szerző: Nagy Konstantin | 2014 szeptember 18. @ 01:52

Megjelent az OS X 10.9.5

Az Apple ma hajnalban meglepett minket egy OS X frissítéssel is a tegnap esti iOS 8 után. Az OS X 10.9.5 lesz valószínűleg az utolsó Mavericks kiadás az OS X Yosemite érkezése előtt, így érdemes nagy figyelmet szentelni neki. A frissítés nem egy apróság,…

Belépés
felhasználó:
jelszó (SOS):
jegyezd meg!

Az első reakciók az új OS X Mountain Lion rendszerről. Te mit gondolsz?

115 hozzászólás

Az Apple tegnap bocsátotta útjára a Mountain Lion végleges verzióját. Az új OS X rendszerrel együtt természetesen megérkeztek a szakavatott tech blogok első véleményezései.



imageJohn Siracusa, Ars Technica

A Mac egy átmeneti platform. Az OS X egyre gyorsabb ütemben hagyja a háta mögött a PC rendszerek elavult tulajdonságait. Ez a trend folytatódik a Mountain Lionnel is. Ahol a Lion fejlődése megakadt, a Mountain Lion újra próbálkozik, miközben tovább fejlődik más területek felé is. 

Mivel a Mountain Lion a Lion egy finomított, második változata, úgy is tekinthetünk rá, hogy az OS X 10.8 az a rendszer, ami a 10.7 lehetett volna. Persze a másik oldala a dolognak az, hogy a Lion hibáit pontosan azért tudta felfedezni és kijavítani az Apple, mert használtuk a rendszert. Ha 2 évet kellett volna várnunk az OS X 10.6 óta a Mountain Lionre, akkor a Lion korábbi hibái máig ott lennének a rendszerben. 

imageJason Snell, Macworld

Minden egybevetve a Mountain Lion egy stabil és erős rendszer. Már az előzetes verziók is sokkal stabilabbak voltak, mint amit egy OS X bétától várnánk. Lehetséges, hogy az Apple új éves frissítési ciklusával elérkezett a kisebb, de biztosabb, és kevesebb hibával járó frissítések korszaka?

imageNilay Patel, The Verge

A dolog végső soron nagyon egyszerű: fogj 20 dollárt, és azonnal frissíts Mountain Lionre, különösen, ha újabb Mac géped van. Egy sor olyan új funkciót kapsz, amit nem lehet kihagyni, minden gyorsabb és gördülékenyebb lesz. A frissítés óta kicsit sem hiányzik a Snow Leopard, ami meglepő, tekintve a tényt, hogy mennyire nem szerettem a Liont. 

imageBrian Heater, Engadget

Az új funkciókat elnézve úgy tűnik, hogy az Apple az OS X-et és az iOS-t kvázi egy termékként kezelve próbálja kihozni a legjobbat a rendszerekből. 

Lassan itt az ideje, hogy az Apple valami nagyot mutasson OS X fronton is. A cég erőforrásainak a nagyobb részét mostanában a mobil platform köti le, érthetően nem kérdés, hogy miért. Az iPhone és az iPad olyan magasságokba emelték az Apple-t, amit senki (ideértve Steve Jobsot is) sem lett volna képes megjósolni. 

Éppen ezért a Mac felhasználók kicsit úgy érezhetik, elhanyagolják őket. Hiába ugyanis az új funkciók, az embernek az az érzése, hogy ezek is csak az iOS kivonatai. Valószínűleg az Apple jövőre egy nagyobb frissítéssel készül, és reméljük, hogy az OS X egy új arcát ismerhetjük meg. 

imageJim Dalrymple, The Loop

Valószínűleg rengetegen írnak a Mountain Lionről, ha szerdától letölthető lesz a Mac App Store-ból. A legtöbben persze egy valamit szeretnének megtudni: tényleg érdemes frissíteni az új OS X-re? A kérdésre a válasz egy egyértelmű igen! A Mountain Lionnel 200 új funkciót kapunk meg, mindössze 19,99 dollárért, és ha csak ezt nézzük, már nagyon megéri az árát.

imageJesus Diaz, Gizmodo

Ha az Apple nem szeretné, hogy a Microsoft a Windows 8-cal lenyúlja az iparág képzeletbeli innovációs koronáját, sürgősen tenniük kell valamit ezzel a jelenlegi keverék megoldással, ami a 80-as évekből itt maradt felhasználói felületet kombinálja az iOS-ről másolt sokszor feleslegesnek tűnő funkciókkal. 

