Segítsetek, szivat az iStyle… :(

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
16 May 2008 23:28
 

Én októberben leadott MacBookra most kaptam meg a törött top case cseréjét. Egy ügyfelemnek két gépe tört el, véletlenül egy sorozatszámon lett felvéve a két ügy. Így nem adták ki a második top case cserét (2007. október), úgyhogy végül ráuntam, és megvettem számlára a cuccot, mert már kicsit kínos volt a 7 hónap várakozás…

Visszaemlékszem a 2007. elején tett ígéretekre… ...lesz cseregép… ...gyorsan jönnek az alkatrészek… ...lesz raktáron alapvető alkatrészekből… persze.

 
The Last Boy Scout
 
Avatar
 
 
The Last Boy Scout
Az összes posztok száma:  7062
Csatlakozva  09-07-2005
 
 
 
16 May 2008 23:44
 

Az Applenak csak vasgolyót szabadna gyártani :)

A műanyagokkal valahogy nincs szerencséje. Lehet nem mindig a legolcsóbbat kéne választania.

 
 
ark__
 
Avatar
 
 
ark__
Az összes posztok száma:  1044
Csatlakozva  11-08-2005
 
 
 
17 May 2008 04:00
 
bercy - 16 May 2008 07:11 PM

Mármint a pozitív alatt azt értem, hogy nem voltak bunkók, nem próbáltak elhajtani stb.
Annak persze nem örülök, hogy szar akksival kaptam egy új notebookot (vajon miért nem próbálják ki a gépeket értékesítés elött??? vagy ez túl bonyolult lenne?).

Tökéletesen elégedett akkor lennék, ha egyből adtak volna egy másik akksit.

Nehéz kérdés az, hogy mért ne próbálják ki. Hadd mondjam el mit látunk mi a másik oldalról. :-)

Van az álmodozó típusú vevő, aki bejön és élete nagy döntésével Mac-re vált, még ha akarjuk se lehet rábeszélni, hogy ugyan már nézzük meg, nincs-e pixelhiba, megy-e rendesen. Õk csak azt látják, hogy az Apple név garancia mindenre.

Vannak azok, akik már akkor gyanakszanak valami machinálásra, ha nem a szemük előtt vesszük ki a gépet a barna védődobozból. Általában ők azok, akik nehezményezik, ha nem KTA Kingston (Mac-re tesztelt sorozat, elvileg) ramot teszünk a gépbe, hanem az olcsóbb, de ugyanolyan KVR jelzésűt. :-) Nem is tudom mit kapnánk ha egy bontott gépet próbálnánk nekik adni.

És vannak a középutasok, akik rászánják azt az egy órát és végigmennek velünk az alapbeállításokon, kérdeznek ezt azt, esetleg +2 év garanciát kötnek, mert tudják, hogy Mac de attól még tönkremehet.

Szóval nem olyan egyszerű ez a bontsuk ki, nézzük meg, teszteljük le dolog. Igyekszik az ember mindenkit igényei szerint kiszolgálni.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
17 May 2008 04:08
 

Szerintem azért az ITM CE részéről nem lenne ám olyan nagy mutatvány raktáron tartani mondjuk 10 darab csereakkut, hogyha netán valakinek elromlik, akkor ne egy hónap múlva, hanem azonnal kapjon. Az ilyet nagyon értékelik ám a vevők. Ráadásul adminisztrálni is sokkal egyszerűbb, mert nincsen vele logisztikai feladat, hiszen a vevő csak egy alkalommal, és nem folyamatosan résztvevője a procedúrának. No mindegy, mindenki másként kereskedik. Az iStyle-ban legalább van jó kis akciós MacBook az előző szériából…

KTA memória nagyjából annyiba kerül, mint a KVR. A vevők értékelik, ha elit vagy annak tűnő minőséget adnak nekik. Én nem spórolok 400 forint+áfát azért, hogy ne párba válogatott KTA, hanem külön kapható KVR-en picivel többet keressek. Ezek türkében meg nem tudom, miért baj, ha valaki azt a Kingston RAM-ot akarja megvenni, amit a Kingston az Apple-höz gyárt. Vagy ez nem lehet része a prémium dolognak?

 
ark__
 
Avatar
 
 
ark__
Az összes posztok száma:  1044
Csatlakozva  11-08-2005
 
 
 
17 May 2008 04:27
 

A magánvéleményem az, hogy a Mac-nek nem sok köze van a prémium dolgokhoz, legalábbis a felhasznált alapanyagot illetően, a szoftvertervezés, az ipari dizájn és a ergonómia/funkcionalitás tekintetében tényleg talán prémium.

