szerző: dombi | 2009 január 08. @ 06:40

Mac Box Set: iLife, iWork, Leopard

Az Apple keddi Macworld nyitóbeszédén nem került szóba a következő generációs Mac OS X operációs rendszer. Phil Schiller inkább egy új szoftveres csomagot mutatott be, amely majd tartalmazza az új iLife '09 otthoni multimédia csomagot, az iWork '09 irodai…

felhasználó:
jelszó (SOS):
megjegyezzem?
mindenki lásson?

HDCP másolásvédelmet tartalmaznak az új Apple laptopok

[Appleinsider] A legújabb MacBook számítógépekbe olyan másolásvédelmi megoldást is beépítettek, mely megakadályozza pl. a DRM-mel ellátott iTunes videók lejátszását az erre nem jogosult számítógépeken. Mindezt az Intel "High-bandwidth Digital Content Protection" (nagy sávszélességű digitális tartalomvédelmi) technikája biztosítja, amely a digitális hang és videó anyagok védelmét szolgálja, miközben azok különböző kijelzőcsatlakozókon keresztül áramolnak. Ahhoz, hogy az Apple használhassa ezt a megoldást, licensz díjat fizet az Intelnek.

Az új rendszerekbe (MacBook Pro, MacBook és MacBook Air) épített Mini DisplayPort, vagy a DVI, HDMI, GVIF és UDI csatlakozók is támogatják már ezt a fajta védelmet. Ráadásul a megoldás megtiltja, hogy védett tartalmat jelenítsünk meg olyan készüléken, amely nem támogatja ezt a védelmet.

Az ArsTechnica cikke szerint egy iskolai tanár a MacBook számítógépén keresztül, egy arra csatlakoztatott külső projektoron szerette volna az osztályával megnézni a Hellboy 2 filmet, de a másolásvédelem ezt megakadályozta. A HDCP szerint ugyanis semmilyen videótartalmat nem szabad továbbítani nem HDCP-kompatibilis eszközökre. DVD-s hanganyag esetében pedig CD minőségűre butítják vissza a minőséget.

Állítólag jelenleg az iTunes internetes bolt tartalmának csak egy része támogatja a HDCP védelmet. Viszont az Apple nemrég bejelentette, hogy hamarosan az összes termékébe be fogja építeni az új Mini DisplayPort csatlakozókat.

Link: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2008/11/17/apple-brings-hdcp-to-a-new-aluminum-macbook-near-you

Ezt gondolták mások

Zorro képe
Zorro
mondta:
#1 - 2008. november 19. @ 09:08

Ez egész véletlenül nincs benne minden gépben? Ugyértem ami HDMi vagy DVI kimenetes,elvégre kártyák stb tudják ha jól tudom alapból is.

Vakondgyar képe
Vakondgyar
mondta:
#2 - 2008. november 19. @ 09:55

Nem elég ez a DRM okosság?

Pénzt adok valamiért és nem hallgathatom vagy nézhetem meg ott ahol és amikor akarom?

$ Back!

fenrir képe
fenrir
mondta:
#3 - 2008. november 19. @ 10:03

Ha jól értem ez az iTunes Store-ból vásárolt cuccokra vonatkozik, tehát tökre nem érint minket magyarokat.
De összességében undorító dolog, egyetértek Vakonddal.

Alex91 képe
Alex91
mondta:
#4 - 2008. november 19. @ 10:10

Meg ha mondjuk majd Blu-Ray-t akarsz, az se fog menni... (Ha nem megfelelo a keszulek a tuloldalon.)

cigam képe
cigam
mondta:
#5 - 2008. november 19. @ 10:34

Beugratós kérdés: A tv-m honnan tudja, hogy legális, avagy lopott a tartalom? Akkor meg nem mind1, hogy védett tartalmat kap vagy nem? Vagy lesz hozzá egy írisz vizsgálat, és csak én láthatom? eh...
Ez csak arra, jó, hogy vegyél egy új tv-t ami már ismeri a HDCP-t. Amint ez nagyobb tömeget fog érinteni, az HBO szűrő analógiájára HDCP filtereket fognak árulni. Ha veszel hozzá egy turboSIM-et, akciós áron kapod meg.

brezo
mondta:
#6 - 2008. november 19. @ 11:27

Idézem a sarokban ülő kollegát: "menjenek ezek a tetves kurva anyjukba." - Így, mélán, felkiáltójel nélkül.

Tehát a kikölcsönzött, megvásárolt DVD-ét, kifizetett iTunes-os mozikat se tudom a projektoromon megnézni? A saját kamerámmal felvett kedvenc állatpornómat már eleve nem tehetem át az új MacBookomra, mert kikopott belőle a FW-csati, de most már meg se nézhetném, ha netán sikerülne valahogy?

