninak sem mondható szolgáltatás.
szíp.

Mondjuk ebben én sem értettem az összefüggést.
Teljesen mindegy ki, hol, mennyiért vásárol.
A garancia az garancia.

 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 14:48
 

addig, amíg egyenként bénázunk, addig semmi esély a megoldásra. addig, amíg emanuele massimonak hívják a magyar apple box moving képviselőjét, addig semmi esély a megoldásra.

 
 
babem
 
Avatar
 
 
babem
Az összes posztok száma:  331
Csatlakozva  25-04-2005
 
 
 
06 December 2006 15:13
 

Nekem a 10hónapos iBookomban a gyárilag hibásan összerakott mikrofon vezeték a zsanérnál elcsípődőtt. Ezt azért tudom mert magam cseréltem ki, mivel a boltban megmondta az eladó hogy minimum egy hónap a javítás.
Most kb. két hónapja várok a MacMinimre egy superdive cserére (azt azért mégsem javítgathatom csak úgy)

- Tény, hogy sokmillióan (köztük jómagam is) nem a gép, hanem az OsX miatt váltottam Mac-re.
- Az is tény, hogy Bill Gates sem számítógép eladásból, hanem egy op.rendszer eladásából lett milliádos
- Az is tény hogy més sok millióan áhítoznak az OsX-re (lásd hekkelt OsX)
- Tény az is, hogy op.rendszer garanciális javítását még senki sem kérte

Egyébként egyvalamit nem értek. Ha valaki összegyúrja ezen tényeket, nem ötlik fel benne a gondolat, hogy talán nem is a gépekből, hanem a OsX szoftverből kéne business-t csinálni? Nem lenne egyszerűbb megtéríteni milliókat úgy, hogy egyszerűen kiteszik a polcokra az OsX-et, hogy tessék emberek vegyétek, itt a Windows alternatíva. Ez nem zárja ki, hogy Apple márkájú gépeket is gyártson az Apple.
Persze biztosan sokan másolnák, de a Windows-t is. Nem értem mit görcsöl az Apple, hiszen egyre inkább bizonyos mindenkiben (főleg mióta közönséges pc alkatrészekből áll a gép), hogy az OsX adja el a céget (na jó van benne egy jó adag hardware design is).
Most vettem egy iMac-et 420-ért. Ez a gép (ha lemondok a design-ról) kijön kb 300-ból. Boltban megvenném az OsX-et mondjuk 40-ezerért és boldog lehetnék.
Rá kéne már döbbennie a Steve Jobs-nak, hogy az OsX elterjedéséne pont a hozzákapcsol számítógép a legnagyobb akadálya.
Ha jósolhatnék, én ezt tartom a legvalószínűbbnek és remélem igazam lesz, 5éven belül ki fogja adni az Apple a nyílt OsX-et mint a Windows bárki számmára elérhető konkurenciáját.
Remélem igazam lesz.

 
iFish
 
Avatar
 
 
iFish
Az összes posztok száma:  3119
Csatlakozva  11-01-2006
 
 
 
06 December 2006 15:17
 
Bubu007 - 06 December 2006 02:39 PM
tabisz - 06 December 2006 02:18 PM
Bubu007 - 06 December 2006 02:11 PM
tabisz - 06 December 2006 01:49 PM

Persze biztosan létezik olyan probléma is, amely fényévenként egyszer fordul elő, de a legtöbb garis hiba visszatérő hiba - főleg egy új termék esetében. Szóval, nem biztos, hogy gyalogfutárral, egyesével kellene szállítgatni Hollandiából az alkatrészeket… Szerintem ez csak egy kis átgondolást és szervezést igényelne az importőr és a szervíz részéről. Olyan nehéz ez? De ha tévednék, szóljatok!

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

Érdekes módon ezt a finanszírozást/logisztikát másutt megoldják, vagy egy-két nap alatt szállítják. Nem egy-két hónap alatt…

Én nem azt mondtam hogy ez így jó, hanem hogy nincs aki pénzt tegyen a garanciába.

Mi az hogy nincs? Az én pénzem hová vándorolt?

 
 
Bubu007
 
Avatar
 
 
Bubu007
Az összes posztok száma:  8653
Csatlakozva  20-05-2005
 
 
 
06 December 2006 15:24
 
iFish - 06 December 2006 03:17 PM
Bubu007 - 06 December 2006 02:39 PM
tabisz - 06 December 2006 02:18 PM
Bubu007 - 06 December 2006 02:11 PM
tabisz - 06 December 2006 01:49 PM

Persze biztosan létezik olyan probléma is, amely fényévenként egyszer fordul elő, de a legtöbb garis hiba visszatérő hiba - főleg egy új termék esetében. Szóval, nem biztos, hogy gyalogfutárral, egyesével kellene szállítgatni Hollandiából az alkatrészeket… Szerintem ez csak egy kis átgondolást és szervezést igényelne az importőr és a szervíz részéről. Olyan nehéz ez? De ha tévednék, szóljatok!

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

Érdekes módon ezt a finanszírozást/logisztikát másutt megoldják, vagy egy-két nap alatt szállítják. Nem egy-két hónap alatt…

Én nem azt mondtam hogy ez így jó, hanem hogy nincs aki pénzt tegyen a garanciába.

Mi az hogy nincs? Az én pénzem hová vándorolt?

Ma mindenki velem kötekszik?
Biztos autót vettek belőle :)

 
korzo
 
Avatar
 
 
korzo
Az összes posztok száma:  1463
Csatlakozva  01-11-2005
 
 
 
06 December 2006 15:46
 

Volt egy iBookom, kb 4-5 hónap (javítva) alatt jött meg hozzá a garis alaplap… (ebből majd egy hónapot iJoe-nál volt, mert amikor telefonon azt az infót kaptam, hogy megvan az alkatrész, becseréltem egy MacBookra, hogy majd Joe lerendezi a cserét, és eladja a gépet)

Off ?

