szerző: beszeljukMac | 2012 május 17. @ 08:00

Hajlékony kijelzőket kezdett el gyártani a Samsung

A Samsung új, hajlékony OLED kijelzője iránt rengetegen érdeklődnek, és állítólag az érdeklődők között ott van az Apple is.  Az új technológiával készült kijelzők tömeggyártása a koreai cég szerint a második félévben indulhat meg.  A Koreából érkező jelentések…

Belépés
felhasználó:
jelszó (SOS):
jegyezd meg!

12 óránként hazatelefonálhat az iPhone, iPad és Mac is

28 hozzászólás

Az iPhone, az iPad és a Mac számítógépek minden 12 órában begyűjtik a helyzetükre vonatkozó információkat és elküldik azt az Apple szervereire.

Az Apple június 21-én (2010.) megváltoztatta az iTunes adatvédelmi politikáját. A változtatások annak fényében készültek, ahogy az Apple az eladott termékek hollétéről gyűjt adatot.

Az Apple termékein a tartózkodási hely függő szolgáltatások biztosítása érdekében a cég, a partnerei illetve felhatalmozottjai pontos adatokat gyűjthetnek az Apple számítógéped vagy eszközöd hollétéről, amit fel is használhatnak és meg is oszthatnak. A helymeghatározás során anonim módon gyűjtik az adatot, senkit nem azonosítanak.

Az USA kongresszusának egyik tagja június 24-én küldött egy levelet az Apple-nek, amelyben további információkat kér a cégtől a tartózkodási adatok gyűjtésének, tárolásának és megosztásának módjáról.

Az általában amúgy hihetetlenül titkolózó Apple jelen esetben kivételt tett, és napvilágra hozta a tartózkodási hely függő szolgáltatásaihoz kapcsolódó adatgyűjtés gyakorlatát. A cég a régebbi iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4, iPad (WiFi/3G) iPod touch készülékeken, valamint kisebb mértékben a Safari 5-öt futtató Mac (Snow Leopard/Windows) számítógépeken biztosítja a tartózkodás alapú szolgáltatásait.

Az adatgyűjtésre csak akkor kerül sor, ha a felhasználó engedélyezi ezeket a szolgáltatásokat, és olyan alkalmazást futtat, aminek szüksége van a helymeghatározásra. Ekkor az eszköz „időszakosan és anonim módon begyűjti az adótornyok, és az elérhető WiFi csatlakozási pontok adatait, valamint az eszköz GPS koordinátáit, amennyiben azok elérhetők.”

Az Apple, a Google és más tartózkodási helytől függő szolgáltatásokat kínáló cégekhez hasonlóan csak az adótorony és a WiFi információkat gyűjti be a készülékekről.

Teljes cikk: eweek oldala

Ezt gondolták mások

Oldalak száma: 1
kesigomu képe
kesigomu
mondta:
#1 - 2010. július 22. @ 09:04

1984

ykataky képe
ykataky
mondta:
#2 - 2010. július 22. @ 10:39

gyűlölöm gyűlölöm gyűlölöm.
minden kamerát, GPS loggert, mobil telefont, digitális nyakörvet, ezt a gépet, amin most írok (pedig gyönyörű MBP..:) ), a szaglászó google-t a gmail-jével együtt, mindent amit ez a világ magával hozott és leerőltetett a torkomon.
főleg magamat, amiért hagyom. de mit tudok tenni? nem sokat. még azt se hogy elköltözök egy lakatlan szigetre... semmire nem mennék vele.

akkor eldöntöttem, hogy se Androidos teló, se Iphone mikor kiderült, hogy azt tesznek rá/ vesznek le róla távolról, amit akarnak.
(nem mintha ennek a mezei telefonnak a tartózkodási helyét nem mondanák meg több évre visszamenőleg :( )

Magic Józsi képe
Magic Józsi
mondta:
#3 - 2010. július 22. @ 10:55

ez ellen miért nem lépnek fel olyan szigorral, mint a google verda ellen?

aronvirginas képe
aronvirginas
mondta:
#4 - 2010. július 22. @ 11:00

"ez ellen miért nem lépnek fel olyan szigorral, mint a google verda ellen?"

