Nem lesz kitörés az iOS 5 börtönéből?

[OsXDaily] Már nem először – és valószínűleg nem is utoljára – kapunk hírt arról, hogy az Apple a készülő legújabb iOS verzióval véget akar vetni jailbreak lehetőségének.



Ha ránézünk az iOS új funkcióiról érkező hírekre, talán ezúttal nem is tűnik olyan lehetetlennek a dolog, sok esetben feleslegessé válhat a törés:

– Megújuló értesítések, új widget rendszer – minek a hack, ha az Apple jobbat tud adni?

– Exposé-stílusú iOS multitasking – ha az Apple kiad egy tényleg szép multitasking megoldást, akkor miért lenne szükség másra?

– Egyre több szolgáltató kínálatában ott az iPhone – az Apple terjeszkedni kíván, így kevesebb felhasználónak lesz szüksége a telefon feltörösére azért, hogy más szolgáltatónál is tudja használni.

– Automatikus iOS frissítés vezeték nélkül – ha az Apple távolról tudja frissíteni a telefonok operációs rendszerét, akkor nagyon hatékonyan tud a jaibraek ellen harcolni.

– Az újabb hardvereket egyre nehezebb feltörni – jó példa erre az iPad 2, ami már hónapok óta kapható, de még mindig nem törték fel.

Úgy tűnik tehát a pletykák szerint, hogy az Apple egyre szofisztikáltabb módszerrel akar véget vetni telefonok feltörésének. Gazdaságilag természetesen nagyon jól jönne a cégnek, hiszen a felmérések szerint minden tizedik iPhone feltört, így ezek a felhasználók a Cydia store segítségével szerzik be az alkalmazásokat, amivel sok pénzt veszít az Apple.

Vajon ezúttal tényleg sikerül?
84 hozzászólás
busman001
2011. 05. 30. @ 22:36
busman001 képe

akkor irány a winphone 7 vagy adroid :)

Tamás Kassitzky
2011. 05. 30. @ 22:46

Nem eszik ezt ilyen forrón...

Zolcsi
2011. 05. 30. @ 22:54
Zolcsi képe

"Egyre több szolgáltató kínálatában ott az iPhone"
Csak jonne vegre a Pannonhoz is... Jo lenne, ha az iPhone 5-re sikerulne valahogy leszerzodniuk, de nem sok eselyt latok ra...

mangaeva
2011. 05. 30. @ 23:02
mangaeva képe

busman ha te azért használod az iPhone-t hogyfeltörd akkor csak tessék :)

akos9999
2011. 05. 30. @ 23:19

mangaeva nem az a problema hanem sokmindenkinek nincs penze/bankkartyaja erre bar nem ertem mert gondolom anyuci/apuci sem sajnal nehany szaz forintot egy alkalmazasra.

busman001
2011. 05. 30. @ 23:21
busman001 képe

Feltores nelkul sajnos nem érzem annyire jónak. Te meg ha arra használod hogy smsezz és telefonalj meg kicsit bongessz akkor csak tessék:)

Juanito
2011. 05. 30. @ 23:42
Juanito képe

Szerintem akárki-akármit mond, igen sok potenciális vevõtõl fog elesni az Apple, ha meg tudja ezt csinálni. (bár szerintem kiskaput úgyis fognak találni, max 2 héttel késõbb :P )

iDuncan
2011. 05. 30. @ 23:55
iDuncan képe

Szerintem az iPhone jailbreak nélkül is tökéletes! Nekem ugyan nincs iPhoneom, csak iPod Touch-om, de semmi pénzér nem jailbreakelném...
Aki mindenáron buherálni meg piszkálni akarja a telefonját az vegyen androidot az buherálás és piszkálás nélkül használhatatlan...

morello_sr5i
2011. 05. 30. @ 23:58

Szerintem meg, ne mondjuk meg másoknak, hogy mit akarjanak..!

busman001
2011. 05. 31. @ 00:03
busman001 képe

iduncan te egy igazi power user lehetsz :D

wanamac
2011. 05. 31. @ 00:26
wanamac képe

a power user nem azt jelenti hogy amit megvesz azt kapásból szétbarmolja aztán a romjain ugrálva örül hogy õ aztán tud:D

valahol ott kezdõdik hogy tudja milyen eszközre van szüksége, és nem berheli ha csak nem szükséges, ez az egész sufnituning világ annyira balkáni....

