szerző: dombi | 2009 július 03. @ 07:34

Leghallgatókészülékké változtatható egy SMS-sel az iPhone

Jelenleg még nincs javítás arra az Apple iPhone rendszerszoftverében a közelmúltban felfedezett sebezhetőségre, amely mindössze egy specálisan összeállított SMS elküldésével teszi lehetővé a divattelefon és felhasználói megtámadását. A sérülékenység kihasználásával…

felhasználó:
jelszó (SOS):
megjegyezzem?
mindenki lásson?

FLAC számok lejátszása iTunes-ban

Avagy hogyan bírjuk rá az iTunes-t a veszteségmentes Flac tömörítésű zenéink lejátszására?

A FLAC kódolású zenéknek nagyon nagy előnye az mp3-mal szemben, hogy veszteségmentesen megőrzi a zene minden egyes zöngéjét, míg az mp3 tömörítés azon alapul, hogy az emberi fül számára nem hallható, illetve nem számottevő hangokat kiszűri a tömörítés során és így ér el kis méretet. A .flac fájlok elég nagy méretűek (25-30 mega egy átlagos szám), így dönteni kell, hogy mi fontosabb számunkra: a minőség vagy a helyigény. Természetesen hiába tökéletes a zenénk, a minőségjavulás megérzéséhez ez nem elég, jó kis hangfal kell hozzá és jó hangkártya. Sok számnál azért még én is megérzem a javulást, pedig nem vagyok zenész.

Egy gond van csak a .flac zenékkel: az iTunes alapból nem támogatja a lejátszásukat. Már régóta kerestem módot arra, hogy a flac-ben kódolt zenéimet az iTunes-szal is le tudjam játszani, és meg is jelenjenek a Music Library-mben. Eddig úgy jártam el hasonló esetekben, hogy egy kis programmal (Switch) átkódoltam a FLAC formátumú zenéimet mp3-ba, és azt már lejátszotta az iTunes, viszont mindig újra kellett tag-elni egyenként a számokat, ami nem túl kellemes dolog, és időpocsékolás. Az Apple sajnos nem támogatja a FLAC kódolású fájloknak a lejátszását sem a QuickTime-ban, sem az iTunes-ban. Elkezdtem kutakodni a neten mindenféle megoldás után, és végül sikerrel jártam, szeretném ezt megosztani mindenkivel, akinek hasonló igényei vannak. Találtam ezt az oldalt, ahol részletesen le van írva, hogy mit és hogyan kell csinálni ahhoz, hogy tudjuk hallgatni a teljes minőségű zenéinket az iTunes-ban. Magyarul nem találtam hasonló leírást, úgyhogy szerintem most ezennel megírom.

Tehát akkor lássuk, hogyan lehet rábírni az iTunes-t a .flac fájlok lejátszására.

Először is, a leírt megoldás csak OS X-en működik, windózzal nem, annak nem néztem utána. Ha mindent jól csinálunk, akkor az iTunes natívan fogja lejátszani a zenéinket, a Library-ben is megjelennek a számok, és lehet őket tag-elni az iTunes-on keresztül, valamint iPodra másolni. Csodás!

Első lépésként le kell tölteni egy QuickTime komponenst a xiph.org-ról. Ha megnyitjuk a .dmg fájlt látni fogunk egy csomó readme meg licensz fájlt, ezek senkit sem érdekelnek, viszont rajtuk kívül ott fog csücsülni egy XiphQT nevű fájl, ezt be kell másolni a /Library/QuickTime/ mappába. A biztonság kedvéért be lehet másolni a ~/Library/Components/ mappába is. Én mindkettőbe bemásoltam, nehogy már emiatt ne működjön ;)

Ezzel még nincs vége a dolognak, fáradoznunk kell még kicsit a sikerért. Le kell tölteni még egy FLAC Importer nevű kiterjesztést innen. Ha megnyitjuk a .dmg-t akkor keressünk benne egy FLACImport nevű fájlt és járjunk el hasonlóképpen, mint az előző lépésben említett XiphQT fájllal, tehát másoljuk be a /Library/QuickTime/ és a ~/Library/Components/ mappákba.

