szerző: beszeljukMac | 2012 május 17. @ 08:00

Hajlékony kijelzőket kezdett el gyártani a Samsung

A Samsung új, hajlékony OLED kijelzője iránt rengetegen érdeklődnek, és állítólag az érdeklődők között ott van az Apple is.  Az új technológiával készült kijelzők tömeggyártása a koreai cég szerint a második félévben indulhat meg.  A Koreából érkező jelentések…

Belépés
felhasználó:
jelszó (SOS):
jegyezd meg!

Néhány hasznos információ az új iPhone 3G-ről

52 hozzászólás

Az Engadget oldalának sikerült hozzájutnia egy teszt darabhoz. Eljátszogattak vele, majd megpróbálták megválaszolni a leggyakrabban elhangzó kérdéseket az új iPhone képességeivel kapcsolatban:
- A tesztelés helyszínén mért adatátviteli sebesség az EDGE hálózatban 104Kbps, míg 3G módban 215Kbps volt.
- A 3G-s kommunikációs módot ki/be lehet kapcsolni. Ehhez mindössze néhány menüponton kell átküzdeni magunkat. Alapbeállítás mellett 3G van bekapcsolva. Akinek nincs rá szüksége, manuálisan kell majd kikapcsolnia.
- A 3G-s támogatás három sávos. Ez minden iPhone 3G-re igaz lesz, bárhol is vesszük a világon.
- A WiFi 802.11 b/g alapú, "n" támogatás nincs benne (egyelőre).
- A-GPS: teljes értékű GPS egység, de WiFi hálózat, vagy mobil adótorony segítésével még pontosabbá tudja tenni a pozicionálást.
- Beltérben voltunk, nem tudtuk kipróbálnia GPS kommunikációhoz szükséges időt.
- A kijelző ugyanolyannak tünik, mint az aktuális változatban.
- A beépített fényképező típusa is megegyezik a jelenlegivel.
- A háza vastagabbnak tűnik, bár a széleket ügyesen lekerekítették, úgyhogy alig vehető észre. Viszont a lekerekítés miatt kicsit instabilnak tűnik a készülék az asztalra rakva. Himbálózik.
- A műanyag hátlap nem tűnik olcsónak. Sőt, elég masszív. A felülete fényes, amin nagyon szépen meglátszanak majd az ujjlenyomatok. Csakúgy mint az előlapján is (hurrá!).
- Egy nagyon fura, mini-méretű tápegységgel szállítják. Pici négyzet alakú dologra gondoljatok, aminek egyik oldalán az USB port van, míg a másik oldalán a dug-villa. Ez viszont bármelyik "i" termék táplálására képes (beleértve azelső generációs iPhone-t, iPod touch-ot, stb. is).
- A dockoló egységet külön kell megvennie annak, akinek szüksége van rá. Valószínű 29 USD körüli áron lesz kapható. Hasonló lesz, mint a régi, csak formára változik egy picit. A vonalait az új iPhone-hoz karcsúsították.
- Úgy tűnik a régi dockoló egységet is használhatjuk, már akinek van ilyen.
- A fülhallgató csatlakozása belesimul a készülék éleibe. Továbbra is működni fog bármilyen 3.5 mm-es jack dugós fülhallgatóval.
- A régi iPhone-októl elbúcsúzhatunk. Csakúgy, mint a fém hátlaptól.

Úgy tűnik az új iPhone 3G-ket csak boltokban lehet majd aktiválni. Ez biztosan hosszú sorokat okoz majd a megjelenésének első napjaiban. Valószínű hasonló lesz a helyzet nálunk is, amikor végre megjelenik itthon is.