én azt mondom mutasson jobbat valaki egy iPhon-nál vagy ha az nem elég jó neki azon csak rontani tud már:P

busman001
2011. 05. 31. @ 00:35
busman001 képe

a power user azt jelenti hogy minden funkcióját megpróbálja kihasználni az eszköznek, de ha sajnos ezek a funkciók hiányoznak, akkor fel kell tuningolni a gépet... jailbreak nélkül ez nem menne. Elismerem hogy az ios4 már sokat hozzátett abból ami eddig hiányzott az elõzõ sw-bõl de még igy is van egy halom funkció amit utólag kell felraknom. ezeket napi szinten használom..

iDuncan
2011. 05. 31. @ 00:38
iDuncan képe

hát nekem semmi nem hiányzik belõle...
talán a mikrofon... de azon a jb nem segít :)

Bambalazs
2011. 05. 31. @ 00:45
Bambalazs képe

Fogadni merek, hogy Dev Team 2 napon belül fel fogja törni. Lehet, hogy az új hardvereknél nehéz lesz ezt megoldani (lásd iPad 2), de a régebbieknél ez nem fog gondot okozni.

wittao
2011. 05. 31. @ 00:49
wittao képe

Aki JB ellenes, azt azért megkérdezném, hogy iPhone 3G-s idõszakában multitaskot használt-e? Mert aki JB-ezett, az vidáman.

Lockinfo-t láttátok már? Érdemes lenne 1-2 pillantást vetni rá srácok...

JB nem egyenlõ a lopott szoftverekkel!!!!

Tamaci
2011. 05. 31. @ 01:00
Tamaci képe

Itt egy újabb JB-ellenes!:-)
A 3G-met törve vettem, de akkor sem használtam multitask-ot, mert nem volt jó. Viszont sokszor szívódott az akku 4 óra alatt 30%-t úgy, hogy elõ sem vettem a telefont...
Azóta nincs JB, és minden OK.:-)

JarodFree
2011. 05. 31. @ 01:31
JarodFree képe

A négyesre váltással én is búcsút mondtam a JB-nek. A lockinfón kívül semmi se hiányzik. Eszembe se jut azóta feltörni, néha ettõl kicsit elszégyenlem magam, hogy nem vagyok Power User, de hát ilyen az élet, öregember nem gyorsvonat. :-D

hujbera
2011. 05. 31. @ 01:36
hujbera képe

Hat ha lesz lockinfo, vagy. Valami hasonló megoldás az app store-ban, és meg egy pár programról ne is beszéljek, akkor eleg szegényes lenne az iPhone-om. :( fizetnek én érte, ha elérhetõ lenne...:( vannak emberek akik munkára használják a telefont, nem játszani. És sajna az app store nem kényeztet el ilyen jellegû programokkal. A vas és a design elsoosztaly, de szaladnak el a társak a használható programokkal, ha bezár új a telot. De az is jó, ha az ios5 "okos" lesz. :)

gegory
2011. 05. 31. @ 01:44
gegory képe

Nincs feltörhetetlen készülék. A legdurvább védelme a Sony PS3-nak volt azt hiszem 3 évig bírta az ostromot. De a Sony PSP 5.55 szoftvere volt még olyan mit csak 6-7 hónap alatt tudtak feltörni mert annyira jól fel volt építve a bootrom védelme és akkor is csak fél kész módszer volt rá. És, hogy az Apple bármikor frissíthesse a szoftvert? A mostani világban elképzelhetetlen. Miért is? Ha feltörik, rá a cydia és Firewall IP rápakolják és onnantól csak az kommunikál amit enged az ember. De a cikkel egyet értek ha az AppStore mindazt nyújtani tudná amit a Cydia akkor "KEVESEBB " lenne olyan feltörés de nem tûnne el.

JarodFree
2011. 05. 31. @ 01:46
JarodFree képe

Mi az ami munkára kell és csak jb-vel érhetõ el? Érdekes az a feltételezés, hogy aki munkára használja annak fel kell törni, eddig pont az ellenkezõjét tapasztaltam. Akik a munkájukhoz használják, azok inkább nem törik fel.
Hozzáadhat pár dolgot a JB a telefonhoz, de ezek fõleg hacking dolgok. Érdekes, izgalmas lehet a JB, de munkára elég megbízható...?!?

gegory
2011. 05. 31. @ 01:48
gegory képe

Bocs le maradt. Automatikus frissítés. Kivesz iPhone 5? A kõ gazdag arcok és cégvezetõk. Képzeld el a szituációt, telefonnál: -Vájá má, várjá má azt írja ki hogy fejezze be a beszélgetést mert újr...bipp bipp.
De tuti megoldja az Apple, hogy úgy frissítse a rendszert, hogy észre se vedd de ebbõl is lesz botrány tuti.

