szerző: beszmac | 2014 december 16. @ 13:44

Heti iSamurai MEGHOSSZABBÍTVA! iPhone 4/4s bekapcsológomb csere 3.990 Ft-ért!

A múlt héten megkezdett akciónkat közkívánatra és a nagy érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítottuk december 21.-ig:) Természetesen továbbra is 1 órán belül, 3 hónap garanciával. Ez a javítás is, mint minden egyéb, nagy odafigyelést igényel, de…

Belépés
felhasználó:
jelszó (SOS):
jegyezd meg!

Melyik jobb? A matt, vagy fényes kijelző?

74 hozzászólás

Kedden este új MacBook és MacBook Pro számítógépeket mutatott be az Apple. Sokak panaszkodtak az üveg borítású, ún. fényesebb kijelzők miatt. A következő cikket egy professzionális videós, grafikus szakember írta, összehasonlítva a matt és fényes kijelzőket.

[MacScoop] Mások tapasztalataira voltam kíváncsi a fényes kijelzőkkel kapcsolatban, de úgy vettem észre legtöbb személynek nincs ilyenje. Sokan hasonlítgatják a MacBook Pro fényes kijelzőjét PC laptop-okéhoz, de olyanokhoz, amelyek minősége elég siralmas. Engem egyébként nem a MacBook kijezője érdekel, hanem a 17 collos MacBook Pro-é. Világ színvonalú hang és videó stúdióm van. Számomra a legfontosabb, hogy valós, életszerű színeket lássak és ne "szépen kinéző", túlzott színeket.

A legtöbb ember, aki ezekről a fényes kijelzőkről nyilatkozik, a lehető legrosszabb helyzetben látta csak őket. Például valamilyen üzletben, ahol mindenféle megvilágítás miatt csillogott-villogott. Egy üzletben ugyebár az a fontos, hogy a termékeket jól lehessen látni. Tehát kivilágítják. Ugyanez a helyzet egy ékszerüzletben is. Ott bármelyik alsó kategóriás gyémánt a legtökéletesebbként tündökölhet a fények miatt. Professzionális grafikus, fényképész és videó szerkesztő munkahelyeken azonban sosem hagyatkoznának ilyen típusú megvilágításra. Az ilyen fényforrások eleve más színben világítják meg a tárgyakat.

Jelenleg kettő MacBook Pro számítógép ül az asztalomon. Az egyik matt, míg a másik fényes kijelzős. A következő cikkben ezekkel szerzett tapasztalataimat osztom meg:

A matt kijelző:
Amikor megkaptam az első 17 collos MacBook Pro-mat, ezzel a kijelzővel szállították. Mást nem is tudtam volna rendelni. Viszont azonnal feltünt, hogy a korábbi 17 collos PowerBook-om kijelzőjénél sokkal kontrasztosabb lett. A kijelző fényereje is jobb volt, talán egy picit túlzottan is. Egymás mellé raktam akkor őket. A színek nagyjából megegyeztek, de az Inteles gép fényesebb kijelzőjén szebb volt minden. A fekete egész jó volt, bár a PowerBook-on sokkal gazdagabbnak tűnt. Van egy mondás: "nézd meg kikapcsolt állapotban is". Tehát kikapcsoltam mindkettőt és akkor láttam, hogy a MacBook Pro kijelzője egy picit zöldes színben játszott, míg a PowerBook-é teljesen fekete volt.

Bár a MacBook Pro-nak számos technikai előnye volt a PowerBook-kal szemben, mégis úgy éreztem, hogy a kijelzőjét inkább azoknak szánták, akik fényesebb környezetben dolgoztak. Az olyan helyzetekben biztosan nagyon előnyös. De számomra, pl. videós munkára szinte használhatatlannak találtam. Persze hozzászokhattam volna, csak el kellett volna fogadnom a "valós" és a MacBook Pro kijelzőjén látott dolgok közti különbséget.

A fényes kijelző:
Mivel a munkám főleg DVD, filmek, videók, fényképek és grafikus munkákból tevődik össze, rendeltem egy másikat, ezúttal fényes kijelzővel. Be kell valanom először magam is megkérdőjeleztem ezt a döntést, de még mindig ott volt a matt kijelzős számítógép, ha ez nem vált volna be.

Már itt az elején el kell mondjam, hogy a tükröződés abszolut nem probléma, pedig gyakran használom a számítógépet a szabadban. A kijelző sokkal erősebben világít annál. Pedig engem kifejezetten zavar, ha a kijelzőben valami külső fényt pillantok meg.

A színek nagyjából megegyeztek mindkettő gépen, de a kontraszt aránya jelentősen jobb volt a fényes kijelzőn. A fekete színek is sokkal jobban néztek ki. Gondoltam, hogy ezt fogom majd magamnak választani. Aztén az győzött meg amikor láttam, hogy a munkámat milyen jól át lehetett ültetni más helyzetekbe, projektorokra, vagy filmre. Sokkal jobb eredményeket értem el vele, mint a matt kijelzővel, amelyet állandóan túl kellett korrigálni ugyanazokért a fekete színekért.