Mi ezeknek vagyunk a kéviselői: http://www.deere.com/
Ha garanciaidőben bedöglik valami és feltéve, hogy 1 héten belül nem tudunk javítani, ami elég ritka (és a partner elég morcos) akkor kap cseregépet. Igaz jellemzően egy használt 4-6 éves darabot, de a munkáját el tudja vele végezni. Ez számítógépnél nem lehet? “Ráköltöztetni” egy használt minire vagy egyébre, és addig se kell neki malmozni, és rögtön nem egy félmillás gépben áll a kereskedő pénze.
vissza: ha van egy visszavett gépünk amit eladunk (és persze már nem él rá a gari), a kereskedő mégis 1 év garival szerződi le, akkor bebuktuk, a mi zsebunkből kell állni, a John Deere nem segít (legfeljebb ad egy kis alkatrész kedvezményt, de ez a max)
HAndrásnak: 11-13%, amiben benne van az egy év helyszíni gari (magyarul a szántóföld közepén)

ON ?
Lecsapjuk/tuk a jelenlegi importőr kezéről a következőt: http://www.jcb.co.uk/
Azért mert:
- Nagyobb forgalmat igértünk, és
- Megbízható országos szervízhálózatot, amire a jelenlegi/előző forgalmazó esetében nagyon sok panasz volt.
Mindezt úgy, hogy a jelenlegi csapatnak érvényes, kizárólagos szerződése van/volt

Itt nem lehetne valami ilyen összefogás? Hogy a kereskedők alapítanának egy céget, és direktben megkeresni vele az Apple amerikai/vagy európai központját, és megkerülni a libanoniakat.
Hiszen az Apple-t is csak az érdekli, mint a JCB-t, hogy nagyobb forgalom legyen, és jobb ismertsége/elismertsége a márkanévnek. És ez utóbbi főképpen a szervízen és az utógondozáson múlik. Legalábbis a munkagépek esetében, de gondolom ez a számítógépeknél is hasonló lehet.

(elég nagy munkánk van/volt benne, hogy a John Deere oda kerüljön az emberek fejében, ahol most is van. A termék kiváló, de hibaszázalék mindenhol van, amit meg kell oldani)

 
 
korzo
 
Avatar
 
 
korzo
Az összes posztok száma:  1463
Csatlakozva  01-11-2005
 
 
 
06 December 2006 15:51
 

Ja, és senkinek semmi köze hozzá, hogy mennyiért vette meg valaki a gépét, a garanciának meg végkép nem.
Alku alap lehet, hogy árkedvezményért lemond a gariról (volt már rá példa, de nem jellemző). Ha valaki garival vette a gépet, akkor jár neki. Azért leszólni, hogy “olcsón vetted mit pattogsz”, roppant etikátlan dolog.

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 December 2006 15:52
 

“Mac-es felhasználóként érdekelt vagyok abban, hogy a szervízháttér javuljon, ezért csak annyi lenne a kérésem/kérdésem az illetékesek felé, hogy azokat az alkatrészeket, amelyekkel gyakrabban van gond (pl. alaplapok, meghajtók, stb), nem lehetne raktáron tartani a szervízben?”

Ez egy teljesen jogos kérdés, amit mi is nagyon régóta javaslunk, hiszen igen valószínű, hogy legalább egy darab alaplap elromlik, ezért jó lenne annyit folyamatosan raktáron tartani, hogy ne kelljen az Apple-re 2-3 hetet várni.

“nos joe, tehát azzt állítod, hogy bár mindegyikőtök a hdsys ügyfele, onnan vásárol és oda visz szervizbe az intercas és tsaihoz, de ha nálad vásárolok, akkor te olyan különleges státuszban vagy, hogy
a) a tőled vásárolt gép nem fog meghibásodni
b) ha mégis, akkor te 15 napon belül megjavíttatod
c) ha nem, te kicseréled.”

Senki nem állított ilyen. Nem kell baromságokat írni. Azt írtam, hogy ha a gép használhatatlan, és az ügyfél kifizette nálam a vételárát, akkor igény esetén biztosan kap cseregépet, hogy tudjon dolgozni. Az a, és b, pont légből kapott ökörség.

“gondolom, én tényleg egy hülye fasz vagyok”

Szerintem ezt majd mások ítélik meg. Én személyesen nem szoktam ilyen véleményt alkotni emberekről. De erősen negatívak azok a benyomások, amiket a kicsinyes alkudozással keltettél.

“örülj, hogy nem nálad vettem, mert bukóban lennél úgy 2 millával”

Hidd el, ez az egyik legnagyobb eredmény között van számon tartva.

“egyébiránt tévedsz, rólad csak annyi derült ki anno, hogy nem azt szokásod mondani és írni, ami a valóság és vállalni többet bírsz szóban, mint a valóságban. hogy mindemellett extraprofitért akartál memóriát rám sózni”

Kérlek ne kezdd el megint. Kaptál kedvezményes ajánlatot RAM-ra géppel együtt véve. Nem géppel együtt véve nyilván drágább. Ha ez neked fájó pont, ezt sajnálom, de csomag kedvezmény nem a csomag egy-egy darabjára, hanem a csomagra jár.

“miután a majdnem két milkós megrendelésemnél - szerintem logikusan - árengedményt kértem, te elkezdtél elhordani mindenféle mocsoknak, (jó, hogy le nem zsidóztál) az már csak hab a tortán”

Ennek a mondatnak ismét nincsen valóság tartalma. Akkor is egyértelműen leírtam, hogy a garanciás hiányosságok miatt a profitból álljuk az esetleges cseregép biztosítás és más költségeket. Ez a szerviz háttér javulása miatt nem változott meg, így ha valaki nagyon olcsón akar vásárolni, az vélhetőleg nem nálam költi el a pénzét, hanem valaki másnál. De aki nálam vásárol, abban is biztos lehet, hogy ha a gépe használhatatlanná válik, kap cseregépet, és érvényre jut a garanciaszerződésben foglalt feltétlek mindegyike, amennyiben a lapon feltüntetett vételárat kifizette. Erről tájékoztattalak akkor is, és ez ma is az üzletpolitika egy alapvető pontja.

Részemről a beszélgetésnek ezt a részét lezártam, kedves Zsolt. (Lehet pocskondiázni, zsidózni, ami jól esik!)