A Gizmodo is hozzájutott egy minta darabhoz. Ők a következőket írták:
- Az iPhone 3G könnyebb. A lekerekítések miatt jobban illeszkedik a kezembe.
- Telefonáltam vele egyet és a vétel minősége sokkal jobb volt, mint az első generációs iPhone-ommal. Valószínű ehhez nagyban hozzájárul a műanyag hátlap is.
- A készülék pont ugyanúgy néz ki, mint a néhány hete az interneten keringő fényképeken.
- A 3G-s térkép és internetet használat csak egy picivel tűnt lassabbnak, mint WiFi-vel.
- Amikor a térképe akartam használni, az iPhone rákérdezett, hogy használhatja-e a jelenlegi pozíciómat. Ez egy picit a Vista-ra emlékeztetett.
- A fekete modell gyönyörűen nézett ki. A fehér szerintem egy picit nőies.
- Úgy tűnt az érintőképernyő nem működött annyira jól, mint a saját iPhone-omon. Persze azt már bejárattam, úm. bekoptattam. Talán csak túlzottan hozzászoktam a saját kissé koszosabb, zsírosabb felületű készülékemhez.
- A minta darabban sem működött még a kivágás, beillesztési szoftveres képesség.
- A dockoló egység megváltozott, csakúgy mint a tápegysége.
- A gombok krómozottak. Nekem jobban tetszett a sima fekete, bár az új gombot precízebb hatást sugároznak.
- Kipróbáltam a Super Monkey Ball nevű játékot. A kezelésével eleinte voltak kisebb gondjaim, de hamar hozzászoktam.
- Az iPhone hangja jelentősen javult a korábbi mono hangszórókhoz képest.

Ezt gondolták mások

Oldalak száma: 2
 1 2 >
yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#1 - 2008. június 11. @ 06:34

Csak 3G ? HSDPA-t nem tudja ?

fromdtod
mondta:
#2 - 2008. június 11. @ 06:40

Azért szerintem:
" Továbbra is működni fog bármilyen 3.5 mm-es jack dugós fülhallgatóval. " - A jelenlegi SEM működik, mert egyszerűen nem lehet bedugni.
" A-GPS: teljes értékű GPS egység, de WiFi hálózat, vagy mobil adótorony segítésével még pontosabbá tudja tenni a pozicionálást. " Ezt nem is tudtam, hogy van a gps-nél jobb helymeghatározó. Akkor minek GPS??? :)

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#3 - 2008. június 11. @ 06:50

aGPS = Amennyiben van internetkapcsolat, a gps onnan tudja letölteni a müholdak pillanatnyi tartozkodési helyeit,nem kell megvárni mig az elsö megtalált müholdrol lejön ez az adatbázis,igy az éledési idö sokkal gyorsabb

Antenna képe
Antenna
mondta:
#4 - 2008. június 11. @ 06:52

azért gps mert nincs mindehol wifi hálózat. Ez egy rásegítő rendszer. Én inkább arra leszek kiváncsi hogy mennyire lesz majd elérhető pl magyarországi térkép. Mert ha csak a google maps adatbázisát használja akkor néhány helyen gondban leszünk.

fromdtod
mondta:
#5 - 2008. június 11. @ 06:53

Akkor tannultam valamit. Bár ha jól értelek pontosabb nem lesz, csak gyorsabb.

Antenna képe
Antenna
mondta:
#6 - 2008. június 11. @ 06:54

ez így van.

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#7 - 2008. június 11. @ 06:55

Elvileg pontosabb is lehet(bár minden a gps-től pontosabb),mert a helymeghatározásra használhatja a korábbi "ismert tornyok háromszögelelésével" történö helymeghatározást is

dombi képe
dombi
mondta:
#8 - 2008. június 11. @ 06:55

Pontosabb is lesz, mert akár beltérben is használhatóvá válik... ami a sima GPS-nél legtöbbször nem lehetséges.

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#9 - 2008. június 11. @ 07:00

Viszont azt továbbra sem értem,hogy miért "csak egy fokkal jobb " kommunikáciot csináltak ? Mivel lett volna drágább,ha a HSDPA-ra is alkamas chipeket tesznek bele ? A 3G max sebessége ideális esetben 384 kbit . Egy ilyen géphez ez nem sokkal több ,mint mondjuk a 200 k/s-el EDGE ..

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#10 - 2008. június 11. @ 07:00

fromtod azért ne vesszünk el a dolgok mélyén. A GPS jelekről nemtudom hogy tudsz e infót, de nem a teljes pontosságukat használjuk ki mivel csak a katonaságnak van engedélyezve annak teljes értékű használata. Így van egy kis zavarás a mi "házi" GPS készülékeink jelfogadásában. Szóval korrigálást igényel, és a Wifi + GPS-el történő helymeghatározáskor a helyzetet a Wifi tornyok koordinátáinak ismeretében még pontosabban meg lehet határozni. ez a lényeg. Plusz a 3,5 jack most sztem nem mélyed be az iPhone-ba. Ami a lényeges változtatás mivel tényleg minden fejhallgató belemegy majd nem?Bár a képekből még ezt nemtudtam kivenni de asszem ezt hallottam a Keynote ban. Szal nézz után jobban a dolgoknak mielőtt hülyeséget mondasz :]

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#11 - 2008. június 11. @ 07:03

mangaeva : A GPS-t már vagy 15 éve nem zavarják ..Polgári célra is pontosan olyan pontos,mint katonai célra .Ez a rendszer egyszerüen ennyit tud.

