H.264-konvert-ProRes

 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
12 June 2017 01:48
 

Sziasztok, ha egy DSLR-lel forgatott H.264-es anyagot átkonvertálok ProRes 422-re vagy 4444-re, jobb lesz a kezelhetősége, fényelés-filterezés szempontjából, vagy marad ugyanaz? Mindenképpen konvertálnom kell, mert az FCP7 timeline-on csak élesvágással lehet renderelés nélkül operálni H.264-es anyaggal. Ha Prores-re nem is konvertálom, legalább MPEG-2-re szoktam.

 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
12 June 2017 08:08
 

Hali.
Persze hogy jobban jársz, értelemszerűen a 4444 a jobb minőség és abban ott az alfa csati is ha kellene.
Az mpeg2-őt kerüld el messzire.

(én is most szívok egy szoni alfás klipppel, sikerült 420-ban rögzíteni natúrban, jajj…)

 
 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
12 June 2017 08:28
 

A nagykamerám mpeg2-ben dolgozik, azt nem szoktam konvertálni, csak átállítom a timeline-t Prores-re filterezésnél vagy export előtt. Archíválásra is XDCAM mpeg2-t használok, végülis az broadcast minőség. Tavaly rákérdeztem itt és ezt ajánlották

Pedig, az Alfa szép képet rögzít. Gondolom, nem Log-ban forgattak vele.

 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
12 June 2017 13:19
 

hát nemtom én az mpeg2-vel csak szívtam, mint a minap is pl fényelésnél zajosodik ugye, nem editre találták ki.
Tőlem sokkal okosabb vágók is pr4444-et 422-őt javasolnak filterre, colorra. Persze a tárhely nagy úr, én is sokszor bajban vagyok, de a finisnél a minőség meghálálja (nekem bőven elég a 422 is, csak ha alfa kell akkor 4444). Szerintem dobd be a compressorba, pr422 a vége, így a tiszta.
Az fcpx ilyenkor már nem vacakol, importnál konvertál is proresbe. Így lenni helyes.
Archiválásra használom az empeget.

 
 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
12 June 2017 22:56
 

Évek óta MPEG-2-ben forgatok (35Mb/sec VBR) és ha igényesebb a munka, akkor fényelem egy kicsit, viszont akkor átállítom Prores-be, de nekem nem zajosodik. A tiéd durván zajosodik? Valamit át kellene állítani talán. Szerencsére én csak alkalmi vágó vagyok, inkább operatőrként dolgozom. De utómunkáztam már eleget, hogy elmenjen tőle a kedvem, ráadásul, mindig volt valami zűr.

Köszi a tanácsot! A Prores 4444-et csak nagyon minőségi munkánál használom, vagy ahogy írtad, csak ha alfa kell. Jó lesz a Prores 422 HQ is, ha DSLR anyagot vágok. Hamarosan elkezdek showreel-eket gyártani, elég sok anyagot forgattam 5D-vel, oda kell majd a gigakonvert. :)

 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
13 June 2017 07:14
 

Látható a zaj sajna, sony fs7 kamera kodekkel is szívok, én meg a kamerákhoz nem konyítok annyira, mindig van valami zűr-):cheese:
Biztos hogy a rögzítésnél lett elszúrva valami. Sebaj szoftveres zajszűrő lesz a vége + pár óra meló - kifizetik.
Ja mostanában nekem is showreel munkáim vannak, 5d canon parádé, alfa6500, sony kamerák (narancs vidéknek hívom őket-)., jvc (meglepő de eddig a jvc kamiknak vannak a legokébb képei).
Szóval én már ott tartok hogy mindegy milyen kodek, ha color filterek , zajszűrés vagy fényelés a vége akkor prores.
Vagyis az esetek 90%-ban. De pont most lesz egy melóm ami véresre lesz effektezve, hagyom is a forrás kodeket békén. Tudom hogy így is lesz különbség a végén, de a megrendelő pont azt akarja hogy zajos mocskos legyen-)
Van ilyen is…
Tegyél egy próbát az fcpx-el, szinte mindent megeszik, és a végeredmény is szebb - szerintem - írom ezt úgy hogy nagyon nehezen álltam át a hetesről. MEg ugye csak 64bit.

 
 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
13 June 2017 16:12
 

Ja, én is így voltam ezzel, hogy mindig volt valami zűr egy-egy utómunkánál. Szerencsére, nem vágok sokat, az utóbbi hónapokban egyre kevesebbet (inkább op.munkák jönnek be), ezért sem fontos az FCPX, de köszi az ajánlást! A 7-est sem használom ki 100%-ig, meg nem is költenék rá.