 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 15:54
 
babem - 06 December 2006 03:13 PM

Nekem a 10hónapos iBookomban a gyárilag hibásan összerakott mikrofon vezeték a zsanérnál elcsípődőtt. Ezt azért tudom mert magam cseréltem ki, mivel a boltban megmondta az eladó hogy minimum egy hónap a javítás.
Most kb. két hónapja várok a MacMinimre egy superdive cserére (azt azért mégsem javítgathatom csak úgy)

- Tény, hogy sokmillióan (köztük jómagam is) nem a gép, hanem az OsX miatt váltottam Mac-re.
- Az is tény, hogy Bill Gates sem számítógép eladásból, hanem egy op.rendszer eladásából lett milliádos
- Az is tény hogy més sok millióan áhítoznak az OsX-re (lásd hekkelt OsX)
- Tény az is, hogy op.rendszer garanciális javítását még senki sem kérte

Egyébként egyvalamit nem értek. Ha valaki összegyúrja ezen tényeket, nem ötlik fel benne a gondolat, hogy talán nem is a gépekből, hanem a OsX szoftverből kéne business-t csinálni? Nem lenne egyszerűbb megtéríteni milliókat úgy, hogy egyszerűen kiteszik a polcokra az OsX-et, hogy tessék emberek vegyétek, itt a Windows alternatíva. Ez nem zárja ki, hogy Apple márkájú gépeket is gyártson az Apple.
Persze biztosan sokan másolnák, de a Windows-t is. Nem értem mit görcsöl az Apple, hiszen egyre inkább bizonyos mindenkiben (főleg mióta közönséges pc alkatrészekből áll a gép), hogy az OsX adja el a céget (na jó van benne egy jó adag hardware design is).
Most vettem egy iMac-et 420-ért. Ez a gép (ha lemondok a design-ról) kijön kb 300-ból. Boltban megvenném az OsX-et mondjuk 40-ezerért és boldog lehetnék.
Rá kéne már döbbennie a Steve Jobs-nak, hogy az OsX elterjedéséne pont a hozzákapcsol számítógép a legnagyobb akadálya.
Ha jósolhatnék, én ezt tartom a legvalószínűbbnek és remélem igazam lesz, 5éven belül ki fogja adni az Apple a nyílt OsX-et mint a Windows bárki számmára elérhető konkurenciáját.
Remélem igazam lesz.

az tény, hogy az osx húzza a cuccot fel, de azt ne mondd, hogy ennyi az egész, meg egy kis dizájn.
fikázom, ha kell, hidd el, van tapasztalatom, de vannak dolgok, amiket vagy nem kapsz meg pécéken, vagy ha igen, az a pécé biza ugyanannyiba lesz, mint egy maci, legfeljebb randább kivitelben. igaz, ezek a featúrák nem mindenkinek fontosak, nem mindenki áldoz érte pluszban.

sajnos az irány nem az, amit jósolsz. ahogy a vas is ma már 100% pécé cucc, és ahogy a fő erény a szviccsernek, hogy rá tudja piszkálni botokkal a vindózt, úgy ha lemond erről a részről jobs, marad az ipod és az osx. az meg kevés lenne, neki biztos.

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 December 2006 16:03
 

“Mondjuk ebben én sem értettem az összefüggést.
Teljesen mindegy ki, hol, mennyiért vásárol.
A garancia az garancia.”

Handras azt írja, hogy a kedves vevő viszonteladó, és a gyakorlatban átszámlázás történt. Ha viszonteladó, akkor kötik bizonyos szerződési feltételek többek között az ilyen esetek kezelésére. Itt van a különbség végfelhasználó és viszonteladó között. Ha egy ügyfelem gépe romlik el, akkor nyilván küzdeni kell a megoldásért, és lehet morogni. Ha az enyém romlik el, nyilván nem írom tele egy internet fórum lapjait vele. Többek között a viszonteladói szerződést is sérti ezzel a téma indító - már amennyiben tényleg viszonteladó. A garancia amúgy valóban garancia. Csak az eljárás és a tálalás picit más ügyfél és viszonteladó esetén….

 
Bubu007
 
Avatar
 
 
Bubu007
Az összes posztok száma:  8653
Csatlakozva  20-05-2005
 
 
 
06 December 2006 16:12
 
iJoe. - 06 December 2006 04:03 PM

Ha egy ügyfelem gépe romlik el, akkor nyilván küzdeni kell a megoldásért, és lehet morogni. Ha az enyém romlik el, nyilván nem írom tele egy internet fórum lapjait vele. Többek között a viszonteladói szerződést is sérti ezzel a téma indító - már amennyiben tényleg viszonteladó. A garancia amúgy valóban garancia. Csak az eljárás és a tálalás picit más ügyfél és viszonteladó esetén….

Maximálisan egyet értek veled.
Én voltam az első aki gyerekesnek titulálta a topicnyitót.
Ha ezt viszonteladóként tette akkor még szánalmas is.

 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 16:14
 


a) a tőled vásárolt gép nem fog meghibásodni
b) ha mégis, akkor te 15 napon belül megjavíttatod
c) ha nem, te kicseréled.”

Senki nem állított ilyen. Nem kell baromságokat írni. Azt írtam, hogy ha a gép használhatatlan, és az ügyfél kifizette nálam a vételárát, akkor igény esetén biztosan kap cseregépet, hogy tudjon dolgozni. Az a, és b, pont légből kapott ökörség.

hát, józsef, akkor pedig ha egyiket se tudod garantálni, akkor biza te is csak egy vagy a sok díler közül, aki azt adja, amit a hdsystől kap. verbális képességek függvénye, hogy kinek meddig és mit hisz el a vevője. (mellesleg, én ha tőled veszek egy gépet, veled állok jogviszonyban, és rajtad verem le a dolgot, nem a forgalmazón. azon verd le te. tehát, ő a te farkaddal veri, ha a papírban írt 15 napot nem tartja be.)

“gondolom, én tényleg egy hülye fasz vagyok”

Szerintem ezt majd mások ítélik meg. Én személyesen nem szoktam ilyen véleményt alkotni emberekről. De erősen negatívak azok a benyomások, amiket a kicsinyes alkudozással keltettél.

józsef, arról, hogy te nem kereskedő, hanem eladó vagy, én nem tehetek. ez is csak egy szakma, amit vagy ismer valaki, vagy nem. ha egy vevődről azért nyilatkozol negatívan, mert alkudni mer/akar nálad, akkor - bocs - nevetséges vagy. de ezt anno megbeszéltük, és belátható, hogy a te értékítéleted nem változik meg, mitől változna… de ahogy lecsaptad a nem létező labdát, az is vicces. :D

“egyébiránt tévedsz, rólad csak annyi derült ki anno, hogy nem azt szokásod mondani és írni, ami a valóság és vállalni többet bírsz szóban, mint a valóságban. hogy mindemellett extraprofitért akartál memóriát rám sózni”