Később beszélgettem egy fényes kijelzős HP laptop tulajdonosával is. Mindketten egyetértettünk, hogy a visszatükröződés abszolut nem probléma. Aztán összetettük a kettő számítógépet egymás mellé és érdekes módon a Mac-ek kb. 75%-kal kevesebb tükröződés látszódott, mint az övén. Nekem a HP kijelzője már zavaró lett volna. A MacBook Pro képe élesebb és fényesebb volt, ráadásul a HP-n a színeket eltúlozták és túltelítették. Mint mondtam már, nekem az nem vált volna be.

Összefoglalva:
Mindkettő kijelző jó. Az Apple jó kijelzőket használ. Mindkettő kijelzővel el tudtam volna dolgozni, de számomra a fényes vált be igazán. A tükröződés nem probléma, legtöbben csak túlpörgik ezt az egészet. Akinek a szakterülete nem a videózás, és állandóan extrém megvilágítású környezetben dolgozik, akkor a matt kijelző jó választás lehet.

Én megbíztam az Apple-ben, amikor a fényes modellt rendeltem., mert évről évre megbizonyosodtam róla, hogy náluk a minőség és a design egy picit mindig jobb a többiek kínálatánál. Gyakran előfordul, hogy valamelyik PC-s felhasználó megirígyli a laptop-om kijelzőjét. Azonnal észreveszik, hogy mennyivel fényesebb és élesebb az övéknél. Az Apple továbbra is ezt a vonalat követi. Nem ugyanazokat a kijelzőket használják, mint a HP, vagy mondjuk a Dell.

Ezt gondolták mások

Oldalak száma: 2
 1 2 >
gabor.szantai képe
gabor.szantai
mondta:
#1 - 2008. október 16. @ 14:08

Sajnos eddig glossy kijelzokon kellett dolgoznom fotoskent, vegre a MBP-ben matte kijelzom volt, igy a szinek (koztuk a fekete) vegre a helyere kerultek.
Sajnos mivel a glossy "rasegit" a kontrasztra es a feketere, ezert becsapja az embert a fotok szerkesztesekor.
A kijelzon lathato szinek nyomtataskor joval laposabbak, es a kontraszt is gyengebb.
Egy baratom, aki London egyik legnagyobb nyomdajaban grafikus, otthoni munkakra 24"-es iMac-et hasznal - mikor meglatta az MBP matte kijelzojet, azonnal cserelni akart, mert sokkal hitelesebb munkafeluletet kapott vissza...

Egyszoval, ertem en a marketinget, meg kell magyarazni, ha valamit elb*szunk, es szerencsere erre van megfizetheto ember is, de nekem senki nem magyarazza meg, hogy sportautoval jobb IKEA-ba menni vasarolni, mert azt tobben megnezik, mint a kombit...

zephyr2000 képe
zephyr2000
mondta:
#2 - 2008. október 16. @ 14:25

Mint írta, hogy főleg TV-s területen dolgozik, ezért neki a "TV-szerű" kijelzőhöz hasonló "glossy" MBP jön be.
Te, mivel nyomdai termékeket készítesz (és ugyebár a papír nem világít), értelemszerűen a matt MBP a megfelelő.

johnny-blu képe
johnny-blu
mondta:
#3 - 2008. október 16. @ 14:50

"Az Apple jó kijelzőket használ."

Ez nevetséges! Az új 20-as imacek kijelzőit a kukából szedték, vagy ingyen adták az eppölnek, mert már senki nem akarta beépíteni a készülékébe azt a sz*rt.
Eddig 3 imac-em volt. Ebből kettőt már másnap cserélni kellett, annyi pixelhiba volt rajta. (inteles volt az összes).
A legújabb alun volt a legtöb pixelhiba (kb. 14-16) TN panel egy majd 300ezres gépben!!!
Gratulálok!!!

Egyre gagyibbakat gyártanak.
Lásd iphone!
Az első gen. alu hátlap, jól összerakott konstrukció.
3G szifon: szar repedező műanyag hátlap, ami még meg is olvad a proci hőjétől esetenként.
A reklámokban meg: olcsóbb mint az előző. Hát persze!
Mivel az alu drágább, mint a fröccsöntött műanyag.
Meg az alaplapot is egybe tervezték, így ha beszar a kommunikációs board, cserélheted az egészet.
Egyre olcsóbbak lesznek, hogy fel tudják venni a versenyt a többi gyártóval.
Ezért valahol be kell hozniuk ezt az olcsóskodást.
Részemről inkább fizetnék kicsit többet, minthogy egy rakat kakit vásároljak.