Végül töltsük le a SetOggS nevű fájlt ugyanonnan, ahonnan a FLAC Importer-t. A benne levő fájlokat egyelőre tegyük az Asztalra, később lesz rájuk szükség.

Pihenésképpen indítsuk újra a gépet.

Ha újraindult a rendszer, keressünk egy lejátszandó .flac fájlt, és próbáljuk meg lejátszani a QuickTime-mal: jobb/ctrl-klikk, Open With > Other és keressük meg a QuickTime-ot a listában. Ha mindent helyesen csináltunk megnyílik a QuickTime és a Play gombra kattintás után felcsendül kiválasztott számunk. Ha nem így történne akkor valami nincs rendjén, kezdd újra az első lépéstől kezdve az egészet. Működnie kell.

Most már a QuickTime lejátssza zenéinket, de azért még kell pár lépés az iTunes-hoz. Azért próbáljuk ki, hátha mégis. Húzzuk rá a lejátszandó zenét az iTunes ikonjára. Ha megnyílik az iTunes, viszont semmi sem történik, akkor lépjünk tovább a legutolsó pontra.

Emlékszel, hogy még az újraindítás előtt kitettünk fájlokat az Asztalra? Ezek között keressük meg azt, aminek az ikonja egy kis zöld kígyót ábrázol, és a neve pedig Set OggS. Erre húzzuk rá a .flac fájlt, felbukkan egy kis ablak valami zagyva szöveggel, ami nem is lényeges, de valami olyasmit ír ki, hogy "Done". Nem mélyedtem bele a program lelkivilágába, de ez biztos valami kis beállítást piszkál át a fájlban, amitől végre az iTunes is felismeri a számot, és be tudja importálni a Music Library-be, tudja kezelni.

Ezzel végre megoldottuk a problémát, és örülünk. Remélem ezzel a leírással másoknak is segíthettem.

Forrás: earpick.
Eredeti cikk itt: BundiBlog

Ezt gondolták mások

wyctim képe
wyctim
mondta:
#1 - 2007. október 01. @ 08:34

kösz szépen, pont ilyen how-to-t kerestem :)

BaLL képe
BaLL
mondta:
#2 - 2007. október 01. @ 09:02

zsir vagy, koszi!

Bundy képe
Bundy
mondta:
#3 - 2007. október 01. @ 09:08

Sajnos még ez sem teljesértékű megoldás, de már jobb mint a semmi. Például nekem nem sikerült albumborítókat beletenni a számokba, holott elvileg ezt a FLAC formátum támogatná... A számok sorszámát és kiadási évét sem látja az iTunes :( Azért lehetnek ezek gondok, mert videónak látja szerintem. Remélem a Leopard-ban már lesz natív FLAC támogatás...

Szoron képe
Szoron
mondta:
#4 - 2007. október 01. @ 09:46

Én eddig a Max programmal átkonvertáltam veszteségmentes AAC-be

Bundy képe
Bundy
mondta:
#5 - 2007. október 01. @ 09:50

Érdekes megoldás, kipróbálom, eddig nem ahsználtam AAC-t. Tudja az az mp3-hoz hasonló tag-elést? albumképeket? Az átkonvertálás megőrzi a tag-eket?

Bundy képe
Bundy
mondta:
#6 - 2007. október 01. @ 10:02

Hohó, ez úgy tűnik bevált! És elég gyorsan át ehet konvertálni! Köszi az ötletet!

Szoron képe
Szoron
mondta:
#7 - 2007. október 01. @ 10:25

nagyon szívesen.
Azt azért érdemes megemlíteni, hogy bár veszteségmentesből veszteségmentesbe megy a konverátlás, így is van minimális veszteség.

wittao képe
wittao
mondta:
#8 - 2007. október 01. @ 10:31

Abszolút laikusként kérdezem, hogy mi értelme azokat a hangrészeket benne hagyni egy zenében, amiket nem is hallunk? Miért baj az, ha ezt levágja pl. az mp3 formátum?