Kérlek ne kezdd el megint. Kaptál kedvezményes ajánlatot RAM-ra géppel együtt véve. Nem géppel együtt véve nyilván drágább. Ha ez neked fájó pont, ezt sajnálom, de csomag kedvezmény nem a csomag egy-egy darabjára, hanem a csomagra jár.

kedves józsef, lapozz vissza, ki szólt a másikhoz. vagy az jogosít fel újrta kezdened a hülyeséged, hogy tegnap megkérdeztem tőled az airport kártyát? ja, jó, akkor értelek.
ez a te állításod. a ram árat nem géppel együtt kértem, hanem ram árat kértem. amire te utólag rátettél még, mert nem nálad veszem a gépet. tehát, ahelyett, hogy az ügyfelednek kedvezményt adnál, ha nálad vásárol mondjuk 2 millió forintért, megvágod, ha nem mindent nálad vesz. ha az akkor adott áraid összevetem azzal, amit mástól kaptam, te egy grammnyi kedvezményt se adtál. csak felemelted a ram árát utólag. ezek a tények józsef.

az külön szép, hogy nekemzuhansz megint, és te zárod le a beszélgetést. józsef, hát szóltam én hozzád? nem. te tartottad szükségesnek a ködösítő beszólást.

 
 
korzo
 
Avatar
 
 
korzo
Az összes posztok száma:  1463
Csatlakozva  01-11-2005
 
 
 
06 December 2006 16:15
 
iJoe. - 06 December 2006 04:03 PM

“Mondjuk ebben én sem értettem az összefüggést.
Teljesen mindegy ki, hol, mennyiért vásárol.
A garancia az garancia.”

Handras azt írja, hogy a kedves vevő viszonteladó, és a gyakorlatban átszámlázás történt. Ha viszonteladó, akkor kötik bizonyos szerződési feltételek többek között az ilyen esetek kezelésére. Itt van a különbség végfelhasználó és viszonteladó között. Ha egy ügyfelem gépe romlik el, akkor nyilván küzdeni kell a megoldásért, és lehet morogni. Ha az enyém romlik el, nyilván nem írom tele egy internet fórum lapjait vele. Többek között a viszonteladói szerződést is sérti ezzel a téma indító - már amennyiben tényleg viszonteladó. A garancia amúgy valóban garancia. Csak az eljárás és a tálalás picit más ügyfél és viszonteladó esetén….

Ez igaz. Ha egy garis DEMO gépünk bedöglik, senki semmi köze hozzá, sőt jobb ha titokban tartjuk. Legaláb mi ne keltsük már a márka rossz hírét. Otthon se sza.unk a szoba közepére (c:
Ha baj van (a nyílvánosság kizárásával) össze kell fogni a többi kereskedővel, és erőteljesen csapkodni a megfelelő íróasztalt.

 
 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
06 December 2006 16:21
 

“az külön szép, hogy nekemzuhansz megint, és te zárod le a beszélgetést. józsef, hát szóltam én hozzád? nem. te tartottad szükségesnek a ködösítő beszólást.”

A szakmát szidtad, tehát megszólítottál. Rádhagytam. Békesség. Boldogság. Egy igazság létezik a világon, és a Tied. Meghajlok a józanságod és minden helyzetben hűvös logikád előtt. Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!

“Ha baj van (a nyílvánosság kizárásával) össze kell fogni a többi kereskedővel, és erőteljesen csapkodni a megfelelő íróasztalt.”

Ez az, ami Magyarországon nem fog megtörténni. Fontosabb az árverseny és a fogalom maximalizálás, és másodlagos a szolgáltatás, és a valódi márka képviselet. Így nehezebb a dolog.

Az iBookod azóta amúgy jól van. Még két hónapot várt nálam, amire alaplapot cseréltek benne, de most már új gazdája van, aki elégedetten és hibátlanul használja. :)

 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 16:21
 

egyébiránt joe én eddig tőled ha jól emlékszem, egy airport bázist vettem, annak a garancialevelét is csak sokszori könyörgésre és telefonra küldted el, ami persze biztos egyedi eset, és persze biztos csak véletlen és csak velem fordulhat elő, és biztos nem azért nem reagáltál a többbszöri kérdésre kérésre, mert elfelejtetted, és csak véletlen, hogy másnak is rád kellett szüljon, hogy küldd már el, biztos.
ja.
és az is biztos véletlen, hogy másnak is volt már árazási problémája veled, igen.
ja, és mindezekből már érthető az is, hogy miféle nevelési célzattal bántál el anno a fordításod csináló kissráccal. itt, nyilvánosan. mert ugye az üzleti problémákat így kell intézni.

bort, vagy vizet kérsz inni, józsef?

 
 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 16:27
 
iJoe. - 06 December 2006 04:21 PM

“az külön szép, hogy nekemzuhansz megint, és te zárod le a beszélgetést. józsef, hát szóltam én hozzád? nem. te tartottad szükségesnek a ködösítő beszólást.”

A szakmát szidtad, tehát megszólítottál. Rádhagytam. Békesség. Boldogság. Egy igazság létezik a világon, és a Tied. Meghajlok a józanságod és minden helyzetben hűvös logikád előtt. Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!

melyik szakmát, józsef?
te ilyen minden lében kanál vagy? aha, jó. hát akkor jó szórakozást. majd néha építőt is írj, ne csak akkor lihegj be, ha épp zsoltu ír, hogy nekimehess. vagy ennyire fáj, hogy anno beégtél a legjobb-árat-adok imágóddal? ejnye no.
szóval lássuk ijoe építő jellegű megoldásait.

ezekre várnánk:
1. 15 napos javítási idő cseregép nélkül, 30 napos cseregéppel
2. a beadott termékek ne karcolódjanak szana, ne úgy kezeljék, mint a szart
3. normális átadás-átvételi jegyzőkönyv és garancialevél vezetés
4. valódi javítás berhelés helyett
5. a termék állapotának és helyének nyomon követhetősége
6. felelős munkavégzés
7. ha a garanciában vállaltak nem teljesüölnek, csere, vívás és szájkarate nélkül.

tessék joe, mellébeszélés nélkül, te, mint szakma képviselője, ha kérhetem.