gegory
2011. 05. 31. @ 01:52
gegory képe

DirectClose, Firewall IP, MxTube, Display Recorder, ifile és az infiniDock

mangaeva
2011. 05. 31. @ 01:52
mangaeva képe

akos9999 meglehetõsen tág a free appok tárháza és nagyon sok jó program van közöttük és a veszi a fáradtságot és nyomonköveti az akciókat ingyen is hozzájuthat nagyon jó appokhoz :) ennyi az egész. Attól nem lesz jobb egy telefon mert feltörhetõ az oprendszere. Az iPhone-nál azt érzem hogy bizony nagyon sok program jó minõségû épp azért mert az emberek töbsége megveszi. És nem csak a pénzes alkalmazásokkal járnak jól a developerek. Szóval nem értem még most sem ezt a hozzá állást- Elég maradi :). De abban biztos vagyok hogyha az Android nem is de a WP7 bizony egy nagyon jó oprendszer lesz és alig várom hogy ugyan úgy mint az iOS felnõljön.

hujbera
2011. 05. 31. @ 01:58
hujbera képe

Dehát nem a törés a lényeg, hanem az elérhetõ alternatív programok. Én imádom ezt a telefont, de hogy a lock kijelzore, vagy a zárolt képernyõre nem lehet kiirarni, hog kitol jott email, naptar bejegyzés, stb. Ez nekem nagyon nagyon hiányzik. Igen. És egyéb rendszer diagnosztizalo programok hálózat Figyelõ programok, szinten csak a törés után futtatható. De nem a törés a lényeg, mégegyszer hangsúlyozom.

mangaeva
2011. 05. 31. @ 01:58
mangaeva képe

busman ezekre használom: -utazás tervezés, push email, norvég fordító beszélõ ((tanuláshoz kell), természetesen zene, filmnézés, idõjárás elõrejelzésre nemrég kijött egy tök jó program, Skype, MSN, Facebook, Kiadásaim követése, Szülinapok követése, naptár vezetése, Vissza számlálás, Árfolyamok nyomonkövetése, GPS, hírek olvasása játék játék játék. Netezés, youtube stb stb. Mond meg nekem mi az ami miatt te jailbreakeled? Sok funkció van ami hiányzik, de rohadt sok ami megvan benne. :) Jah és majdnem kifelejtettem, azért telefonálok is vele ;D

JarodFree
2011. 05. 31. @ 02:04
JarodFree képe

MxTube, Display Recorder stb, infinidock kell a munkához? :-)

Biztos van olyan munka, amihez ez kell, de a legtöbb nem igényli, eddig a tûzfallal se volt gondom, sõt az se okozott kiesést idõben, hogy mondjuk pár naponta kiskezemmel fél percig kell mókolni, míg becsukom az eddigi alkalmazásokat.

Szóval ezek jó dolgok, ha az embernek van ideje moddolgatni, de egyik se olyan, ami nélkül ne lehetne jól használni a telefont. Egyedül a lockinfót tartom fontos fejlesztésnek és bízom is benne, hogy benne lesz az iO5-ben.

busman001
2011. 05. 31. @ 02:19
busman001 képe

Pont az a lényeg hogy olyan legyen a telefonom amilyennek én akarom. És nem nem akarok androidot venni mert az iPhone tetszik és azt akarom a saját képekre formálni, full screen netezni, infokát látni a homescreenen és bárhonnan 2 érintessel kikapcsolni a wifit vagy a 3G-t stb. A kulcsszó a testreszabhatosag, és ez jb nelkul gyakorlatilag a háttér cserében kimerül.

levizadori
2011. 05. 31. @ 02:23
levizadori képe

Szerintem ez nem jó megközelítés. A JB max a fejlesztoket károsítja. Ez kb ugyanaz mint az Xbox Ps3 esete annak idején. Többen azért vettek xboxot mert simán lehetett hackelni. Az Apple persze h tudja h törik a telefont, de azt is tudja h sokan nem fognak tokolni azzal h megtobb pénzt adjanak ki alkalmazasokert... Ezzel elvesztene az elõnyét a piacon.

levizadori
2011. 05. 31. @ 02:27
levizadori képe

Tehát gyakorlatilag tényleg vesztene a használhatóságából JB nélkül...