Muschu képe
Muschu
mondta:
#4 - 2008. október 16. @ 15:12

Nekem egy 20 colos alu iMacem van az irodában és sajnos csak úgy tudtam elrendezkedni hogy az abalkot állandóan látom a kijelzőn!
nem valami szembarát dolog de már megszoktam. De az biztos hogy huzamosabb idő után nagyon bántja a szemet!

balcsiarc képe
balcsiarc
mondta:
#5 - 2008. október 16. @ 15:14

Dobjatok rám követ, de nekem a glossyról a 80 ezres Fuji belépő laptop jut az eszembe... Fotós munkára szerintem alkalmatlan. Ez olyan, mintha egy rosszul kalibrált monitoron dolgoznál és azt várnád, hogy a nyomat színhelyes legyen.

Gummiboy-Reloaded képe
Gummiboy-Reloaded
mondta:
#6 - 2008. október 16. @ 15:19

Jó szar PR duma... ennyi. Nekem már nem jönnek be az apple agymosó dumái meg reklámjai.

" Világ színvonalú hang és videó stúdióm van. " hát ez is :D LOL

Grim képe
Grim
mondta:
#7 - 2008. október 16. @ 15:22

Egyrészt biztosan nem mindegy, hogy mivel dolgozol. Lehet, hogy a videó szerkesztéshez jobb a fényes, a fotóhoz meg jobb a matt, DE

1. Ha egy terméket veszek, pláne ilyen áron, akkor hadd döntsem én el, hogy milyen legyen. Sajnos a MacBook-nál eddig sem volt döntési lehetőség, a Pro-nál legalább lehetett mattal kérni, de itthon azt sem. Ez is nagy gond szerintem.

2. Nem csak a színek a lényeg, hanem az is, hogy hogyan tudok dolgozni rajta. Azért veszek laptopot, hogy BÁRHOL tudjak dolgozni, ne csak a jól megvilágított, félig sötét irodámban/stúdiómban. Igenis igény szeirntem, hogy a legnagyobb napsütésben, vagy a csilli-villi bolti megvilágításban - ahogy arta fentebb - is lássam amit csinálok és ne a saját tükörképemet. Pláne, ha valahová viszem a gépet, akkor természetesen nem akarom teljes fényerővel járatni, hiszen nem biztos, hogy tudom, mikor jutok legközelebb áramhoz, hogy töltsem.

Én viszonylag gyakran használom a gépemet (MacBook, most mr, előtte iBook volt, sokkal jobban szerettem mint a MacBookot, szerintem szebb is volt maga a gép, de ez már szubjektív, meg használhatóbb is a kijelzője) szabadban, vagy vonaton és nagyon idegesítő, hogy forgatnom kell, hogy ne a saját tükörképemet lássam, hanem ami a képernyőn van. Ez ráadásulmég azzal is jár, hogy erőltetnem kell a szememet. Szzerintem ez is egy szempont.

Összefoglalva:
Szerintem hagyni kellene, hogy mindenki magának eldönthesse, hogy milyet szeretne, mattot vagy fényeset és azzal kérhesse bármelyik gépét, legyen az MacBook, MacBook Pro, vagy akár iMac.

Gurti képe
Gurti
mondta:
#8 - 2008. október 16. @ 15:29

Nekem egy 20 colos alu iMacem van az irodában és sajnos csak úgy tudtam elrendezkedni hogy az abalkot állandóan látom a kijelzőn!
nem valami szembarát dolog de már megszoktam. De az biztos hogy huzamosabb idő után nagyon bántja a szemet!

Muschu, rendezd át az irodádat, önmagad ellensége vagy?

Gurti képe
Gurti
mondta:
#9 - 2008. október 16. @ 15:38

most a marketing lenyomja a leendő tulajok torkán, hogy jó neked a glossy is. :-D
A leendó tulajok meg beszlopálják, mert be is akarják, nincs más választásuk,
mivel nincs matt.

Macdor képe
Macdor
mondta:
#10 - 2008. október 16. @ 15:38

Én meg kivárom még a minibe is belepakolják ezt az Nvidiát, és akkor jól meg is veszem. És akkor olyan monitort veszek hozzá ami nekem tetszik. És meghagyják rajta az FW-t, és akkor veszek hozzá egy bazi nagy fw-winyót és kész.
...és akkor beleértem a bilibe

Grim képe
Grim
mondta:
#11 - 2008. október 16. @ 15:40

"Én meg kivárom még a minibe is belepakolják ezt az Nvidiát, és akkor jól meg is veszem. És akkor olyan monitort veszek hozzá ami nekem tetszik. És meghagyják rajta az FW-t, és akkor veszek hozzá egy bazi nagy fw-winyót és kész."

Ez mind szép, csak azt mond meg , honnan lesz akkorra hosszabbítód, amivel bárhova el tudsz menni. :) Illetve tolod az asztalodata magad előtt az utcán? :)

Egyébként igazad van, csak ez nem hordozható. Ez is szempont néha.

johnny-blu képe
johnny-blu
mondta:
#12 - 2008. október 16. @ 15:45

Megszületett a nagy ötlet(em) :)

Kelle gy olyan fóliát gyártani, ami mattítja a golssyt.
Olyan lenne, mint egy iphone védőfólia, csak matt és nagy képernyőkre.