 
 
Alex91
 
Avatar
 
 
Alex91
Az összes posztok száma:  5445
Csatlakozva  12-01-2005
 
 
 
06 December 2006 16:28
 
Tomacher - 06 December 2006 01:59 PM

ha most összeszámolom, hogy a szervizben mely alkatrészek kellenek mondjuk 1-2havonta egyszer, vagy gyakrabban és ezekből 1-1db-ot kellen raktáron tartani, akkor nagyobb raktárkészlet jön össze, mint ami egy átlagos magyar Apple üzletnek a készáru készlete. ezt a szerviz nem tudja finanszirozni. amennyiben pedig lenne is raktáron valami, akkor is engedélyt kell kérni az Apple-től a javításra, és a felhasználni kívánt alkatrészre, tehát a “helyben megoldjuk” sajnos jelenleg nem kivitelezhető

a nagyon futó alkatrészekből (MB alaplap, hűtőborda, sárgulós felső burkolat stb…) a magyarországi importőr tart raktáron.


általában amikor az Apple félévente jelenti be a gépeket, akkor nagyon sok már nem futó gép lehet még garis.

Azert nem gaz, hogy egy SuperDrive cserere 1 honapot kell varni? A XXI. szazadban, az informatika koraban egy engedely megkeresere kelljen varni? Bazz, a Dell-nel a serial szam alapjan tudtak, hogy mi van a gepben! Az Apple-nek nincs ilyen nyilvantartasa?
1 ev gari mellett azert eleg gaz lehet valoban arra a 10-en valahany geptipusra garis alkatreszeket raktarazni… (Mert meg ha 3 ev garit adnanak…)

 
 
iFish
 
Avatar
 
 
iFish
Az összes posztok száma:  3119
Csatlakozva  11-01-2006
 
 
 
06 December 2006 16:33
 
Bubu007 - 06 December 2006 03:24 PM
iFish - 06 December 2006 03:17 PM
Bubu007 - 06 December 2006 02:39 PM
tabisz - 06 December 2006 02:18 PM
Bubu007 - 06 December 2006 02:11 PM
tabisz - 06 December 2006 01:49 PM

Persze biztosan létezik olyan probléma is, amely fényévenként egyszer fordul elő, de a legtöbb garis hiba visszatérő hiba - főleg egy új termék esetében. Szóval, nem biztos, hogy gyalogfutárral, egyesével kellene szállítgatni Hollandiából az alkatrészeket… Szerintem ez csak egy kis átgondolást és szervezést igényelne az importőr és a szervíz részéről. Olyan nehéz ez? De ha tévednék, szóljatok!

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

Érdekes módon ezt a finanszírozást/logisztikát másutt megoldják, vagy egy-két nap alatt szállítják. Nem egy-két hónap alatt…

Én nem azt mondtam hogy ez így jó, hanem hogy nincs aki pénzt tegyen a garanciába.

Mi az hogy nincs? Az én pénzem hová vándorolt?

Ma mindenki velem kötekszik?
Biztos autót vettek belőle :)

Így már érthető:) De autóval gyorsan lehet árut szállítani, nem?:) Nálad is ilyen lassan működik a beszerzés?:)

 
 
Peter Gyorfi
 
Avatar
 
 
Peter Gyorfi
Az összes posztok száma:  32
Csatlakozva  11-11-2005
 
 
 
06 December 2006 16:34
 

Sziasztok,

Orommel latom,hogy pezseg a forum.

Nehany dolog tisztazasra szorul.

Nem vagyok viszontelado hanem oriasi kedvezmennyel vasarolok az XMS-ben mivel evekig segitettuk a ceget.
Nem igaz, hogy nem hivtam a szervizt. a masodik het vegen hivtam. Azt mondtak majd jelentkeznek ha kesz van.
Mivel 1 honap utan sem jelentkeztek probaltam a jogaimnak, vagy a feltetelezett jogaimnak, ervenyt szerezni.

Uj fejlemenyek is vannak gondolom mindenkit erdekel.

Erdekes beszelgetesem volt A hdsys kepviselojevel “Gabriellel”.
Neki ugy tunik, hogy 2 het nem eleg arra hogy megbeszelje a fonokevel mit tegyenek az ugyben es tovabbi idot ker.
A beszelgetes alatt jeleztem neki, hogy tovabbi nyilvanossagot fogok adni az ugynek. Koszonom az indexes tippet.
Mejd megfenyegetett az emberunk, hogy “amilyen az adjonisten olyan lesz a fogadjisten” es hogy “jolfizetett ugyvedeik vannak” es van a “johirnevhez valo joguk”.
Majd meg hozzafuzte, hogy nem er ra “bajcsevegni” velem a telefonon.
A vegeredmeny a nagy semmi.

Ertsuk meg en nem kivantam lehetetlent! 1 honapig turlemesen vartam.

Ne vegyetek Macintosh-t itthon!

 
Bubu007
 
Avatar
 
 
Bubu007
Az összes posztok száma:  8653
Csatlakozva  20-05-2005
 
 
 
06 December 2006 16:53
 
iFish - 06 December 2006 04:33 PM

Nálad is ilyen lassan működik a beszerzés?:)

Csak amikor Timbuktuból rendelek :))

 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 16:54
 

Nem vagyok viszontelado hanem oriasi kedvezmennyel vasarolok az XMS-ben mivel evekig segitettuk a ceget.
Nem igaz, hogy nem hivtam a szervizt. a masodik het vegen hivtam. Azt mondtak majd jelentkeznek ha kesz van.
Mivel 1 honap utan sem jelentkeztek probaltam a jogaimnak, vagy a feltetelezett jogaimnak, ervenyt szerezni.

handras, aki tudtommal az xms, azt írta itt, hogy te is viszonteladója vagy a hdsysnek. most akkor az vagy, vagy nem vagy az? hogy mennyiért vetted, az nem érdekel (csak ijoe-t szokta), a kérdés, hogy “belső körös” vagy, azaz viszonteladó, vagy nem?

 
 
Scars
 
Avatar
 
 
Scars
Az összes posztok száma:  708
Csatlakozva  16-05-2006
 
 
 
06 December 2006 16:59
 

Gabriel nyílván nem jogász. A “jól fizetett ügyvédek” nem biztos h jó ügyvédek. A másik pedig a jóhírnévhez való jog mindenkinek jár, de más kérdés hogy élni tud-e azzal a jogával. Inkább ugy fogalmanék az apple felhasználók nem tudják h ki az mi az a hdsys valójában. És ez nekik a legjobb. Egyszerüen ez így évekig elhúzódható per lehet. A hölgynek pedig közölnöd kellett volna h neked jogodban áll véleményt kinyílvánítani akár nyilvánosan is. Steve-nek a sajtótájékoztatón USÁ-ban nem tesznek fel ilyen kérdéseket a szervízeléssel kapcsolatban.