JarodFree
2011. 05. 31. @ 02:27
JarodFree képe

tehát nem munkára kell, hanem tamagocsinak...

Arra tényleg sokkal-sokkal jobb az Android.

A WinPhone7 nem, mert az még az iPhonenál is zártabb. Most tiltott le mindenkit minden további update-rõl aki feltört béta rendszert rakott fel :-)

A lényeg: fordítva ültök a lovon. Nem az a módja, hogy veszel egy készüléket és felháborodsz, hogy nem olyan, amilyet akarsz. Okosabb, ha választasz egy telefont, ami tetszik és örömmel használod.

JarodFree
2011. 05. 31. @ 02:29
JarodFree képe

Aurora, tipikus balkáni hozzáállás... Az a kocsi a jobb, amihez több kiegészítõt tudsz lopni...

levizadori
2011. 05. 31. @ 02:34
levizadori képe

JarodFree, neked bizonyára mindened eredeti, és egyszer sem használtál feltört programot. Csak, hogy ez a kõgazdag ficsúr hozzászólásodra reagáljak.:)

levizadori
2011. 05. 31. @ 02:43
levizadori képe

Szerintem maradjunk a normális hangnemnél, és próbáljuk meg emberi módon elfogadni, hogy nem lehet mindenkinek ugyanaz a véleménye. Ezt Te is tartsd tiszteletben légyszives. Én is tiszteletben tartom a tiéd. Az enyém megalapozott, sajnos a mai világban sokan csak úgy tudnak elkezdeni dolgozni, akár szabadúszóként, ha feltört programot használ. Lehet ez akár JB, akár egy Photoshop. Természetesen, amint lesz több megrendelõje valakinek, az úgyis meg fogja venni az eredeti változatot, de sajnos a pénz nem terem. És sajnos igazad van. Tényleg az a kocsi jobb, amihez több kiegészítõt lopsz. Csodálkozol a mostani gazdasági helyzet mellett?

JarodFree
2011. 05. 31. @ 02:45
JarodFree képe

aurora, akkor veszel kocsit, ha van pénzed benzinre, nem számíthatsz arra, hogy majd lopod mindig.

Éretlen hozzáállás, ha azért lopsz, mert szerinted mások is.

átlagban 1-2 euro egy program, ha épp nem ingyenes. 300-600 forint ha nagystílûen számolunk. Egy mekis sajtburger ára. Még egy átlag magyar tini is össze tud spórolni havi 3-4 programra. Ha volt pénzed egy iPhone-ra, nagyon vicces feltételezni, hogy havi 2-3000 forintot nem tudsz spórolni a programokra.

Messze nincs szó kõgazdagságról. Egyszerûen fel kell nõni erkölcsileg.

JarodFree
2011. 05. 31. @ 02:48
JarodFree képe

Egy Adobe CS 500 000 forint, egy iPhone program 500 forint... Nekem kicsit sántít a párhuzam.

levizadori
2011. 05. 31. @ 02:55
levizadori képe

Nem kell mindig magadból kiindulnod.:) Nyilván nem újonnan vettem az iPhone-t. Hanem töredékéért. Nem ismered a nagy cégek termékpolitikáját ugye? Szerinted csak azért lehet feltörni vmit, mert hülyék a programozók. Hát nagyot tévedsz.:) Te pedig ne beszélj erkölcsrõl, ugyanígy ne alkoss véleményt egy olyan emberrõl, akit nem ismersz. Én csak a hozzászólásodra reagéltam, mert a balkáni szót sem illendõ használni, de ne haragudj ha én is megsértettelek a reakciómmal. Bár tény, hogy ezzel csak magadat minõsítetted. És nem járok mekibe. Akkor csak moziba járj és csak eredeti DVD-t vegyél, de még zenét se tölts le! Mert ez mind lopás. Úgyhogy szerintem inkább itt zárjuk le a beszélgetést.:)

levizadori
2011. 05. 31. @ 02:56
levizadori képe

Ja és egy mozijegy 900 Ft. És csak ezért elmész a moziba?:) Na neeee... :)

JarodFree
2011. 05. 31. @ 03:08
JarodFree képe

A balkáni kifejezést illendõ használni, nem szitokszó, nézz utána. :-) A többi se sértegetés volt, egyszerû tények. Lehet érte sértõdni, de akár el is lehet gondolkodni rajta.