Úgy érzem, az Apple kezd kifogyni az ötletekből. Vagy ami még rosszabb, nem mernek az új koncepciók irányába elindulni, mert féltik a cég aranytojást tojó tyúkját. 

imageMG Siegler, TechCrunch

A Mountain Lion annyira nagyon nem különbözik a Liontől – (nem véletlen tehát a névválasztás még ha a „hegyi oroszlánok” igazából pumák.) De a Leopard-Snow Leopard ugrással ellentétben, ami elsősorban a teljesítményre volt kihegyezve, a Mountain Lionnel néhány újdonságot is kapunk. 

Éppen most, mikor a Microsoft a Windows 8-cal teljesen átalakítja a saját operációs rendszerét, az Apple sokkal finomabban közelít a frissítéshez. Lehetséges, hogy ezért sokan kritizálják majd az Apple-t, de az is lehet, hogy értenek a dologhoz Cupertinoban.

Az OS X továbbra is egy jól működő rendszer, meghintve néhány, az iOS-ből átvett új funkcióval. Az egész még mindig meglehetősen frissnek érződik. Nem rossz ez egy 11 éves nagymacskától. 



Végül olvassátok el az én első benyomásaimat:

Alig több, mint egy hete használom az új rendszert, egyetlen programon kívül, amit 5 perc alatt frissítettem, minden más zökkenőmentesen működött (MacBookPro5,1). Fürgébb, jobbak a reakcióidők, alig 1-2 kisebb furcsasággal találkoztam, amik nem okoztak végzetes hibát és láthatóan javítható kis bugok.

Nem értek egyet a fanyalgókkal, hogy nincs benne nagy innováció és hogy ki kellene találni valami forradalmi dolgot (csempe!), valamint hogy az egész nem más, mint csak az iOS-ből áthozott funkciók beépítése.

Én azt mondanám, hogy inkább az iOS is (ami már eleve úgy készült) és az OS X is alkalmazkodik a jövő felhő-alapú világához. A filozófia továbbra sem változott: kapcsold be és használd anélkül, hogy tanulni kellene a használatát.

Érezhetően az egész most azzal bővült és bővül majd tovább, hogy a dokumentumaid mindig elérhetők legyenek. Ha kell a zsebedben a telefonnal, ha kell táblagéppel és ha komolyabb munkára van szükséged, akkor egy klasszikus értelemben vett PC-n is tudj dolgozni.

Én ennek a lassan, kis mozaikokból épülő, divatos szóval ökoszisztémának nevezett dolognak az egyik fontos kis darabját látom ebben az új szoftverben. 

És Te mit gondolsz?

Ezt gondolták mások

Oldalak száma: 3
 1 2 3 >
trixi_lw képe
trixi_lw
mondta:
#1 - 2012. július 26. @ 17:20

"Nem értek egyet a fanyalgókkal, hogy nincs benne nagy innováció és hogy ki kellene találni valami forradalmi dolgot (csempe!), valamint hogy az egész nem más, mint csak az iOS-ből áthozott funkciók beépítése."

Én meg azt nem értem, hogy miért kell leszólni a microsoftot amiért ő is próbálkozik valami forradalmival, újabbal.

A trend egyértelmű és mindkét cég ugyanazt követi: próbáljuk meg minél közelebb hozni egymáshoz a tabletek és a pc-k világát. Ennek természetes velejárója, hogy egyfajta hibrid születik az átállási időszakban. Csak amíg az apple ezt szolidabban teszi, két oprendszerrel, addig a microsoft drasztikusabban lépi meg.