Mekkora királyság!
Megyek is és bejegyeztetem a szabadalmi hivatalban! :)

tnacsak képe
tnacsak
mondta:
#13 - 2008. október 16. @ 15:49

Egyszerű irodai munkákra használom a macemet, nem vagyok sem grafikus, sem videós. Nekem a fényes kijelző jobban bejön. Egyrészt elegánsabb, másrészt sokkal nagyobb a háttérvilágítás fényereje, valamint jobb a kontrasztaránya. Nem mondom, hogy ezt mattal nem lehetne megcsinálni, de napsütésben az iBookkal nem lehetett mit kezdeni még az árnyékos teraszon sem, mert gyakorlatilag semmi nem látszott a kijelzőn, az Air viszont ilyen helyzetekben is tökéletesen használható.
Akku szempontjából persze rosszabb a nagyobb fényerő, de adott esetben az ember korrigál rajta és kész.
Sokkal zavaróbb a fényes billentyűzet. Hiába a háttérvilágítás, ez sokszor nem tudja lenyomni a külső fény által okozott tükröződést!

Macdor képe
Macdor
mondta:
#14 - 2008. október 16. @ 15:51

Áááá, nem akarom én tologatni hehehe
Csak titokban reménykedtem hogy belekerűl a minibe is a GE-ERŐ. Nem lett volna nagy megterhelés számukra. ejj.. majd legközelebb...
De együtt érzek veletek Laptopos barátaim. Halál a glossy-ra, halál-halál-halál.

holiday képe
holiday
mondta:
#15 - 2008. október 16. @ 15:53

SZVSZ az Apple a gytáris költségeket leszorítandó döntött a csak egyfajta kijelző mellett. Ezt viszont nem fogja lenyomni a grafikusok/fotósok torkán (mozgókép vágására SZVSZ jó a glossy), a MB-ból kivett FW-t meg a 'kis DJk' szemét szúrhatja. Kérdés, hogy mit akarnak: elveszteni a tábort egy bizonytalanabb jövőért (gondolom azt várják, hogy majd valaki megveszi a szép terméküket), vagy egy kb gépenként $50-el drágább árréssel dolgozni, ami fedezi az opciós költségeket és megtartani a 'keménymagot' is. Egyelőre az előbbi mellett döntöttek. A növekvő eladásaik mellett kezd egy kicsit rossz útra térni a cég, mondván úgyis lesz olyan, aki megveszi, amit csinálunk.

Aztán meg lehet, hogy két hónap múlva a sajtótájékoztatón bejelentik a tvájszezeméjzing matt kijelzőt, a 4 úesbé portot, a beépített 3G kártyát/kártyahelyet, a memóriakártya olvasót és a plusz FW portokat.

Igaz, ezeket a csatolókat/kártyahelyeket a dizájn oltárán áldozták fel, de reménykedni lehet. Nekem a matt kijelző sem csapás, én csak zenére/házi fotók 'sminkelésére'/'közepesen profi', tehát nem házi, de nem is hollywoodi stúdióbeli filmvágásra használnám a notimat. Mindemellett nem tudok dönteni a régi/új MBP között. Illetve az új MB is jó lenne, pár kiegészítéssel :(

Grim képe
Grim
mondta:
#16 - 2008. október 16. @ 15:57

"Megszületett a nagy ötlet(em) :)

Kelle gy olyan fóliát gyártani, ami mattítja a golssyt.
Olyan lenne, mint egy iphone védőfólia, csak matt és nagy képernyőkre.

Mekkora királyság!
Megyek is és bejegyeztetem a szabadalmi hivatalban! :)"

Elkéstél. Már régóta van ilyen. Például a 3M-nek a Vikuiti névre hallgató fóliái ilyenek, meg még több mindent is tudnak, van egy cso belőle, mindenféle méretben.

Egy a baj, nem találok sehol olyan céget, aki itthon árusítaná. :( Pedig már menne is szépen fel a MacBookomra.

subbee képe
subbee
mondta:
#17 - 2008. október 16. @ 16:06

1000es csiszoló papírral át kell sikálni a fényes kijelzőt, máris matt lesz ;-)

balcsiarc képe
balcsiarc
mondta:
#18 - 2008. október 16. @ 16:18

Ezaz! Smirglit neki! :)

Northway képe
Northway
mondta:
#19 - 2008. október 16. @ 16:27

Kicsit el gondolkodtat, hogy vegyek-e iMac-et vagy sem.

Szeretnék egy jó használnható asztali gépet, és az legyen Mac. Mac Pro + cinema display az megfizethetetlen, tehát marad az iMac. Nem vagyok fotós se videós. Diák vagyok és programozónak készülök. Nekem arra kellene amire egy primary gépet lehet használni + programozás. A jelenlegi macbook-om is nagyon fasza, de a nagyobb és állítolag szebb kijelző ami nagyon csábít a vásárlásra.