Mindemellett Magyarosrszágon jogomban álla az innen-onnan letöltött, felvett tartalmakat megnéznem, így az Apple konkrétan sérti a magyar jogrendszert ezzel a húzásával. Várható hamarosan a kifejezetten magyar piacra gyártott, módosított verzió megjelenése?

Alex91 képe
Alex91
mondta:
#7 - 2008. november 19. @ 11:42

brezo: A nem vedett tartalommal nem lesz gondod, leulhetsz, megnyugodhatsz...

marchello képe
marchello
mondta:
#8 - 2008. november 19. @ 12:29

cigam: ezt nem értem, a TV-dnek mi köze hozzá? egyszerűen annyi történik, hogy ha az új macbookodat rádugod
displayport->hdmi, vagy akármilyen átalakítóval, mondjuk az LCD TV-dre, akkor az iTunes szépen kiírja, hogy ácsi.

amúgy nem tudom, mióta számít az másolásnak, ha az általam megvásárolt filmet, nem egy 13 colos szaron akarom megnézni, hanem mondjuk a nappaliban lévő, 40 colos LCD-n...

Senor képe
Senor
mondta:
#9 - 2008. november 19. @ 12:46

Szarság az egész! A kiadók attól félnek, hogy átmész a szomszédba, és az ottani plazmán kismozit csinálsz a léppcsőház lakóinak.

Alex91 képe
Alex91
mondta:
#10 - 2008. november 19. @ 12:55

"A HDCP szerint ugyanis semmilyen videótartalmat nem szabad továbbítani nem HDCP-kompatibilis eszközökre."

Szoval, ha ilyen a Monitorod, TV-d, Projektorod, akkor csak tan kikuldi...

Egyebkent ezt nem ertem, hogy miert azt xopatjak, aki kifizette a vetelarat a cuccert? (Ha letolti, akkor meg vigan hasznalhatja... Nem az lenne itt a celszeru, ha nincs kod a cuccban, akkor nincs kep...?)

PJ
mondta:
#11 - 2008. november 19. @ 12:58

Azért ez már elég régóta van. A legtöbb gyártó már mind bevezette a kijelzőknél, lejátszóknál, átalakítóknál, stb...
Ha bemész a bótba, hogy karácsonyra elfedd a kávéfoltot a falon, akkor csak ilyen TV-t érdemes választani, mert előbb utóbb úgyis lesz valami kütyüd ami HDCP-s.

Miről is beszélünk:

A High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) egy digitális másolásvédelmi technológia a digitális audió és videó tartalmak védelmére a DVI és a HDMI láncban.

A digitális HD lejátszó eszközök védett tartalmak esetén akár le is tilthatják a lejátszást, ha a vevő készülék vagy a megjelenítő nem HDCP kompatibilis. A HDCP szabványt igen széles körben használják a szórakoztatóiparban, így ha egy HDCP kódolású tartalmat nem HDCP kompatibilis megjelenítőn nézünk, a legtöbb esetben a képminőség “havas”, vagy igen kis felbontású (480p) lesz.
A licenszet használó eszközök nem teszik lehetővé a tartalom másolását, és a kiváló minőségre áhítozó felhasználókat a másolásvédelmi technológia által nyújtott keretek közé szorítja. A technológia esetenként kompatibilitási problémákat okozhat, leginkább a régi HD megjelenítők esetén.

A HDCP lényegi működése:
Azonosítási folyamat akadályozza meg a tartalom vételét a licenszet nem használó készülékek esetén.
A kulcs ellenőrző folyamatok akár fel is függeszthetik az adatfolyamot még a párosított majd leklónozott eszközök esetén is. Minden HDCP kompatibilis eszköz egyedi kulcs sorozattal rendelkezik; 40 kulcs, egyenként 56 bites kóddal.

chrss képe
chrss
mondta:
#12 - 2008. november 19. @ 16:57

Jah PJ-nek igaza van. Ebbe már most bőven belefuthatsz hogy veszel egy BlueRay lejátszót és az a videoton lcd-en csak 480p-ben jelenik meg mert az nem támogatja a hdcp-t. Gondolom be kelett vezetnie az apple-nak is a HD letölthető videók miatt.