Antenna képe
Antenna
mondta:
#12 - 2008. június 11. @ 07:04

a gps pontatlansága sok esetben a műhold távolsága és idő eltolódása adhatja.

huta9020 képe
huta9020
mondta:
#13 - 2008. június 11. @ 07:27

Valószínűleg az akkumulátor idő miatt nem HSDPA. No meg azért, hogy egy év múlva legyen mivel eladni megint egy új modell-t. Az Apple az iPhone-nal egy platformot épít, a korábbi modellek frissített szoftver kapnak majd évekig, pont mint a Mac-eknél.

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#14 - 2008. június 11. @ 07:37

yoozsi hmm érdekes. Én a földmérő suliban nem így tanultam. Az pedig 3 éve ha volt. :] de jól van el hiszem. Viszont a Wifi-vel akkor is pontosabbá tehető.

Vakondgyar képe
Vakondgyar
mondta:
#15 - 2008. június 11. @ 07:41

Ha jól olvastam akkor nem az a felállás van a dobozban mint amit az előzőnél volt, hogy egy dokkoló+usb+fali töltő !?

Hanem falitöltő fix usb-vel+usb és nincs a dobozban dokkoló!?

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#16 - 2008. június 11. @ 07:44

Mangaeva : földmérésnél nem is használnak gpst .. Emlékeim szerint egy ismert magasságu pontrol szintezéssel állapitják meg a szükséges adatokat (mellesleg 1995-ig én is tanultam földmérést :D )

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#17 - 2008. június 11. @ 07:51

Yoozsi. Dehogy is nem. GPS-t használnak pont koordináták meghatározására, és referencia pontokra van szükség a mérés pontosításához. én GPS-t használtam a szakdogámhoz plusz akkor vett a suli új GPS-es felszerelt mérő álomást. ott van a GPS a szakmában keményen hidd el nekem :]

mobbo  képe
mobbo 
mondta:
#18 - 2008. június 11. @ 08:11

"a gps pontatlansága sok esetben a műhold távolsága és idő eltolódása adhatja."


:D

unregistered képe
unregistered
mondta:
#19 - 2008. június 11. @ 08:35

"A minta darabban sem működött még a kivágás, beillesztési szoftveres képesség."

Na ez mi??? Nem lehet csak úgy áthúzni a dolgokat a gépre és vissza vagy mi???

Ulkesh képe
Ulkesh
mondta:
#20 - 2008. június 11. @ 08:39

"Mivel lett volna drágább,ha a HSDPA-ra is alkamas chipeket tesznek bele ? A 3G max sebessége ideális esetben 384 kbit."

Kicsit el vagy keveredve a fogalmak között :)

A 3G a merketing elnevezése a 3. generációs hálózatoknak, a HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access) meg a protokoll amit a 3G-s hálózatokon használnak.
Szóval az iPhone 3G-ben HSDPA van, mert anélkül nem működne, a sebesség meg sok minden mástól függ.

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#21 - 2008. június 11. @ 08:44

Ulkesh Szerintem Te vagy elkeveredve a fogalmak között ..

1G = GSM
2G = GPRS
2.5G = EDGE
--------------
3G = UMTS = 384 / 384 Kbit
3.5G = HSDPA = (jelenleg 7,2/7,2 MBit)

Antenna képe
Antenna
mondta:
#22 - 2008. június 11. @ 08:51

yoozsi nem egészen.
umts is 3g és a hsdpa is 3g. Vagyis 3g alatt értik azt is.

Valójában 3.3g amit a hsupa fog követni...

kérdéses hogy az iphone 3G az umts-t vagy a hsdpa-t fogja-e haszálni.

Antenna képe
Antenna
mondta:
#23 - 2008. június 11. @ 08:53

hehe csak olvasnom kéne:
"Cellular and wireless
UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Wi-Fi (802.11b/g)
Bluetooth 2.0 + EDR"

Antenna képe
Antenna
mondta:
#25 - 2008. június 11. @ 09:01

igen, mindegyik 3G-s. Csak más más szabványt használnak. Lásd dsl. Abból is sok fajta van sok sebességgel.
Viszont nyugalom van, mert ha jól olvassuk az apple leírását, akkor képes lesz hsdpa sebességre

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#26 - 2008. június 11. @ 09:02

Yoozsi jah és azt elfelejtettem mondani hogy mekkora előny a GPS a földmérőknél :D. Ott hagyod kb 2 óra amíg igazán pontos lesz a mérés, addig meg irány a kocsma haha.