Akiknek van és lehuzzák az iMac kijelzőjét azoktól kérdezem, hogy ha kissé színvak vagyok akkor nekem már jó lehet nem?

uTomi képe
uTomi
mondta:
#20 - 2008. október 16. @ 16:28

Mekkora link duma. Vajon melyik unatkozó Apple marketinges írta ezt a marhaságot. Ami tény az tény a glossy baszottul idegesítő persze mindent meg lehet magyarázni és meg is lehet szokni de, hogy ezt miért kell kikényszeríteni? Néha az az érzésem, hogy Steve bácsinak elgurult a gyógyszere és mire megtalálta már minden kész lett.
Az meg külön poén, hogy itt egyesek a glossy kijelzőt az iBook antiglare kijelzőjéhez hasonítják, azért a kettő nem egy korban született.

iGunner képe
iGunner
mondta:
#21 - 2008. október 16. @ 16:31

Ez ilyen PR kamu, nem veszem be:P
En azt mondom, tobbek kozt attol volt/lenne.. PRO, hogy kiszolgalja a kulonbozo igenyeket... Azet, aki napsuteses parkban akar regenyt irni, es azet is aki fotokat szeretne szerkeszteni... etc.

JamesTKirk
mondta:
#22 - 2008. október 16. @ 16:56

kéne csinálni egy reklámot az apple 1984 videójából, amiben a glossy kijelzőbe dobja bele a csaj a kalapácsot :-)
szerintem baromi egyszerű, sokkal több bevétel van/lesz abból ha sok új vásárlót csábítanak a csillogó marketinggel, minthogy egy viszonylag szűk réteget szolgálnak ki.
de szeretem az apple-t, mert lebeszél a költekezésről, nem cserélem le a gépeimet, nekem sajna nem jön be ez a fekete keretes alu dizájn, pedig most már ilyen lesz minden...

(iMac iSight 20", MBP 2.2 matt, asszem maradnak egy ideig)

johnny-blu képe
johnny-blu
mondta:
#23 - 2008. október 16. @ 17:03

Vakondgyar!

Ha imacet akarsz, akkor a white 20"-as ami nagyon jó, de ezt már csak használtan kapsz.
Mondjuk a 2.1Ghz-est ajánlom, mert abban még mva, vagy pva panel van.
Ha újat akarsz, akkor a hd2600pro-s szerintem amit venni lehet (2.6ghz, 20")
Nekem is ilyen van. Kis color profile állítás után nem olyan rossz a kép.
Főleg ha még nem láttál PVA/MVA paneles lcd-t.
Én sajnos láttam, mert a másik monitorom olyan,ami rá van kötve.
Hát ott elég ég-és föld a különbség.
De ha csak a maci lenne simán, vagy mellette még egy gagyi TN paneles lcd, akkor észre sem venném.

johnny-blu képe
johnny-blu
mondta:
#24 - 2008. október 16. @ 17:06

Ja és, ha lehetőséged van rá, akkor megvétel előtt bontasd ki, és nézd meg a pixelhibákat!!! (az ingyenes monitorfriend-el pl.)

Northway képe
Northway
mondta:
#25 - 2008. október 16. @ 17:13

johnny-blu!

Köszi infókat, ha veszek akkor megnézetem a pixel hibákat tuti.

Amit erről a PVA/MVA dologról írtál arról gőzőm nincs micsoda. Color profile-t sem nagyon piszkálom mert nem értek hozzá...!

Ha lesz rá pénzem akkor a nagyobbik 20"-at veszem meg nekem az jobban tetszik. Az XMS-ben ált. be kapcsolják a gépet mielőtt elviszem szóval ez is megoldva.

johnny-blu képe
johnny-blu
mondta:
#26 - 2008. október 16. @ 17:25

Vakondgyar!

Nincs mit.
Van az átlag lcd montiro, amiben a panel TN.
Ezek kb 30-50E ft-ba kerülnek(20").
És vanak a minőségi mva/pva panelek, amik kb. 80-tól kezdődnek(20")
Ezeknek a látószöge is sokkal nagyobb, mint a TN-nek.
A reakcióidejük is nagybb kicsit, tehát nem 3-5ms, hanem 15ms körül van.
Ezek azért is drágábbak, mert tényleg 16millió színt tudnak.
A TN általában 8bites, ami azt jelenti, hogy baromira nem 16 millió színt tud megjeleníteni.
Csak szoftveresen rá vans segítve egy kicsit,hogy több színt tudjon.

Color profilet tölthetsz le netről is (alu imac ICC profile fix re keress rá)
ezt bemásolod a többi icc közé a gépre, aztán kiválasztod a montior tulajdonságainál.
Több is van, lehet próbálkozni :)

holiday képe
holiday
mondta:
#27 - 2008. október 16. @ 17:38

azt valaki meg tudja nekem mondani, hogy az új MBP csak egy, azaz ey darab külső monitort tud meghajtani össz-vissz? vagy ez eddig is így volt és csak én aludtam el egy csöppet?