Ebből nem szabad megint vallási vitát csinálni. Az irány ugyanaz, a hozzáállás kicsit más, de minden átállási időszak nehéz. Gondolom a cikkíró emlékszik még az apple különböző hibrid időszakaira.

Tóth Attila képe
Tóth Attila
mondta:
#2 - 2012. július 26. @ 17:40

Nem mutatja a menüsoron, hogy az akku üzemidejéből mennyi van hátra, csak ha rányomok az akkumulátor ikonra... Ez nem tetszik.

pestisrac képe
pestisrac
mondta:
#3 - 2012. július 26. @ 17:40

Tetszik, de hogy lehet kikapcsolni a Szafariban ezt a retket?

"Allow this website to use space on your disk?"

JarodFree képe
JarodFree
mondta:
#4 - 2012. július 26. @ 17:46

Ide is leírom, hátha valakivel szembejön a megoldás, bár gondolom majd valamelyik update... Én sajnos nem találom a neten a megoldást. Vannak külön mappáim, ahova azonos témájú leveleket szűrök, ha az itt kinyitott leveleken a válaszra bökök, akkor nem választja ki automatikusan a feladóhoz azt az email címet, amire küldték a levelet, hanem mindig az első fiók címét rakja oda, így viccesen egy számára ismeretlen email címről fog választ kapni az, akinek írok. Lionban jó volt, itt rosszul működik. :-(

JarodFree képe
JarodFree
mondta:
#5 - 2012. július 26. @ 17:47

Természetesen az Apple Mail-ről van szó :-)

zorwick képe
zorwick
mondta:
#6 - 2012. július 26. @ 17:55

Egy 2009 es MBProm van Snow Leoparddal, arra gondoltam befrissitem Mountain Lionra. Kivancsi vagyok, hogy sebesseg teren van-e valtozas. Gyorsabb, lassabb? Egy baratom anno mikor Lionra valtot egy ugyanilyen gepen sokat panaszkodott, hogy lelassult a rendszere. Aztan vagy igaz volt vagy nem, nem tudom.
Kinek mi a tapasztalata egy hasonlo hardweren?

sajby
mondta:
#7 - 2012. július 26. @ 17:58

Érezhetően fürgébb és a plussz funkciók jól jönnek.iCloud dolgoknak nagyon örülök.Safari is jó pörgősebb.Ismerkedés fázisa van,de nem sajnáltam rá a pénzt.Megéri na :)

utassyd
mondta:
#8 - 2012. július 26. @ 18:02

Nekem nem megy a airplay mirroring :SSSSS
VALAKI LÉGYSZI SEGÍTSEN HOGY MIÉRT NEM! :S

intrex képe
intrex
mondta:
#9 - 2012. július 26. @ 18:13

utassyd: lehet hogy nem kompatibilis a géped?

gyoref
mondta:
#10 - 2012. július 26. @ 18:24

Nincs az apple tv bekapcsolva :)

yudansha
mondta:
#11 - 2012. július 26. @ 18:25

Nekem összességében bejött, bár még ismerkedek vele... Az ICloud frissítés hozta, amit nagyon vártam, végre nem kell az ICloudból letölteni, szerkeszteni, visszatölteni... minden automatikus. :) A Safari is gyorsabb. A Mail válaszlevél feladó problémával én is találkoztam, és nem találtam rá egyelőre megoldást. :( (Válasznál nem teszi be automatikusan feladóként az előző levélnél használt e-mail címemet) Nekem megérte.

A hun képe
A hun
mondta:
#12 - 2012. július 26. @ 18:30

...már csak egy kérdésem maradt, elérhető lesz Stick-en is vagy csak az áruházból lehet majd letölteni...