Bundy képe
Bundy
mondta:
#9 - 2007. október 01. @ 10:34

kis tömörítésű mp3-aknál (320kbps) nem nagyon lehet érzékelni a különbséget, de 192kbps-számoknál meg lehet érezni, hogy nem az igazi. Legalábbis nekem a tömörítetlen számok szebben hangzanak, mintha élet lenne bennük :)

Szoron képe
Szoron
mondta:
#10 - 2007. október 01. @ 10:36

Ó hát a válasz erre igen egyszerü.

Keress egy olyan zenét, ami minden tekintetben minőséginek tekinthető. (nem hardrock)
Természetesen CD-s változatát.
Rippeld le MP3-ba és egy veszteségmentes formátumba.
Hallgass bele egymás után mind a kettőbe.
Ha nem hallasz sehol némi különbséget, úgy nem kell veszteségmentesbe tömörítened.
1. vagy a hangfal, hangkártya nem elég jó
2. a te hallásod nem képes meghallani a különbséget
3. nem jó zenét választottál.

Speciel én csak olyan zenéket tartok veszteségmentesbe, aminél fontos a tiszta telt hang.

zephyr2000 képe
zephyr2000
mondta:
#11 - 2007. október 01. @ 10:49

Szoron: Azt azért érdemes megemlíteni, hogy bár veszteségmentesből veszteségmentesbe megy a konverátlás, így is van minimális veszteség.

Elfogadom, hogy így van, de nem értem, hogy miért? Milyen logika alapján konvertál, hogy mégis veszteség keletkezik?

Szoron képe
Szoron
mondta:
#12 - 2007. október 01. @ 10:56

A válasz egyszerü - bár nem vagyok járatos ebben. A hangot nem lehet tökéletesen leképezni logikai algoritmusokkal.
a FLAC és a veszteségmentes AAC megpróbálja, úgy hogy közel azonos eredményt hoz az eredetihez.
A két közel azonos redmény eltér mivel az algoritmusok is eltérnek, és ez a különbség vezet - minimális - veszteséghez.
Bár akkor már bele mehetünk abba is hogy a CD-n lévő anyag mennyire közelít az eredetihez. :)
A lényeg, hogy az átlag MP3-as zenék és a veszteségmentes hangállományok között azért van különbség.
De ha nem egymás után hallgatja meg az ember a két változatot, nem veszi észre a különbséget.

zephyr2000 képe
zephyr2000
mondta:
#13 - 2007. október 01. @ 11:10

Ezek szerint a veszteségmentes tömörítés nem azt jelenti, hogy bitre pontosan az eredetit kapjuk vissza. :(
Tömörítsünk RAR-ral, vagy ZIP-pel, aztán azt játsszuk le! :)

Szoron képe
Szoron
mondta:
#14 - 2007. október 01. @ 11:12

kérdés hogy neked az eredeti :)
rezgések a levegőben vagy algoritmusok a hangfalból :)

de persze neked is igazad van!

wittao képe
wittao
mondta:
#15 - 2007. október 01. @ 12:24

Srácok, ezt értem, amit leírtatok (ebben a számomra fekete foltot jelentő témában is hálistennek sikerült új ismeretekre szert tennem).

De, amit nem értek: az én fülemnek, és minden ember fülének vannak fizikai korlátai. Egyszerűen egy 5-6 Hz-es hangot v. egy 30kHz-es hangot nem hallok meg, függetlenül attól, hogy CD-ről megy, AAC-ről vagy tudomisénmiről... akkor nekem az miért jó, ha benne marad a zenében? Sőt tovább megyek... miért jó, ha egyáltalán rajta van ez a hangtartomány a CD-n, mikor egy fikarcnyit sem érzékelek belőle?

losodavid képe
losodavid
mondta:
#16 - 2007. október 01. @ 12:26

Miért nem konvertáltok egyszerűen XLD-vel egy kattintás az egész és Apple LossLessbe is tud konvertálni? hm?