Ata
mondta:
#13 - 2008. november 19. @ 17:20

És ha rossz leszel, csak mosópor-reklámokat nézhetsz két órán keresztül :)

brezo
mondta:
#14 - 2008. november 19. @ 18:25

Ata: Miért? Lehet mást is?

unregistered képe
unregistered
mondta:
#15 - 2008. november 19. @ 18:31

azt nem értem hogy most van ez a HDCP cucc... ami ugye a másolásvédelemre van kitalálva meg hogy bazi nagy kivetítőn ne nézhesd (nekem ez jön le)... de később nem fognak megjelenni azok a projectorok meg dvd felvevők amik támogatják ezt? akár legális akár illegális úton? sok értelmét így hozzá nem értőként nem látok... valaki homályosítson már fel most akkor ez miért jó vagy rossz!

chrss képe
chrss
mondta:
#16 - 2008. november 19. @ 20:54

Nem. Arra van kitalálva hogy ne kothesd rá mondjuk egy digikartyara. A kivetitok most is tamogatjak. Ha jol tudom a hdmi 1.3 egyik feltetele, de és nem biztos.

unregistered képe
unregistered
mondta:
#17 - 2008. november 19. @ 21:12

dehát csóri tanár nem tudta kivetítőn keresztül lejátszani és az nem digikártya :(
amúgy akkor nem fognak kijönni a hdcp-t támogató digikártyák? ;)
igazából nem értem hova ez az értelmetlen (mert valljuk be ez a legnagyobb barmoság amit valaha hallottam) idő- és pláne pénzpocsékolás...azt még megértem hogy szofveresen barmolják a dolgokat... mert azt azért illik... de hogy most hardveresen baromkodnak az nekem nem tetszik... de lehet én vagyok rosszul bekötve...
most elképzelem szerencsétlen embert aki meg szeretne nézni egy videot xy cuccon és nem heteti...
verjétek már a fejembe hogy miért jó ez az egész... :(

babem képe
babem
mondta:
#18 - 2008. november 19. @ 21:52

Ezzel csak két dolgot érnek el, mindenki mkv videót fog gyűjteni és mindenki merevlemezes médialejátszót fog vásárolni.
(És a kutya se fogja megvenni az eredeti filmeket és zenéket)

unregistered képe
unregistered
mondta:
#19 - 2008. november 19. @ 23:25

meg alapból azt sem értem hogy most ki a fontos? a másolásvédelmi szervezetek vagy a vásárlók? még azt értem hogy az apple saját stratégiája fontosabb (és mondjuk a saját filmjeit védené)... de most ebből pl milyen hasznot húznak? vagy meg vannak fenyegetve hogy nem kerül be több mac az amcsi filmekbe ha ezt nem lépik meg vagy mi? :D
kb mintha egy autogyártó beszerelne egy olyan kütyüt a kocsijaikba amivel nem lehet fm transmittert használni... értelmetlen lépéshátrány...
nem beszélve arról hogy most aztán nagyon okosak hogy azt hiszik ezzel majd jól visszaszorítják az illegalitást, még az is torrentezni fog aki eddig nem tette, hogy bármikor, bárhol, bármin azt nézhessen amit akar...

chrss képe
chrss
mondta:
#20 - 2008. november 19. @ 23:45

most néztem utána:
"On January 19, 2005, the European Information, Communications, and Consumer Electronics Technology Industry Associations (EICTA) announced that HDCP is a required component of the European "HD ready" label"

Szóval. A projector amin hdcp másolásvédett tartalmat akartatok lejátszani valószinű amúgy sem tudta volna megjeleníteni a filmet hd-ban. Szóval felesleges is volt vele próbálkozni :)

unregistered képe
unregistered
mondta:
#21 - 2008. november 19. @ 23:58

chrss:
nem az baj hogy nem hd-ben néznéd... mert most énis ahogy olvasgattam régebbi cikkeket az eredeti elképzelés az lett volna hogy ami nem támogatja a szabványt ott nem lehet HD-ben nézni csak valamivel picit jobb minőségben mintha DVD lenne...
de nem ez a probléma hanem az hogy egyáltalán nem lehet vele filmet nézni (a cikk szerint)... :S

chrss képe
chrss
mondta:
#22 - 2008. november 20. @ 00:07

én úgy tudtam hogy sima 480p jelet ad ki ilyenkor.De az tényleg szemétség hogy simán se játsza le.

Ata
mondta:
#23 - 2008. november 20. @ 01:32

brezo: persze; van megasztár 16 is. :)

neo_21670 képe
neo_21670
mondta:
#24 - 2008. november 20. @ 05:28

csak azt mondja meg valaki, hogy ha porog a rengeteg HDCP meg anyamtyukja megoldas, miert van meg mindig egy csomo friss release a megfelelo helyeken?
valakinek egyszer feltunik majd, hogy az okos emberek mindig egy lepessel a kiado elott fognak jarni, az egyszeri user dolgat viszont felelmetesen megnehezitik?

Hírek kategóriánként

Friss hírek

Új hozzászólások

Legtöbb hozzászólás