PS: ...ha valamit veszek, szeretem megfogni is...

utassyd
mondta:
#13 - 2012. július 26. @ 18:44

@gyoref: köszi a hasznos hozzászólást.
@intrex: thunderbolt-os iMac előtti iMac-em van. (nem tudom hogy jelölik az iMac generációka, ezért írom így) valaki meg tudná mondani hogy biztosan ez-e a gond vagy valami más?

nyolc8 képe
nyolc8
mondta:
#14 - 2012. július 26. @ 18:47

@A hun:
Nem lesz sticken, de a döntést még megváltoztathatják persze... Szóval egyenlőre biztos nem lesz, csak az AppStore-ban.

gyoref
mondta:
#15 - 2012. július 26. @ 18:50

iMac (2007 közepétől)
MacBook (Alumínium modellből a 2008. végétől, a többiből 2009. elejétől)
MacBook Pro (2007. közepétől)
MacBook Air (2008 végétől)
Mac mini (2009 elejétől)
Mac Pro (2008 elejétől)
Xserve (2009 elejétől)

gyoref
mondta:
#16 - 2012. július 26. @ 18:51

Rossz hír, hogy az AirPlay Mirroring, az operációs rendszer egyik legjobb funkciója még kevesebb modellen lesz használható, lényegében csak a 2011-től megvásárolt iMaceken

gyoref
mondta:
#17 - 2012. július 26. @ 18:53

utassyd: de van valami airparrot progi ami ugyanezt tudja

utassyd
mondta:
#18 - 2012. július 26. @ 18:54

@gyoref: köszi
akkor elméletileg működni kéne..
miket kell bekapcsolni a rendszerbeállításokban?

gyoref
mondta:
#19 - 2012. július 26. @ 18:56

displaybeállítások-nál kéne látnia az apple TV-t

intrex képe
intrex
mondta:
#20 - 2012. július 26. @ 19:01

Airplay Mirroring szempontjából csak a Sandy Bridge (vagy Ivy Bridge) rendszerű gépek, és természetesen az iPhone 4S és iPad 2-3 támogatottak sajnos.
Nem a h264 enkódolás miatt van így, hiszen egy Core i5-os proci HW h264 támogatás nélkül is fényévekkel gyorsabb mint egy iPad 3, hanem a Kedves Artisjus és külföldi társai miatt, ugyanis a Sandy Bridge lapkákra írt Airplay kapszulákat nehezbb feltörni, így a Kedves Jogászok megnyugodnak. iOS esetében pedig a platform zártsága a dolgok nyitja.

Ez két dolgot jelent, egyrészt az öregebb gépek teljesítménye elég lehet a Mirroringhoz, semmilyen technikai hátrányuk nincs. Másrészt lehet hogy nem csak egy értéket kell true-re állítani a funkcióhoz, mert akkor éppen a biztonságos mivoltát nevetné a fél világ.

utassyd
mondta:
#21 - 2012. július 26. @ 19:02

akkor valószínűleg pont a támogatott előtti az iMac-em :((((
de az a furcsa hogy az apple semmi ilyen támogatási dolgot nem ír az airplay mirroringnál... ez nem rájuk vall... :S javítsatok ki hogyha mégis írnak valamit ! de ha nem akkor én elég nagyon csalódok az apple-ben... :(

gyoref
mondta:
#22 - 2012. július 26. @ 19:04

Mondom használd az airparrot-ot ! free !

gyoref
mondta:
#23 - 2012. július 26. @ 19:05
utassyd
mondta:
#24 - 2012. július 26. @ 19:05

Rendben :) köszi :)

gyoref
mondta:
#25 - 2012. július 26. @ 19:06

bocs..nem free ...de jó !

gyoref
mondta:
#26 - 2012. július 26. @ 19:08

viszont 1080p-t tud nem 720p-t mint a beépített.

kimi.14
mondta:
#27 - 2012. július 26. @ 19:20

Sziasztok!
Feltettem a Mountain Liont és van egy hatalmas kérdésem! Hogy lehet egy újjas érintést beállítani, hogy tudjam rendezni az ablakokat?? Eddig Lion alatt ment, most már nem, csak 3 újjas módszerrel.

Tomassa képe
Tomassa
mondta:
#28 - 2012. július 26. @ 19:21

Sziasztok!