Még csak most derült rá fény, a malmok lassan őrölnek.

Magic Józsi képe
Magic Józsi
mondta:
#5 - 2010. július 22. @ 11:01

igaz

suraki képe
suraki
mondta:
#6 - 2010. július 22. @ 11:03

Lazítsatok.:-) Talán elkerülte a figyelmeteket, de MEGKÉRDEZI, hogy engedélyezed-e. Vagyis Te döntöd el, hogy megosztod-e magadról ezt az információt. Legalábbis az Apple ezt teszi, a Google esetében nem emlékszem ilyen kérdésre (de könnyen lehet, hogy ez csak a feledékenységemnek tudható be). Éppen azokban a cégekben lehet megbízni akik ezt ennyire nyíltan csinálják mert ott van esélye a külsô kontrollnak. Azokról akikrôl nem is tudsz, na azoktól kell félni. Persze az egyszeri user amirôl nem tud, az nem is létezik.:-) Egyébként indíts el egy akármilyen böngészôt, akár PC-n is ami WiFi-re van kötve és hozd be a maps.google.com-ot. Aztán kattints a mutasd a helyzetem gombra....ha frekventált helyen laksz (ez idehaza Budapestet jelenti:-), akkor kb 50 méteres pontossággal megmondja a helyzetedet. Ja, hogy nincs is GPS az asztali gépedben?:-) A technológiát nem a google adja és itt is van lehetôséged az ide vonatkozó adataid tiltására. Szóval relax, még nem ôk az igazi nagytestvér.

ykataky képe
ykataky
mondta:
#7 - 2010. július 22. @ 11:16

a google nem nagytestvér?
belegondolni sem merek, hány évre visszamenőleg tárolja a google a kereséseket, amiket aztán gmail fiókokhoz, számítógépekhez -cookie-kal- hozzá is rendel.
A fiók tartalma alapján meg jobb nem tudni miket tudnak az emberről. kapcsolati rendszere, címe, telefonszáma, fénykép róla, stb....
abba meg bele se gondolok, hogy kinek "dolgozik" a google ilyen serényen.
a google csodás "nyílt" oprendszere az Android meg csak hab a tortán.
a Chrom-ról már nem is beszélek, talán megteszi valaki, aki már próbálta... én nem mertem még csak fel se tenni, amit nem ismerek, arról meg nem nyilatkozom...

a megkérdezi dologról: ja. megkérdezi. de vajon úgy is cselekszik, vagy buksi simi nekünk és csinál amit akar a háttérben, én meg hátradőlök, mint a jóllakott óvodás, hogy ezt most jól megmondtam neki, hogy ne gyűjtsön adatot rólam :D

lehet fejünket homokba dugni, engem kritizálni, hogy paragép vagyok, stb, de felháborító, amennyire belemásznak manapság az ember magánéletébe.

James Cage
mondta:
#8 - 2010. július 22. @ 11:18

Az Apple az uj Microsoft.

fusionfan képe
fusionfan
mondta:
#9 - 2010. július 22. @ 11:32

figyelni és kontrollálni kell a saját géped kimenő hálózati forgalmát is, és end of story.

davezoo képe
davezoo
mondta:
#10 - 2010. július 22. @ 11:36

Nézegessék nyugodtan hol vagyok engem nem érdekel.
Egyébként System Preferences -> Security -> General -> Disable Location Services.

ykataky képe
ykataky
mondta:
#11 - 2010. július 22. @ 11:37

egyetértek. ez igy van. figyelni kell

de azt hiszem, hogy a világ fordult ki egy kicsit a sarkából az elmúlt évek alatt és az általános megközelítésünk rossz.
valahogy természetessé vált, hogy visszafelé közelítsük meg a dolgot....
miért kellene figyelnem? miért kellene gyanakvónak lennem? miért természetes ez számomra, hogy figyeljem?
....
tudom, hogy naiv elképzelés és soha nem lesz olyan optimális világ amire célzok de akkor is ez van...