JarodFree
2011. 05. 31. @ 03:12
JarodFree képe

Én még járok moziba, tudom ez is ciki :-)

Tiniként a legjobb hely volt csajozni, de élmény is egyben. Állandó kapcsolatban is megmarad az élmény :-)

Mostanság hogy megy? Felhívod magadhoz a csajt divx-et nézni, szülõk meg a nappaliban?!? Ugyanmár...

levizadori
2011. 05. 31. @ 03:13
levizadori képe

Nem kell az okoskodás, nem vitatkozni járok ide, hanem leírni a véleményemet. És ha ez neked nem tetszik, rendben, de szerintem értelmes emberi módjára is lehet rá reagálni. Nem a balkánon vagyunk. Remélem megértettük egymást. Egyébként érdekes, hogy mindig kikerülöd a kérdést.:) De hagyjuk. Remélem azért egy picit te is elgodolkozol az elõzõ hozzászólásomon. Mert rádfér.:) Jó éjt!

levizadori
2011. 05. 31. @ 03:17
levizadori képe

Nem vagyok már fiatal, de azért köszönöm, kedves vagy.:)

JarodFree
2011. 05. 31. @ 03:22
JarodFree képe

aurora, a vita a görögök óta civilizált módja az eszmecserének. Próbáld ki minél többször, abból tanulsz. Abból ha leírod a véleményed, de nem figyelsz másokéra semmit nem profitálsz.

levizadori
2011. 05. 31. @ 03:26
levizadori képe

Igen, már kezdelek kiismerni.:) Tipikusan az az embertípus vagy, aki úgy gondolja, csak a saját véleménye számít.:) Most akkor, hogy is van ez? Mint már korábban említettem, tartsd tiszteletben mások véleményét, ha õk is tiszteletben tartják a tiéd. A japánoknál elsõ az "ellenfél" tisztelete. Enélkül mit sem ér a nagy bölcsességed.

mangaeva
2011. 05. 31. @ 03:42
mangaeva képe

aurora én inkább azt veszem észre hogy azzal próbálsz védekezni hogy a másik ember személyiségét támadod, de még semmi ép érvet nem hoztál fel a saját védelmedre. Sokan már azt sértésnek veszik ha a másik ember elmondja a véleményét. Miért van az hogy Jarod szépen levezette hogy mégis mi a probléma nagyon sok emberrel te pedig õt bírálod ezért? A probléma igen is az hogy anyagias társadalomban élünk. Arra nem jönnek rá sokan hogy a hozzáállásukkal a rendszert fenyegetik. A gazdaság nem magától mûködik hanem egy körfogásból áll aminek mi a felhasználók is a részesei vagyunk. Ha nem adjuk bele a részünket elõbb utóbb megbukik. És ilyenkor lehet azt mondani "de a többi ember úgyis kiiadja rá a pénzt" a bibi ott van hogy õk is pont ezt gondolják mint te :)

levizadori
2011. 05. 31. @ 03:54
levizadori képe

Ez egy építõ jellegû hozzászólás volt. Legalább nem illettél különféle jelzõkkel másokat. Szerintem a személyiségemet elsõsorban õ kezdte el támadni, miközben az erkölcsrõl beszélt. Én nem veszem sértésnek, ha más elmondja a véleményét, de ezt több hozzászólásomban is kifejtettem. A problémám igazából azzal van, hogy sokan azért támadjátok a jailbreaket mert a felhasználók többsége - valóban nem korrekt módon - ingyenesen tölthetik le azokat az alkalmazásokat amiért Ti fizettek. De a rendszer sosem lesz tökéletes, mert éppen ez mozgatja, vagy úgy gondolod, hogy az a millió alkalmazás amit a felhasználók letöltöttek, az mind ún. legális letöltés volt? Ha fejlesztõ vagy tudhatod, ha eladsz valamit, akkor azt azért adod el, mert szeretnél valami pluszt adni az embereknek. Azt is belekalkulálod, hogy nem mindenki lesz aki ezért fizetni is fog. És éppen ezért nem feltétlen muszáj minden alkalmazást pénzért eladni, ezért vannak a Lite verziók. Ha letöltessz egy fizetõs alkalmazást, illegálisan, akkor azzal a fejlesztõt károsítod. De õk tudják ezt, és amellett, hogy a felhasználók többsége így tesz, nagyon sokat profitálnak belõle. Az illegális letöltés is letöltés, ezzel elõkelõbb helyet foglalnak el az App Storeban. Pontosan emiatt fejlesztenek sokan ingyen. Mert az a szellemi termék amit te adsz az embereknek, nem feltétlen kell, hogy pénzbe kerüljön. Lásd Openffice. Emellett ha egy zenét töltessz le, mint azt korábban leírtam, azzal ugyanúgy a szerzõt károsítod, de teljesen mindegy, hogy fejlesztõnek, rendezõnek, producernek, vagy zenésznek hívjuk õket. Itt a lényeg azon van, hogy ebben a világban nagyon nagyon kevesen vannak azok, akik mindent pénzért vásárolnak meg. És ez a rendszer hibája, ha úgy tetszik. Nekem csak az nem tetszik, hogy nyomjuk ezt a szöveget miközben Ti is ugyanazt csináljátok, csak épp a zenészekkel, producerekkel stb. Méltán fel lehet háborodni, a kevésbé építõ jellegû hozzászólásokon. De a Te véleményeddel is abszolút egyet értek.