Northway képe
Northway
mondta:
#28 - 2008. október 16. @ 17:39

Értem!

Köszi a helpet!

gyzsolt képe
gyzsolt
mondta:
#29 - 2008. október 16. @ 18:27

Nekem meg jobban bejön a glossy, mert sokszor megyek ki a szabadba a géppel, meg vonaton is előveszem, ha kell... mivel nem vagyok fotós/dtpés/videós, a színeket hatalmas ívben (... szóval megvárom amíg beesteledik, ha színekkel kell dolgoznom). A szövegeket pedig csodálatosan lehet olvasni glossy-n még akkor is, ha hátból kapom a napot. (ellenben a mattal)

judgement képe
judgement
mondta:
#30 - 2008. október 16. @ 18:34

Használatra egyértelmű, hogy a matt a jobb.

gyzsolt képe
gyzsolt
mondta:
#31 - 2008. október 16. @ 18:35

Vakondgyar:
én is programozok. ahhoz nekem tökéletes a glossy. (egyébként mindkettő van itt az asztalon)
szerintem szobába:
- ha mögötted van az ablak -> matt
- ha előtted -> glossy
a lámpák nem zavaróak.

a betekintési szögekből elég jól lehet következtetni a panel típusra, 160-as szögei szoktak lenni a TN filmes paneleknek, és 170 felettiek a MVA/PVA/S-PVA paneleknek... így az apple specifikációiból már ki lehet következtetni, hogy milyen modellekbe mit pakoltak. (asszem most a 20-as iMac-ben TN van, csak a 24-esekben van jobb panel)

gyzsolt képe
gyzsolt
mondta:
#32 - 2008. október 16. @ 19:23

még egy gondolat:
vajon létezik olyan monitor (akár matt, akár fényes), amin a fotósok/dtpések stúdión kívül is tudnak korrekt color proofingot csinálni?

bazsade
mondta:
#33 - 2008. október 16. @ 20:15

ezt a szar dumát. "világszínvonalú studióm van", persze, akkor biztos fényelt már filmet glossy-s monitoron, majd levilágította lézerrel celluloidra és moziban visszanézve ugyanolyannak látta a színeket, az abszolút fekete és fehérpontot. (de bárki próbálja ki egy átlagos projectorral) vagy a fentebb említett fotónagyítás papírra, ott is ugyanazt az eredményt kapta kézhez.
mindegy, nagy igényűeknek ott van eizo, meg még vannak crt-k. a cd sem lehet rossz az ips-ével.
jobb irány lenne, ha laptopokba is inkább *va panelek kerülnének idővel, nem pedig csillogóssá válna az tn+film.. borzasztó kombináció

Tom(alias t@m) képe
Tom(alias t@m)
mondta:
#34 - 2008. október 16. @ 20:15

GyZsolt:

Szerintem nem véletlen, hogy a nagy, komoly kijelzőgyárak a grafikusoknak külön gyártanak komoly LCD, TFT, egyéb monitorokat FÉNYVÉDŐ PALÁSTTAL IS AKÁR...
Könyörgöm egy profinak ezt tudni kéne....
Nem kötelező Apple monitort használni a MacBook, vagy MacBook Pro mellé, ha jl tudom mással is használhatjuk, használjuk is(már aki)
Aki meg tényleg egy 13,3" VAGY 15,4" gépen akar profi fotos, vagy grafikus lenni... hát annak tényleg külön úgy kell....
EGY "NORMÁLIS STUDIO" HASZNÁL MELLÉ NEKI MEGFELELŐ KALIBRÁLT MONITORT. MERT TELIK RÁ, MERT EBBŐL ÉL.
MINT AZT MÁR MONDTAM, EGY GRAFIKUSNAK MEGÉRI AZT A PLUSZ BEFEKTETÉST EGY NEM APPLE KÜLSŐ ESZKÖZ, HA MEG MÉG NEM MEGY ANNYIRA A BIZNISZ, AKKOR MAJD BEINDUL :-D
iMac mellé is lehet kötni akár másodiknak egy ugyanakkora Viewsonic-ot, vagy valami ilyen kaliberű terméket.
Az apple ráment most a sulira meg az iLife-ra, és az ITMS által nyújtotta lehetőségekre. A sok hitetlenkedőnek meg annyi, hogy akkor miért nem IBM T sorozatot használnak, miért akarnak olyan terméket mindig amilyen épp nincs.
Amikor bejött az iPhone, és megjelent a "gyászkeret" az iMacen, simán lehetett következtetni az új egyendesignra.
Komolyan nem értelek benneteket.
NAGY GRAFIKUSOK! AMIKOR CRT-KEN NYOMTÁTOK NEM ZAVART, HOGY GLOSSY???

bazsade
mondta:
#35 - 2008. október 16. @ 20:25

Tom:
nem vagyok nagy grafikus, de crt-n nyomok mindent. cad-et is (full fekete háttér tudna tükröződni), fényelést, ps-ot is. nem tudom miért, hisz ugyanúgy üveg van a képernyő előtt, de egy kolléga 17es laptopján mindig látom magam, itthon pedig sosem.
a fényvédő palást valóban hasznos tud lenni.
azért lenne fontos, hogy jól használható legyen a mbp kijelzője, mert míg dolgozol rákötheted ugyan a monitorodra, de ha elviszed megmutatni a munkád ne kelljen már szabadkozni, hogy nincs is beégve, nem ennyire telített és a fekete sem bukik be satöbbi.

