szerző: dombi | 2010 szeptember 09. @ 06:24

Megjelent az iOS 4.1

Megjelent az iOS 4.1, az iPhone (és iPod touch) készülékek legújabb operációs rendszere. az iOS 4.1 telepítésének lépései - az iPhone USB kábele segítségével csatlakoztassátok a készüléket a számítógépetekhez - nyissátok meg az iTunes-t - az iPhone ikonját…

Belépés
felhasználó:
jelszó (SOS):
jegyezd meg!

Parallels Desktop 4.0: 50%-kal gyorsabb lett

22 hozzászólás

[TUAW] Megjelent a Parallels Desktop legújabb 4-es változata. A program lehetővé teszi, hogy az Intel processzoros Macintosh számítógépekre más operáriós rendszert telepítsünk (mint pl. Microsoft Windows-t, vagy Linux-ot) és azt az OS X-szel párhuzamosan működtessük.

A Parallels legújabb verziója sokat javított a program grafikus teljesítményén. A vállalat szerint 50% fürgébb lett, mint a korábbi 3.x sorozat. A felhasználható memória méretét is megnövelték 8GB-ra és a program képes kihasználni a rendszerbe beépített akár 8 processzort is. Csakúgy, mint a VMWare Fusion esetében is, Parallels Desktop 4 alá is fel lehet telepíteni a Mac OS X Server operációs rendszert, vagy akár a Mac OS X 10.6 Snow Leopard bétáját is.

További újítások:
- képernyőről készül képek elmentése rendszertől függetlenül
- Windows VM kezelése iPhone-on keresztül
- Direct X 9.0 és OpenGL 2.0 támogatás
- akár 256 MB videó memória használata (hasznos lehet a játékokhoz)

A Parallels Desktop teljes változatának ára 80 USD. A korábbi verziók tulajdonosai 40 USD-ért frissíthetik a programot november végéig. Aki estleg 2008. szeptember 1 után vette volna meg a Paralles szoftverét, annak a frissítés ingyenes.

Demó videó: http://www.parallels.com/products/desktop/pd40_tutorial-en_US
Link: http://www.parallels.com/products/desktop

Ezt gondolták mások

Oldalak száma: 1
imarci képe
imarci
mondta:
#1 - 2008. november 12. @ 12:41

A beta verzió ugyanilyen jó lesz nekem?

tms képe
tms
mondta:
#2 - 2008. november 12. @ 12:52

most frissítettem a 3-asról, még nem látom az 50%-ot, de majd alaposabban tesztelem :)

miles képe
miles
mondta:
#3 - 2008. november 12. @ 15:16

TMS, majd egy beszámolót kérnénk, érdemes-e az upgrade? Köszi előre is.

Gorgo képe
Gorgo
mondta:
#4 - 2008. november 12. @ 15:48

Egészen szépen megy vele a Flight Simulator X. Persze nem teljes szépségében, de élvezhetően.
Nekem gyorsabbnak tűnik, mint a 3-as volt.

MACerátor képe
MACerátor
mondta:
#5 - 2008. november 12. @ 17:36

Vajon gyorsabb mint a WMware? Egy ideig használtam a 3.0-s PD-t, de a bootcampról nem tudott indítani. A WMware gond nélkül megteszi. Jobb vajon az új PD?

Garam Masala
mondta:
#6 - 2008. november 12. @ 18:05

Érzésre gyorsabb, "szmúszosabb".
Sajnos megmaradt a két legjobban idegesítő hiba (pedig már supportnak is írtam):
1) case szenzitív file kezelés, ha egy Z: drive-ra felmappelt mac os shared mappában akarok windows cmd ablakból csinálni valamit
2) shared networking esetén a kapcsolatok fél óra után megszakadnak. Idegesítő nagyon, hogy a TOAD mindig panaszkodik (connection broken), ha fél órára itt hagyom...

SoSa11
mondta:
#7 - 2008. november 12. @ 19:26

Úgy látszik parallells-éknél gyorsabb a haladás mint a VMWare-nál. Ők még csak a 2-esnél tartanak. Annak idején mindkettőt megvettem (bevezető áron). Egy ideje már csak a vmware-t használom.