Szoron képe
Szoron
mondta:
#17 - 2007. október 01. @ 12:32

Wittao:
Azért ez nem teljesen így működik.
A tömörítés nem abból áll, hogy a túl magas illetve túl alacsony frekvenciákat lecsípik.
Vegyük egy hanghullámot. képzeljük egy olyannak mondjuk mint egy szinuszritmust. Ez egy görbe. Ellenben lehet hogy a görbe nem annyra pontos görbe. lehetnek benne rezonanciák. (vagy valami hasonló)
A tömörítésenél ezeket "butítja" az algoritmus.

Bundy képe
Bundy
mondta:
#18 - 2007. október 01. @ 12:38

Nekem most megtetszett a Max, eléggé bejön, és nagyon kézreáll, szinte mindent be lehet állítani rajta és nagyon gyorsan konvertál. Meg az albumborítót is leszedi, és még válogatni is lehet :P Le is fogom fordítani magyarra :)

AdamArt
mondta:
#19 - 2007. október 01. @ 12:40

Nem kell vacakolni FLAC-el. Én zenélek és a hangrendszerem is eléggé top, így hallom is a különbséget. A lényeg, hogy sok fajta lehetőég van, amit minden olvasni tud (a flac-et nem minden):
- WAV vagy AIF - szinte ugyanaz, csak egyik Winfos, másik Apple veszteségmentes audió sztenderd, ez azért jó, mert ezt kezelik legjobban a hangszerkesztő és DJ programok, de itt egy szám kb. 60 MB.
- AAC - veszteségmentes szabvány szintén és elég elterjedt.
- 320 kbps tömörítéső mp3 vagy Apple Lossless formátum - ezeknél megnézem én azt az átlagembert, aki átlagos füllel, átlagos cuccal kihallja, hogy tömörítve van! Egy szám pedig olyan 6-10 MB (320 kps alatt hallható azért sok esetben).

Befolyásoló tényezők:
- milyen jellegű a zene - sokkal jobb minőség kell pl. egy áriának vagy kristálytiszta analóg jellegű zenének, mint pl. egy karcos, mazastolósabb elektrónak.
- milyen a füled - kihallod-e vagy sem
- milyen a hangrendszered - eléggé finom, érzékeny és szofisztikált a hangképzése és visszaadása vagy sem. Amúgy számítógépes és/vagy tömörített zenéhez, direkt multimédia/tömörített zenéhez dedikált hangrendszer a legjobb. Lásd. hifin ordít a tömörített zene különbsége és szinte hallgathatatlan.
- mennyi tárad van
- mivel tömöríted - az iTunes nagyon jól tömörít!!
- mire akarod felhasználni - ha pl. zenész vagy DJ vagy, akkor legjobb ha AIF/WAV.

Amúgy az átlagos tömörítésnél, ha jó cucc tömörítette, akkor nem az a baj, hogy rosszabbúl szól, leginkább, hanem hogy elfárasztja az emberi agyat. Olyasmit olvastam, hogy az agyunknak fontosak a füllel nem egyől hallható részek (főleg kis szünetek, biz. harmónikusok) és ezt az agy próbálja pótolni/kompenzálni és ezért hamarabb kifáraszt, kellemetlen lesz a nagyon tömörített zene, mert fél információ az agynak. Ezt megfigyelhetjük, amúgy elektronikus zenéken is. Nem bírjuk addig, mint az akusztikus hangszerrel készülteket.

Szoron képe
Szoron
mondta:
#20 - 2007. október 01. @ 12:51

Telejes mértékben egyetértek veled.

Bár ez utóbbi hogy fárasztja az agyat egy csöppet vitába szállnék.
Ellenpropaganda volt az MP3 ellen.

A vége úgyis az, hogy akit érdekel a téma, az próbálja ki melyik számára a legjobb és használja azt.
Igény, képesség és kedv szerint! :)

hector képe
hector
mondta:
#21 - 2007. október 01. @ 12:55

wittao: a 30kHz-es szinusz jelet valóban nem hallod meg, de a zene sztochasztikus jel. Ezt fel lehet bontani végtelen számú - különböző frekvenciájú, és amplitúdójú - szinuszos jelek összegére. Ezt hívják Fourier transzformációnak. Namost, ha ezeknek a komponenseknek egy részét eldobod, majd a maradékot egy inverz Fourier transzformációval visszakonvertálod, akkor majdnem ugyanazt kapod, mint amiből kiindultál, de azért mégsem. Na ezt fogod te minőségromlásként érzékelni.