A KTA ram választása nem hiba, csak szerény meglátásom szerint fölösleges, de természetesen minden vásárlót megillet a szabad választás joga. Ennyi erővel az Apple-től is lehetne rendelni ram-ot “prémium” árban és szerintem abban egyetértünk, hogy nem lenne jobb minőségű.

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
17 May 2008 22:22
 

Prémium alatt itt nem az Apple-t, hanem az iStealt értettem, ami ugye Apple Premium Reseller.

 
ark__
 
Avatar
 
 
ark__
Az összes posztok száma:  1044
Csatlakozva  11-08-2005
 
 
 
17 May 2008 23:17
 

A félreértések elkerülése érdekében nem az iStyle-ban dolgozom. :-)

 
iJoe.
 
Avatar
 
 
iJoe.
Az összes posztok száma:  2022
Csatlakozva  21-01-2005
 
 
 
18 May 2008 00:15
 

Ezt elhiszem, de a téma az említett üzletről szól, ezért jelent meg a szövegben a “prémium” szó. :)

 
bercy
 
Avatar
 
 
bercy
Az összes posztok száma:  15
Csatlakozva  28-04-2008
 
 
 
20 May 2008 17:35
 

Nekem most hozta meg a futár a csere akksimat. Múlt hét kedden vittem be a gépet a szevízbe (2-3 hetet mondtak). Hát komolyan örülök, hogy ilyen hamar megjött, mert amiket itt hallottam kicsit kiábrándított.

 
candyshop
 
Avatar
 
 
candyshop
Az összes posztok száma:  128
Csatlakozva  06-05-2006
 
 
 
25 May 2008 21:53
 

óó a rohadt életbe hgoy csak msot olvasom, PONT ugyanez a problémám volt, ugyanígy istyle, nem cserélték a megolvadt töltőmet… aztán vettem újat, nem tudtam mit csinálni, a gépemből élek, nem volt időm szarakodni velük. de ha ezt tudom…. meg olyan is volt hogyo bementem (első generációs sárgulós macbookom van) mondtam hgoy sárgulok, apple cseréli garanciálisan ugyebár. közölték hogy ez NEM sárgulás hanem kosz, minden nap le kéne mosnom. aham, gondoltam magamban okosak vagytok, hozott a srác egy pucoló folyadékot, nem jött le. hát hogy szerinte ez már beleivódott, és akkor sem sárgulás. hagytam a francba. továbbá ahogy hallom még egy legalapabb szervizes cucc is eltart akár hónapokig ami sehogy sem fér bele:(

 
 
Eki
 
Avatar
 
 
Eki
Az összes posztok száma:  1874
Csatlakozva  03-01-2006
 
 
 
25 May 2008 23:24
 

Olvasni itt pro/kontra mindent. Kár.
Én iJoe-nál vettem a használt almámat kifogástalan állapotban és kiszolgálás mellett.
Lassan 1 év használat után is csak jókat tudok mondani, semmi gondom, talán szerencsém volt…..iJoe-val!!!

 
 
bias
 
Avatar
 
 
bias
Az összes posztok száma:  230
Csatlakozva  14-02-2009
 
 
 
23 August 2019 15:28
 

Hát én nem is tudom, hol kezdjem a sztorit. Régóta szeretném a 3 éve vásárolt MBP-met szervizbe vinni, mivel gyári hibás a display (staingate, jön le a védőréteg a display-ről, MBP paraméterei az aláírásomban). Mivel egyfolytában használom a gépemet (és nincs asztali gépem, vagy másik laptopom), nem tudtam otthagyni a szervizben. Idén határoztam el magamat, hogy az 1 hetes nyaralásunk idejére beadom a gépemet.