Antenna képe
Antenna
mondta:
#27 - 2008. június 11. @ 09:07

vivát földmérés! :D

FooLman képe
FooLman
mondta:
#28 - 2008. június 11. @ 09:16

mangaeva: 2000 május elsején kapcsolták ki a katonai zavarókódot a GPS-ről.
http://www.spaceandtech.com/digest/sd2000-09/sd2000-09-005.shtml
Persze, hogy neked is igazad legyen, a cikk ír arról is, hogy szelektíven zavarhatók a civil jelek, és hogy a katonaságnak van egy még pontosabb kódolt verziója.
Szóval mindenkinek igaza van, és senkinek sincs :)

Antenna képe
Antenna
mondta:
#29 - 2008. június 11. @ 09:18

nyílván a katonaság, meg főleg az usa akkor adja ki a kezéből, ha nekik már van jobb. :D

bébébé
mondta:
#30 - 2008. június 11. @ 09:31

3G vs HSDPA/HSUPA

A 3. generációs UMTS hálózat alkalmas a fentebb leírt max 384kbs sebességre. A 3. generációs UMTS hálózatban bevezetett új feauter, vagy technológiai megoldás teszi lehetővé azt, hogy a HSxPA-t használják a készülékek. High Speed Download/Upload Pocket Access, vagyis nagyobb sebességű fel és/vagy letültési lehetőség). A 3G UMTS hálózaton belül a szolgáltató dönti el,hogy bevezeti-e a HSxPA-t, és milyen le-feltöltési képességekkel.
Ha a hálózat képes a nagyobb sebességű adatforgalom kezelésére, akkortól érdekes, hogy a telefon képes-e HSxPA-ra.

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#31 - 2008. június 11. @ 09:31

Antenna : a leirásokat azért linkeltem be,hogy olvasd el .. Keresd a GENERÁCIO -t

Antenna képe
Antenna
mondta:
#32 - 2008. június 11. @ 09:34

nem kötözködésként, de a telefonguru.hu lenne az utolsó amiben megbíznék mint hiteles adatbázis. Szabványosítva nincs 3.5 meg 3.3 mint ahogy wifiben sincs még n-es szabvány.

bébébé
mondta:
#33 - 2008. június 11. @ 09:42

Bocsánat, "feature"-t akartam írni.

Meg még annyi kiegészítés, hogy a HSUPA általában együtt jár a HSDPA-val (persze nem kötelezően) Ezért nem jó megközelítés, hogy 3,3G, meg 3,5G stb... Mint ahogy az EDGE-t sem érdemes 2,5G-nek hívni, hiszen az mégiscsak a GSM technológia "kiterjesztése"

Ulkesh képe
Ulkesh
mondta:
#34 - 2008. június 11. @ 10:04

Mondjuk nem tudom miről megy itt a vita, mikor ott a leírás az Apple oldalán:

"Cellular and wireless
UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Wi-Fi (802.11b/g)
Bluetooth 2.0 + EDR"

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#35 - 2008. június 11. @ 10:11

A leirást nem néztem meg még,amikor kiirták ,hogy 3G-ben 215kbit-et tudott a teló (ott van a leirásban) ,utána már csak az elnevezéseken

atomtenger képe
atomtenger
mondta:
#36 - 2008. június 11. @ 12:43

yoozsi: Földmérő ismerősöm épp tegnap mondta, hogy mennek valamelyik éjszaka terepet felmérni, és az elmondása alapján nagyon is használnak GPS-t. Éppen azon panaszkodott, hogy X éve még senkinek nem jutott eszébe télen földmérőt megbízni. Volt (nyáron) egy adott szezon, akkor mértek, ha nem voltak jó látási viszonyok, nem kedvezett az időjárás, otthon maradtak. Most meg van GPS és a sok modern ketyere, amikkel kénytelenek, hóban ködben, esőben, fagyban mindig kimenni, ha kérik, akár éjszaka is, mert a műszereknek már nincs akadály, a kezelő meg fagyjon és ázzon halálra, nincs cukorból.

spinant
mondta:
#37 - 2008. június 11. @ 12:54

erről az aktiválásról mondjatok valamit, ha bemegyek az apple store-ba venni egy ilyen kütyüt akkor aktiválják nekem?