 
 
magyarosi
 
Avatar
 
 
magyarosi
Az összes posztok száma:  246
Csatlakozva  11-11-2005
 
 
 
06 December 2006 17:00
 

Írjatok nekem arról, hogy kinek milyen rossz tapasztalatai vannak, aztán megpróbálom kideríteni, hogy mit lehet csinálni, meg hogy változik-e a helyzet a közeljövőben.

 
JamesTKirk
 
Avatar
 
 
JamesTKirk
Az összes posztok száma:  2271
Csatlakozva  17-02-2005
 
 
 
06 December 2006 17:04
 
Bubu007 - 06 December 2006 02:11 PM

Meg azért pííz is kéne hozzá.
Szóval valakinek finanszírozni kellene a garanciális készletet, és szerintem ez a probléma egyik oka.

Ha azt nézzük, mennyi a kereskedők árrése, valaki nagyon sok pénzt keresett ezen eddig is. Tán nem ugyanaz a cég, aki a minimálszervizt működteti?
iJoe-nak igaza lehet egy másik topikban írt véleményével:

“Nem áll módomban elmagyarázni minden részletet, mert nem akarok üzleti titkokat sérteni, de ha látnád a hazai szervizrendszer alapjait, akkor értenéd, hogy miről beszélek. Márpedig az alapok éppen az egyszeri profitszerzésre, és nem a folyamatos szolgáltatásra épülnek.”

Szóval a pénz biztosan megvan valahol, csak az akarat és a szervezés hiányzik. Persze sokkal látványosabb (és egyszerűbb) a hype-ot meglovagolva nyilatkozni, és saját teljesítményként eladni PR szagú cikkekben, meg G. Péterrel jópofizni az AppleCenter megnyitóján.


Én még “csak” 2 hete várok alkatrészre (alaplap) a per pillanat használhatatlan, és megbízhatónak gondolt munkaeszközömbe, de őszintén reménykedek, hogy nem kerülök be a toplistába a várakozási idővel :-)

 
 
Macc
 
Avatar
 
 
Macc
Az összes posztok száma:  2704
Csatlakozva  20-12-2003
 
 
 
06 December 2006 17:08
 
Peter Gyorfi - 06 December 2006 04:34 PM

Ne vegyetek Macintosh-t itthon!

Hat ez hihetetlen, meg mindig nem erted, hogy ezzel csak rontanal a helyzeten? Te ne vegyel, de mashol sem….

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 December 2006 17:40
 

Peter: tegnap pont az uzlettarsad mondta nekem, hogy vasarolhatnatok a HDSYS-tol is kozvetlenul, de inkabb tolem veszitek, mert nektek igy egyszerubb.

Nekem nem egyszerubb, mert ha siman atszamlazok egy termeket, arra meg kifizetem a jarulekokat, de mivel regota kapcsolatban vagyunk ez belefert.

Azt ertsd meg, hogy az nem fer bele, hogy en a vesztesegesen eladott termek miatt uvoltozzek a HDSYS fonokeivel. Ha egy olyan vevonk geperol van szo aki listaaron vasarol, akkor szoktunk tudni cseregepet biztositani, illetve ha sokaig tart a javitas, akkor tudok tenni az ugy erdekeben a HDSYSnel.

1. a szerviz nem tokeletes kozel sem, de nem is annyira durva a helyzet mint ahogyan paran itt leirjak. Ha olyan durva lenne, akkor most 1000 ember anyazna itt
2. a HDSYS probal javitani a helyzeten, jovore lesz is ennek latszatja. Tobbet nem irhatok errol mert nem elhetek vissza a hozzam eljuto informaciokkal
3. mindig van valamilyen megoldas

 
JamesTKirk
 
Avatar
 
 
JamesTKirk
Az összes posztok száma:  2271
Csatlakozva  17-02-2005
 
 
 
06 December 2006 17:47
 
Handras - 06 December 2006 05:40 PM

András, próbáld meg elkerülni a Péter nevű vevőket :-)))

 
 
Scars
 
Avatar
 
 
Scars
Az összes posztok száma:  708
Csatlakozva  16-05-2006
 
 
 
06 December 2006 17:47
 

Én egyenlőre megvárom a 2-3hetet hogy lecseréljék a sárguló MB padom. Handras. Akkor te ezek szerint jobb vagy mint az A4, mert nekem ott nem adtak pedig ott vettem:) Bementem és a kiscsaj közölte h benn kell hagynom kivizsgálásra h megállapítsák h valóban sárga e padom:) Mondom cseregépet tudtok adni cserébe. Igen, de fizetnem kell érte. Mondtam h ez nagyon nem lesz jó. Majd a hölgyemény hátrament és megmutatta a srácoknak akik azt mondták h nem kell bennhagynom:) Szóval egy biztos. Ki kell állni az embernek és remélem h tartják a beígért 2-3 hetüket. Egyenlőre ennyi a tapasztalatom.

 
 
Marius
 
Avatar
 
 
Marius
Az összes posztok száma:  2569
Csatlakozva  15-07-2006
 
 
 
06 December 2006 18:23
 

Nekem az az erdekes, hogy ha Peter valoban viszontelado (bar ez most annyira nem tiszta), akkor ezzel a topickal, vmint a bejegyzeseivel (pl., hogy “Ne vegyetek Macintosh-t itthon”) a sajat uzletet is rontja.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 December 2006 18:31
 
Scars - 06 December 2006 05:47 PM

Én egyenlőre megvárom a 2-3hetet hogy lecseréljék a sárguló MB padom. Handras. Akkor te ezek szerint jobb vagy mint az A4, mert nekem ott nem adtak pedig ott vettem:) Bementem és a kiscsaj közölte h benn kell hagynom kivizsgálásra h megállapítsák h valóban sárga e padom:) Mondom cseregépet tudtok adni cserébe. Igen, de fizetnem kell érte. Mondtam h ez nagyon nem lesz jó. Majd a hölgyemény hátrament és megmutatta a srácoknak akik azt mondták h nem kell bennhagynom:) Szóval egy biztos. Ki kell állni az embernek és remélem h tartják a beígért 2-3 hetüket. Egyenlőre ennyi a tapasztalatom.