Foglaltam időpontot augusztus 9-én 15-ére 13 órára, elkéredzkedtem a melóból, bevittem az Andrássy úti iStyle szervizbe, 5 perc alatt meg is beszéltünk mindent. Bekapcsoltam nekik a biztonság kedvéért, lássák, hogy faszán működik a gép, azt mondta a vékony hagóngú pultos srác, hogy kb. 1 hét, míg mekapják az új displayt, díjmentesen cserélik, kiértesítenek emailen és,telefonon és mehetek is érte.

Kértem egy kifújatást és újrapasztázást 7500 ft-ért is, mert a 3 év alatt nem történt meg, ideje volt.
Másnap jött az árajánlat, én kinyomtattam, aláírtam, beszkenneltem és visszaküldtem nekik.
Aznap hullára dolgoztam magam, mivel péntek volt, augusztus hónapban az utolsó munkanapom, ezért minden s.o.s dolgot meg kellett csinálnom.
Másnap elutaztunk nyaralni.

Tegnap jött az email, hogy érte lehet menni a gépnek. Szüleimet megkértem, hogy ugorjanak be érte, nélunk volt a munkalap, minden frankó. Ma hív apám, hogy 7500 ft helyett 79400 ft-ot kell fizetni a gépért. Kértem a pultos csávót, üvöltöztem vele egy sort, ő az árajánlatra hivatkozott, nem értettem az egészet.

Mondtam apámnak, hogy ne vegye át a gépet, holnap elugrom a munkalapért és elintézem én.

Most nézem az árajánlatot, hogy benne volt a plusz költség:

Szóval leokéztam aláírtam egy +70000 bruttós javítást… basszameg.

Ilyenkor mit lehet tenni?
Kurvára nincs pénzem rá, nem is akartam ilyet a géppel.
Mitől puffad az akksi? Ha meg puffad, akkor az miért nem gyártási hiba?

Most már kénytelen vagyok benyelni a költséget? :(

Légyszi segítsetek!

Üdv,

 
 
rdaneelolivaw
 
Avatar
 
 
rdaneelolivaw
Az összes posztok száma:  90
Csatlakozva  12-04-2015
 
 
 
24 August 2019 08:47
 
bias - 23 August 2019 03:28 PM

Szóval leokéztam aláírtam egy +70000 bruttós javítást… basszameg.
Ilyenkor mit lehet tenni?
Kurvára nincs pénzem rá, nem is akartam ilyet a géppel.
Mitől puffad az akksi? Ha meg puffad, akkor az miért nem gyártási hiba?

Most már kénytelen vagyok benyelni a költséget? :(
Légyszi segítsetek!

Üdv,

Ha jól értem, a helyszínen szóban megbeszéltetek mindent és az ajánlatot ott helyben odaadta?
Számomra eléggé egyértelműnek tűnik a végösszeg rajta, hogyhogy nem kérdeztél rá?

Sajnos a fáradtság miatt nem lesz egy szerződés semmis. :(
És itt még a rosszhiszeműség sem áll meg, hiszen nem egy 1 000 000 Ft-os javítást írattak alá veled.

 
bias
 
Avatar
 
 
bias
Az összes posztok száma:  230
Csatlakozva  14-02-2009
 
 
 
24 August 2019 10:14
 
rdaneelolivaw - 24 August 2019 08:47 AM
bias - 23 August 2019 03:28 PM

Szóval leokéztam aláírtam egy +70000 bruttós javítást… basszameg.
Ilyenkor mit lehet tenni?
Kurvára nincs pénzem rá, nem is akartam ilyet a géppel.
Mitől puffad az akksi? Ha meg puffad, akkor az miért nem gyártási hiba?

Most már kénytelen vagyok benyelni a költséget? :(
Légyszi segítsetek!

Üdv,

Ha jól értem, a helyszínen szóban megbeszéltetek mindent és az ajánlatot ott helyben odaadta?
Számomra eléggé egyértelműnek tűnik a végösszeg rajta, hogyhogy nem kérdeztél rá?

Sajnos a fáradtság miatt nem lesz egy szerződés semmis. :(
És itt még a rosszhiszeműség sem áll meg, hiszen nem egy 1 000 000 Ft-os javítást írattak alá veled.

A leadás másnapján küldték emailben, felhívtak telefonon, hogy írjam alá és küldjem vissza. Egy szót se ejtettek arról, hogy az előre megbeszélt és leegyeztetett javításon felül akarnak még mást is csinálni. Szerintem ez etikátlan, azon túl, hogy figyelmetlen voltam, és elismerem, hogy innen már akkor nincs kiút.