@ndrás képe
@ndrás
mondta:
#36 - 2008. október 16. @ 20:28

Mikor még csak CRT volt, akkor a matt nem volt opció. Akkor az volt a megoldás, hogy úgy forgattuk, hogy ne tükröződjön, esetleg sötétített szobában nyomtuk. Mikor bejött a matt lehetőség, az egy előrelépés volt, onnantól volt választás. Most megint nincs.

gyzsolt: korrekt color proofing alatt mit értesz? Aminek/akinek eddig sem kellett matchprint, vagy más színhelyes próbanyomat, annak mind1, hogy matt vagy fényes a monitorod. Illetve be lehet azt sz*pni, hogy a (fényes) monitoron mennyivel szebb volt.!.

Grim képe
Grim
mondta:
#37 - 2008. október 16. @ 20:29

"akkor miért nem IBM T sorozatot használnak"

A válasz nagyon egyszerű: OS-X

Én egyre többet csalódom az APpl etermékeiben sajnos. Mind minőség, mind design, mind használhatóság terén. Már nagyon rég otthagytam volna a termékeiket, ha az OS-X elenne mindenféle hekkelés meg EFI emulátor meg akármi nélkül normál PC-n. Akkor már rég egy X200-ast, vagy valami hasonlót használnék. Szerintem az OS-X ugyanis jól használható, és elég biztonságos.

Ez az egyszerű válasz.

Tom(alias t@m) képe
Tom(alias t@m)
mondta:
#38 - 2008. október 16. @ 20:36

Akkor meg menjetek és vegyetek már végre az új Apple laptop mellé egy franko monitort, és ne nyavalyogjatok már! :-D

Grim képe
Grim
mondta:
#39 - 2008. október 16. @ 20:40

"Akkor meg menjetek és vegyetek már végre az új Apple laptop mellé egy franko monitort, és ne nyavalyogjatok már! :-D"

OIlvasd el egy kicsit feljebb! :) Azt nem lehet hordozni magaddal. Az is szempont sokszor, de az utcán/parkban/vonaton/... nem játszik.

Gummiboy-Reloaded képe
Gummiboy-Reloaded
mondta:
#40 - 2008. október 16. @ 20:49

" "akkor miért nem IBM T sorozatot használnak"

A válasz nagyon egyszerű: OS-X

Én egyre többet csalódom az APpl etermékeiben sajnos. Mind minőség, mind design, mind használhatóság terén. Már nagyon rég otthagytam volna a termékeiket, ha az OS-X elenne mindenféle hekkelés meg EFI emulátor meg akármi nélkül normál PC-n. Akkor már rég egy X200-ast, vagy valami hasonlót használnék. Szerintem az OS-X ugyanis jól használható, és elég biztonságos.

Ez az egyszerű válasz."


Grim ! ott a pont totál ugyan igy vagyok én is ezzel.

uTomi képe
uTomi
mondta:
#41 - 2008. október 16. @ 21:19

" "akkor miért nem IBM T sorozatot használnak"

A válasz nagyon egyszerű: OS-X

Én egyre többet csalódom az APpl etermékeiben sajnos. Mind minőség, mind design, mind használhatóság terén. Már nagyon rég otthagytam volna a termékeiket, ha az OS-X elenne mindenféle hekkelés meg EFI emulátor meg akármi nélkül normál PC-n. Akkor már rég egy X200-ast, vagy valami hasonlót használnék. Szerintem az OS-X ugyanis jól használható, és elég biztonságos.

Ez az egyszerű válasz."

