szerző: beszeljukMac | 2010 március 12. @ 06:47

Perrel fenyegei az iPhone versenytársait az Apple

A Fortune szerint az Oppenhiemer & Co. elemzője, bizonyos Yair Reiner egy helyzetjelentésben azt írta, hogy az Apple januárban magas szintű tárgyalásokat kezdett a jelentősebb telefongyártó cégekkel. A megkereséseknek az volt a kiváltó oka, hogy az Apple…

felhasználó:
jelszó (SOS):
megjegyezzem?
mindenki lásson?

Gyorsabb Flash-t ígér a Mac-eseknek az Adobe

36 hozzászólás

Azt ígéri Kevin Lynch, az Adobe technikai igazgatója, hogy a Mac-ek lényegesen jobban fognak teljesíteni a Flash Player 10.1-et futtatva. Az igazgató azt állítja, hogy a Flash 10 most már „majdnem teljesen” egyező szintű CPU használattal fut a Mac-en, mint a Windows rendszereken, pedig régebben a Mac alaposan szenvedett. Lynch arra is utalt, hogy v10.1-es frissítés már használni fogja a CoreAnimation-t, ami miatt a Mac akár bizonyos esetekben gyorsabb is lehet majd, mint a Windows.

A videó még mindig jelentős hiányosság, vallotta be az igazgató. Például a 480p videó, az 1,8 GHz-es Mac minin futtatva a CPU teljesítményének 34%-át használja Mac OS X alatt, míg 16%-ot Windows alatt. A 10.1-es Flash várhatóan felezni fogja ezt a CPU használatot.

Az igazgató azt is megjegyezte, hogy a teljesítmény a böngésző választástól is nagyban fog függeni. Állítólag a Safari a leggyorsabb Mac-es szoftver ebben a kérdésben, míg Lynch óvná az embereket a Google Chrome-tól. A Chrome Mac-es változata még mindig csak béta, és úgy tűnik gondjai vannak a plug-in használattal, így a Flash-sel is.

A Flash Player 10.1 még marad béta, és nincs pontosabb kiadási dátuma, annál hogy az év első felében jelenik meg.


forrás: macnn

Ezt gondolták mások

Oldalak száma: 1
Neo19 képe
Neo19
mondta:
#1 - 2010. február 09. @ 07:31

hát hiszem ha látom

fenrir képe
fenrir
mondta:
#2 - 2010. február 09. @ 07:32

Ámen.

balcsiarc képe
balcsiarc
mondta:
#3 - 2010. február 09. @ 08:33

Ferkó meg "új" Magyarországot...

freerider képe
freerider
mondta:
#4 - 2010. február 09. @ 09:30

Mégiscsak hatásos volt Steve bátyó dorgálása?

suraki képe
suraki
mondta:
#5 - 2010. február 09. @ 10:23

Véletlenül pont akkor szóltak be, amikor megjelent egy olyan eszközük a piacon aminek nagy jövőt jósolnak és tudták előre, hogy mindenki sírni fog a flashtámogatás hiányáért....
Na ezért szeretem őket, néha még ráció is van abban amit csinálnak. :-D

holiday képe
holiday
mondta:
#6 - 2010. február 09. @ 10:25

kérdés, ha összekapja magát az Adobe és esetleg lesz rendes Flash Lite, az milyen hatással lesz az iPhonera és az iPadre.. akkor talán az is kiderülne, mennyire féltik az AppStoret

czanga képe
czanga
mondta:
#7 - 2010. február 09. @ 10:44

Ez már vérge valami a nagy semmi helyett... mondjuk mint szinte mindenki énis csak akkor hiszem ha már használom...

Mike képe
Mike
mondta:
#8 - 2010. február 09. @ 10:45

Csatlakozom: Jó lenne, de hiszem, ha látom.

sailman képe
sailman
mondta:
#9 - 2010. február 09. @ 11:11

Hazudik.

haxplore képe
haxplore
mondta:
#10 - 2010. február 09. @ 11:59

Nem hinnem, hogy a flash alapu jatekoktol tartana az Apple, mert szerintem nehezkes lesz oket touch feluletre megirni es hasznalni eger nelkul ugyanolyan szinten mint a nativ alkalmazasokat..
En ugy gondolom a flash video hianya miatt sir a felhasznalok tulnyomo tobbsege, es nem azert mert nem tud farmville-t jatszani az iphone-jan...

Macc képe
Macc
mondta:
#11 - 2010. február 09. @ 12:06

Kivancsian varom. Ha mindig igaz lett volna, hogy x %-kal gyorsabb az uj verzio az elozonel, akkor mara mar kb 800%-kal kellene gyorsabbnak lennie mint amilyen.