Megkérdezném Seszták urat, hogy ez az üzletpolitika hol és hogyan egyeztethető össze az ügyfélorientáltsággal. Tudtommal bármilyen változtatás történik egy javításnál, arra fel kell hívni az ügyfél figyelmét. Dolgoztam autószervizekkel, minden fiszfasz változást le kellett okéztatni a tulajjal és/vagy a flotta koordinátorával. A cinegehangú pultosfiú egy megveszekedett szót se szólt arról, hogy 10x annyiba fog kerülni a javítás. Nem egy milliós költség? Kösz, de ne más mondja meg nekem, hogy mennyi félretett pénzem legyen egy hibás üzletpolitikájú szervizre.

A gépet elhozattam, de be fogok menni panaszt tenni.

 
 
rdaneelolivaw
 
Avatar
 
 
rdaneelolivaw
Az összes posztok száma:  90
Csatlakozva  12-04-2015
 
 
 
24 August 2019 11:05
 
bias - 24 August 2019 10:14 AM

Megkérdezném Seszták urat, hogy ez az üzletpolitika hol és hogyan egyeztethető össze az ügyfélorientáltsággal. Tudtommal bármilyen változtatás történik egy javításnál, arra fel kell hívni az ügyfél figyelmét. Dolgoztam autószervizekkel, minden fiszfasz változást le kellett okéztatni a tulajjal és/vagy a flotta koordinátorával. A cinegehangú pultosfiú egy megveszekedett szót se szólt arról, hogy 10x annyiba fog kerülni a javítás. Nem egy milliós költség? Kösz, de ne más mondja meg nekem, hogy mennyi félretett pénzem legyen egy hibás üzletpolitikájú szervizre.

A gépet elhozattam, de be fogok menni panaszt tenni.

Nagyságrendileg meg kellett volna mondaniuk az árat már az első adandó alkalommal.
Ha ezt nem tették az bizony nem túl szép még akkor sem ha másnap árajánlatot küldtek az egész szervizelés várható költségéről.

bias - 24 August 2019 10:14 AM

Nem egy milliós költség? Kösz, de ne más mondja meg nekem, hogy mennyi félretett pénzem legyen egy hibás üzletpolitikájú szervizre.

Ezt pedig hogyan kell érteni?
Remélem nem úgy ahogy gondolom…

 
bias
 
Avatar
 
 
bias
Az összes posztok száma:  230
Csatlakozva  14-02-2009
 
 
 
24 August 2019 11:13
 
rdaneelolivaw - 24 August 2019 11:05 AM

Nagyságrendileg meg kellett volna mondaniuk az árat már az első adandó alkalommal.
Ha ezt nem tették az bizony nem túl szép még akkor sem ha másnap árajánlatot küldtek az egész szervizelés várható költségéről

Igazából ennyi a lényeg, az inkorrektség. Ha közlik velem és nem ér váratlanul a költségemelkedés, akkor is ez a vége (kifizetem és elhozom), csak nem vesztenek el egy potenciális ügyfelet.

Az inkorrektségnek pedig nincs szintje, az akkor is inkorrektség, ha csak egy ezressel vernek át. (ezt csinálják sok helyen a kasszások)

Szomorú, hogy mindenhol figyelni kell, nehogy átkúrják az embert.

PS: Seszták úr már nem elérhető sem itt, sem az általa itt megadott email címen.

 
 
bias
 
Avatar
 
 
bias
Az összes posztok száma:  230
Csatlakozva  14-02-2009
 
 
 
24 August 2019 16:58
 

Tényleg kurvajó ez a szerviz! Apám visszament, kifizette a zsét, odaadták a gépet neki meg egy halom papírt.

Elugrottam a laptopért hozzájuk, nem kapcsol be. Töltő otthon vidéken, anyáméknak más gépük van (iMac), szóval hazaútig vidékre ki se derül, egyáltalán működik-e a cucc, vagy csak egy darab alumínium téglalap feltupírozva.

Nem mondtak apámnak semmit a szervizben, a papírokon sincs semmi instrukció.