Az meg pofátlanság, hogy azért váltanak verziószámot, hogy újra le lehessen nyúlni a polgárokat.

Gazdasági válság idején... pfuj!

Natilla képe
Natilla
mondta:
#8 - 2008. november 13. @ 07:55

egyet meg kell hagyni... tényleg sokkal gyorsabb lett... Nekem eddig vmware-em volt, de ez teljesítményben azért csúnyán megveri, ráadásul kevesebb ramot is használ... Tudom ajánlani!

miles képe
miles
mondta:
#9 - 2008. november 13. @ 15:59

Az indítás is gyorsabb lett? Nekem amúgy a sebességével - ha már elindult - nincs problémám, csak mire bemountolja (sic!) a virtuális diszket, az tűnik nagyon lassúnak.

customi
mondta:
#10 - 2008. november 16. @ 09:59

Mac alól (non-natív módon) egyetlen dolog miatt indítottam eddig: fullscreen flash multimedia cd-ket letesztelni pc-s környezetben. A 3-as verziónál nagyon idegesített, hogy amikor kiteszi a flash projectort fullscreen-re, nem történik semmi, csak nagy fehérség (de az anyag közben megy, csak nem látszik). Ha átméretezem, akkor "bekapcsolódik" az animációba.

Ettől mindig szétmászott az ideg, gondoltam, a 4-es verzióban biztos megoldották, de nem: pontosan ugyanezt produkálja. HOgy nem képekesek ezek egy normális videóvezérlőt írni?? Megjegyzem, VMware-nél ugyanez a jelenség, csak az segít, ha natív módon gép újraindít, bootcamp windows, és máris minden működik.

Szóval, én valószínűleg nem fogok frissíteni, mert semmi értelmét nem látom. Azt le kell szögezni, hogy én nagyon ritkán indítom el a Parallels-t, tehát ha valakinek jobban kellenek a Windows-os alkalmazások, akkor megértem, ha frissít. :)

Bosi
mondta:
#11 - 2008. november 28. @ 10:59

Akkor had adjak egy ellenpéldát.

Sajna nálam a PD4-es mérhetetlenül lasabb lett mint a 3-as volt. :(
BootCamp-el használom a munkám miatt és csak a WindowsXP bootolása kb. 15-20 perc. Ezután is kivárhatatlanul lassan indítja az alkalmazásokat.
Utána olvastam a neten és nem vagyok vele egyedül. Sokan visszakövetelik a pénzüket a Parallels-től a lassulás miatt. A cég meg csak hallgat, nem ad megoldást. Annyit írtak róla, hogy sok millió felhasználójuk van, az a pár aki panaszkodik, biztos elrontott valamit.

Most váltok VMWare-re. Még ha nem is tud adni annyi szolgáltatást, de az, hogy malmozzak munka helyett, nem fér bele.

Azért ha tud valaki biztos megoldást, szóljon. Látom Nektek szépen gyorsan fut.

(MacBook 2,4 Core2Duo, 2GB, 250GB HDD).

Garam Masala
mondta:
#12 - 2008. november 28. @ 11:17

Nekem a vmWare 2 bizonyos feladatokra sokkal lassabb volt mint a Parallels 4 - így hibái ellenére is kénytelen voltam visszatérni ez utóbbira és kifizetni a piszok módon elkért újabb 40 dollárt - holott az új funkciók javát mondvacsináltnak, baromságnak érzem...

Bosi
mondta:
#13 - 2008. november 28. @ 11:36

Sajnos én is fizettem érte, de nekem kidobott pénz. Én szimplán csak Delphit és remote desktopot(tudom van Mac-es is, de azt nem tudtam rábeszélni a magyar billentyűzetre) használok alatta, mégis kibírhatatlanul lassú. Perceket ücsörgök előtte. :(

Az új funkciók jó részével egyetértek. Egy dolgot rendbe hozott, ezt el kell ismerni. A PD3-al volt olyan gond, hogy a BootCamp közvetlen bootolása elakadt kék halállal ("autocheck.exe not found" után). FEltettem az upgrade-t, a hiba elmúlt.