suraki képe
suraki
mondta:
#12 - 2010. július 22. @ 11:38

James Cage: még csak az hiányozna, hogy ilyen kókler banda legyen mint az MS. Minimum az új IBM:-)

suraki képe
suraki
mondta:
#13 - 2010. július 22. @ 11:42

ykataky: meg is válaszoltad a saját kérdésed. Amit te istenítesz, az egy idea, nem több. A gond éppen abban keresendô, hogy olyan szinten elkényelmesedtünk, hogy szarunk még a saját biztonságunkra is. Nincs ebben semmi visszafelé, sôt ez a természetközelibb változat.

suraki képe
suraki
mondta:
#14 - 2010. július 22. @ 11:54

davezoo: amíg az érdekembe használják fel, addig ezzel én is így vagyok. Az egy plusz infó, hogy tudják merre használják többen a gépeiket, így jobban ki is tudják szolgálni az a területet. Ahogyan a cookie-k is alapvetôen azért vannak, hogymegkönnyítsék az életünket. A paranoid elvtársak szerint, biztos van akkora pénz egy illegális helyzetgyûjtésbe, hogy ezzel megkockáztassák ennek a konkurencia tudomására jutását. Persze aki igazi összeesküvéselmélet-fun az itt már világméretû összeesküvést vizionál...az, hogy ezeket az infókat már évtizedek óta tudhatják a mobilhálózat révén, az öket ne zavarja.

attilas képe
attilas
mondta:
#15 - 2010. július 22. @ 12:11

Attól tartok, hogy ha az ellopott gépedről szeretnél információt kérni vagy azt, hogy esetleg ez alapján folytasson a rendőrség nyomozást teljesen sikertelen lenne.

debaj képe
debaj
mondta:
#16 - 2010. július 22. @ 13:42

Én ilyenkor mindig megkérdezem, hogy a.) birtokában vagytok-e olyan tudásnak, ami miatt megéri titeket megfigyelni, b.) olyan életet éltek-e, amit szégyellnétek visszanézni, vagy más hasznot kovácsolhat belőle a károtokra. Ha az első kérdésre igen a válasz, akkor a te dolgod, hogy megvédd magad, ha amásodik igaz, akkor nem a megfigyelés a legnagyobb problémád. Ha meg mindkét kérdésre nem a válasz, akkor meg hadd figyeljenek, majd megunják.

suraki képe
suraki
mondta:
#17 - 2010. július 22. @ 14:58

debaj: A gond ott van, kontroll nélkül nem tudhatod, hogy a te szempontodból előnyödre vagy károdra történik-e az információgyűjtés s ha ez csak utólag derül ki, akkor az már többnyire a károdra történtek miatt van. A Google, Apple, MS és más privát cégek csak óvodások homokozója a titkoszolgálatokhoz képest, akik nem teszik fel a kérdést, hogy szeretnéd-e az adataidad megosztani és jó-e az neked. Amúgy tök igazad van az okfejtésed kapcsán.

debaj képe
debaj
mondta:
#18 - 2010. július 22. @ 15:11

Éppen ez az, nem kell olyanokat csinálni, amit ellened fordíthatnak, és akkor nincs probléma. :-)

Ha meg már titkosszolgálat figyel, akkor meg tökmindegy, hogy használsz-e guglit, meg Apple-t, meg ilyeneket.

davezoo képe
davezoo
mondta:
#19 - 2010. július 22. @ 15:16

Ez már paranoia. :D
Debaj +1, legyen mindenki jó gyerek és nem kell fosni, meg egyébként is árt a egészségnek.

j2smith képe
j2smith
mondta:
#20 - 2010. július 22. @ 15:33

Engem az érdekelne, ha tudja valaki, hogy hol tudok utána nézni, hogy hol is jár a iPhone-om, MacBook-om etc... Mint a telefon a me.com-on. Ha esetleg ellopják valamelyiket, fel tudom használni a Location Services szolgáltatást? Rendőrség hozzáfér az adatokhoz?

okostoncsi
mondta:
#21 - 2010. július 22. @ 15:47

davezoo

"Nézegessék nyugodtan hol vagyok engem nem érdekel.
Egyébként System Preferences -> Security -> General -> Disable Location Services."