Szoron képe
Szoron
mondta:
#22 - 2007. október 01. @ 12:58

Pont ugyanezt mondtam csak egyszerű halandó szintjén. :)

hector képe
hector
mondta:
#23 - 2007. október 01. @ 13:17

Végülis ja :)

Azt elfelejtettem odaírni, hogy amiket kidobálsz komponenseket, azok azok a magasfrekvenciás jelek, amiket egyébként úgy önmagukban nem hallanál.

marchello képe
marchello
mondta:
#24 - 2007. október 01. @ 13:23

"- AAC - veszteségmentes szabvány szintén és elég elterjedt."
ezzel azert vitatkoznek. mindket reszevel. mas algoritmust hasznal, gyakorlatilag olyan mint az mp3 (egy picivel jobb), de ugyanugy veszteseges! tomorites.
szerintem nem is kifejezetten elterjedt.

AdamArt
mondta:
#25 - 2007. október 01. @ 13:32

Marchello: igazad van, elnézést, az Apple Losslessel kevertem, mert előrébb járt az agyam, mitn a kezem. Köszi. :)

AdamArt
mondta:
#26 - 2007. október 01. @ 13:34

HELYESBÍTÉS:

- AAC - MINT AZ MP3 CSAK KISEBB
- Apple lossless - veszteségmentes szabvány
- 320 kbps tömörítéső mp3 vagy Apple Lossless formátum - ezeknél megnézem én azt az átlagembert, aki átlagos füllel, átlagos cuccal kihallja, hogy tömörítve van! Egy szám pedig olyan 6-10 MB (320 kps alatt hallható azért sok esetben).

Bundy képe
Bundy
mondta:
#27 - 2007. október 01. @ 13:46

Ezt a 6-10 megát az mp3-ra értetted, ugye? Mert egy átlagos Apple Lossless szám kb. 20-30 mega között mozog.

Initram5 képe
Initram5
mondta:
#28 - 2007. október 01. @ 13:47

Király vagy, pár hete én is e tárgyban nyomoztam de nem voltam ilyen sikeres mint te! A lossless zene pedig sokkal élvezhetőbb - jó hangfal kell hozzá - mint az mp3.

..~Ghost~.. képe
..~Ghost~..
mondta:
#29 - 2007. október 01. @ 13:48

hector: kivéve a tranzienseket, amiket Fourier-transzformációval nem lehet (pontosan) leírni. :-)

AdamArt
mondta:
#30 - 2007. október 01. @ 13:53

jaja, itt nem cseréltem ki a két félreütött szót. köszi.
tehát:

Tehát ez egész poszt, javítva helyesen. Most nem ütöm el. :)


Nem kell vacakolni FLAC-el. Én zenélek és a hangrendszerem is eléggé top, így hallom is a különbséget. A lényeg, hogy sok fajta lehetőég van, amit minden olvasni tud (a flac-et nem minden):
- WAV vagy AIF - szinte ugyanaz, csak egyik Winfos, másik Apple veszteségmentes audió sztenderd, ez azért jó, mert ezt kezelik legjobban a hangszerkesztő és DJ programok, de itt egy szám kb. 60 MB.
- Apple lossless - veszteségmentes szabvány szintén és elég elterjedt (egy szám 20-30 MB).
- 320 kbps tömörítéső mp3 vagy AAC formátum alacsony tömörítéssel - ezeknél megnézem én azt az átlagembert, aki átlagos füllel, átlagos cuccal kihallja, hogy tömörítve van! Egy szám pedig olyan 6-10 MB (320 kps alatt hallható azért sok esetben).