Egy gyors kérdés...
Frissítés vagy Restore? 1 éve fut a Lion a gépemen, nem tudom, hogy szükséges e a teljes rendszert újratelepítenem vagy elég ha frissítem?
Még nem töltöttem le az új rendszert, automatikusan frissül vagy csak letölti a fájlt és utána én döntöm el mi legyen a sorsa? Ki mit ajánlana? Köszi

CsaKov
mondta:
#29 - 2012. július 26. @ 19:50

Nekem tetszik, bár egyelőre ismerkedem.

Viszont nem tudok videokat megnézni pl. a youtube-on. a képnek csak valamelyik részlete látszik, a többi fekete. Vmi ötlet?

tatcom képe
tatcom
mondta:
#30 - 2012. július 26. @ 20:10

Nem lehet 32 bites módban indítani a kernelt, így pedig nem hajlandó elindulni alatta a Cisco VPN kliense. Mivel nem tudok a vállalati hálózathoz csatlakozni, ezért roll back Lion-ra - amit pedig az Apple tegnap jótékonyan eltűntetett az App store-ból, annak ellenére, hogy még megjelenésekor megvásároltam. :(

nyolc8 képe
nyolc8
mondta:
#31 - 2012. július 26. @ 20:11

@CsaKov:
Próbáld frissíteni a flasht, tegnap kiadtak egy frissítést hozzá, talán pont az ML miatt.

Attila Nagy
mondta:
#32 - 2012. július 26. @ 20:16

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy az airplay mirroring esetleg nem működik az airport express-el?
Jó lenne ha a hangot kitudnám küldeni, és nem kellene mindig hackelnem az Airfoil-lal.

Matrixfan képe
Matrixfan
mondta:
#33 - 2012. július 26. @ 20:23

Habár a "jogvédő" szervezetektől nem számítok semmi jóra, szerintem nem miattuk ilyen az Airplay Mirroring támogatás. Szerintem egyszerűen Intel Quicksync kell hozzá, ez a feltétel. Még sehol sem találtam sajnos részletes technikai leírást az Airplay működéséről, de nyilvánvalóan eltér a sima lejátszás és a mirroring. Ezt XBMC-vel kipróbáltam iPhone-ról és Ipad-ről, egyértelműen stream-eli magát a videót, zenét, file-ként tekintve. Tükrözésnél pedig valószínű a Quicksync tömöríti a videót. A QS egy fix huzalozású tömörítő blokk a CPU-n belül, ezáltal nem használ erőforrást. Ez a legvalószínűbb, "elvileg" :) Nekem csak az a bajom ezzel, hogy Home Theater környezetbe megint nem felel meg az Apple megoldása, pedig nagyon vágytam rá. Jobban örülnék ha valamilyen módon a framebuffer jelenne meg az ATV kimenetén. Mondjuk ATV-n 23.976 Hz sincs, úgyhogy nagyjából mindegy is :)

CsaKov
mondta:
#34 - 2012. július 26. @ 20:41

@nyolc8:

Köszi, az már megtörtént, nem segített.

pret512 képe
pret512
mondta:
#35 - 2012. július 26. @ 20:46

Letöltöttem, frissítettem egyszer elindult utána többet már nem. TM-ből visszatettem a Lion-t.
(2010mid macbook white ssd-vel, 8GB rammal)
Talán clean install kellene...

c_solar képe
c_solar
mondta:
#36 - 2012. július 26. @ 21:24

sziasztok!

clean install-t csináltam pendrive-ról minden ment is tökéletesen. szerintem jó a rendszer, mintha gyorsabb is mint a lion volt. viszont sajnos ebben sincs magyar nyelvű helyesírás ellenőrző, tud valaki olyat ami fel is megy rá??

előre is köszi!

intrex képe
intrex
mondta:
#37 - 2012. július 26. @ 21:25

Matrixfan: igazad lehet, és a quicksync miatt boldogok most a jogvédő szervek is :)

nyolc8 képe
nyolc8
mondta:
#38 - 2012. július 26. @ 21:36

@c_solar:
Helyesírás

iSultan képe
iSultan
mondta:
#39 - 2012. július 26. @ 21:49

Sziasztok.