A kislany nem ertett hozza. Ilyen esetben ha hasznalhato a gep, egyik szervezben sem kell bennhagyni a gepet. Cseregepet akkor szoktunk szerezni, ha mar elore tudjuk hogy belathato idon belul nem keszul el a javitas, es teljesen hasznalhatatlan geprol van szo, es az embernek nincsen lehetosege masik gepen dolgozni.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 December 2006 18:40
 
Bagi Bence - 06 December 2006 06:23 PM

Nekem az az erdekes, hogy ha Peter valoban viszontelado (bar ez most annyira nem tiszta), akkor ezzel a topickal, vmint a bejegyzeseivel (pl., hogy “Ne vegyetek Macintosh-t itthon”) a sajat uzletet is rontja.

Viszonteladoi aron vasarol, mert barmelyik nagykerben megtehetne, hogy besetal, es support nelkul Dac1 aron megveszi. Ez 60 000 forintot jelentett anno a 17-es Powerbook vasarlasanal. Fel lehet fogni ugy is, hogy 60 000 forintert belefer egy honap szivas. :)

Peternek szamitastechnikai boltja van, tehat nem letszukseglet a laptop, mer van masik 10 gep a kornyezeteben amin dolgozhat.

Lehet szidni ezt a helyzetet, de ez nem old meg semmit. Ha a jogi oldalat nezzuk, a forgalmazo nem kotelezheto semmire, ezert lehet szidni a magyar jogot. Lehet szidni az Apple-t amiert nem kuld alkatreszt, erre gorogorszagban is van pelda, csinaltak peticiot. Lehet szidni a HDSYS-t, de ez sem fog javitani a helyzeten.

Viszont lehet vasarlas elott tajekozodni peldaul ezen a forumon, lehet kedves leveleket irni tomegesen (ha tomeges a problema) az itthoni es a kulfoldi Apple kepviseleteknek, lehet online peticiot csinalni, lehet itt is szavazogeppel felmerni, hogy ki mennyire elegedett az itthoni Apple szervizzel. Ezek vezethetnek eredmenyre.

 
Peter Gyorfi
 
Avatar
 
 
Peter Gyorfi
Az összes posztok száma:  32
Csatlakozva  11-11-2005
 
 
 
06 December 2006 18:46
 

Igy van ezert hoztam letre ezt a topic-ot, hogy mindenki tejekozodjon a Mac-es szervizrol.

Sajnos mivel a Mac-es backupot csak masik Mac-olvassa ezert nem tudok dolgozni.

 
Alex91
 
Avatar
 
 
Alex91
Az összes posztok száma:  5445
Csatlakozva  12-01-2005
 
 
 
06 December 2006 18:48
 

Ha a szerviz a magyar torvenyeknek megfeleloen mukodik, akkor tenyleg nincs mas ut, csak az, hogy nem vesz az ember az Apple-tol semmit…

 
 
zsoltu
 
Avatar
 
 
zsoltu
Az összes posztok száma:  2101
Csatlakozva  25-11-2003
 
 
 
06 December 2006 18:48
 

andrás,
amit írsz, nagyon rossz irány.
ezek szerint tehát nem viszonteladója a srác a hdsysnek. csak viszonteladós áron vette a gépet. de ez mindegy. hogy kinek mennyiért stzámláztad ki a cuccot, az ezek szerint befolyásolja, kinek milyen szolgáltatás jár.
hát…

 
 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 December 2006 18:59
 
zsoltu - 06 December 2006 06:48 PM

andrás,
amit írsz, nagyon rossz irány.
ezek szerint tehát nem viszonteladója a srác a hdsysnek. csak viszonteladós áron vette a gépet. de ez mindegy. hogy kinek mennyiért stzámláztad ki a cuccot, az ezek szerint befolyásolja, kinek milyen szolgáltatás jár.
hát…

Termeszetesen, hogy a fenebe ne befolyasolna. Van olyan vasarlonk, aki eves szinten 20 millaert vasarol nalunk. Az ilyen es hasonlo ugyfeleknel alap, hogy az ember benyul a raktarba, es kicserel egy fel eves gepet 1 pixelhiba miatt, mindezt ugy, hogy fel oran belul kimegy hozza valaki kocsival.
Azok a vasarlok akik beker ar alatt szamla nelkul ajandek tucano taskaval szeretnenek vasarlni gepet, meg nem segitunk semmiben, oldja meg maga.

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 December 2006 19:03
 
Peter Gyorfi - 06 December 2006 06:46 PM

Igy van ezert hoztam letre ezt a topic-ot, hogy mindenki tejekozodjon a Mac-es szervizrol.

Sajnos mivel a Mac-es backupot csak masik Mac-olvassa ezert nem tudok dolgozni.

Ilyen esetben mar reg meg lehetett volna beszelni a szervizzel, hogy szedjek ki a winyot ideiglenesen a gepbol, azt behozod hozzank, betoljuk egy Macbookba, es maris megvannak az adatok, vagy berakod a winyot egy kulso drive-ba, es windows alatt Macdrive-al le tudod menteni az adatokat amikre szukseg van.
De ugyebar a cegetek rengeteg szerver es backup megoldast forgalmaz, ezert meglepo, hogy nincs backup a gepedrol, annak ellenere, hogy 1-2 heten keresztul lehetett latni, hogy valami nem stimmel a geppel..

 
Handras
 
Avatar
 
 
Handras
Az összes posztok száma:  7335
Csatlakozva  28-12-2003
 
 
 
06 December 2006 19:29
 

Arra jutottunk, hogy egy Macbook cseregepet biztositunk a javitas idejere. Nem azert mert kotelessegem, hanem azert mert ez a legegyszerubb modja, hogy mindenki nyugodt legyen.

 
treffhetes
 
Avatar
 
 
treffhetes
Az összes posztok száma:  674
Csatlakozva  19-07-2006
 
 
 
06 December 2006 19:30
 
Handras - 06 December 2006 06:59 PM
zsoltu - 06 December 2006 06:48 PM

andrás,
amit írsz, nagyon rossz irány.
ezek szerint tehát nem viszonteladója a srác a hdsysnek. csak viszonteladós áron vette a gépet. de ez mindegy. hogy kinek mennyiért stzámláztad ki a cuccot, az ezek szerint befolyásolja, kinek milyen szolgáltatás jár.
hát…

Termeszetesen, hogy a fenebe ne befolyasolna. Van olyan vasarlonk, aki eves szinten 20 millaert vasarol nalunk. Az ilyen es hasonlo ugyfeleknel alap, hogy az ember benyul a raktarba, es kicserel egy fel eves gepet 1 pixelhiba miatt, mindezt ugy, hogy fel oran belul kimegy hozza valaki kocsival.
Azok a vasarlok akik beker ar alatt szamla nelkul ajandek tucano taskaval szeretnenek vasarlni gepet, meg nem segitunk semmiben, oldja meg maga.