Most neztem es nekem be van pipalva az az le van tiltva de en nem nyultam ehhez.Ez lenne az alapertelmezett? Vagy ez igy,hogy?

davezoo képe
davezoo
mondta:
#22 - 2010. július 22. @ 16:03

Én megnéztem több gépen és több profilban is és nem volt bepipálva, szerintem ez az alapértelmezett. Lehet hogy neked valami programnak van ehhez hozzáférése és átállította.

suraki képe
suraki
mondta:
#23 - 2010. július 22. @ 16:07

debaj: nem te döntöd el (illetve csak nagyon kis részben), hogy mi az ami ellened fordítható és az érted vagy ellened van. Lásd '56...valaki szerint ellenorradalom és akasztani kellett érte, mások szerint hősiesség és a szabadság szimbóluma. Vagyis amikor te azt hiszed, hogy a legtutibb nyuszika vagy, akkor is rádhúzhatják a vizeslepedőt. Ezért eröltetem ezt a kontroll dolgot, amit az én megítélésem szerint többnyire meg is kapunk a privát cégek részéről (pl jelen hír kapcsán), nem úgy az állami szinten, ahol ezt a dolgot már sokkal kevésbé koordinálhatónak látom az egyszeri polgár számára.

ykataky képe
ykataky
mondta:
#24 - 2010. július 22. @ 17:46

OFF
jót mosolyogtam, mikor az előbb a vezérlőpultba tévedtem itt a beszeljukmac.com on és láttam egy ilyent: "Lokalizációs beállítások"
....
:D

debaj képe
debaj
mondta:
#25 - 2010. július 22. @ 18:26

suraki: erről beszélek. '56 nincs minden nap. Az meg senkit sem érdekel, hogy a zöldséges vagy a pék felé kerültem hazafelé menet. Másrészt az is egy állásfoglalás, hogy te mit csinálsz egy '56 szintű eseménynél, ha nagyon félted a segged, otthon maradsz, bezárod az ajtót, és várod, hogy valaki győzzön, aztán csend legyen. Ha meg nagyon agyon akarnak lőni, akkor úgyis agyonlőnek, bármit is csináltál.

Ha valaki kíváncsi rám, ezermillió könnyebb módon megszerezheti, ami érdekli, mint a Google-ön/Apple-ön/Microsofton stb. keresztül. Ha meg a Google rámszól, hogy hülyegyerek, ne abban a zöldségesben vásárolj, két utcával lejjebb fele áron van a paradicsom, vagy ha sokat keretem horgászattal kapcsolatos cuccokra, és szól, hogy az utca végén jövő héten horgászbolt nyílik, azzal meg csak jól járok, már megérte.

attila7575 képe
attila7575
mondta:
#26 - 2010. július 22. @ 19:08

Mit sírtok. Nem kell használni ezeket a termékeket és szolgáltatásokat, ha nem tetszik. Nem a bőrötök alá ültettek be megfigyelő csipet :)

fabiano képe
fabiano
mondta:
#27 - 2010. július 22. @ 23:04

Most majd jol rajon Jobs hogy:
"Ejjha! Magyarorszagon, abban a kis allamban, mennyi-mennyi altalunk gyartott termek van.
...aminek egy jelentos reszet Europa mas orszagaiban teritettuk, vagy itthon az USA-ban. Hogy kerult oda? Nem szamit. ...Kene mar oda is iTunes, meg minden. A fene gondolta volna, hogy ennyi penzuk van. Eloszor a fovarosban kene nyitnunk egy store-t...mi is a fovaros neve?...Bukarest ugye?...ja nem?...mindegy. Megyunk es kesz."
(:

blacksheet képe
blacksheet
mondta:
#28 - 2010. július 25. @ 13:58

Koszi apple.Steve jobs pont az ellenkezojet nyilatkozta azon a masfel oras interjun a multkor.Itt meg arra sem ternek ki ki kik es mire hasznaljak ezeket az adotokat.Viszont ott van ha engedelyezed.Nem tudom.Valtozik az apple.Steve orgeszik mar nem az mint regen.

Oldalak száma: 1

Hozzá szeretnél szólni te is? Először be kell lépned!

Felhasználónév
Jelszó
Megjegyezzem?
Lásson mindenki?
 
Kiemelt hirdetések
Hírek kategóriánként
Friss hírek
Új hozzászólások
Legtöbb hozzászólás
Népszerű hírek (újak)