147break képe
147break
mondta:
#12 - 2010. február 09. @ 13:31

Olyan ez, mint az Apple-nél a natív magyar nyelvi támogatás: ugyanmá'. Az ember csak legyint és megy tovább.
@Macc: :) A 11-es meg már termelni fogja a processzornak az órajelet ;)

zsoltika007 képe
zsoltika007
mondta:
#13 - 2010. február 09. @ 13:47

Én feldobtam a bétát és már most sokkal jobb mint volt.

neo_21670 képe
neo_21670
mondta:
#14 - 2010. február 09. @ 14:33

A Flash Player 10.1 béta elérhető az Adobe oldalán. http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Tessék letölteni, kipróbálni: ég és föld. Stabilabb, gyorsabb.

unregistered képe
unregistered
mondta:
#15 - 2010. február 09. @ 14:33

A nem "normál" verzió mikorra várható? Merthogy bétát már tavaly októbere óta lehet tölteni... tehát fél éve bétáskodnak...

Wolfcore képe
Wolfcore
mondta:
#16 - 2010. február 09. @ 16:18

haxplore: engem első sorban a flash oldalak érdekelnének telón is, meg persze a viedo sem uccsó dolog. Az lehet, h az én 3G iPhone-om nem lenne elegendő egy bonyolultabb flash oldalhoz, de azt hadd döntsem el én, h le akarom-e terhelni a telómat.
Nem bánkódnék, ha vmelyik köv firmware-ben benne lenne a flash-támogatás

dRm42
mondta:
#17 - 2010. február 09. @ 16:59

Haha...Ez több, mint vicces :-)) Szerintem kevés dolog szólt mostanában akkorát, mint anno az iPhone megjelenése, és arra sem tudták összekapni magukat...

fenrir képe
fenrir
mondta:
#18 - 2010. február 09. @ 17:02

Van itt még adalék:

http://itcafe.hu/hir/adobe_flash_player_hibaztunk_sajnaljuk.html

kescar
mondta:
#19 - 2010. február 09. @ 17:31

valoban nem lenne rossz, ha nem csinálna pecsenyét a combomból egy jutub video...

miles képe
miles
mondta:
#20 - 2010. február 09. @ 18:31

három hónapja a 10.1-es bétát használom, semmi gondom nincs vele, valóban gyors, ventilátort nem pörgeti stb.

Control
mondta:
#21 - 2010. február 09. @ 19:27

haxplore mondta:

"Nem hinnem, hogy a flash alapu jatekoktol tartana az Apple, mert szerintem nehezkes lesz oket touch feluletre megirni es hasznalni eger nelkul ugyanolyan szinten mint a nativ alkalmazasokat.."

A touch felület már nem igazán probléma, a 10.1-es Flash playerben már lesz (van) multitouch támogatás, és egész szépen fut jópár okostelefonon. Lásd: http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/mobile_demos_fp10.1.html

Ha a videókon látható készülékeken jól fut a Flash player, akkor ezek után kíváncsi leszek, hogy az Apple a továbbiakban mivel fogja magyarázni a Flash player hiányát a kézi mobileszközein... :)

"En ugy gondolom a flash video hianya miatt sir a felhasznalok tulnyomo tobbsege, es nem azert mert nem tud farmville-t jatszani az iphone-jan..."

Ezzel teljesen egyetértek, pont erre gondoltam én is pár nappal ezelőtt.

HoildUNC
mondta:
#22 - 2010. február 09. @ 19:46

Ahogy a közmondás tartja, "Tits or GTFO!".

A jelenlegi, beta2 build már PowerPC támogatást is tartalmaz, eltérően az első 10.1 OS X bétátból.

A Release Notes-ből viszont sajnos kinéz, mitől olyan f0s az Adobe cuccok teljesítménye PowerPC-n:
"Note: The Adobe Flash Player 10.1 release, expected in the first half of 2010, will be the last version to support Macintosh PowerPC-based G3 computers. Adobe will be discontinuing support of PowerPC-based G3 computers and will no longer provide security updates after the Flash Player 10.1 release. This unavailability is due to performance enhancements that cannot be supported on the older PowerPC architecture."

-Fogalmuk sincs szerencsétleneknek, mit beszélnek.

haxplore képe
haxplore
mondta:
#23 - 2010. február 09. @ 22:21

Megnéztem a fejlesztői oldalon lévő videókat, a legjobban az tetszett ahogy a Palm Pre-n szépen kirakja a Flash tartalmat teljes képernyőre, az viszont ciki, ahogy a többi telefonon zoom-olni kell, hogy valahogy beigazitsák...

Azzal is egyetértek, hogy ha már annyi Flash tartalom van a neten jogos az igény az iPhone és méginkább a leendő iPad tulajoktól, de az is tök igaz, hogy csak most fog belekerülni sok olyan dolog és optimalizáció, ami miatt (többek között) az Apple eddig hanyagolta. Multi touch kezelés, hardware videó és grafikus gyorsítás, fejlett betöltés és erőforrás kezelés, stb. Az alapján amit a fejlesztők regélnek, nem csoda, hogy eddig kimaradt.