Van egy 10.7.4-em egy win7-el karöltve. Feltudom tenni a 10.8-at anélkűl hogy elveszne bármi adatom is valahonnan?

JarodFree képe
JarodFree
mondta:
#40 - 2012. július 26. @ 21:58

Hallottam olyat, akinek elszúrta a bootcampjét, de lehet, hogy elszigetelt eset, a net még nem hangos tőle, hogy általános probléma lenne.

c_solar képe
c_solar
mondta:
#41 - 2012. július 26. @ 22:16

nyolc8 köszönöm!!!

gzozo
mondta:
#42 - 2012. július 26. @ 23:08

Szuper, csak éppen nincs hangja a gépnek... ha hangosítani/halkítani/némitani szeretném, feljön az a kis szürke ablak, de a hangszóró szimbólum benne fehér helyett szürke, az összes kis négyzet fehér, mintha max hangerőn lenne és alattuk van egy kis fehér karika benne keresztben áthúzva... valami tipp?

gaborl
mondta:
#43 - 2012. július 26. @ 23:50

Akármekkora fan is vagyok nekem ez csak (hasraütésre) 10 új progi és pár feature (átnéztem a 200-as listát, vannak benne persze jó dolgok de nekem pl 10% abbol ha hasznos). 20 dolcsit mondjuk talán megért, de messze nem "új rendszer".

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#44 - 2012. július 26. @ 23:58

iSultan. Nekem minden rendben van. Ugyszinten Win 7 van a gepemen.

mangaeva képe
mangaeva
mondta:
#45 - 2012. július 26. @ 23:59

gabori. Nemtudom, szerintem a design valtas sem mindig egyenlo uj rendszerrel. Ez eleg relativ. Valami szembetuno, valami nem.

intrex képe
intrex
mondta:
#46 - 2012. július 27. @ 00:12

A morotháztető alatt sokminden változott, gyorsabb, erősebb, kevesebb fogyasztású lett az autó. Az utasteret is kicsit csinosították, hogy akit nem érdekelnek a technikai paraméterek, azoknak is legyen kis örömük.
Természetesen vannak akik ennek ellenére zokniszárító rácsokat tesznek a hátsó ablakba, teljesítménynövelő sportcsíkot festenek a gépkocsi oldalára.

Ha most vennéd újonnan az autót, 4500 Ft-ért simán megérné, akkor is ha az előző szériához képest csak alig láthatóak az újdonságok.

gzozo
mondta:
#47 - 2012. július 27. @ 00:18

Na egy szimpla restarttal megoldódott a hang probléma, nem tudom mi lehetett...

labrum
mondta:
#48 - 2012. július 27. @ 00:40

@tatcom: én is használok Cisco VPN-t, de nem az ősrégi 32-bites klienssel, hanem az OSX saját VPN-jén keresztül:
System preferences/Network-ben új hozzáadása (+), kiválasztod hogy VPN, majd a típusa Cisco IPSec. Ezután meg kell adnod még néhány paramétert, amit a rendszeradminoknak tudni kell és frankón működik. És nyugodtan használnatod a Mac-edet 64 bites módban, ahogy kell. :-)
Remélem segít.

Appleboy képe
Appleboy
mondta:
#49 - 2012. július 27. @ 01:44

SIMA USB-s LION KELLENE!!!! Mert a MacBook-om kiesett a pixisből, nem tudok Moutain-re frissíteni...

gambeca képe
gambeca
mondta:
#50 - 2012. július 27. @ 03:26

Az új rendszer alatt eléggé pörgeti a ventit a rendszer...
MBP 7,1 13"
Ez normális jelenség? 10.6 osx-el vettem az alatt nem volt ilyen

Oldalak száma: 3
 1 2 3 >

Hozzá szeretnél szólni te is? Először be kell lépned!

Felhasználónév
Jelszó
Megjegyezzem?
Lásson mindenki?
 
Kiemelt hirdetések
Hírek kategóriánként
Friss hírek
Új hozzászólások
Legtöbb hozzászólás
Népszerű hírek (újak)