Furcsa, hogy látható a zaj az alfás felvételeken, hiszen az a kamera arról híres, hogy fényszegény környezetben is jól és aligzajjal lehet forgatni vele. Igen, a JVC egészen jól utómunkázható, bár nem túl filmes a képe, de meg lehet piszkálni, hogy az legyen. Szoftveres zajszűrőt még nem használtam, de sokat hallottam róla. :)

Miért éppen narancsvidéknek hívod őket? Nem narancsnak való vidék! :))


Ennél biztos nem lesz zajosabb, mocskosabb, amit vágsz:
https://vimeo.com/148283347
https://vimeo.com/151971186
https://vimeo.com/151400784

 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
13 June 2017 19:21
 

Áááá simán übereltem, glitch-et is használok -)
Az fs7 kamerával van gond, belepiszkáltak, frissítették szoftveresen a nemtom mit azóta katasztrófa a képe. Most próbálják visszacsinálni-)
Az alfa valóban fasza így 2 nap után nálam most veri a canont, kutyaütő jó képe van.
Orange county meg azért mert ilyen narancsos árnyalatot csak a szoni nagy kamerák tudnak. Tavaly volt egy munkám ez volt a felállás: canon c100 , jvc valami nagy, sony. Fényeljem már össze. Volt hogy a szoni szaturációjából 30-40%-ot vissza kellett venni! A jvc simán verte.
Egy másik munkám most szoni nagyokkal forgott, meleg narancsparádé az egész, de ide pont ez kell, ha visszahozom a valós szineket hát…mint egy zombis film.

 
 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
15 June 2017 17:26
 

Érdekelne majd a végeredmény, hogy mennyire lett “mocskos”, ha publikus.

Igen, az alfa tényleg jó, főleg Log-ban, bár nem esik nagyon kézre, túl kicsi, de statívról, vagy riggel már jobb.

Így már értem az ‘orange county’-s hasonlatodat. :)) Ha túl narancsos, akkor én úgy szoktam fényelni, hogy jelentősen visszaveszek a szaturációból, akkor inkább barnás lesz és akkor küldök rá némi komplementert, kéket, zöldet, ahogy éppen adja magát. Ki lehet azt szépen keverni, főleg fcpx-szel, gondolom.

 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
15 June 2017 20:06
 

Sajna egyenlőre nem publik, a megrendelő még nem fogadta el, de tudtommal fészre, tecsőre meg ilyen netes oldalkra fog menni ez is, majd ha élesedik, ez van, én már évek óta ilyen felületekre dolgozok promóban, tv nem is jön képbe, röhej. Mondjuk több is benne a pénz ami furcsa volt eleinte, de már többet kérek egy ilyenért mintha mittomén pl a viasatnak promoznék. fasza mi?
A többi pm-ben…

 
 
halnor
 
Avatar
 
 
halnor
Az összes posztok száma:  397
Csatlakozva  23-08-2005
 
 
 
02 February 2018 12:14
 

Sziasztok, talán még fel tudom éleszteni a témát, mivel több dolog sem világos a számomra, és érdekel.

Szóval ha én pl: -canon, 5D,70D stb. illetve más kütyükből a konzumer 25-28Mbites H264 snitteket hozom fcp x-be és konvertálom proresbe az miért lesz jobb? Azt tudom ,hogy a prores a natív formátuma az fcpx-nek de ha én egy tömörített h264-ből próbálok egy nagyobb nyers formátumba konvertálni, attól nem romlik a minősége?
Sokszor nekem is probléma, hogy nem tudom kellően szinezni, fényelni az anyagot (h264)export előtt.  Szétesik, zajos stb. A prores 444-nél mit takar az alpha?

 
 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
02 February 2018 14:19
 

Szia.
Minőségromlás nem lesz ha “normális” konvertálóval csinálod. Pl. a fcpx-hez adott copmressor. Ha ráhúzod a h264-re a prorest nem is fogja engedni hogy belepiszkálj pl a bitrátába. Szabvány és előírt értékeket fog hozni.
Előny: az fcpx nem fog izzadni pl. effektezéseknél, fényelésnél, mert nem agyontömörített kodeket használsz,  ergó javul a teljesítmény. És nem is kicsit, tapasztalat, hiába a multi timeline, biztonságosabb egy kodekben dolgozni, főleg ha effektparádé van kialakulóban-) (memóbol nem zabál annyit és a proci sem akar izzadni annyira)

A Canon 5D 4:2:0 színképe nem fog változni attól hogy prores 422, 4444 stb-be konvertálod sajna.
Hátrány: nem vagy csak egy hangyafasznyival kisebb lesz a zajosodás.

Az alfa csati egy plusz maszkolt csatorna, ami átlátszóként funkciónál, egyfajta lukasztásként is lehet értelmezni.

Ja igen még valami, az fcpx h264 importnál autómatice prores422-t kódol le.