judge
mondta:
#14 - 2008. november 30. @ 16:46

Én próbáltam az új parallelst és a vmwaret is és utóbbi jött ki győztesnek. Egyszerűen túl van bonyolítva már a parallels, annyira be akar épülni az osx-be hogy az már túlzás.
Vmware nekem gyorsabbnak is tűnik a parallelsnél, és valahogy szimpatikusabb az egész. Sajnos az A Vampyre Story nem fut alatta :( Mondjuk amire nekem kell (windowsos böngészők), arra tökéletes megoldás.

zephyr2000 képe
zephyr2000
mondta:
#15 - 2008. november 30. @ 18:51

Nektek is újra kellett aktiválni a windowst 4.0-ra frissítés közben/utána? Pedig jogtiszta a windows...

segabor képe
segabor
mondta:
#16 - 2008. december 01. @ 07:19

grebebar: az 1) eset csak akkor fog működni, ha a felcsatolt Mac partíció maga is "case sensitive" módon van megformázva. Ugyanis alapesetben nem. Ebből kifolyólag a Windows alól se fog menni vágyad tárgya.

Én magam Parallelsszel kezdtem a virtualizációs életet, de anno igen gyilkolta a memóriát. Azóta vmware-t használok. Csak remélni merem, hogy tényleg jobb lett a 4-es.

segabor képe
segabor
mondta:
#17 - 2008. december 01. @ 07:19

zephyr2000: valszeg a Parallels 4-essel valamennyit változott a virtuális PC hardver és erre érzékeny a Windows. Én legalábbis erre tudok gondolni.

joeprog képe
joeprog
mondta:
#18 - 2008. december 01. @ 07:55

Bosi: Ha tényleg csak Delphi-t használsz Win alatt, akkor miért van szükség Bootcamp partícióra.
Próbáld meg nélkül és gyors lesz.

Bosi
mondta:
#19 - 2008. december 01. @ 08:41

Szia Joeprog!

Azért használom bootcamp-el, mert ha ne adj' Isten valami sérül, akkor is le tudom menteni az anyagot, "kívülről" mountolva a vinyót. Ha parallels virtuálsi file-ba rakom és bedől az oprendszerem, vagy a parallels, akkor nem férek hozzá.
Bár lehet, hogy nincs igazam, de most így gondolom.

joeprog képe
joeprog
mondta:
#20 - 2008. december 01. @ 08:49

Gondoltam, hogy ezt fogod válaszolni, de menteni mindig kell. Ez öreg szabály. Az meg tökmindegy, hogy külön partíció vagy sem.
Én is Delphis fejlesztésre használom, de hetente egyszer lementem a komplett wirtuális hdd-t + Win-es belül is mentem az anyagokat.
Másik megoldás, hogy az adatokat a macos hone könyvtárában tárolod, bár én a 3-as paralels-nél ezt lassúnak találtam.
Én ezért használok fusion-t, de most kipróbáltam a 4-es desktop-ot és nagyon tetszik, ha gyors lesz a file-kezelsé, akkor lehet, hogy átváltok.

_avb_
mondta:
#21 - 2008. december 01. @ 10:55

Nem is értem, senki nem használja itt az ingyenes Virtualbox-ot? Nálam gyorsabb vele a vindóz, mint a natív telepítés. Mondjuk nem tud 3D-t, meg USB-t kezelni, de van mappamegosztás. Szerintem alap dolgokra bőven elég.

Bosi
mondta:
#22 - 2008. december 01. @ 10:56

Kíváncsi vagyok az eredményre. Lécci oszd majd meg velem.

A mentéssel kapcsolatos kérdéskört szerintem most ne rágjuk át itt, mert másokat untathat.
A másik ok, hogy végre van egy jól beállított (külső komponensek, VPN, stb...) rendszerem, ami 3-as parallels alatt mukodott szépen. Most a 4-es upgrade miatt nem telepítenék mindent előlről. Inkább valami megoldási 5letnek örülnék bárkitől, hogy hogyan lehetne újra értelmes sebességre bírni a meglévő rendszert.

Oldalak száma: 1
 
Kiemelt hirdetések
Hírek kategóriánként
Friss hírek
Új hozzászólások
Leglátogatottab hírek
Kereskedői hirdetések
Adás-vétel hirdetések
Google hirdetések
RSS