Mindezt látva, szerintem idén még nem lesz Flash az iPhone-on...

Kanmfy képe
Kanmfy
mondta:
#24 - 2010. február 09. @ 22:33

én azt sem értem, hogy az Apple miért nem gyakorolt nagyobb nyomást rájuk, ha őket szidják hogy néha lefagy a gép a szar flash miatt. Ők is hibáztak. Szaros flash!

haxplore képe
haxplore
mondta:
#25 - 2010. február 09. @ 23:17

Ezen az oldalon pl. 4 darab Flash object látható, nem tudom vannak-e 1x1 pixeles vagy rejtett object-ek, de nem is ez a lényeg. Mivel ezek az iPhone-on le se töltődnek így nem növelik az adatforgalmat, nem csökkentik az oldalbetöltés sebességét, és nem használnak erőforrásokat. Ezért együtt tudok élni a hiányukkal.

Igaz én Safariban is tiltom a Flash-t, és ha egy reklámcég csak így tud(na) elérni, akkor ez az ő saruk.

Kanmfy képe
Kanmfy
mondta:
#26 - 2010. február 09. @ 23:33

nyílván tiltom én is néha rá is csodálkozok a munkahelyemen 1-2 oldalra, hogy milyen más flash-el :-)
szaros flash

Control
mondta:
#27 - 2010. február 09. @ 23:35

@Kanmfy: kifejtenéd, hogy miért szaros?

Kanmfy képe
Kanmfy
mondta:
#28 - 2010. február 09. @ 23:58

nekem ppc gépem főleg youtube-on gyakran megfagy tőle, ha gyerekek néznek rajta valamit

Kanmfy képe
Kanmfy
mondta:
#29 - 2010. február 10. @ 00:17

de természetesen kipróbálom ezt az újat, hogy a gyerekek élvezhessenek néhány videót ami csak flash-ben érhető el.A Google-ét sem szeretem de ami jobb mint másnál azt a részét természetesen használom nem komplikálom még ezzel is a saját életemet. :)

davezoo képe
davezoo
mondta:
#30 - 2010. február 10. @ 01:14

Hivatalosan sosem lesz flash az iPhone-on meg az iPad-en, felesleges reménykedni.

HoildUNC
mondta:
#31 - 2010. február 10. @ 01:34

Én abban reménykedem, hogy lassan majd Desktopon sem lesz alapértelmezett/alapelvárás többé ez a fertelmes technológia. Ehhez minél több HTML5-alapú RIA cuccot és csicsa-honlapot kell tálalni a népnek, és valami kis közmegegyezéses logóval hirdetni, hogy NO FLASH USED.

hunmaster
mondta:
#32 - 2010. február 10. @ 01:51

#14, Marci, igazad van, de az már régen fenn van.

Érdekes lenne, ha mégis támogatná a Flash-t az iPad, ha az Adobe-nak végre, hosszú várakozás után sikerül rendesen optimalizálni.

Én sem érzem úgy (az előttem szólókhoz csatlakozva) hogy az AppStore-t féltené Jobs, és ezért hagyta ki a Flash-t. A sok bitang meg csak azért sír, mert nem látja a kedvenc videomegosztóján a videókat.

Tits or GTFO.

Salamander képe
Salamander
mondta:
#33 - 2010. február 10. @ 12:38

Nem tudom mikor jön el az idő – talán már nemsokára – amikor nem fogja csípőből not respondingba taszítani a Safarit a youtube vagy más flash-es oldal. Nem is tudom, ilyenkor melyiket utálom jobban, a Safarit vagy a Flash-t..

fenrir képe
fenrir
mondta:
#34 - 2010. február 10. @ 12:45

Hát mivel a flash plugin rántja magával a safarit....

ITEM00 képe
ITEM00
mondta:
#35 - 2010. február 10. @ 19:04

Azért az már vicc,hogy egy olyan dolgot mint a flash nem támogat az apple! Szerintem meg az Adobenak van igaza,hogy Jobs-éken kivül mindenki tudott normális támogatást írni a flash tartalmakhoz. Nem mondom mert vannak olyan site-ok is ahol olyan erőforrásigényes animációk futnak,hogy szomorú látni mikor a cikkek utáni hozzászólások fele csak ezzel van tele,hogy mennyi memóriát eszik az oldal és mekkora cpu terhelést produkál megnyitás után. Ez viszont az animációt készítő programozó hibája nem az Adobe-é A valódi történethez meg érdemben nem is érkezik poszt.

MrCosta képe
MrCosta
mondta:
#36 - 2010. február 10. @ 20:15

Épp ideje lenne...

Oldalak száma: 1
 
Hírek kategóriánként
Friss hírek
Új hozzászólások
Leglátogatottab hírek
Kereskedői hirdetések
Adás-vétel hirdetések
Google hirdetések
RSS