Befolyásoló tényezők:
- milyen jellegű a zene - sokkal jobb minőség kell pl. egy áriának vagy kristálytiszta analóg jellegű zenének, mint pl. egy karcos, mazastolósabb elektrónak.
- milyen a füled - kihallod-e vagy sem
- milyen a hangrendszered - eléggé finom, érzékeny és szofisztikált a hangképzése és visszaadása vagy sem. Amúgy számítógépes és/vagy tömörített zenéhez, direkt multimédia/tömörített zenéhez dedikált hangrendszer a legjobb. Lásd. hifin ordít a tömörített zene különbsége és szinte hallgathatatlan.
- mennyi tárad van
- mivel tömöríted - az iTunes nagyon jól tömörít!!
- mire akarod felhasználni - ha pl. zenész vagy DJ vagy, akkor legjobb ha AIF/WAV.

Amúgy az átlagos tömörítésnél, ha jó cucc tömörítette, akkor nem az a baj, hogy rosszabbúl szól, leginkább, hanem hogy elfárasztja az emberi agyat. Olyasmit olvastam, hogy az agyunknak fontosak a füllel nem egyől hallható részek (főleg kis szünetek, biz. harmónikusok) és ezt az agy próbálja pótolni/kompenzálni és ezért hamarabb kifáraszt, kellemetlen lesz a nagyon tömörített zene, mert fél információ az agynak. Ezt megfigyelhetjük, amúgy elektronikus zenéken is. Nem bírjuk addig, mint az akusztikus hangszerrel készülteket.

AdamArt
mondta:
#31 - 2007. október 01. @ 13:55

Ugyanaz a minőség méretnagyságban csökkenő sorrendben:

WAV vagy AIF
Apple Lossless
mp3 320 kbps
AAC

Másképpen a minség adott méret alatt a fenti sorrendben csökken.
Másképpen, ugyanolyan minőségben a méret a fenti módon nő.

losodavid képe
losodavid
mondta:
#32 - 2007. október 01. @ 14:04

Nem értek a lovakhoz, de az tuti hogy lehet hallani a különbséget, most csak a ti kedvetekért tömörítettem Kodály: Galántani táncok c. művét Liszt: Haláltánc c. művét, egy kis csokrot Oscar Petersontól (azért ilyeneket mert ezeken tuti lehet hallani ha van különbség meg különben sem hallgatok discot, rockkal nem próbálkoztam mert ott nincs olyan tiszta hangkép mint egy szimfőnikus zenekarnál). Tehát Apple Lossless és 320as mp3. Harman Kardon SS II-n hallgattam és hallottam a különbséget és szerintem bárki hallhatja. Kérdés csak az hogy van e igényünk és elfogadható hangszórónk na meg persze hely a gépen :)

AdamArt
mondta:
#33 - 2007. október 01. @ 14:09

Igen, jó hangcuccal és gyakorlott füllel lehet hallani a 320-as mp3 és a tömörítetlen közti különbséget.
Ezért is írtam, hogy átlagos körülmények esetén nem igazán lehet kihallani.

losodavid képe
losodavid
mondta:
#34 - 2007. október 01. @ 14:11

Jó persze ha jó kezed vna akkor lehetsz festő ha meg csak fantáziád akkor Photoshop...:) erre gondoltál?

AdamArt
mondta:
#35 - 2007. október 01. @ 14:18

nem egészen, de közelít.
az átlag userek 60-80%-a nem hallja meg ezt a különbséget, részint mert nincs hozzá megfelelő cucca (hangcucc vagy olyan ezen, aminél kihallik), részint mert nem képes rá (nem elég jó a hallása, hang-elemző képessége).

losodavid képe
losodavid
mondta:
#36 - 2007. október 01. @ 14:51

Hangelemző képesség :)

hector képe
hector
mondta:
#37 - 2007. október 01. @ 15:01

Ghost: ennyire már nem emlékszem rá :)

Nem szeretnék kötözködni, de a veszteségmentes nem azt jelenti, hogy bithelyesen visszaállítható az eredeti adathalmaz? (ergo wav/aif = apple lossless/flac)

Bundy képe
Bundy
mondta:
#38 - 2007. október 01. @ 15:12

Én nem nagyon értek hozzá, de szerintem olyasmi a különbség, mint például rar vagy zip. Nem?

hector képe
hector
mondta:
#39 - 2007. október 01. @ 15:42

rar, zip: mindkettő veszteségmentes. Bitvesztés nélkül visszaállítják az eredeti tartalmat. A végeredmény szempontjából a kettő tökugyanaz.