Azért ez nem ennyire egyszerű. Még így (fekete keret, meg glossy meg FW400 hiánya), hogy megy a rianya még így is az egyik ha nem az egyetlen minőségi laptop a piacon. Legalábbis ami az alu házat, a vastagságot, a billentyűzetet, a háttérvilágítást, a csendességet illeti. Amikor megvettem az MBP-met akkor én is elgondolkodtam egy Sony Vaio-n mert azok még iszonyat jó minőségűek de sajnos az sem Macbook Pro. Megnéztem, kipróbáltam de nem jött be. A Dell, HP, Asus hasonló. Egyszerűen ha ránézek egy Apple laptopra, használom, kezembe veszem azt mondom ez igen. Ha meg megnézek egy Vaio-t vagy egy Stuido-t akkor azt mondom hát nem rossz de ez akkor is egy PC. Úgyhogy nekem senki se mondja, hogy csak a soft a lényeg mert bizony az Apple Hardwarek még mindig nagyon ott vannak. A hibaszázalék meg nőtt persze egyenes arányban az eladásokkal, úgyhogy ott vagyunk ahol a part szakad.
Manapság inkább egyfajta érdekes divat lett a "férges az alma(SolaEclips)" ,"rohad a csutka" és stb. kifejezések de sokan nem is tudják miről beszélnek. Sajnos ami tény az tény ma már ritkán tudunk úgy egy elektronikai eszközt megvenni, hogy ne kelljen legalább 1x kicserélni.(Én pl. legutóbb egy merevlemezes dvd felvevőt vettem 3.x-ra sikerült is venni egy normálisat. Kész vicc.) A minőség rohamosan romlik mindenhol. A cégek sorra hozzák ki a cumókat nem törődve azok kiforrottlanságától pl. XBOX360, de sajnos pl. Apple Macbook white. Most ezt a korszakot éljük és attól tartok ez jobb nem is lesz.

Grim képe
Grim
mondta:
#42 - 2008. október 16. @ 21:29

uTomI

Nem értek egyet veled. Én használtam régebben IBM laptopot. Nagyon jók, megbízhatóak, könnyűek, nagy az akkuidejük (nagyobb mint az Apple-é). Szal van alternatíva. Minőségileg is és más szempontok szerint is. Persze van akinek nem mindegy, hogy szép, csilli-villi cucca van-e, amivel villoghat, vagy használható. Én az utóbbira szavazok. :) Persze legyen szép is valamilyen szinten, hiszen ezt nézem a munkaidőm alatt meg utána is néha. A szépség meg már szubjektív...

macz képe
macz
mondta:
#43 - 2008. október 16. @ 21:30

Több mint egy éve létezik az iMac glossystúl mindenestúl ,mi tartott ennyi ideig hogy csak most jut eszébe szidni mindenkinek a glossy-t ?

@ndrás képe
@ndrás
mondta:
#44 - 2008. október 16. @ 21:38

gondolom a hordozható pro vonalat ért veszteség az új elem. a laptopos pro-k eddig választhattak kijelzős. a nem hordozósok meg vagy mac pro-t vettek nekik tetsző monitorral, vagy iMac-et, annak minden kompromisszumával.

@ndrás képe
@ndrás
mondta:
#45 - 2008. október 16. @ 21:39

"választhattak kijelzőt" bocsi!

gyzsolt képe
gyzsolt
mondta:
#46 - 2008. október 16. @ 22:13

@ndrás:
igazából arra gondoltam (valszeg a color proofing rossz kifejezés volt), hogy egy rendesen (akár nyomtatóhoz) kalibrált monitort nem lehet úgy kivinni a szabadba (lévén itt most laptopokról van szó), hogy a színeket ugyanolyan normálisan láthasd, mint előtte bent a korrektül befényelt szobádban, amin ablak sincsen, csak megfelelő színhőmérsékletű ambiens világítás.

azaz hogy nincs a világon olyan monitor, amivel ezt meg lehetne tenni.
akkor most mi a frászért kéne ezzel szórakozni pont egy laptop esetében?
meg a másik, hogy mi a frászért kéne matt kijelző, ha egyszer a fényest jobban látni virító napfénynél, sötétben meg tökmindegy... (mondjuk ez már vallás/ízlés kérdése)

gyzsolt képe
gyzsolt
mondta:
#47 - 2008. október 16. @ 22:18

Mondjuk én nem félek tükörbe nézni sem... :D

BLAiSE képe
BLAiSE
mondta:
#48 - 2008. október 16. @ 23:27

A cikk egy bena marketingduma. Ha valaki eleg fanatikus, mindig meg tudja magyarazni maganak, hogy a sz*r, amit eppen lenyomnak a torkan, tulajdonkeppen finom es az o erdekeben tortenik az egesz. Hogy neki jobb legyen...

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#49 - 2008. október 17. @ 00:10

iMac-re lehetne MOD unglossy kijelző üveget csinálni mivel elég könnyen levehető szóval hajrá fiuk! az iMac-eseknek még van remény!. Egyébként nekem nincs bajom a glossy screennel. De a szobám elrendezését tuti nagyban befolyásolja.

holiday képe
holiday
mondta:
#50 - 2008. október 17. @ 00:28

BLAiSE amit te szarnak nevezel, az a vásárlók kb 97&#xna;k tökéletes, sőt jobb, mint a matt megoldás. Vagy nem tudom az arányokat, de kb ennyire - bocsánat a kifejezésért - mérvadó ez a sok nyavajgás.

Oldalak száma: 2
 1 2 >

Hozzá szeretnél szólni te is? Először be kell lépned!

Felhasználónév
Jelszó
Megjegyezzem?
Lásson mindenki?
 
Kiemelt hirdetések
Hírek kategóriánként
Friss hírek
Új hozzászólások
Legtöbb hozzászólás
Népszerű hírek (újak)