Szerintem Zsolt itt elhamarkodta kicsit a dolgot és azóta már újraolvasta a dolgot és ő is rájött, hogy hülyeséget kérdezett.

Egyébként kérdezni akartam, hogy a sokat emlegetett sogóréknál (ahol OLCSÓBB a gép…. persze nem is csak froclizom Handrást :-D ) hogy csinálják ezt?
Ott is hollandiából rendelnek? Vagy az osztrák apple tart raktárkészletet?
Vagy ott is ilyen lassú?
Mert ha jól emlékszem a zúnió mintha a termékek szabad áramlásáról szólna. Szóval ha az apple nem hajlandó szállítani ide ugyanolyan feltételekkel akkor szerintem perelhető. Persze ez nem biztos, de esetleg az index cikk(már ha lesz ilyen) ennek is utánakérdezhetne.

 
 
iNorbi
 
Avatar
 
 
iNorbi
Az összes posztok száma:  518
Csatlakozva  14-05-2005
 
 
 
06 December 2006 19:37
 

“1. a szerviz nem tokeletes kozel sem, de nem is annyira durva a helyzet mint ahogyan paran itt leirjak. Ha olyan durva lenne, akkor most 1000 ember anyazna itt”

azert abba nem lennek annyira biztos, hogy mindenki hozzaszol ehet a temahoz, vagy nyit egy uj topicot es anyazik benne, akinek volt garancialis/javitasi problema. pl en sem szoltam eddig, pedig en is vartam a garis alaplapomra igencsak sokat. ebbol igy kb sehogy nem lehet lemerni, hogy mennyi embernek van ilyen problemaja…

de kb azzal, hogy egymast osztjatok itt, azzal szerintem nem ertek el semmi…

 
 
tabisz
 
Avatar
 
 
tabisz
Az összes posztok száma:  1644
Csatlakozva  16-08-2006
 
 
 
06 December 2006 19:43
 
Handras - 06 December 2006 06:59 PM
zsoltu - 06 December 2006 06:48 PM

andrás,
amit írsz, nagyon rossz irány.
ezek szerint tehát nem viszonteladója a srác a hdsysnek. csak viszonteladós áron vette a gépet. de ez mindegy. hogy kinek mennyiért stzámláztad ki a cuccot, az ezek szerint befolyásolja, kinek milyen szolgáltatás jár.
hát…

Termeszetesen, hogy a fenebe ne befolyasolna. Van olyan vasarlonk, aki eves szinten 20 millaert vasarol nalunk. Az ilyen es hasonlo ugyfeleknel alap, hogy az ember benyul a raktarba, es kicserel egy fel eves gepet 1 pixelhiba miatt, mindezt ugy, hogy fel oran belul kimegy hozza valaki kocsival.
Azok a vasarlok akik beker ar alatt szamla nelkul ajandek tucano taskaval szeretnenek vasarlni gepet, meg nem segitunk semmiben, oldja meg maga.

Handras! Szerintem sem egészen jó az irány. Nem a viszoneladói kérdés, hanem a hozzállás. Ez az “oldja meg maga” dolog ez azért elég megdöbbentô.

 
 
Batti
 
Avatar
 
 
Batti
Az összes posztok száma:  247
Csatlakozva  06-02-2006
 
 
 
06 December 2006 19:55
 

Azért máshol sem fenékig tejfel a dolog. De azért lényeges különbségek vannak.

Az Asus notebookok esetében (lehet nyugodtan fikázni, én viszont tudom velük kapcsolatban mi mennyi) amíg a szervízeket egyetlen országos szervízbe nem vonták össze (korábban Rikvest pfúj, most NSE szó-szó), addig minden hazai importőr megkapta az általa forgalmazott notebookok értékének 1%-át alkatrészben. Bármit lehetett kérni. Ez az esetek túlnyomó többségében (95%) elég volt a garancia időn belüli javítások 15 munkanapon belül tartására, sőt még most is sok ilyen forrásból származó alkatrészünk van. Ezekkel a garancián túli javítások nagy részét meg tudjuk ejteni, pedig sok olyan notebook van, amilyent már 4-5 éve nem forgalmazunk.

 
 
korzo
 
Avatar
 
 
korzo
Az összes posztok száma:  1463
Csatlakozva  01-11-2005
 
 
 
06 December 2006 19:55
 
iNorbi - 06 December 2006 07:37 PM

“1. a szerviz nem tokeletes kozel sem, de nem is annyira durva a helyzet mint ahogyan paran itt leirjak. Ha olyan durva lenne, akkor most 1000 ember anyazna itt”

azert abba nem lennek annyira biztos, hogy mindenki hozzaszol ehet a temahoz, vagy nyit egy uj topicot es anyazik benne, akinek volt garancialis/javitasi problema. pl en sem szoltam eddig, pedig en is vartam a garis alaplapomra igencsak sokat. ebbol igy kb sehogy nem lehet lemerni, hogy mennyi embernek van ilyen problemaja…

de kb azzal, hogy egymast osztjatok itt, azzal szerintem nem ertek el semmi…

Pontosan. Nekem egyértelműen úgy tűnik, hogy az a háttér-infastruktúra ami most van az magyar Apple mögött, esetleg tíz éve lehetett elég, a jelenlegi populációhoz végtelenül alulméretezett. Egy díler nem képviselet. A képviseletnek biztosítania kell az országos szintű hátteret, vagy lehetőséget (árrést) adni a dílernek, hogy ő tudja ezt megcsinálni.
Ehhez viszont baromi kevés az, hogy mi, a felhasználók elkezdünk petíciózni (“Persze lesznek tüntetések a Parlament előtt. Lesznek. De előbb-utóbb megunják és hazamennek”), csak arra elég, hogy a képviselet lássa azt, amit úgy is tud.
Igazából a forgalmazóknak KELL sarokba szorítaniuk a képviseletet (akár kirugni/megkerülni), hogy bárminemű változás legyen, hogy a háttér felnőjön az névhez és a populációhoz. Viszont amíg ez a kemény összefogás nincs meg, b.szhatjuk…

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0