yoozsi képe
yoozsi
mondta:
#38 - 2008. június 11. @ 13:13

atomtenger : én 1995-ben vizsgáztam belöle és nem a szakmámban helyezkedtem el végül is ,ugyhogy van rá esély,hogy az infóim régiek ..Akkoriban teodolit, szintező müszer és szintezöléc volt a mérőmüszerünk

atomtenger képe
atomtenger
mondta:
#39 - 2008. június 11. @ 13:16

Most is használják, de már van GPS is, és sokmindenre inkább azt használják....úgy tudom. Én nem vagyok a szakmában, meg a topic szempontjából közömbös is. Csak mint írtam, pont a napokban volt ez téma az ismerőssel...

atomtenger képe
atomtenger
mondta:
#40 - 2008. június 11. @ 13:17

Egyébként a '95 óta eltelt 13 évben a telefonok, számítógépek, fényképezőgépek, de valószínű, hogy még a földművelés is rengeteget változott...

Greg képe
Greg
mondta:
#41 - 2008. június 11. @ 13:54

árazásról, aktiválásról itt összeszedtünk már pár dolgot:
http://konnektor.org/index.php/2008/06/itt-az-iphone-gyilkos-telefon/

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#42 - 2008. június 11. @ 13:59

yoozsi a régi szép idők :D. bár én jobban bírtam a mérő állomásokat minden sokkal gyorsabban ment, de azt sosmem fogom elfelejteni hogy a közép suli 2 ik és 3 osztályát végig szinteztük. Az a sok szar jegyzőköny :D de utáltam már a végén.

spinant
mondta:
#43 - 2008. június 11. @ 14:00

akkor ezt nem lehet majd megvenni az apple store-ban dobozban, hanem mindenképp alá kell írni egy telefontársasághoz?

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#44 - 2008. június 11. @ 14:01

Atomtenger jah nagyon sok mindenre használják. De én sem maradtam a szakmában. a székesfehér vári fősuli tök szar volt.

marchello képe
marchello
mondta:
#45 - 2008. június 11. @ 14:59

"While the terms "2G" and "3G" are officially defined, "2.5G" is not. It was invented for marketing purposes only."
HSDPA=3G

t h e | b u g (tm) képe
t h e | b u g (tm)
mondta:
#46 - 2008. június 11. @ 16:30

Most vagy egy jó nagy sz@r 3G-hálózatra kapcsolódva próbálták ki és azért ment annyira nevetségesen lassan, vagy az iPhone 3G-kompatibilis chip-je a .. Utóbbit nem hiszem, mert ekkorát nem hibázna még egy harmadrangú cég sem. Szóval, egy kalap micsodát ér ez az Engadget "teszt", jócskán félrevezető.

Ulkesh képe
Ulkesh
mondta:
#47 - 2008. június 11. @ 17:03

Nem lehet az olyan szar chip.

A bemutatón azonos hálón elég szépen lealázta a Nokiát letöltésben.

unregistered képe
unregistered
mondta:
#48 - 2008. június 11. @ 18:47

nyha valaki fogalmazza meg kéremszépen mi az a copy / paste probléma mert falnak megyek... most azt jelenti hogy nem lehet telefonon belül másolgatni a dolgokat mappából mappába vagy gépről nem lehet adathordozóként használni az iPhone-t?

Ulkesh képe
Ulkesh
mondta:
#49 - 2008. június 11. @ 19:06

Egyik sem.

Azt jelenti, hogy még mindig nincs clipboard funkció az iPhone-ban. Nem lehet szöveget másolni egyik alkalmazásból a másikba.

tnacsak képe
tnacsak
mondta:
#50 - 2008. június 11. @ 21:14

Ja még a mobil generációkhoz:
1. G: NMT
2. G: GSM
2,5 G: GPRS
3G: Az EDGE és minden am felette van... Persze a marketing duma kicsit mást sugall, de ez van.

Mindez a GSM association jópár éves besorolása alapján. Ott persze 4G is létezik, 3 egész x tized nem...

Oldalak száma: 2
 1 2 >

Hozzá szeretnél szólni te is? Először be kell lépned!

Felhasználónév
Jelszó
Megjegyezzem?
Lásson mindenki?
 
Kiemelt hirdetések
Hírek kategóriánként
Friss hírek
Új hozzászólások
Legtöbb hozzászólás
Népszerű hírek (újak)