laron
2011. 05. 31. @ 04:29
laron képe

Annyira rohadt unalmas ez az egész vita.
Hoztam egy döntést, hogy feltöröm vagy sem.
Miért kell a döntésemet ráerõltetni, vagy számonkérni a másikon?

A hozott döntés mellett általában igyekszünk elkötelezõdni, hogy helyesen döntöttünk, így csak polarizálódik a két társaság. Van ebbõl bármi hasznunk?

JarodFree
2011. 05. 31. @ 04:42
JarodFree képe

mindenjónévfoglaltvolt: az lenne a lényeg, hogy ha idetéved valaki, aki ezen a kérdésen még nem rágta magát át, az olvasson némi véleményt minden oldalról. A hisztit vond ki belõle, a többi értelmes vélemény pro és kontra.

nickjames
2011. 05. 31. @ 04:44

Na, látom jól megvitattátok, hogy mi a vita :-)

Ami a JB-t illeti, én azok közé tartozom, akik nem örülnének, ha elvennék tõlük ezt a lehetõséget. Nem a kalózkodás a fontos számomra, párszáz forintot ki tudok fizetni egy app-ért, és ha valami drágább, akkor várok, hátha akciós lesz (jól mûködõ rendszerek vannak erre) DE!!! Azért vannak jóval drágább programok is, mint pl a navigációs progik. Az, hogy kinek melyik tetszik, az ízlés kérdése is, tehát vásárlás elõtt jó lenne kipróbálni, és erre is lehetõséget ad a JB.

Tegyük hozzá azt is, hogy a JB által nyújtott testreszabhatóság bizonyos embereknek egész egyszerûen "szükséges", mert szeretnek babrálni a kütyüjükkel, szeretnek olyan dolgokat is csinálni vele, amit hivatalosan "nem szabad". Ilyen az emberi természet, a korlátok el nem fogadása vitte és viszi elõre az emberiséget (na nem a JB-tõl lesz jobb a világ, de ha mindig mindenki elfogadta volna a jelentõs befolyással bírók véleményét és akaratát, akkor még mindig azt hinnánk, hogy a Föld tányér alakú, és a világ közepe.

Akit ez nem érdekel a "JB játék", annak egyszerû a dolga, nem töri fel a telefonját. Akinem viszont örömet okoz, hogy JB telefonja van, az csalódott lesz!

Chili
2011. 05. 31. @ 04:46
Chili képe

Mikor lesz már hívás szûrés? Nekem csak ezért kell a jb.

nickjames
2011. 05. 31. @ 04:53

"hogy ha idetéved valaki, aki ezen a kérdésen még nem rágta magát át, az olvasson némi véleményt minden oldalról. "

Hát ige, ez lenne a lényeg, de nem ez történik. Rögön elõkerül az Android meg a " minek ennél nem kell jobb" érvek. De ezek NEM érvek a döntéshez, mert nem az elõnyökrõl és hátrányokról szólnak.

Az elõny ugye többek között az, hogy megnyílik a (börtön)ajtó sok új alkalmazás telepítése elõtt, és jobban személyre szabható lesz a készülék. Terészetesen vannak hátrányok is: a nem átgondolt progik tényleg szívják az aksit, a túl sok mod instabillá teheti a rendszert, és ha nem elõvigyázatos az ember, biztonsági rést is üthetünk a készüléken.

Biztos sok érvet lehet még elõhozni, de az én szememben a "jóvanezígyis" nem tartozik ide. A személyeskedés pedig egyértelmûen nem jó tanácsadó a vitához :-)

Hozzá szeretnél szólni te is? Először be kell lépned!