Most akkor először töltenem kell az akksit x óráig vagy elkezdhetem használni áramról? Mi van ilyenkor?

Az sem szerepel a papírokon, milyen és hány havi garancia van az új akksira. Egyáltalán pontosan mi a szart cseréltek le? Az, hogy top case, lófaszt nem jelent számomra. Ez van a számlán: “top case w/ battery, MAG” Éljen a magyar nyelv.

Mire és mennyi garancia érvényes és hogyan érvényesíthető? Nincs garancialevelem a papírok közt. Eszem megáll.

 
 
rdaneelolivaw
 
Avatar
 
 
rdaneelolivaw
Az összes posztok száma:  90
Csatlakozva  12-04-2015
 
 
 
24 August 2019 17:27
 
bias - 24 August 2019 04:58 PM

Tényleg kurvajó ez a szerviz! Apám visszament, kifizette a zsét, odaadták a gépet neki meg egy halom papírt.

Elugrottam a laptopért hozzájuk, nem kapcsol be. Töltő otthon vidéken, anyáméknak más gépük van (iMac), szóval hazaútig vidékre ki se derül, egyáltalán működik-e a cucc, vagy csak egy darab alumínium téglalap feltupírozva.

Nem mondtak apámnak semmit a szervizben, a papírokon sincs semmi instrukció.

Most akkor először töltenem kell az akksit x óráig vagy elkezdhetem használni áramról? Mi van ilyenkor?

Az sem szerepel a papírokon, milyen és hány havi garancia van az új akksira. Egyáltalán pontosan mi a szart cseréltek le? Az, hogy top case, lófaszt nem jelent számomra. Ez van a számlán: “top case w/ battery, MAG” Éljen a magyar nyelv.

Mire és mennyi garancia érvényes és hogyan érvényesíthető? Nincs garancialevelem a papírok közt. Eszem megáll.

Cserealkatrészre szerintem 1 év garanciát kapsz.
Ritkán szoktak erre külön papírt adni, mert ezt törvény írja elő az EU-ban.

Kicsit szétszórt vagy.

 
bias
 
Avatar
 
 
bias
Az összes posztok száma:  230
Csatlakozva  14-02-2009
 
 
 
24 August 2019 18:02
 
rdaneelolivaw - 24 August 2019 05:27 PM

Cserealkatrészre szerintem 1 év garanciát kapsz.
Ritkán szoktak erre külön papírt adni, mert ezt törvény írja elő az EU-ban.

Kicsit szétszórt vagy.

Igen. Hulla fáradt vagyok. És baromira zavar, hogy fogalmam sincs, mit csináltak a saját pénzemen a saját gépemmel…

Új akksinál lehet töltés közben használni a gépet? Fontos lenne, ezért volt fontos minél előbb visszakapnom, mert használom, hiszen ezért vettem, vagy mi a szar. Vagy először x óráig kötelező csak simán tölteni? Mi most erre a policy? A unibody-k idején tizenvalahány óra volt a fix töltés, utána lehetett használni, pár éve asszem valami olyasmi volt, hogy 6 óra töltés után már lehetett áramról bekapcsolva használni. Most mi a helyzet?

UPDATE: Ez még mindig releváns infó?
https://www.lifewire.com/calibrate-macbook-air-battery-2260856

 
 
bias
 
Avatar
 
 
bias
Az összes posztok száma:  230
Csatlakozva  14-02-2009
 
 
 
26 August 2019 10:10
 

Azt hiszem, elengedtem a dolgot. Örülök, hogy működik a gép. Nem vonom kétségbe a szerviz szakmai hozzáértését és nyilván nem kamuból írták be a cserét.

Két dolog az, amivel nem tudok kibékülni: nem tudom a szervizmunka részleteit (a tápon kívül nyúltak-e máshoz - nekem ez a top case kifejezés semmit nem mond), sem papíron, sem szóban nem tájékoztattak, és a másik: ugyanígy nem tájékoztattak arról, hogy merőben más jellegű és költségű javításról van szó, mint amiről eredetileg megállapodtunk. Ennyi.

Panaszkezelés náluk hogyan megy?

 
 
 
   
 
 
 

Apróhirdetések

Hírek

88%-on áll az iOS 12

2019. 08.12. @ 12:18
0