AdamArt
mondta:
#40 - 2007. október 01. @ 15:45

Audió vonatkozásban szerintem csak a WAV és AIF a garantáltan veszteségmentes és CD-ből CD minőségbe való oda-vissza garancia.

wittao képe
wittao
mondta:
#41 - 2007. október 01. @ 17:15

Köszi srácok, most már kezdem kapisgálni a dolgot :D

@ndrás képe
@ndrás
mondta:
#42 - 2007. október 01. @ 17:26

Az is fontos lehet, hogy pl. most csak hazafelé a metrón hallgatod egy kis fülessel, ezért jó lehet egy 192 kbps-es tömörítés (akár rosszabb is), de mondjuk 3 év múlva már beruházol egy komolyabb hangcuccba. Ha akkor jössz rá, hogy de kár volt az addigi összes zenédet butítva mentegetni, már késő. Nemrég olvastam valami híres (magyar) zene-embert keseregni, hogy most cd-re írják (=lebutítják) az egész zeneirodalmat, elveszik a komplett eddigi zeneirodalom egy része, mert "levágják".

AdamArt
mondta:
#43 - 2007. október 01. @ 17:37

Az iPod hangvisszaadása és a kis fülese hangminősége a maga nemében kiemelkedő és 192 kbs alatti tömörítést nem igazán szeret és kihallani rendesen.

@ndrás képe
@ndrás
mondta:
#44 - 2007. október 01. @ 18:32

Nincs bajom az iPod-dal, csak másképp szól egy szépen összerakott hifi. Másra is való.

zolee képe
zolee
mondta:
#45 - 2007. október 01. @ 18:42

".......mondjuk 3 év múlva már beruházol egy komolyabb hangcuccba. Ha akkor jössz rá, hogy de kár volt az addigi összes zenédet butítva mentegetni, már késő. "

Én pont így jártam....... :(

..~Ghost~.. képe
..~Ghost~..
mondta:
#46 - 2007. október 01. @ 18:46

Amik számítanak úgyis megvannak CD-n. Legalábbis nagy részük.

@ndrás képe
@ndrás
mondta:
#47 - 2007. október 01. @ 19:00

Ez egyre kevésbé lesz így, gondolom...

AdamArt
mondta:
#48 - 2007. október 01. @ 19:04

egyetértek. a közeli jövőben, már neten fogjuk venni a legfrissebb zenéket.
pl. vezető dj-k már így tesznek külföldön.
és csak azt a számot, ami kell vagy ami tetszik.
nekik így mindig naprakész anyag van és nem kell megvenni egy drága cd-t és egy egész albumot, ha csak ey szám kell a mixbe.

..~Ghost~.. képe
..~Ghost~..
mondta:
#49 - 2007. október 01. @ 21:08

@ndrás, nálunk nagy divat keseregni. Mellesleg mondhatnám én is, hogy milyen rossz a "mai fiataloknak". Nekünk még voltak/vannak LP-ink, ők már a CD-t sem fogják ismerni.

Szerintem nem is feltétlenül szükséges, hogy mindenből legyen CD (SACD, DVD-A, akármi). Viszont ami (nekem) fontos, az elérhető adathordozón, relatíve jó minőségben is, s ez egy darabig azért még így lesz.

AdamArt
mondta:
#50 - 2007. október 01. @ 21:13

szerintem mindennek megvn az előnye, hátránya, célja és a helye.
mp3 jó, mert kicsi és mindig veled lehet, sok.
ha meg jobb minőség kell, mondjuk zenélni, akkor cd.
és ha audiofil vagy, vagy pedig DJ, olyan helyen ahol nem tolerált a laptop dj munka, akkor ott a bakelit.

 

Hírek kategóriánként

Friss hírek

Új hozzászólások

Leglátogatottabb hírek