 
 
halnor
 
Avatar
 
 
halnor
Az összes posztok száma:  397
Csatlakozva  23-08-2005
 
 
 
02 February 2018 14:38
 

Köszi a gyors válasz, ha pl az fcp importkor konvertálom proresbe, az ua. mintha külön a compressorral csinálnám.?(create optimized media esetén pl.) vagy? Nyilván a compressorban több formátum stb. van.
Még egy kérdés. Van e valamilyen gyorsítási lehetőség a kész anyagok exportjakor h264 esetén. A legtöbb helyre 95% web, ez a formátum a legideálisabb. Sajna egy mac pro vs imac esetén a mac pro lassabban exportál, mint a régebbi -i procis- imac, szerintem az intel quickync hiánya miatt. (i procikban van- xeonban nincs) 

Köszi.

 
 
Macdor
 
Avatar
 
 
Macdor
Az összes posztok száma:  487
Csatlakozva  14-11-2006
 
 
 
02 February 2018 15:11
 

Optimized = ProRes 422
Ha nagyon minőségre mész akkor compressor és 422HQ.
Fúúú nem tudok gyorsítási megoldásról (hacsak nem a szokásos hogy még több szálas és erősebb proci, gigantikus videókari…), én az x-ből egyből a jútyúbra tolom, semmivel sem több vagy kevesebb időben mintha külön kiexportálnám és azután tölteném fel. Ha átküldöd a compressorba akkor sem gyorsabb.
Igazság szerint az x rendere és exportja piszok gyors, vannak a neten tesztek, a tudomány mai állása szerint pl. exportidőben 2x gyorsabb a premiernél átlagban, ami azért nem piskóta.

 
 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
05 February 2018 18:30
 

A téma, úgy tűnik, még mindig aktuális. :)
Én nem vagyok mester a témában, csak ahhoz tudok hozzászólni, hogy sok DSLR-H.264-es anyagot vágtam az utóbbi években (FCP7), és mivel csak az élesvágást fogadja el, bármilyen dissolve-ot vagy filter renderelni kell(ene), nincs olyan opció, hogy nem konvertálom. Általában Apple ProRes 422 HQ-ba, vagy sima 422-be alakítom át, attól függ, hogy mennyire fontos az anyag. Sokat forgattam XDcam-mel is, ami alapban MPEG-2 fájlokat hozott létre, 35mbit/sec-kel, ami azért kicsit jobb, mint a 24mbit/sec. Pld. a (nem durván) túlexponált részekből simán vissza lehet hozni. Durván színezni nem szoktam, éppen hogy csak megigazítom a színeket, egy szintre hozom őket. Néha az bőrtónust külön fényelem (példa: https://vimeo.com/163873854). Nemrég készült el a showreel-em, aminek az eleje XDcam anyaggal indul, párszor visszatér ez a formátum, de javarészt DSLR anyagok vannak benne: https://vimeo.com/249306060

 
halnor
 
Avatar
 
 
halnor
Az összes posztok száma:  397
Csatlakozva  23-08-2005
 
 
 
06 February 2018 15:29
 

Nos megpróbáltam egy h264-es snittet a compressorban átkodólni teszt jelleggel. Nem is kellett kódolni, mert már az előnézeti ablakban látszott, hogy világosabb, egyenletesebb, kevésbé kontrasztosabb a prores oldalon. Az fcpx exportnál én is úgy tudom, hogy mindegy honnan közelítjük, mivel az fcp is ua. használja mint a compressor. Így felesleges átvinni compressorba, hacsak nem többféle formátumot akarunk a végén.
Nem vitás, az fcpx gyorsabb az exportkor mint a premiere, de főként csak akkor ha vágás közben a háttérben kiszámolja timeline-on a dolgokat. Így a végső exportkor már csak a kodeket számolja. Kár, hogy csak az i-s procikban van quicksinc a xeonban nincs, viszont proresben az utóbbi gyorsabb. (nyers erő,több mag).

BigMac milyen gépen és melyik oprenredszeren használod az fcp 7-et? Amúgy az általad említett h264 vágási effektezési nyügök az x-ben már nincsenek.

 
 
Big MAC
 
Avatar
 
 
Big MAC
Az összes posztok száma:  542
Csatlakozva  18-06-2010
 
 
 
06 February 2018 20:23
 

Egy iMac14,1-es gépen, 10.8.5-ös oprenredszeren használom az FCP 7-et? Gondolom, hogy a FCP 10-es már jobb, de nem vásárolnám meg, mert a 7-est sem használom ki annyira. Ha lehet, kerülöm a H.264-es anyagok vágását. De Te kérdezted, hogy a H.264-es snitteket áthozod FCP X-be és konvertálod ProRes-be az miért lesz jobb, ezért azt gondoltam, hogy Te is konvertálod őket. ☺

 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

A dual-SIM iPhone Kínának készül

2018. 08.13. @ 02:11
0

Sok új Emojit hoz majd az iOS 13

2018. 08.10. @ 09:38
0

Tovább fog menni a Skype 7

2018. 08.08. @ 10:08
0